سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 10843 منتشر شده در مورخ: 1393/9/13 ساعت: 13:03 گروه: صفحه نخست  
ناخرسندی گروهک‌هااز وفاداری دولتمردان به نظام و انقلاب/بررسی تخلفات یک بانک خصوصی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی
اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه؛

ناخرسندی گروهک‌هااز وفاداری دولتمردان به نظام و انقلاب/بررسی تخلفات یک بانک خصوصی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

استتار عضو حزب منحله مشارکت به روش کبک!،سعید جلیلی: حصر، ربطی به فتنه ندارد،علت تعلیق پروازهای تهران- باکو،تحصن دانشجویان در قشم و ...از جمله خبرویژه های برخی روزنامه های پنجشنبه هستند که میتوانید اینجا بخوانید.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از بولتن نیوز؛استتار عضو حزب منحله مشارکت به روش کبک!

یک عضو مرکزیت حزب منحله مشارکت برای لاپوشانی اظهارات عیسی‌ سحرخیز  می‌گوید نزدیک‌ترین یاران امام اصلاح‌طلب بودند و این حرف که اصلاح‌طلبان به امام علاقه ندارند بی‌اساس است.سحرخیز مدیرکل مطبوعات داخلی در دولت خاتمی و از کارگردان‌های اصلی نشریات زنجیره‌ای ساختارشکن بود. او اخیرا در مصاحبه با جرس تصریح کرد «بسیاری از اصلاح‌طلبان دیگر علاقه‌ای به آقای خمینی ندارند و خواستار اصلاحات ساختاری نظیر حذف ولایت‌فقیه هستند.»سایت جماران در مصاحبه‌ای بدون نام بردن از سحرخیز، او را یک روزنامه‌نگار معرفی کرد و مصاحبه حمیدرضا جلایی‌پور از اعضای حزب منحله مشارکت را در توجیه اظهارات سحرخیز منتشر کرد. جلایی‌پور می‌گوید: اتفاقا در میان چهره‌های اصلاح‌طلب یکی از نگرانی‌های عمده این است که چرا از امام درس نمی‌گیریم؟

وی ضمن انکار زاویه اصلاح‌طلبان با امام می‌‌گوید: حرف اصلاح طلبان این است که باید درس گرفت از اینکه امام در شرایط هرج و مرج به جای انقلابی‌گری قانونگرایی کرد.جلایی‌پور همچنین گفته است: اتفاقا نزدیک‌ترین یاران امام(ره) راهبران اصلی جریان اصلاحات سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و دموکراسی‌خواهی‌اند. شواهد تجربی معتبری که نشان از فاصله‌گیری اینها از امام(ره) باشد هم در دسترس نیست. اصلاح‌طلبان ایران کجا از امام(ره) فاصله گرفته‌اند؟ مدیر مسئول روزنامه توقیف شده جامعه مدعی شد: به باور من اگر امام امروز بودند تجربه 35 سال کشورداری را بررسی می‌کرد و دست به اصلاح می‌زد. اصلا من معتقدم اگر امروز امام زنده بودند اصلاح‌طلب بودند.جلایی‌پور این واقعیت را مسکوت گذاشت که افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی به جای قانونگرایی به جنگ قانون رفتند و در فتنه‌انگیزی و آشوبگری سال 88 در مقابل جمهوریت، اسلامیت، قانون و نظام ایستادند و به دلیل همین خیانت‌های بزرگ مورد حمایت گروهک‌های ضدانقلاب و ضدامام قرار گرفتند. اگر حضرت امام معتقد بودند حفظ نظام اوجب واجبات است و هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی به واسطه آلودگی به گروهک‌های نفاق برای جریان‌های برانداز میدان فعالیت فراهم کردند و درخدمت پروژه‌های آمریکا و انگلیس قرار گرفتند. به همین دلیل هم وقتی گنجی در حاشیه کنفرانس برلین به گزافه گفت خمینی به موزه تاریخ می‌رود، کمترین صدایی از این طیف به اعتراض بلند نشد.

اما درباره ماجرای سحرخیز و شخص آقای جلایی‌پور و پیوند این دو باید  خاطر نشان کرد این دو نفر هر چند به همراهی با اصلاح‌طلبان تظاهر می‌کردند اما پیوند کامل با گروهک‌های نهضت آزادی، مارکسیست‌ها و حتی طیف‌هایی از سلطنت‌طلبان داشتند. جلایی‌پور که بعدها به وسیله پسر و عروسش نقش بیشتری در فتنه‌گری ایفا کرد، جزو مهمانان کنفرانس برلین در سال 79 و در جمع عناصر ضدانقلاب بود و در آنجا گفت: شما فکر نکنید اکبر گنجی در خیابان لاله‌زار قدم می‌زند، گنجی چهار سال است که در وحشت به سر می‌برد! من در روزنامه خودم همه حرفها را می‌نویسم و مهم برای ما این نیست که چه کسی این حرفها را گفته و نوشته بلکه مهم کیفیت حرفها و مطالب است.

جلایی‌پور همچنین درباره عملکرد روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی شده بود: ما صرفا در روزنامه خودمان یک محدودیت داریم و آن در مورد کسانی است  که در خارج از کشور هستند و به خاطر مسائل اوائل انقلاب نمی‌توانیم اسم آنها را با مطالبشان درج کنیم، لیکن چنانچه آنها هم مطالب خود را تحت اسم دیگری (مستعار)  بنویسند ما آنها را چاپ می‌کنیم!او البته بی‌راه نمی‌گفت چنان که بعدها معلوم شد با اسامی مستعار از حسین باقرزاده سازمان منافقین و محسن حیدریان عضو حزب توده مطالبی در روزنامه‌های زنجیره‌ای مورد اشاره چاپ شده است.رضا علیجانی از اعضای مرکزیت گروهک‌ ملی-مذهبی که هم‌اکنون متواری است و در فرانسه اقامت دارد 5 خرداد 81 در جلسه مشترک گروهک ملی- مذهبی و حزب مشارکت می‌گوید «شمس‌الواعظین، جلایی‌پور، گنجی  و تعداد دیگری از آقایان که فعلا نمی‌خواهند نامشان فاش شود در جلسه‌ای  با ملی‌مذهبی‌ها بیعت کرده و به ما پیوستند». ابراهیم نبوی از همکاران روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز در مصاحبه با جرس (89/2/15) اذعان کرد برخی از عناصر فراری ضدانقلاب که با رسانه‌های بیگانه همکار شدند، همکار روزنامه جامعه بوده‌اند. او برخی اعضای نهضت آزادی، روند جدایی، سلطنت‌طلبان  و... و از جمله مسعود بهنود، نوشابه امیری، محسن سازگارا، قاضی‌زاده، مهین گرجی و ... را به عنوان همکاران روزنامه جامعه که در بی‌بی‌سی، رادیو فردا و صدای آمریکا مشغول به کارند نام برد و افزود: از حامیان روزنامه جامعه مرحوم احمد بورقانی معاون مطبوعاتی مهاجرانی و عیسی سحرخیز مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد بودند.

پیوند کاری سحرخیز و جلایی‌پور آن‌قدر عمیق بود که شرکت نامه امروز را به عنوان عقبه پشتیبانی نشریات زنجیره‌ای راه‌اندازی کردند و این در کنار شرکت جامعه روز به عنوان ناشر روزنامه جامعه بود. روزنامه آئینه جنوب ششمین روزنامه‌ای بود که شرکت «نامه امروز» منتشرکرد. صبح امروز، آفتاب امروز، بهار، نوسازی (متعلق به جلایی‌پور)، دوران امروز، بنیان و اینک آئینه جنوب از جمله روزنامه‌های منتشره این شرکت بوده‌اند.اعلام «ختم انقلاب»، حمله به مبانی اسلام و انقلاب اسلامی، حمله به دفاع‌مقدس، و تشویق به اغتشاش و آشوب از جمله کارکردهای مطبوعات زنجیره‌ای مورد اشاره است. کار به آنجا رسید که عطاءالله مهاجرانی وزیر وقت ارشاد با وجود حمایت از این نشریات، ششم‌دی‌ماه 77 در مصاحبه با روزنامه اخبار روز تصریح کرد: «روزنامه جامعه ]متعلق به جلایی‌پور[  به چتر حمایتی گروه‌هایی تبدیل شده بود که برای تشکیل یک جبهه سیاسی از این روزنامه سود می‌بردند... به آنها درباره رعایت مبانی دینی تذکر داده و گفته بودم چه دلیلی دارد از کسانی که با نفس دین مسئله دارند دعوت به همکاری کنید؟ شاهد بودیم در این روزنامه گروه‌هایی که از سال 60 به هم پیوستند و در برابر انقلاب قرار گرفتند، تک‌تک داشتند در این رشته گرد‌ می‌آمدند تا سامان یابند؛ مثل جبهه ملی و نهضت آزادی و حتی گروه‌های مارکسیست».

ناخرسندی گروهک‌هااز وفاداری دولتمردان به نظام و انقلاب

یک عضو گروهک ملی-مذهبی و همراه افراطیون مدعی اصلاحات در فتنه سبز نسبت به موضع داشتن برخی اعضای دولت علیه گروهک‌ها و فتنه‌گران ابراز نگرانی کرد.«مرتضی-ک» ضمن مقاله‌ای در روز‌آن‌لاین و سایت گروهک ملی- مذهبی با حمله به وزیران اطلاعات، رفاه، کشور و دادگستری نوشت: هر چند غریب است و نامتجانس، اما واقعیت دارد؛ بخش در خور اعتنایی از مزاحمت‌ها و مقابله‌جویی‌ها با برنامه‌ها و وعده‌های انتخاباتی دولت روحانی، از درون قوه مجریه می‌جوشد.وی با اشاره به اظهارات محمدرضا تابش مبنی بر اینکه گفته «فکر می‌کنم درون دولت تشکیلاتی وجود دارد که یا بقایای دولت قبل هستند و یا خیلی دلبسته به دولت نیستند که این اطلاعات را در اختیار مخالفان قرار می‌دهند.» و «من به صراحت این موضوع را به وزارت اطلاعات هم گفتم زیرا خیلی از همکاران می‌گفتند از مراجع رسمی اطلاع می‌گیریم... چطور اطلاعات بعضاً طبقه‌بندی شده در اختیار مخالفین دولت قرار می‌گیرد؟» مدعی شد مستندات ارائه شده مبنی بر عدم صلاحیت دانش آشتیانی برای تصدی وزارت علوم، از طرف وزارت اطلاعات منتشر شده است. این ادعا اذعان به سندیت ادعاها درباره عدم صلاحیت دانش آشتیانی را نشان می‌دهند.

نامبرده که سوابق ممتد ارتباط و همکاری با حزب منحله مشارکت را دارد و اکنون متواری است می‌افزاید: اعلام کارشکنی بخشی از وزارت اطلاعات در راه جلب رأی اعتماد وزیر پیشنهادی، در حالی که این وزارتخانه زیر مجموعه قوه مجریه است، به همان اندازه که غریب و باورنکردنی است، واقعیت دارد و تأسف برانگیز و تلخ است.افزون بر 15 ماه پس از استقرار دولت بنفش، هنوز وزارت اطلاعات ساز خود را می‌زند. احضارها و تهدیدها و بازداشت‌ها و دیگر فعالیت‌های غیر دموکراتیک و مغایر با توسعه سیاسی و فرهنگی، در این مدت کم رخ نداده است. این، هر چند به معنای نادیده انگاشتن پاره‌ای تغییرها نیست، اما توصیف بخش مهمی از واقعیت است. وزارت اطلاعات مکرر در مکرر به فعالان سیاسی ]فعالان براندازی[ با تهدید، پیام فرستاده و ابلاغ کرده که «گمان نکنید با تغییر دولت، چیزی تغییر کرده است.»

این گروهکی ورشکسته در ادامه به علی ربیعی وزیر رفاه به خاطر مخالفت با احیای شبکه‌های گروهکی در پوشش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران و سندیکا و... نوشت وی و همکارانش در مزاحمت در این مسیر کم نگذاشته و از اعتراض‌های مدنی حمایت نکرده‌اند.«مرتضی-ک» سپس با بیان اینکه «حتی روحانی علیه دولت روحانی است» نوشت: بر این فهرست می‌توان افزود؛ از آنچه در وزارت کشور می‌رود- به خصوص در گزینش برخی استانداران و انتخاب فرماندارها، و نیز تداوم سخت‌گیری‌ها علیه نهادهای مدنی و احزاب- تا آنچه در ولایت شلوغ و آشفته وزارت ورزش و جوانان می‌گذرد. بی‌گمان مسئولیت بخش مهمی از این همه، برعهده شخص روحانی است. او با انتخاب برخی وزرا (به ویژه عبدالرضا رحمانی فضلی یار غار علی لاریجانی در مقام وزیر کشور، یا مصطفی پورمحمدی در مقام وزیر دادگستری) راهی را تسهیل کرد که نسبتی با توسعه سیاسی و گسترش جامعه مدنی نداشت. چنان که برخی نزدیکان مهم و همراه وی (افراد مؤثری چون حسام‌الدین آشنا، مشاور ارشد روحانی، که در اداره اطلاعات قم مسئولیت داشته) نقشی بسزا در رویکردها و سیاست‌گذاری‌ها و اظهارنظرها و اقدامات وی دارند.

عضو گروهک ملی- مذهبی می‌افزاید: امنیتی‌ها البته در دولت بنفش کم نیستند؛ و این با سابقه طولانی که روحانی در شورای عالی امنیت ملی و امور امنیتی داشته، امری غیرمترقبه نبوده و نیست. علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان و نیز محمد صادق صالحی منش، استاندار قم تنها دو نمونه محسوب می‌شوند. این نکته که روحانی توسعه سیاسی را در اولویت برنامه‌های خود قرار نداده، و حل و فصل بحران هسته‌ای و ترمیم وضع اقتصادی را در صدر سیاست‌های خویش نشانده، نمی‌تواند اهمیت تأثیر منفی و تدریجی و تصاعدی سیاست‌های سلبی زیرمجموعه‌های دولت بنفش را منتفی کند.

العجب ثم العجب!

سخنان دکتر روحانی در گرگان با واکنش کاربران سایت‌های حامی و منتقد دولت مواجه شد.رئیس جمهور در گرگان با اشاره به اینکه دولت به وعده‌های انتخاباتی خود وفادار است، خاطرنشان کرد: من وعده نجات اقتصاد کشور، احیای اخلاق در جامعه و تعامل سازنده با جهان را داده بودم و تا لحظه آخر پای وعده‌های خود ایستاده‌ام. من به نسل جوان کشور و به ویژه جوانان دانشجو وعده می‌دهم پای قول‌های خود خواهم ایستاد.
روحانی افزود: من پنج وزیر به مجلس معرفی کردم، اما لازم بود 50 وزیر معرفی می‌کردم. ما از وعده‌هایی که دادیم باز نخواهیم ایستاد. دوران افراط و زمان امنیتی بودن به سر آمده است.القای امنیتی بودن فضا قبل از تشکیل دولت یازدهم و رفع آن پس از تشکیل دولت در حالی است که دارندگان سوابق امنیتی در کابینه روحانی بیش از سایر دولت‌ها و کابینه‌ها بوده است. از سوی دیگر چالش موجود درباره وزرای پیشنهادی علوم عدم استقلال رأی آنها و انفعال و انقیادشان در برابر جریان فتنه بود حال آن که دکتر فرهادی با تصریح بر اینکه فتنه را خط قرمز می‌داند، توانست اعتماد مجلس را جلب کند.

روزنامه زنجیره‌ای آفتاب یزد تیتر «کنایه روحانی به مخالفان» را برای اظهارات روحانی انتخاب کرد.در همین حال اظهارات دکتر روحانی با واکنش‌هایی در میان کاربران سایت‌های حامی و منتقد مواجه شده است. از جمله در کامنت مخاطبان سایت فرارو (از سایت‌های حامی دولت) آمده است: خرداد 92؛ دوران افراط و فضای امنیتی به سر آمده است. 11 آذر 93؛ دوران افراط و فضای امنیتی به سر آمده است. 1 فروردین 1400؛ دوران افراط و فضای امنیتی به سر آمده است/ فقط حرف و شعار. عمل انگاری وجود ندارد./ دمت گرم!!/ امیدوارم علاقه‌مندان به منش و افکار ریاست جمهوری ناامید نشوند. این همون هدف مافیای افراط و تخریبه! درست است که این قضاوت باید بر مبنای عمل باشد، ولی آیا ایشان وقت کافی برای به نتیجه رساندن وعده‌ها داشته‌اند، که الان قضاوت کنیم؟/ ... آقای روحانی خسته شدیم از بس شعار شنیدیم/ جناب آقای روحانی دوران انتخابات و شعار مربوط به یک سال و نیم پیش بود. یک فکری بکنید/ و...»

همچنین ذیل خبر اظهارات رئیس جمهور در وبسایت جهان‌نیوز، کامنت‌ها و دیدگاه‌های زیر درج شده است: «آیا وعده بهبود معیشت مردم در صد روز اول عمر دولت محقق شد آیا چرخ کارخانه‌ها به موازات چرخ سانتریفیوژها چرخید یا نه از کدام اخلاق صحبت می‌کنید! آقای روحانی این کلیدی که در جیب شماست درب رحمت الهی را باز نمی‌کند/ جناب رئیس جمهور ببخشیدا ولی گزینه‌هایی که شما معرفی می‌کردید برای وزارت علوم یه چیزی بالاتر از افراط بودند/ آیا پای دانشگاه آزاد هم ایستاده‌اید؟/ خوب شد از ریل افراط پیاده شدند وگرنه نماینده‌ها پنجاه تا وزیر پیشنهادیو دیپورت می‌کردند... این فیلما همه نگاتیواش پیش ماست. بیخیال/ یکی از وعده‌های اقتصادی، گران کردن کالاهای اساسی با شیب ملایم/ شما گران نکنید، وعده‌های صد روزه پیشکش! / اینکه حاضر باشند تا 50 گزینه برای وزارت معرفی کنند، افراط‌گرایی نیست؟ / نه خیر بیشتر لجبازی است/ وعده و وعید که کنتور و هزینه نداشته باشد، دولت‌داری به همین راحتیه که می‌فرمایند.

 سخنگوی دولت فرمودند بنای گران‌کردن نداریم و نون گرون شد/ العجب ثم العجب/ بالاخره یک جوری باید فکر مردم رو منحرف کنن/ اگه دولت قبلی نبود، ضعف‌ها و مشکلات خودشونو کجا می‌خواستن قایم کنن؟/ اگر از همان اول هم به جای افراد افراطی، فرد معتدلی که از افراطیون فتنه‌گر برائت جسته بود معرفی میشد مجلس قبول می‌کرد و نه تنها به معرفی پنجاه نفر بلکه به معرفی 4 نفر هم نیاز نبود و خوشحالیم که در عمل (حداقل در این مورد) دست از سر افراط و تفریط و لجبازی برداشته شد و به منافع جوانان و جامعه و نه به قولهایی که به اصلاح‌طلبان و... داده شده بود، عمل شد.

*ایران

سعید جلیلی: حصر، ربطی به فتنه ندارد

سعید جلیلی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد علت حصر خانگی کاندیدای معترض به انتخابات سال 88 «فتنه» نبوده است.به گزارش رجا نیوز،  وی در همایش «توسعه اقتدار ایران در شرایط تحریم» در دانشگاه فردوسی مشهد در پاسخ به سؤال یکی از دانشجویان درباره حصر گفت: «حصر ربطی به فتنه ندارد. فتنه در سال ۸۸ اتفاق افتاد اما حصر پس از آن بود. کسانی که از آنها به عنوان سران فتنه یاد می‌شود افرادی هستند که یک سال بعد حصر شدند، چون دیدیم که این افراد در حال شکل دهی فتنه جدیدی هستند.»

واکنش تند سایت احمد توکلی به رسایی

سایت الف، متعلق به احمد توکلی در یادداشتی با عنوان «اتهامات تکراری» از نطق «حمید رسایی» علیه دولت انتقاد کرد. «الف» با بازخوانی بخشی از نطق وی مبنی بر اینکه «نه چرخ سانتریفیوژ می‌چرخد و نه کارخانه» این سؤال را مطرح کرد که «با کدام آمار به این نتیجه رسیده‌اید که چرخ کارخانه‌های کشور خوابیده است؟»  الف در ادامه نوشت: «دست شما و دوستانتان آن قدر از تخریب دولت خالی است که گرانی مقطعی گوجه فرنگی که در همه سال‌ها به خاطر شرایط فصلی اتفاق می‌افتد را به یک نیم صفحه در روزنامه‌هایتان تیتر یک می‌کنید، از کجا فهمیدید اقتصاد کشور هنوز مانند دوران پایانی دولت محبوبتان است؟ زمانی که بی‌ثباتی بازار و قیمت‌ها مردم را گیج کرده بود.» در ادامه این یادداشت آمده: «جناب رسایی، روحانی به غرب خوشبین نیست، به حماقت بدبین است... دیپلماسی این دولت میلیاردها دلار از دشمن پس گرفته است.»

شکایت جدید علیه مرتضوی

یک شکایت دیگر علیه سعید مرتضوی در دادسرای کارکنان دولت مطرح شد.به گزارش ایرنا، مصطفی ترک همدانی یکی از شاکیان مرتضوی در پرونده تخلفات تأمین اجتماعی گفت: متأسفانه مدیر عامل سابق سازمان تأمین اجتماعی و دادستان سابق در آغاز جلسه رسیدگی به اتهامات خویش (سوم آذر ماه) واژه‌هایی را به کار برد که با توجه به سابقه قبلی، حمل بر تهدید و توهین بود لذا با‌وجود خواسته باطنی ناچار از طرح دعوا در دادسرا از وی شدم که در حال حاضر این موضوع مطرح و در حال رسیدگی است.به گفته وی «وکلای دادگستری هنگام انجام وظیفه و موضع دفاع از تأمینات شغل قضا بهره‌مند می‌شوند و هر گونه توهین و تهدید ایشان در حکم تهدید و توهین به مقام قضایی است.»

بررسی تخلفات یک بانک خصوصی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از بررسی یک پرونده تخلف بانکی در نشست اخیر این ستاد خبر داد و گفت که بانک مرکزی بزودی جزئیات این تخلف را اعلام خواهد کرد. عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌و‌گو با «ایران» گفت که تخلفات عدیده در یکی از بانک‌های خصوصی از سوی بانک مرکزی در حال بررسی است.وی ضمن خودداری از جزئیات این تخلف افزود: بانک مرکزی اسناد و گزارش‌های مربوط به تخلفات این بانک را در جلسه اخیر ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی ارائه کرد و اعضای ستاد هم به اتفاق آرا تأکید کردند که پیگیر این تخلف باشید و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی کنید.یوسفیان ملا تصریح کرد که بانک مرکزی مسئول بررسی این تخلف است و قاعدتاً جزئیات تخلف هم از سوی آن باید اعلام شــــــود.وی البته به سپرده‌گذاران در این بانک اطمینان خاطر داد که هیچ مشکلی برای آنها به وجود نمی‌آید.

*جمهوری اسلامی

* نقض تحریم‌های امریکا و اروپا با برگزاری سمینار " شب کافکا" در مورد فرانتس کافکا نویسنده چک و ارائه رایگان کالای فرهنگی و بدون لحاظ تحریم‌ها در تهران با حضور افراد از سفارت خانه‌های آلمان و اتریش وچک برگزار شد. با توجه به اینکه هدف از این سمینارها ارائه فرهنگ به جامعه میزبان است چگونگی فرهنگ ارائه شده بدبینی و تیره و نگرش پر از درد و بدون لبخند فرانتس کافکا به مردم که در ایران توسط صادق هدایت در بدترین نوع پرخاشگری به خودکشی انجامید، جای سوال در نقض تحریم‌ها دارد. اخیرا یک شرکت اتریشی از فروش یک تیغچه ساده یدکی برای دستگاه‌های تراش مورد استفاده در صنعت ساخت میل لنگ برای یک کارخانه غیر نظامی و متعلق به سازمان‌های عمومی به بهانه جریمه‌های دولتی و تحریم صنایع برای به زانو درآوردن اقتصاد ایران خود‌داری کرد، اما مقامات اتریشی و آلمانی برای معرفی فرانتس کافکا در یک روشنفکربازی از گفتن ارزش‌های اخلاقی و اومانیته اروپایی و تاثیرگذاری‌های کاذب چیزی کم نگذاشتند. این سفارت خانه‌ها در کشور ما علایق بسیاری در تربیت جریان فکری بی‌هویت از طریق تربیت و تاثیرگذاری در فرهنگ و هنر بومی ایفا می‌نمایند. در این بازی و ارائه کالای فرهنگی تعدادی از افراد دارای تابعیت ایرانی با عنوان استاد نیز حضور داشتند.

* اسقف ارشد سابق آکسفورد، خواستار قرائت قرآن کریم در مراسم تاج‌گذاری پادشاه بعدی انگلستان شد.به گزارش شفقنا به نقل از العالم، روزنامه انگلیسی "دیلی میل" نوشت که لورد "هریس" در سخنرانی خود در مجلس اعیان گفت:در صورت مرگ یا کناره‌گیری ملکه الیزابت دوم، در مراسم تاج‌گذاری شاهزاده ریچارد باید قرآن کریم تلاوت شود.وی این اقدام را موجب جلب اعتماد مسلمانان ِ ساکن انگلیس به دولت و احساس تعلق به آن دانست.این اظهارات لورد هریس، موجب حیرت و ناخرسندی برخی از محافل انگلیسی و همچنین هجمه‌ای گسترده‌ای علیه کلیسا شد، تا جایی که کلیسا متهم شد اعتماد خود را به موسسه‌ها و رسوم خود از دست داده است.

*قدس

انتقاد آیتا... مصباح

تسنیم: آیتا... مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در هفتمین یادواره شهدای این مؤسسه گفت: امروز دشمنترین افراد کسانی هستند که در جهت تضعیف ولایتفقیه و شخص ولیفقیه گام بر میدارند.

 

خشکسالی به خزر رسید!

واحد مرکزی خبر: جواد ملک مدیر مرکز ملی مطالعات و تحقیقات دریای خزر موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو با بیان اینکه تراز آب خزر در ۱۹ سال اخیر یک متر کاهش یافته است، گفت: از جمله دلایل کاهش تراز آب خزر تداوم خشکسالی سالهای قبل در حوضه آبریز خزر بوده است.

 

علت تعلیق پروازهای تهران- باکو

جهان: مجتبی غلامیان رئیس دفتر ایران ایر در باکو گفت: این شرکت پروازهای خود از تهران به باکو و برعکس را به علت عدم صرفه اقتصادی به حالت تعلیق درآورد.

 

انتقاد ترکان از نرخ سود بانکی

ایرنا: اکبر ترکان مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد در بندرگز گفت: در شرایطی که نرخ تورم کشور به زیر 18 درصد رسیده است، نرخ سود سپرده گذاران نیز باید کاهش یابد. وی افزود: با نرخ سود 28 درصدی تسهیلات بانکی نباید انتظار داشت صنعت کشور رونق گرفته و توان رقابت با کالاهای خارجی را هم داشته باشد. مشاور رئیس جمهور، از شورای پول و اعتبار خواست، نسبت به کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و سپرده گذاری تصمیم جدی اتخاذ کند.

 

احتمال حذف یارانه غیرنیازمندان

فارس: زمزمه حذف یارانه برخی افراد در حالی به گوش میرسد که تاکنون هیچ مرجع رسمی و دولتی در این باره اظهار نظر نکرده و به نظر میرسد مسؤولان رویکرد حذف بدون سروصدای غیرنیازمندان را در دستور کار قرار دادهاند.

 

ترجمه کتاب «دا» به زبان اسپانیولی

قدس آنلاین: مریم حق روستا، رئیس دانشکده زبانها و ادبیات آمریکای لاتین دانشگاه تهران از اتمام ترجمه کتاب «دا» به زبان اسپانیولی و انتشار آن در اسپانیا و کشورهای آمریکای لاتین خبر داد.

 

حمله به یک آمر به معروف

فارس: سید محمد موسوی یکی از ناهیان منکردر شهرستان دورود توسط 3 فرد ناشناس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

این فرد بسیجی و ناهی از منکر، با تشریح جزییات این ماجرا گفت: از همه مسؤولان میخواهم پیگیر مطالبات مردم در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر و ارتقای امنیت اجتماعی در جامعه باشند.

 

تحصن دانشجویان در قشم

تسنیم: حدود ۱۰۰ نفر از دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد واحد قشم در اعتراض به مشکلات صنفی خود روز گذشته در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد تحصن کردند. این دانشجویان در اعتراض به شهریه بالای رشتههای علوم پزشکی دانشگاه آزاد و نبود مراکز بهداشتی برای گذراندن دورههای عملی این دانشگاه تحصن کردند.

 

خاموشی نیمی از سیمکارتها

ایسنا: خبرها حاکی است تا پایان بهار امسال بیش از 122 میلیون سیمکارت در کشور واگذار شده، اما از این میان تنها 65 میلیون سیمکارت فعال است. این ارقام نشان می دهد نیمی از سیم کارتهای کشور خاموش است.

 

یک میلیون سلاح شکاری در دست مردم

ایسنا: دکتر محمدمجابی معاون توسعه، مدیریت و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اینکه یک میلیون سلاح شکاری در دست افراد است گفت: این شمار سلاح با تعداد حیات وحش همخوانی ندارد.

 

تمدید مذاکرات به نفع اقتصاد است

خبرآنلاین: اسدا... عسگر اولادی فعال اقتصادی در خصوص تأثیر تمدید مذاکرات بر فضای اقتصاد گفت: از دیدگاه من تمدید مذاکرات وین مفید بوده است.

 

روحانی روز دانشجو کجا میرود؟

فارس: علی رضا امیرآبادی، مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی ایران از حضور رئیسجمهور در روز 16 آذر در این دانشگاه خبر داد.

 

جابجایی مقام ابراهیم!

العالم: یک استاد دانشگاه ام القری در عربستان پیشنهاد داده است که مقام ابراهیم(ع) را از جای فعلی آن به انتهای صحن مطاف منتقل کنند!

 

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: بولتن نیوز
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 12
  • :
  • 15
  • :
  • 25
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/3610 sec