سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 32548 منتشر شده در مورخ: 1396/10/25 ساعت: 21:43 گروه: اجتماعی  
اجرای طرح «هر مسجد یک جهیزیه» در ۵۰۰ مسجد استان تهران

اجرای طرح «هر مسجد یک جهیزیه» در ۵۰۰ مسجد استان تهران

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان اینکه این طرح می‌تواند الگویی برای سایر نهادهای فعال در امر ازدواج باشد افزود: ‌در این طرح حدود 17 قلم کالای اصلی زندگی که همگی از تولیدکنندگان ایرانی هستند به نوعروسان هدیه شده است.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم؛محسن ولیئی عصر امروز در همایش و کنفرانس خبری اعزام کاروان طرح «هر مسجد یک جهیزیه» که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی صداقت سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد و سردار سید ضیاء‌الدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در سالن کنفرانس مجتمع فدک برگزار شد، با اشاره به اجرایی شدن طرح هر مسجد یک جهیزیه اظهار داشت:‌ از 24 خرداد ماه سال 96 این طرح با همکاری سه‌جانبه کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز رسیدگی به امور مساجد و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 500 مسجد استان تهران به شکل پایلوت به اجرا درآمد.

وی با اشاره به جمع‌آوری 345 میلیون تومان در قالب این طرح تصریح کرد: در راستای اجرای این طرح برای هر جهیزیه اعتباری حدود شش میلیون و 700 تا هفت میلیون تومان پیش‌بینی شد که بخشی از آن توسط ائمه جمعه، نمازگزاران، معتمدان و خیّران جمع‌آوری شد که در مجموع 110 جهیزیه برای افراد نیازمند استان تهران تهیه شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران با بیان اینکه این طرح می‌تواند الگویی برای سایر نهادهای فعال در امر ازدواج باشد افزود: ‌در این طرح حدود 17 قلم کالای اصلی زندگی که همگی از تولیدکنندگان ایرانی هستند به نوعروسان هدیه شده است.

ولیئی با اشاره به اینکه مسجد در گذشته محل رجوع نیازمندان در هر محله بوده است ادامه داد: با توجه به اینکه این طرح در مساجد اجرا می‌شود، به دنبال این هستیم که مسجد را برای مردم به عنوان اولویت پایگاه رجوع آن‌ها در رابطه با نیازهایشان معرفی کنیم.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح «امداد محله» خاطرنشان کرد: طرح توزیع جهیزیه در سطح کشور نخست با اولویت مناطق محروم انجام می‌شود و اولویت ارائه این خدمات با مناطقی است که ضریب محرومیت آنان بالای 6 باشد، و چون در حال حاضر ضریب محرومیت استان تهران 6 است در بخشی از این طرح‌ها از اولویت برخوردار نیست.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران در ادامه با اشاره به مصوبه اخیر مجلس در خصوص افزایش 2.5 برابری مستمری مددجویان گفت: در سال آتی نیز این مستمری بین 10 تا 20 درصد افزایش می‌یابد.

ولیئی در پایان خاطرنشان کرد: 35 میلیارد تومان از محل صندوق قرض‌الحسنه «امداد ولایت» در زمینه کارآفرینی پرداخت شده است، که بر این اساس به طرح‌های دانش‌بنیان 75 میلیون تومان، طرح‌های کارآفرینی 150 میلیون تومان و مشاغل خانگی نیز 20 میلیون تومان به شکل قرض‌الحسنه با اقساط بلندمدّت بیش از پنج سال و قابل تقسیط تا 84 ماه پرداخت می‌شود.

سردار ضیائالدین حزنی دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت : 8هزار سری جهیزیه در قالب طرح ملی سعادت به نوعروسان نیازمند اهدا می شود
وی افزود : تا پایان سال این 8هزار سری جهیزیه در 14 هدیه می شود.
سردار حزنی  بااشاره به اینکه تاکنون ستاد محرومیت زدایی سپاه پاسدارن 30هزار سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تهیه کرده است ، گفت : کمیته امداد امام خمینی و خیریه حضرت رقیه (س) در تامین این جهیزیه ها همکاری می کنند.
دبیرقرارگاه محرومیت زدایی سپاه ، با اشاره به اجرای این طرح ملی از نوعروسان محروم شهر مشهد گفت : در این طرح به نوعروسان نیازمندی که از قبل شناسایی شده اند ، جهیزیه اهدا می شود.
حزنی به فعالیت های مختلف قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران در زمینه های مختلف ساخت و مرمت مسکن محرومان و اهدای بسته های خوراکی و لوازم تحریر به دانش اموزان نیازمند  نیز اشاره کرد و گفت : تمام فعالیت های محرومیت زدایی باهمکاری کمیته امداد امام و موسسه خیریه حضرت رقیه (س) و نیروهای جهادی انجام می شود.
وی همکاری موسسات خیریه ومردمی در اجرای طرحهای عام المنفعه را مهم خواندو گفت : فعالیت های خیریه با همکاری سازمان ونهادهای ذیربط موفق خواهد بود.

حسین صمدیان مدیر عامل موسسه خیریه حضرت رقیه (س) نیز با اشاره به همکاری کمیته امداد امام خمینی و مرکز اموز رسیدگی به مساجد و قرارگاه محرومیت زدایی سپاه در اجرای این طرح ملی گفت : در این طرح 13 قلم از کالاهای ضروری برای اغاز زندگی مشترک تهیه و به نوعروسان نیازمند اهدا می شود.
وی ارزش ریالی هر جهیزیه را حدود 7میلیون تومانبرشمرد و افزود: این جهیزیه از کالاهای ایرانی و با مرغوبیت بالاست.
صمدیان با اشاره به همکاری کمتیه امداد امام خمینی در شناسایی ومعرفی نوعروسان نیازمند به موسسه خیریه حضرت رقیه (س) گفت :هر مسجد در جمع اوری و تامین یک سری جهیزیه همکاری می کند.
صمدیان با اعلام اینکه ، در مرحله بعدی این طرح 500 سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا خواهد شدگفت:این جهیزیه ها با همکاری هیات امنای مساجد محلات تهیه و تقدیم می شود.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 14
  • :
  • 58
  • :
  • 2
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2575 sec