سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 42719 منتشر شده در مورخ: 1397/2/28 ساعت: 18:11 گروه: صفحه نخست  
فلسطین تحت شدیدترین ظلم‌های رژیم کودک‌کش قرار گرفته است/ سران عرب دچار خفگی شده‌اند
خطبه‌های نماز جمعه تهران؛

فلسطین تحت شدیدترین ظلم‌های رژیم کودک‌کش قرار گرفته است/ سران عرب دچار خفگی شده‌اند

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: فلسطین امروز تحت شدیدترین ظلم‌ها قرار گرفته و حتی شر رژیم کودک کش بالاتر از نفس اماره نیست.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،آیت الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران امروز 28 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: خداوند نتیجه روزه‌داری را تقوا معرفی کرده است، پس باید ماه رمضان را غنیمت بشماریم.

وی ادامه داد: ماه رمضان ماه مبارزه با نفس اماره است، شر آمریکا که بزرگ‌ترین دشمن ماست، بالاتر از نفس اماره نیست. فلسطین امروز تحت شدیدترین ظلم‌ها قرار گرفته و حتی شر رژیم کودک کش نیز بالاتر از نفس اماره نیست، لذا نفس اماره بزرگ‌ترین دشمن انسان است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس تصریح کرد: انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی مهم‌ترین فاجعه‌ای است که در این ایام رخ داده است، اصل اشغال سرزمین مسلمانان و اصل تولد یک مولود نامشروع و حرام زاده‌ای به نام اسرائیل در این منطقه از مصیبت‌های جهان اسلام بوده و همچنان ادامه دارد و خداوند متعال هر روز برای رسوایی این رژیم نا‌مشروع و اربابانش بهانه پیش می‌آورد.

وی ادامه داد: این رژیم برخلاف قوانین بین‌المللی قدس شریف را که در مصوبات بین‌المللی برای فلسطینی‌ها است به اشغال درآورد. روسای جمهور قبلی آمریکا تا حدی خود را مکلف می‌دیدند که ظاهرسازی کنند، اما این خبیث جدیدی که آمده و خود را به دیوانگی زده است و هر کاری انجام می‌دهد نه عقلی، نه دینی، نه حیایی و نه شرمی ندارد و به معنای واقعی کلمه یک آدم هیچی ندار است؛ آمد و این جسارت را کرد.

آیت الله صدیقی افزود: مردم فلسطین یکپارچه به پا خواستند و در روزهای متمادی در صحنه مقابله آمدند و مردمی که اسلحه به دست نداشتند، همه قتل عام شدند، همه این اتفاقات ورق ننگین دیگری بود که بر پرونده سیاه این رژیم ناپاک و حامیش رئیس جمهور آمریکا اضافه شد و نشان داد اینها پایبند به هیچ اصلی نیستند.

وی اضافه کرد: در کشورهای مختلف، ملت‌ها و دولت‌ها عکس العمل نشان دادند و این جنایت بی‌سابقه را محکوم کردند.

آیت الله صدیقی تصریح کرد: اگر سران عرب، عرب هستند باید تعصباتی داشته باشند. فلسطین ناموس عرب است در این سرزمین مشتی عرب و مسلمان گرفتار ظلم هستند، آواره‌اند و خانه خود را از دست داده‌اند و کودکان و زنان کشته شدند، اما سران عرب به دلیل اینکه سلطه آمریکا به حدی بر آنها غلبه کرده است که به غلام زر خرید این کشور بدل شده‌اند و مصداق آن را در اشارات رهبر معظم انقلاب نسبت به نامه‌هایی که آمریکا برای آنها می نویسد می توان دید.

وی تاکید کرد: بدون اذن آمریکا سران عرب نفسی ندارند و در عین حال مجامع بین المللی مثل کنفرانس اسلامی نشان دادند نه قانون آنها را به حمایت از مظلوم وادار می‌کند و نه وجدانی دارند؛ اخلاق هم که جایگاهی در نظام بین‌الملل ندارد.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به وعده رهبر انقلاب مبنی بر تحقق پیروزی مقاومت و در عین حال نابودی اسرائیل در 25 سال آینده، گفت: اینها باید بدانند با این همه جنایت زوالشان نزدیک شده است؛ ان شاء‌الله.

در ادامه آیت الله صدیقی با اشاره به برجام و مذاکره با اروپا، بیان کرد: از همان ابتدا دنیای غرب کلاه گشادی را آماده کرده بود و آنگونه که حضرت آقا اخیرا به زبان آوردند، ایشان تحت فشار بودند که چرا روی مسئله هسته‌ای اینقدر پافشاری می‌کنند و عده‌ای به ایشان می‌گفتند که چرا نمی‌گذارید مذاکره کنیم؟

وی ادامه داد: حضرت آقا فرمودند که ما همان وقت به اینها می‌گفتیم غرب قابل اعتماد نیست، ولی برای اتمام حجت و شرایطی که اینها فکر می‌کردند با این مذاکره تحریم بر طرف می‌شود و اقتصاد رونق پیدا می‌کند، این اتفاق افتاد. این مذاکرات اساسا بر رفع تحریم بنا شد، اما همه‌اش باج‌گیری بود.

صدیقی گفت: ما کار خلاف قانونی نکرده بودیم که بشینیم سر میز مذاکره با آنها و در حالی است که ما به صورت یک طرفه از علم خودمان و از پیش رفت هسته‌ای‌مان عقب‌نشینی کردیم که آنها تحریم‌های غیر قانونی و ظالمانه خود را از گُرده ما بردارند؛ اما چه شد؟

وی خاطر نشان کرد: حضرت آقا طی نامه‌ای به رئیس جمهور هشدار دادند و بر سوابق طرف‌های مذاکره تاکید کردند و گفتند شما سوابق آنها را می‌دانید، لذا هوشیاری و هوشمندی و ترتیباتی که ما بعدا بتوانیم حق خود را بگیریم در نظر بگیرید و تضمین و امضایی از رئیس جمهور آمریکا گرفته شود، اما اینها هم رعایت نشد و این رئیس جمهور دیوانه نما آمد و با یک لگد همه بافته‌ها را رشته کرد و این شد که الان ملاحظه می‌کنید.

خطیب نماز جمعه تهران اشاره کرد: این یک عبرت است که ما در مرحله بعدی بدانیم سیاست‌های کلی نظام بر اساس قانون اساسی با رهبری و ولی فقیه است، همچنین مشروعیت نظام هم با ولی فقیه است، نکند بدون اذن و اجازه به سراغ کسانی برویم که آنها نیز مانند آمریکا هستند.

آیت الله صدیقی با اشاره به کمک‌های تسلیحاتی کشورهایی اروپایی به رژیم صدام طی هشت سال جنگ تحمیلی تصریح کرد: فرانسه میراژ، انگلیس تانک و آلمان مواد شیمیایی به صدام می‌دادند. اینها که تا این حد با ما عناد و دشمنی دارند، ما با چه جراتی به اینها اعتماد بکنیم و بدون اخذ تضمن‌های لازم با آنها کنار بیاییم، زیرا مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود.

وی تاکید کرد: خواست مردم و غیور ما که مشکلات اقتصادی را در دوران جنگ تحمیلی تحمل کردند و قلک های خود را شکستند و جبهه را تقویت کردند و با دست خالی با شرق و غرب جنگیدند، مسئله عزت است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین اضافه کرد: در این میان مسئله عزت ملی و شرف مملکت است که باید محفوظ بماند، خواست همه مردم این است که در مذاکره با اروپایی ها که اعتمادی به آنها نیست راه قبلی را در پیش نگیرند، اگر شد تضمین‌های محکم بگیرند از نوع عملی و نه حرفی و اگر نه که زیر بار مذاکره ای که ننگ در آن هست نروند.

آیت الله صدیقی یاد آور شد: نکته دیگری که عطف به همین مسئله اساسی است و نیاز به بینش، توکل و عزت خواهی دارد مربوط به لوایحی است که در مجلس مطرح شده؛ در آنجا هم توقع این است که با دستان خودمان در مسئله پول شویی خودمان را محدود نکنیم، زیرا آنها باید تروریست ها را معرفی بکنند در حالی که مقاومت را تروریست می دانند. ما نباید دشمنان را از نظر اطلاعاتی بر مجاری اقتصادی خودمان بنشانیم و خودمان به آنها میدان بدهیم که بیایند ببیند پولمان در کجاها گردش می‌کند، این جزء غفلت ها است.

وی با اشاره به تحریم بانک‌های کشور ادامه داد: مگر برجام شرایط بانکی شما را درست کرد. آنها می گویند اما عمل نمی‌کنند. باید عزت اسلام و کیان این مملکت، شهدا، پرچم ولایت و این مردم نمازگزار حفظ شود، بنابراین از دولت و مجلس توقع جدی داریم و می‌خواهیم بر خلاف مسیر عزت قدم بر ندارند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سالروز فتح خرمشهر خاطرنشان کرد: این اتفاق را به امام زمانمان و شهدایی که با ایثار خون خودشان به خدایی که خرمشهر را آزاد کرد وصل شدند، تبریک عرض می‌کنم.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 1
  • :
  • 31
  • :
  • 31
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/3229 sec