سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 42601 منتشر شده در مورخ: 1396/11/13 ساعت: 13:47 گروه: سیاسی  
بکارگیری همه منابع داخلی وخارجی برای توسعه و رونق کشور
رئیس جمهور در جلسه شورای اداری استان کرمان؛

بکارگیری همه منابع داخلی وخارجی برای توسعه و رونق کشور

رئیس جمهور افتتاح طرحهایی با اعتبار بیش از 10 هزار میلیارد تومان را در استان کرمان افتخار آمیز دانست وگفت با بکارگیری فناوری های نوین کشور را در مسیر توسعه و رونق قرار می دهیم .

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،حسن روحانی پنجشنبه شب در جلسه شورای اداری استان کرمان اظهارداشت: امنیت بالا ، مردم با فرهنگ ، منابع بسیار غنی ، اقلیم جغرافیایی متنوع و موقعیت جغرافیایی استراتژیک ،جایگاه ویژه ای را برای کشور در جهان ایجاد کرده است.
دکتر روحانی با تبریک ایام مبارک دهه فجر، گفت: این روزها برای مردم ایران خاطرات فراوانی دارد و سالروز تحقق آرزویی است که مردم پس از بیش از 14 سال انتظار تحقق آن را با بازگشت امام به وطن مشاهده می‌کردند؛ بازگشتی که به معنای سرافرازی، ‌عزت، عظمت و استقلال برای ایران بزرگ بود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه مردم کشورمان در سال 57 توانستند در جریان یک انقلاب دینی و مردمی به هدف بلندی که قرن‌ها در انتظار آن بودند دست یابند، اضافه کرد: برای من و اعضای دولت مایه افتخار است که در این ایام میهمان مردم کرمان هستیم.

دکتر روحانی اظهار داشت: اساس و بهانه این سفر به استان کرمان افتتاح یکسری پروژه‌های بزرگ بود که بخش قابل توجهی از آنها در سیرجان قرار داشت و از همین‌رو این سفر از آنجا آغاز شد.
سفر قبلی دولت به سیستان و بلوچستان نیز از زابل که مرکز استان نبود، ‌آغاز شد و اساساً همه ما ایرانی و مسلمان هستیم و تفاوتی بین مرکز استان و دیگر شهرستان‌های هر استان وجود ندارد.
رئیس جمهور تصریح کرد: از سوی دیگر چندین هفته منتظر بودم تا فرصتی برای دیدار با مردم زلزله زده استان کرمان پیش بیاید که فردا در روز دوم سفر به کرمان، به دیدار زلزله زدگان استان خواهم رفت.
روحانی حوادثی چون زلزله را آزمایش و امتحانی نزد خداوند برای دولت و مردم توصیف کرد و گفت: امیدوارم بتوانیم به گونه‌ای عمل کنیم که از این پس به شکل مؤثرتری با حوادثی چون زلزله مقابله کنیم. ایران کشوری زلزله‌خیز است لذا باید اقدامات پیشگیرانه از جمله مقاوم‌سازی ساختمان‌ها را به شکل جدی‌تر پیگیری کنیم تا بتوانیم در زلزله‌هایی که احتمالاً در آینده رخ خواهند داد، خسارات را به حداقل برسانیم.
رئیس جمهور افزود: مردم مناطق زلزله زده استان کرمان، حتماً مشکلات، توقعات و نیازهای به حقی دارند که باید مورد رسیدگی قرار گیرد و این وظیفه شرعی، ملی ، انسانی و قانونی ماست و امیدوارم فردا بتوانم در زمینه رفع این مشکلات و از جمله ساخت مسکن دائمی برای آنها ،قول‌هایی به مردم بدهم .

دکتر روحانی در ادامه سخنان خود با تشکر از همدلی و همکاری همه مسئولان استان کرمان، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که کشور با محدودیت‌هایی در زمینه منابع و امکانات مواجه‌است و برای غلبه بر این محدودیت‌ها باید همه همدل در کنار هم همکاری کنیم. هیچ راه دیگری جز همکاری و هماهنگی همه نهادها و مردم در مسیر سازندگی کشور وجود ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه وضعیت استان کرمان به طور نسبی و با توجه به تلاش مردم و بخش‌های دولتی و خصوصی بسیار امیدوارکننده است، تصریح کرد: اینکه در یک روز بیش از 10 هزار میلیارد تومان پروژه در کرمان افتتاح شود و عملیات اجرایی همین میزان پروژه نیز در همین روز آغاز شود، بسیار افتخارآمیز بوده و نشان می‌دهد، استان کرمان زنده و خستگی‌ناپذیر است و مردم تلاشگری دارد.

دکتر روحانی خاطر نشان کرد: البته چنانکه تأکید کردم منابع و امکانات دولت به تنهایی برای دستیابی به پیشرفت مطلوب کافی نیست و همه چه ایرانیان داخل کشور و چه ایرانیان خارج از کشور ، چه بخش دولتی و چه بخش خصوصی باید از همه توان کشور و از همه منابع قابل استفاده جهانی برای پیشرفت کشور استفاده کنیم و نباید صرفاً به منابع داخلی کشور اکتفا کنیم.

رئیس جمهور گفت: اگر همه منابع کشور را بسیج کنیم، حتی برای پروژه‌های آماده اجرای بخش نفت، گاز و پتروشیمی کشور که بالغ بر 200 میلیارد دلار است ، کافی نیست و لذا باید از منابع صندوق‌ها و بانک‌های بین‌المللی و همه امکانات دیگری که در جهان وجود دارد بویژه از فناوری‌های پیشرفته استفاده کنیم.

دکتر روحانی با بیان اینکه "نمی‌شود با بروکراسی سنگین و پیچیده به روند مطلوب پیشرفت دست یافت"، اظهارداشت: در دنیای امروز باید از همه ظرفیت‌های ارتباطات و فناوری‌های نوین استفاده کنیم تا به بالاترین سطح ممکن از ارتباط با دنیا دست یابیم چرا که ما نیز در منطقه و دنیا رقبای زیادی برای جذب سرمایه داریم.

رئیس جمهور با بیان اینکه سرمایه‌گذاران به دنبال امنیت سرمایه‌گذاری و سود بیشتر هستند، اظهار داشت: ایران کشوری با امنیت بالا، برخوردار از مردم با فرهنگ، منابع غنی و اقلیم جغرافیایی بسیار متنوع است که برای سرمایه‌گذاران بسیار جذاب است، لذا باید مشکلات و معضلاتی را که در مسیر جذب سرمایه گذاری وجود دارد برطرف کنیم و مهم‌ترین عامل در این مسیر برای جذب سرمایه وحدت و هماهنگی داخلی است که در کنار اختلاف سلایق منطقی و معقول باید در معرض دید جهانیان قرار گیرد.

دکتر روحانی با ارایه مثالی درباره تأثیر تکنولوژی‌های پیشرفته در بهره‌برداری صحیح و بیشتر از منابع نفتی، گفت: وقتی یک شرکت برآورد برداشت 100 میلیون بشکه‌ای از یک میدان را دارد و شرکت دیگری با تکنولوژی پیشرفته‌تر برآورد 170 میلیون بشکه‌ای، آیا می‌توانیم نسبت به سرنوشت این دست منابع که جزء اموال مردم محسوب می‌شوند، بی‌تفاوت باشیم؟

رئیس جمهور افزود: نمی‌شود و نمی‌توانیم خودمان را از فناوری‌های روز محروم کنیم و در دنیای ارتباطات عقب بمانیم. آرزوی اصلی امام راحل، مقام معظم رهبری، مسئولین کشور و مردم ما پیشرفت ایران است و عزت کشور نیز در سایه پیشرفت و دستیابی به خودکفایی بیشتر است.
در سال‌های گذشته از آنجا که نیاز به واردات گاز از یکی از کشورهای همسایه داشتیم به محض سرد شدن هوا و افزایش مصرف گاز، مسئولین این کشور با آنکه با ما دوستی هم داشتند، گاز را قطع می‌کردند تا قیمت را بالا ببرند، اما حالا که توانستیم تولید گاز و شبکه انتقال آن را توسعه دهیم، دیگر آن مسایل گذشته تکرار نمی‌شود.

دکتر روحانی تصریح کرد: خیلی مهم است که کشور بتواند روی پای خودش بایستد. اینکه می‌گوییم عزت، یعنی همین. عزت با حرف و کلام، حاصل نمی‌شود، بلکه با عمل محقق می‌شود. وقتی شما نیازمند دیگری باشید، مجبورید برای تأمین نیاز خود، به شرایطی که گذاشته می‌شود، تن دهید، اما اگر این نیاز را خودمان تأمین کنیم، عزت ما حفظ خواهد شد.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: این خوداتکایی در سایه همراهی و صرفه جویی مردم در مصرف و همچنین توانمندی در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه تأمین نیاز داخلی به گاز ، حاصل آمده است که باید این روند ادامه یابد. ما همچنین در حال حاضر در زمینه تولید گازوئیل به سطحی رسیده‌ایم که صادرکننده هم هستیم و در زمینه تولید بنزین نیز با رفع برخی مشکلات که اقداماتی برای حل آنها شده ، به خودکفایی رسیده است و توان صادرات را هم خواهیم داشت، اما الگوی مصرف و پایبندی مردم به صرفه‌جویی شرطی اساسی برای دستیابی و حفظ این توانمندی‌ها است.

دکتر روحانی گفت: باید از همه توان کشور برای پیشرفت استفاده کنیم، اما چگونه بهره‌گرفتن از این توان نیز عامل مهمی در پیشرفت کشور است. خودکفایی و خوداتکایی، عاملی مهم در پیشرفت کشور است و از مؤلفه‌های اساسی عزتمندی به حساب می‌آید. به عنوان مثال اینکه بتوانیم مشکلات موجود در عرصه آب را حل کنیم یا نه ، تأثیر مهمی در پیشرفت کشور و حفظ ارتقاء عزتمندی ما دارد.

رئیس جمهور ادامه داد: در سال‌های اخیر و بویژه امسال نزولات آسمانی به شدت کاهش یافته است لذا باید راه‌های مؤثرتری برای اصلاح الگوی مصرف آب و صرفه‌جویی طراحی و اجرا کنیم. به عنوان مثال معیار میزان تولید بر حسب سطح در کشاروزی باید به میزان مصرف آب بر حسب سطح تغییر کند؛ نمی‌شود در برابر خشکسالی ایستاد و فقط نظاره‌گر بود.

روحانی اظهار داشت: در استانی مثل کرمان که به لحاظ معدنی غنی و فعال است، باید وقتی در منطقه‌ای معدنی آغاز بکار می‌کند، حتماً به فکر مردم اطرافش هم باشیم تا وقتی مشکلاتی مثل ترافیک و آلودگی ناشی از این معدن را تحمل می‌کنند، از مزایا و محاسن بهره‌برداری از این معدن نیز بهره‌مند شوند.

رئیس جمهور گفت: یکی دیگر از مسایلی که در جلسه امروز مطرح شد، موضوع بافت‌های فرسوده است. باید بافت‌های فرسوده بازسازی شوند و مردم از خانه‌های نو و مقاوم بهره‌مند شوند تا علاوه بر مزایای دیگر این خانه‌ها، در برابر زلزله نیز ایمنی بیشتری داشته باشند. دولت در راستای بازسازی بافت‌های فرسوده اقداماتی را آغاز خواهد کرد که جزئیات آن به زودی اعلام می شود.

دکتر روحانی اضافه کرد: یکی از این طرح‌ها آن است که اگر دولت یا نهادهای دیگر مثل شهرداری‌ها، ‌زمینی در اختیار دارند، آن را به توسعه‌گرها واگذار کنند تا دو برابر نیاز مناطق فرسوده هدف در آنها مسکن ساخته شود و بعد با واگذاری منزل مسکونی فرسوده و زمین آن بجای پول افراد بتوانند این خانه‌های ساخته شده را رایگان در اختیار بگیرند.

رئیس جمهور اظهار داشت: برای خانه اولی‌ها نیز تسهیلاتی در نظر گرفته خواهد شد که بدون ودیعه اولیه به آنها پرداخت می‌شود تا بتوانند از این خانه‌ها خریداری کنند. با این اقدام با یک تیر چند هدف زده خواهد شد یکی اینکه مشکل بافت فرسوده حل خواهد شد، دوم اینکه خیلی از کسانی که تا به حال خانه نداشته‌اند و خانه اولی خواهند بود، صاحب خانه خواهند شد و دیگر اینکه خانه‌های جدید براساس تکنولوژی جدید ساخته خواهند شد تا هم مقاوم‌تر باشند و هم به اصلاح الگوی مصرف انرژی کمک کنند.

دکتر روحانی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در راستای تداوم اجرای اقتصاد مقاومتی کمیته‌ای با حضور استانداران تشکیل خواهد شد تا ببینیم چه اختیاراتی می‌تواند از مرکز به استان‌ها منتقل شود تا در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای آنها تسریع به عمل آید.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با عذرخواهی از مردم شهرستان‌هایی که وی نمی‌تواند از نزدیک با آنان دیدار کند و سخن بگوید، تصریح کرد: همه مردم بدانند که همه تلاش و فکر ما این است که به کشور خدمت کنیم. برابر گزارشی که رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه ارایه کرد بیش از 70 درصد وعده‌های دولت در سفر قبلی به استان کرمان، عملیاتی شده و بقیه این وعده‌ها نیز عملیاتی خواهد شد.
در این سفر هم قول اجرای 29 پروژه با اعتبار 1188 میلیارد تومان را به مردم می‌دهیم که در طول 3 سال آینده اجرا خواهند شد.

دکتر روحانی مجدداً تأکید کرد که با وجود همه تلاش‌های دولت آن نیرویی که می‌تواند واقعاً کشور را متحول کند، مشارکت مردم و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی است. آمار و ارقام نشان می‌دهد که ایران و استان کرمان در مسیر پیشرفت هستند و امیدوارم این رونق و پیشرفت در سایه وحدت و اتحاد بیشتر شده و ما هم بتوانیم توفیق خدمت بیشتر به مردم استان کرمان و ایران را داشته و برای تحقق اهداف بزرگ کشور، تلاش کنیم.

در این مراسم ۱۳ طرح مربوط به توسعه و ارتقای بهره‌وری صنایع مس سرچشمه در رفسنجان، از طریق ویدیو کنفرانس، به طور همزمان و با دستور رییس جمهور افتتاح شد.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 23
  • :
  • 22
  • :
  • 24
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/2911 sec