سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 42707 منتشر شده در مورخ: 1397/1/23 ساعت: 10:25 گروه: فرهنگ و هنر  
"مردان ارباب جمشید " گزارش مکتوبی که به مستندتصویری تبدیل شد

"مردان ارباب جمشید " گزارش مکتوبی که به مستندتصویری تبدیل شد

پگاه آهنگرانی کارگردان مستند "مردان ارباب جمشید" گفت: مسئولیت سرویس فرهنگی هنری از سوی یک روزنامه که قرار بود منتشر بشود به من پیشنهاد شد که من هم پذیرفتم و اولین گزارش مکتوب سینمایی ام را از محله ارباب جمشید که محل تجمع هنروران آثار سینمایی بود شروع کردم که آن روزنامه زمینه انتشار نیافت و پس از مدتی به فکرساخت مستندی تصویری با این موضوع افتادم.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم ،نشست پرسش و پاسخ و اکران فیلم مستند "مردان ارباب جمشید" عصر روز سه شنبه21 فروردین با حضور پگاه آهنگرانی  در محل کانون مستند سازان جهادی برگزار شد.
 در ابتدای این نشست سهیل کریمی مستندساز گفت: قصه اثر که به معرفی  هنروران و سیاهی لشکرها درسینمای ایران می پردازد، خوب شروع شده و با آنکه قالب فیلم مستنداست اما من فکرکردم عوامل فیلم درحال بازی درنقش خاصی هستند و وارد داستانی می شوند و در ادامه پلان هایی از بازی های شان در قبل از انقلاب و سپس  وضعیت کاری آنها بعداز انقلاب به تصویر کشیده می شود.
 کریمی افزود: به نظر می رسد این مستند قشر خاصی از جامعه را روانشناسی کرده و تلاش دارد که به نوعی میان آنها و بینندگان ارتباط برقرار کند تا این قشر به مردم بیشترمعرفی شوند.
پگاه آهنگرانی کارگردان این اثر نیز در پاسخ به سئوالی پیرامون ایده اولیه و سوژه مستند گفت: مسئولیت سرویس فرهنگی هنری از سوی یک روزنامه که قرار بود منتشر بشود به من پیشنهاد شد که من هم پذیرفتم و اولین گزارش مکتوب سینمایی ام را از محله ارباب جمشید که محل تجمع هنروران آثار سینمایی بود شروع کردم که آن روزنامه زمینه انتشار نیافت و پس از مدتی به فکرساخت مستندی تصویری با این موضوع افتادم.
وی افزود: همیشه فکر می کردم حیف است چنین گزارشی منتشر نشود لذا در سال1394به همراه خانم درنامدنی دوربین(Fuil X100) برداشتیم و به این محل رفته  و تصویرگرفتیم ، هر زمانی هم که می رفتیم و این افراد دوربین  را که می دیدند جوگیر می شدند ،حدود یک هفته زمان فیلمبرداری طول کشید.
وی با بیان اینکه این فیلم با هزینه شخصی ساخته شد افزود:بدلیل اینکه برای اکران در جشنواره سینما حقیقت نیازبود تهیه کننده عضو اتحادیه تهیه کنندگان باشد اسم تهیه کننده اضافه کردیم. بعداز اکران این مستند در جشنواره سینما حقیقت، احسان علیخانی نیز هنرورانی که درفیلم حضور داشتند را به برنامه ماه عسل دعوت کرد وبه 8 نفر در مجموع مبلغ 60 میلیون تومان هدیه دادند.
پگاه آهنگرانی گفت: بصورت اتفاقی وارد ساخت این فیلم شدیم و تحقیق جدی در این خصوص نداشتیم و فیلم کاستی هایی از نظر صدا و تصویر دارد.
وی ادامه داد: آقای مهدی هاشمی از بازیگران مشهور  سینمای ایران که این هنروران و شخصیتی مانند "غلام ژاپنی" را که از قدیم می شناخت و ما به او پیشنهاد دادیم یک روز با هنروران نیز سر صحنه فیلم بیایند و آقای هاشمی پذیرفت وبه کار ما کمک کرد.
آهنگرانی درباره آثار مستند خود گفت:5 مستند به نامهای ده نمکی ها،خانه سینما، تماشاخانه، محاکات غزاله علیزاده و آخرین کارم "مردان ارباب جمشید" را در کارنامه خود دارم که این کار با بقیه متفاوت بود.
"مردان ارباب جمشید" عنوان فیلم مستندی به کارگردانی مشترک پگاه آهنگرانی و درنا مدنی است که در دهمین جشنواره بین المللی سینما حقیقت حضور داشت و در بخش مستندهای نیمه بلند این جشنواره پذیرفته شد.
مستند "مردان ارباب جمشید" مضمونی اجتماعی دارد و درباره سرگذشت هنروران سینما است که سال‌ها در حوزه سینما حضور داشتند و به فعالیت پرداختند، اما همواره نقش های حاشیه ای داشتند.
این فیلم نخستین کارگردانی مشترک پگاه  آهنگرانی و درنا مدنی است. این دو پیش از این تجربه ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند را داشته‌اند. تهیه‌کنندگی فیلم بر عهده سید امیر سیدزاده است.
لیست عوامل اصلی این فیلم عبارتند از : نویسنده و کارگردان: پگاه آهنگرانی و درنا مدنی، تصویر بردار: حمیدرضا اکبری، تدوین، پگاه آهنگرانی، صدابردار: میثم حسنلو، صداگذار: آرش قاسمی، عکاس: شهرزاد هاشمی،  و تهیه‌کننده: امیر سیدزاده.
هنرورانی که درحقیقت بازیگران این فیلم هستندعبارتند از: حسن نوروزی وفا، غلام میرزایی، شمس‎الدین دولتشاهی، محمد ذوالفقاری،احمد یاوری شاد،فتح الله بابازاده، غضنفر راوند،جلیل ملک زاده،حسین کوکائین، محمد حسین نجاتی

لازم به ذکر است: نشست ها و اکران های سه شنبه های کانون مستند سازان جهادی از اوایل سال 1393در سالن نمایش این کانون آغاز  و تاکنون ادامه دارد .

هر هفته سه شنبه ها در سالن نمایش کانون مستندسازان جهادی فیلمهایی با رویکرد ها و از کارگردانان گرایش های مختلف فکری  داخلی و خارجی با حضور عوامل، اکران و نقدوبررسی می شود.

88
88
88
twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 8
  • :
  • 5
  • :
  • 6
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2811 sec