سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 42566 منتشر شده در مورخ: 1396/11/1 ساعت: 00:57 گروه: اقتصادی  
نشست وزیر ارتباطات با فعالان کسب و کارهای نوپا برگزار شد

نشست وزیر ارتباطات با فعالان کسب و کارهای نوپا برگزار شد

نشست وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با فعالان حوزه کسب وکارهای نوپا (استارتاپ ها) برگزار شد.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،در این نشست فعالان استارتاپی گلایه و مشکلات خود را مطرح کردند.

فرشاد وکیل زاده دبیر اتحادیه کسب و کارهای مجازی و مدیر یک فروشگاه اینترنتی با طرح این سوال که چه میزان از استارتاپ های ایران از ایده های نو هستند، گفت: وقتی یک فروشگاه اینترنتی گل می کند همه می خواهند فروشگاه اینترنتی بزنند یا با موفق شدن تاکسی های اینترنتی 100 ایده تاکسی اینترنتی از راه می رسد. این روند نشان می‌دهد دولت به جای کمک مالی به استارتاپ ها باید به موضوع های دیگری از جمله آموزش توجه کند و با شناخت از بازار کسب و کارها فضای کار را برای متقاضیان شفاف کند.
پویا پیرحسینلو فعال کسب و کار حوزه رایانش ابری و نخستین ارایه کننده توزیع شبکه محتوا و امنیت ابری در ایران اظهار داشت: با ورود وزیر جوان انتظار می رفت اصلاحات سریع تر انجام شود اما نشد. اصلاحات فقط محدود به این خواهد بود که سایت های جدید فیلتر نشود؟ اگر امروز تلگرام قدرت گرفته به این دلیل است که شبکه های دیگر فیلتر شده است و اگر فردا شبکه اجتماعی بومی قوی داشته باشم یعنی تلگرام می تواند فیلتر شود؟
وی ادامه داد: برای مثال دسترسی برخی مسئولان به توئیتر بلا اشکال است اما برای مردم اشکال دارد، باید شجاعت برای رفع تناقض ها در جامعه ایجاد شود. در اختلال های اخیر اعلام شد که میزان تراکنش ها کم نشده است. کاش یک روز هزار تومان خسارت بگیریم که ثابت کنیم کسب و کارهای نوپا خسارت دیده اند.
پیرحسینلو افزود: از یک طرف برخی سایت های داخلی فیلتر شده و از طرف دیگر برخی سایت ها را نیز خارجی ها تحریم کرده اند. vpn فیلتر شکن نیست و یک ارتباط امن است وقتی آن را قطع می کنند بسیاری از کسب و کارها مختل می شود.
به گفته وی فیلتر سرویس های خارجی بزرگترین ضرر را به سرویس های داخلی می زند زیرا باعث بی اعتمادی به سرویس داخلی می شود.
در ادامه این نشست محمد رضا فرحی مدیر یک فروشگاه آنلاین برای خرید اینترنتی بیمه اظهارداشت: در مدل جهانی کسانی هستند که سرمایه دارند، دانش ندارند در مقابل افرادی وجود دارند که دانش دارند اما پول ندارند. دولت این دو گروه را به هم معرفی کند تا از سرمایه گذاری های اشتباه و هدر رفت بیت المال نیز جلوگیری شود.

موج دوم استارتاپی شکل گرفته است

محسن ملایری ارایه دهنده بستر تبدیل ایده های جوانان به کسب و کار نیز گفت: بسیاری از کسب و کارهای فعلی دورکار هستند و از این رو با مشکلات بیمه ای مواجه می شوند.همچنین این کسب و کارها اغلب سرمایه گذار دارند و با موضوعات مالیاتی متعدد مواجه اند.
وی خواستار ایجاد فرهنگ نوآوری در بدنه کارشناسی دستگاه ها شد و گفت: استارتاپی در حوزه پول خرد تاکسی فعالیت می کرد که کارمند تاکسی رانی به سوال کنندگان اعلام کرده بود هر جا با این موضوع مواجه شدید به 110 زنگ بزنید.
وی گفت: معتقدم موج دوم استارتاپی با راه اندازی ایده های منطبق با نیازهای بومی در ایران شکل گرفته و موج سوم جهانی شدن استارتاپ ها هستند.

نگاه وزرات کار به سایت‌های کاریابی مانند موسسات کاریابی است

میلاد صابری مدیر یک سایت کاریابی با اشاره به فیلتر و رفع فیلتر شدن اخیر برخی از این کسب و کارها، اظهار داشت: نگاه وزارت کار به سایت های کاریابی مانند موسسات کاریابی است و فرآیند دریافت مجوز منوط به داشتن دفتر کار و مشاوره شغلی است.
وی افزود: این یک مدل کسب و کار دیکته شده است که با ذات خلاقیت در کسب و کارها مغایرت دارد. علاوه بر این اطلاعات کامل متقاضیان ما را درخواست می کنند که در یک شرکت واسط نگهداری کنند از دو منظر سرمایه و مزیت بودن برای شرکت و حریم شخصی دارای اشکال است.
صابری تاکید کرد: از سوی دیگر من متقاضی دریافت مجوز از وزارت کار باید توسط حراست وزارت کار تایید شوم که حراست از من گواهی مبتلا نبودن به ایدز را خواست. آیا اگر من کار آفرین مبتلا به ایدز باشم نمی توانم یک کسب و کار کاریابی داشته باشم؟

محدودیت‌های اخیر رشد استفاده از تلویزیون‌های اینترنتی را منفی کرد

احسان خرم مدیر یک سایت پخش زنده و آرشیو صدا و سیما گفت: پس از مصوبه فروش غیرحجمی اینترنتی میزان استفاده از تلویزیون های اینترنتی به شدت رشد کرد که پس از محدودیت های اخیر متوقف و حتی منفی شد و هنوز به شیب رشد اول نرسیده ایم.
وی افزود: در آن زمان خطای سرور 300 رشد کرد که در نتیجه اتصال کاربران با وی پی ان به شبکه بود.
در ادامه این نشست محی سینسیل مدیر یک پلت فرم کراود فاندینگ (تامین جمعی) ایرانی گفت: تا بحث سرمایه گذاری در استارتاپ مطرح می شود می‌گویند باید تبدیل به یک نهاد مالی شوند و این به معنی درگیری با روندهای پیچیده بورسی است.

وام بزرگترین خیانت به استارتاپ هاست

رضا زرنوخی مدیر صندوق مالی توسعه تکنولوژی در ایران گفت : دعواهای پیش روی این صنعت بسیار بزرگ تر از بحث های این جلسه است و باید یک کمیته همیشگی برای این منظور دیده شود.
وی با اشاره به اینکه وام بزرگترین خیانت به استارتاپ ها است، افزود: در این حوزه فقر نیروی انسانی داریم و هر صاحب کسب و کاری باید خودش نیروی مورد نیاز خود را تامین کند و هیچ بخشی از دولت در زمینه مهارت آموزی برای این حوزه وارد نشده است.
وی از وضع مقررات محدود کننده جدید در این حوزه انتقاد کرد و گفت: اخیرا بانک مرکزی در نامه ای حضور بانک ها درهمه لایه های نهادهای جدید مالی را ممنوع کرده است که به ضرر کسب و کارهای نوپا است، در حالی که استارتاپ ها باید از این حوزه مستثنی می شدند.
زرنوخی یادآور شد: تاکنون 700 تا 800 میلیارد تومان در حوزه سرمایه گذاری در استارتاپ ها هزینه شده که همه از بخش خصوصی بوده است. دولت می خواهد استارتاپ سواری کند اما باید کمک کننده باشد.

* اگر تلگرام در آینده فیلتر می‌شود از الان بگویید

فرشید هندی مدیر یک کسب و کار برای توسعه استارتاپ‌ها گفت: وقتی دانش خودم در 5 سال گذشته را نگاه می‌کنم، می‌خندم. در این حوزه تغییرات شدید است و تقاضا دارم، به مدیران دولت هم آموزش داده شود.
وی گفت: به عنوان یک سرمایه‌گذار روی 5 شرکت نوپا سرمایه‌گذاری کرده بودیم که همه آنها روی تلگرام فعالیت‌های مختلفی ارائه می‌کرد. استارتاپ به تنهایی کسب و کار پرریسکی است و تغییرات بیرونی نیز بر ریسک‌های آن اضافه می‌کند.
وی با بیان اینکه همه خیر و صلاح کشور را می‌خواهند، خواستار شفاف شدن وضعیت و رفع ابهام‌ها شد.
هندی گفت: در مدت فیلتر بودن تلگرام این کسب و کارها بلاتکلیف بودند و اگر در آینده نیز قرار است، تلگرام فیلتر شود بهتر است که اعلام عمومی صورت گیرد، زیرا اکوسیستم استارتاپی خودسازگار است و راه‌حلی برای شرایط جدید پیدا می‌کند.

* برای حل معضل کپی‌رایت به جای قانون سراغ فرهنگ‌سازی برویم

محمد رشیدی مدیر یک پلتفرم آموزش‌های ویدیویی مهارتی از طریق وب‌سایت آموزش آنلاین محتوا بی‌ارزش‌ترین دارایی در این کشور است، به طوری که با همه سختی‌های تولید و حفظ ارزش محتوا پس از پرداخت سهم رگولاتوری اپراتور و مالیات تنها 15 درصد برای ما باقی می‌ماند.
وی با اشاره به مشکلات این صنعت، گفت: وقتی از ارائه‌دهنده بستر ارتباطی 50 درصد تخفیف دسترسی به سایت‌های دارای محتوای ایرانی را مطالبه می‌کنیم ، می‌گویند این تخفیف برای تلویزیون‌های اینترنتی است و باید ثابت کنیم نوعی از تلویزیونی اینترنتی است.
رشیدی گفت: این جلسه سومی است که با این موضوع در وزارت ارتباطات برگزار می‌شود و هنوز موضوع کپی‌رایت مشکل بزرگ ما است که پیشنهاد می‌کنم، در این زمینه قانون را کنار بگذاریم که نیاز به یک بازه 10 ساله دارد و تا قانون تصویب شود بازار تغییر کرده و قانون دیگر کاربرد اجرایی نخواهد داشت. کپی‌رایت مشکل فرهنگی است و تا زمانی که مردم قبول نکنند که برای تولید محتوا زحمت کشیده شده است ، کپی‌رایت اجرایی نمی‌شود. در نتیجه نبود کپی‌رایت یک نفر را در شرکت داریم که به صورت تمام وقت محتواهای کپی شده غیرمجاز را رصد می‌کند و گزارش می‌دهد که اغلب آنها افراد زیر 18 سال هستند. آیا این افراد را بگیریم و ببندیم؟ بهتر است برای راهکار اجرایی برای توسعه فرهنگ کپی‌رایت هزینه کنیم.
میلاد نوری یک ارائه‌دهنده خدمات مکان‌محور و از طریق سایت مکان‌یاب، گفت: بسیار راحت در حال جذب کاربر بودیم که وقتی سایت فوراسکویر (مشابه خارجی) در ایران فیلتر شد بی‌اعتمادی نسبت به کسب و کار ما شکل گرفت و کاربران گارد گرفتند که مشخص نیست این سایت ایرانی متعلق به کدام آقازاده است که سایت‌های خارجی رقیب را فیلتر کرده است. در همان زمان الزام انتقال سرور به ایران نیز مطرح شد که بر بی‌اعتمادی کاربران افزود و روند جذب کاربر را کند کرد.
وی گفت: تجربه ما از فیلتر شدن سایت‌ رقیب ضرر به کسب و کار خودمان بود.
همچنین تماس‌هایی از شماره‌های ناشناس با این کسب و کار می‌شود که درخواست اطلاعات می‌کنند و تقاضا داریم که تمامی درخواست‌های حقوقی در این رابطه به صورت مکتوب و از یک مرجع واحد به کسب و کار اعلام شود.
نوری گفت: همچنین یک پیام‌رسان ایرانی در قالب نمونه خارجی تبلیغات خارج از عرف تبلیغات داخل کشور در بسترهای خارجی ارائه می‌کند که همین کار برای نمونه داخلی ممنوع است و فضای رقابتی شفاف نیست و کسب و کار ایرانی اساساً در شبکه ماهواره‌ای مناسب تبلیغ نیست.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 12
  • :
  • 26
  • :
  • 46
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/3253 sec