سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 12078 منتشر شده در مورخ: 1394/6/28 ساعت: 15:50 گروه: ورزشی  
ماجرای فساد منتسب به کی‌روش/ خط قرمز فدراسیون کجاست؟!

ماجرای فساد منتسب به کی‌روش/ خط قرمز فدراسیون کجاست؟!

عضو مستعفی کمیته اخلاق گفت: با استعفای ما موافقت شد چون داشتیم به نتایجی مهمی در پرونده کی‌روش می‌رسیدیم که خط قرمز فدراسیون فوتبال بود

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از نسیم، ئیس فدراسیون فوتبال روز گذشته درباره مصاحبه منتسب به محمدزاده که گفته بود پرونده‌ای تحت عنوان فساد در زندگی شخصی کی‌روش در کمیته اخلاق وجود دارد، گفت: "نمی‌دانم آقای محمدزاده از کجا درباره زندگی شخصی کی‌روش خبر دارد اما مطمئنا این ادعا صحت ندارد. ضمن اینکه به هیچ وجه درست نیست حالا و در شرایطی که ایشان از کمیته اخلاق رفته چنین بحث نادرستی را مطرح می کند و مصاحبه انجام می دهد."


هفته گذشته بود که اعضای کمیته اخلاق به خاطر وتو شدن حکم محرومیت مهرداد خانبان، مربی تیم ملی به صورت دست جمعی از سمت خود استعفا کردند، استعفایی که در کمال تعحب خیلی سریع مورد موافقت رئیس فدراسیون فوتبال قرار گرفت. اما نکته عجیب‌تر این است که در حدود دو سالی که علی اکبر محمدزاده به عنوان رئیس کمیته اخلاق انتخاب شده بود، کوچکترین اختلاف نظری بین او و کفاشیان اتفاق نیفتاده بود و درست زمانی که اولین حکم در مورد تیم ملی صادر شده اینقدر حاشیه برای این کمیته درست شد. این موضوع می تواند بیش از پیش ثابت کند که برای فدراسیون نشینان ورود به هر موضوعی قابل پذیرش است به جز تیم ملی. در واقع به دلایلی که برهمه پوشیده است، رئیس فدراسیون فوتبال حاضر است هرکاری بکند تا کی‌روش در آرامش کارش را انجام می دهد، موضوعی که می تواند به نوعی باج دادن به سرمربی تیم ملی تلقی شود. علی اکبر محمدزاده بعد از قبول استعفایش ادعا کرد که پرونده فساد تیم ملی مربوط به کارلوس کی‌روش می‌شود، اتفاقی که اگر ثابت شود می تواند فوتبال ایران را بار دیگر با دردسری بزرگ روبرو کند.

ماجرای فساد منتسب به کی‌روش چیست؟

این که کی‌روش فساد کرده است یا نه، موضوعی است که می‌تواند برای فوتبال ایران یک سوال کلیدی باشد. کی‌روش در تمام این سال‌ها با قراردادی نجومی حاضر شده به کارش در تیم ملی ادامه بدهد و حالا اگر ثابت شود که او با این همه درآمد از فدراسیون مرتکب فساد هم شده است، بی تردید منتقدانش دست از سر فدراسیون فوتبال بر نخواهند داشت.

آبانگاه عضو مستعفی کمیته اخلاق پرده از راضی بزرگ بر می‌دارد و در مورد فسادی که کی‌روش گفته می‌شود مرتکب آن شده است می گوید: ما دوست نداشتیم این حرف‌ها را بزنیم اما حالا می‌گوییم که ماجرای فساد کی‌روش چیست. ایشان بدون این که در قراردادشان ذکر بشود، برای پوشیدن پیراهن تیم ملی مبلغ ۱۰۰ هزار دلار از شرکت آل‌اشپورت پول گرفته است. جالب است که بدانید مربی‌ها می توانند اسپانسر شخصی داشته باشند اما به شرط آنکه در قراردادشان ذکر شده باشد.

پاسخ به صحبت‌های کفاشیان

علی کفاشیان روز گذشته در مصاحبه‌ای ادعا کرد که محمدزاده نباید در مورد زندگی شخصی سرمربی تیم ملی جستجو می‌کرده است. اتفاقی که اگر درست باشد به نظر می‌رسد می توان به او حق داد. اما آبانگاه این ماجرا را به طور کلی تکذیب می کند: هرگز چنین چیزی نیست. ما اصلا منظورمان از فساد، فساد اخلاقی نبوده است. ما در مورد همین قرارداد کی‌روش با شرکت آل اشپورت حرف زدیم. ما هرگز گناه کسی را عنوان نمی‌کنیم.

او ادامه داد: متاسفانه در فوتبال ایران تا صحبت از بی‌اخلاقی می شود، همه فکرشان به سمت روابط نا‌مشروع می‌رود اما فساد مالی هم بی‌اخلاقی محسوب می‌شود و ما موظف هستیم به پرونده این اتفاق‌ها رسیدگی کنیم. وظیفه کمیته اخلاق دقیقا همین است که با اینطور مسائل مبارزه کند.

خط قرمز فدراسیون فوتبال کجاست؟

اما سوال بعدی که در مورد ماجرای جنجالی کمیته اخلاق به وجود می آید این است که چطور شد کفاشیان به این راحتی استعفای اعضای کمیته اخلاق را پذیرفت. سوالی که جواب به آن می تواند حلقه گم شده این ماجرا باشد.

آبانگاه پاسخ مهمی برای این سوال دارد: متاسفانه در فوتبال ایران خط قرمزهایی وجود دارد که ظاهرا نمی‌شود به آن نزدیک شد. به همین دلیل هم ما تصمیم به استعفا گرفتیم. ما داشتیم به پرونده قرارداد عجیب کی‌روش با آل‌اشپورت رسیدگی می‌کردیم. داشتیم به نتایجی می رسیدیم که به نظر می رسید پای افرادی در آن بازی می‌شود که نباید بشود. من فکر می‌کنم دلیل قبول کردن استعفای ما ۲ چیز است، یا آنها ترس داشتند که به این پرونده رسیدگی کنیم و یا به کی‌روش باج می دادند که در هرصورت قابل قبول نبود.

چرا حکم محرومیت خانبان وتو شد؟

شاید اگر حکم محرومیت مهرداد خانبان آنالیزور تیم ملی وتو نمی‌شد، الان هیچ کدام از این جنجال‌ها به راه نیفتاده بود و اعضای کمیته اخلاق از سمت خود استعفا نکرده بودند. خانبان به خاطر الفاظی که در مورد کفاشیان به کار برده بود، با حکم کمیته اخلاق ۲ جلسه از همراهی تیم ملی محروم شد اما کی‌روش به این حکم بی اعتنایی کرد و هم در بازی با گوام و هم هند از او استفاده کرد.

عضو مستعفی کمیته اخلاق در مورد این اتفاق هم می‌گوید: شما فکر می کنید خانبان اینقدر مربی بزرگی بود که اگر در بازی با گوام حضور نداشت ما ۶ بر صفر از این تیم می‌باختیم؟ نه اصلا اینطور نیست. متاسفانه در فوتبال ایران کی‌روش مرجعی بالاتر از فدراسیون فوتبال است و کفاشیان هم به او باج می دهد تا رضایتش را جلب کند.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 16
  • :
  • 22
  • :
  • 58
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2677 sec