سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 62931 منتشر شده در مورخ: 1398/3/26 ساعت: 20:01 گروه: اقتصادی  
مدحی: معادن زخمی را به حرکت در می آوریم/ عسگری: ایران به قطب جهانی سنگ‌های جواهراتی دنیا تبدیل می‌شود
نشست رسانه ای پروژه «ایران ، سرزمین جواهر» برگزار شد

مدحی: معادن زخمی را به حرکت در می آوریم/ عسگری: ایران به قطب جهانی سنگ‌های جواهراتی دنیا تبدیل می‌شود

محمدرضا مدحی مالک هولدینگ RGS که پروژه «ایران سرزمین جواهر» را در دستور کار دارد، در نشست خبری این پروژه عنوان کرد: همه ایرانیان در صورت تمایل با کمک مسئولان پروژه «ایران سرزمین جواهر» می توانند در این طرح سهم داشته باشند.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،نخستین نشست رسانه ای پروژه  «ایران ، سرزمین جواهر» به همت شرکت هولدینگ RGS  ، با حضور محمدرضا مدحی مالک شرکت هولدینگ RGS  ، حسن عسگری جانشین هولدینگ RGS  ، مسعود شیرزاد مدیرعامل هولدینگ RGS  و علیرضا حجازی فر معاونت فنی و برنامه ریزی پروژه بین‌المللی «ایران ، سرزمین جواهر» امروز در هتل پارسیان استقلال و با حضور جمعی از اهالی رسانه برگزار شد.
مدحی: ایران سرزمین جواهر طرحی دقیق و برنامه ریزی شده در بهره برداری از نعمت های خدادادی است
محمدرضا مدحی مالک شرکت هولدینگ RGS  ، با بیان این که ایران غنی از معادن عظیم به ویژه معادن سنگ های قیمتی است؛ اظهار کرد: معادن ایران چه در زمینه سنگ‌های قیمتی، چه فلزات و چه نفت و گاز بسیار زیاد است و خداوند در حق ملت ایران نعمت خود را تکمیل کرده است.
وی ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان و وزارت خانه‌ها و ارگان‌های مرتبط برای حمایت از پروژه بین‌المللی «ایران، سرزمین جواهر»، گفت: این پروژه نخستین پروژه ای است که در این زمینه در کشورمان به صورت رسمی و مستقل شروع به کار می کند. پروژه «ایران سرزمین جواهر» در مناطق آزاد برای کارهای فرآوری و صادرات و کارهای نمایشگاهی فعالیت خواهیم داشت. در شهرهای دیگر کشور به صورت منطقه ای در مکان هایی که معادن وجود دارد، در نزدیک ترین شهرها به این معادن کارگاه های کوچک تراش راه اندازی خواهد شد. این پروژه عظیم و دقیق برنامه ریزی شده است.
وی خاطرشان کرد: این پروژه بدون مشارکت مردمی و مشارکت داخلی و خارجی، بدون وام بانکی و یا هر گونه قرض دیگری، با استفاده از منابع و استفاده از نیروهای انسانی توانمند که بزرگترین ثروت این کشور هستند، به معنای واقعی معادن زخمی را که خام فروشی می شوند و اغلب اکتشاف نشده اند به حرکت در می آورد.
عسگری: ایران، سرزمین جواهر پروژه ای تحول آفرین است
حسن عسگری نیز در سخنانی با اشاره به این که پروژه ایران سرزمین جواهر پروژه ای تحول آفرین است، افزود: این پروژه موجب محرومیت زدایی و فقرزدایی از کشور خواهد شد. صنعت جواهر و تراش و فراوری سنگ های جواهراتی در سه دهه گذشته موجب رونق بسیاری از کشورهای جنوب شرق آسیا شده است؛ درکشورهایی مثل تایلند و هندوستان افراد بسیار زیادی شروع به فعالیت کردند و موجب رونق صنعت این کشورها  شده اند.
وی خاطرنشان کرد: مجموعه هولدینگ RGS  نیم قرن تجربه فعالیت در زمینه سنگ های جواهراتی را دارد، اما در سه دهه گذشته با حضور مستمر و گسترده در کشور تایلند موجب گسترش تولید در این کشور شد و پس از کسب تجارب بین المللی با توجه به تعلقی که به ایران همواره داشته است، در سال 96 طرح ابتدایی و اولیه عنوان ایران سرزمین جواهر مطرح شد و این پروژه سیر تکاملی داشت و ایده پروژه «سنگ آسیا» امروز تبدیل به «ایران، سرزمین جواهر» شده است. در ابتدا ایده شهر سنگ آسیا بحث حراج و فروش سنگ های ارزشمند و جواهراتی بود، اما این پروژه به صورت تکمیل یافته تر تبدیل به یک دکترین اقتصادی شد و این پروژه چند محور اساسی را برای خود تعریف کرده است.
جانشین هولدینگ RGS  با تاکید بر این که یکی از محورهای اساسی در این طرح محرومیت زدایی است، تصریح کرد: کشوری که سرشار از معادن مختلف است، نباید جهان سومی تلقی و باید زیرساخت‌هایش آماده سازی شود و پیشرفت کند. در دو سال گذشته و پس از مطالعات فراوان و رایزنی هایی که با مسئولان داشتیم، در دولت تدبیر و امید و با فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که بر اقتصاد مقاوتی تاکید کرده اند، مقرر شد که این پروژه در تمامی مناطق آزاد و استان ها و شهرها و روستاها جایگاه داشته باشد. در زمینه بنگاه های کوچک اقتصادی مانند مشاغل خانگی به جای این که افراد حاضر در کارهایی که سطح پایینی دارند باشند، آموزش می‌بینند و در زمینه سنگ‌های جواهراتی فعالیت می‌کنند.
وی همچنین گفت: این پروژه به مباحثی همچون جلوگیری از خام فروشی و ترانزیت و قاچاق سنگ‌های جواهراتی به سایر کشورها و همچنین استفاده از نخبگان کشور در صنعت جواهرات و ساخت دستگاه های صنعتی  تمرکز داشته است و با شرکت ها و دانشگاه ها و افراد مرتبط در این زمینه رایزنی شده است. تولید اپلیکیشن های خاص تبلیغات این پروژه و آرشیو گالری های بین المللی در مناطق آزاد را نیز در دستور کار داریم. با توجه به ناامنی‌هایی که در کشورهای شرق آسیا ایجاد شده و امنیت فوق العاده ای که در مناطق آزاد کشور نظیر قشم و کیش وجود دارد، خیلی از بازرگانان در این صنعت برای همراهی ابراز علاقه کرده اند. تالارها و سالن‌های بورس را هم راه اندازی خواهیم کرد.
عسگری هدف اصلی در پروژه «ایران ، سرزمین جواهر» را تبدیل شدن کشور به قطب جهانی سنگ‌های جواهراتی دنیا عنوان و اظهار کرد: این قابلیت را داریم و ایران از لحاظ ژئوپولوتیکی در منطقه‌ای  قرار گرفته که تمامی کشورها برای تردد و ورود به این مملکت مشکلی ندارند و از این طرح استقبال فراوانی کرده‌اند و هدف مهم دیگر محرومیت زدایی است. با این طرح بخشی از اقتصاد کشور به پویایی خواهد رسید. نباید منتظر کسی باشیم که رفاه را برایمان به ارمغان بیاورد، باید کار کنیم تا به ثروت و رفاه اجتماعی برسیم، شعار این طرح هم رفاه اجتماعی، همیشه و برای همه است. هر کسی که اراده کند و توانمند شود می تواند در این طرح مشغول به کار شود.
وی همچنین گفت: توسعه کسب و کار تراش و فرآوری سنگ، کارآفرینی و ایجاد حداقل دو میلیون کار پایدار، ایجاد 135 هزار فرصت شغلی، توسعه صنعت بیمه و تامین اجتماعی، توسعه صنعت توریسم با محوریت جزایر کیش و قشم را نیز خواهیم داشت. مرکزیت تخصصی ایران در تجارت جهانی سنگ‌های جواهراتی و قیمتی و نیمه قیمتی و جلوگیری از خام فروشی سنگ‌های قیمتی از دیگر مباحث مهم این طرح هستند.
شیرزاد: اهمیت اشتغال زایی و کار در خانه و آموزش تراش سنگ
مسعود شیرزاد مدیرعامل هولدینگ RGS  نیز در سخنانی با اشاره به این که پروژه «ایران ، سرزمین جواهر» نیاز به نیروهای متخصص دارد، اظهار کرد: کار کردن در صنعت جواهر به کار تخصصی و علم نیاز دارد. وقتی بنا باشد اشتغال زایی داشته باشیم باید به نوعی هر کدام از نیروهای انسانی متخصص در صنعت جواهر و تراش و فرآوری سنگ های قیمتی مشغول به کار باشند. حتی کسانی که بخواهند در بحث بازرگانی و صنعت کار کنند باید در بحث شناخت جواهرات و سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی فعالیت داشته باشند. یکی از پروژه هایی که پیگیری می‌کنیم بحث آموزش است و این آموزش می تواند تحول عظیمی را در این حوزه ایجاد کند. می تونیم نیروهایی را آموزش دهیم که بتوانند هم برای خود اشتغال زایی داشته باشند و هم به نوعی فعالیت های کاری خود را به فضای خانواده هایشان ببرند.
وی ادامه داد: هدف ما این است که این صنعت را بسط بدهیم که هر کسی در محل و منزل خود بتواند سنگ‌ها را بتراشد و خام فروشی از بین برود. بنا داریم دانشکده هایی را ایجاد کنیم که نیروهای مستعد آموزش تراش سنگ ببینند.
حجازی فر: ایران سرزمین جواهر فرصتی برای اجتماع عظیم تجار و فعالان صنعت سنگ در ایران است
علیرضا حجازی فر معاونت فنی و برنامه ریزی پروژه بین‌المللی «ایران، سرزمین جواهر» نیز یکی از اصلی ترین راهبردهای این پروژه را اجتماع عظیم تجار، بازرگانان ، فعالان و تولیدکنندگان این صنعت در یک مجموعه دانست و افزود: توانمندسازی، اشتغال و آموزش کلیه افراد جویای کار در کلیه مناطق کشور و احداث شهر جهانی تجارت سنگ‌های قیمتی، تدوین مطالعات امکان سنجی و توسعه و ...، دیپلماسی توسعه و روابط عمومی موثر سازمانی با بانک‌ها، استانداری‌ها، مناطق آزاد، نمایندگان مجلس و سایر ارگان‌های لازم، ایجاد زیرساخت‌های استاندارد، ساخت مجتمع اداری و بازرگانی، هتلینگ، خدمات، مجمتع صنعتی فراواری و تراش، تالار بورس، حراج و ...، ایجاد بستر مشاغل خانگی و روستایی، ایجاد دفاتر شهرستانی ، فرهنگ سازی در زمینه استفاده از سنگ‌های قیمتی، ایجاد سامانه‌های قدرتمند اطلاعاتی از جمله مواردی است که در این پروژه مورد توجه قرار گرفته‌اند.

محمدرضا مدحی نیز در ادامه این نشست در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران، عنوان کرد: متاسفانه کشور در شرایط خاصی به سر می برد و در این شرایط خاص ابتکار عمل همیشه دست دشمن نیست و دست نیروهای خودی است. همانطور که حضرت آقا فرموده‌اند با روحیه جهادی و کمر بسته اگر به درستی کار کنیم، کارگاه ها هم به حرکت در می‌آیند. معادن کشور برای دولت است، اما مجوز استخراج  به شرکت‌ها داده می‌شود. بسیاری از معادن زخمی و رها شده‌اند. با تاکتیک‌هایی که مجموعه ما دارد و نیروهای توانمند موجود در این مجموعه ابتکار عمل را به دست خود گرفته‌ایم.
مدحی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر مشارکت این پروژه با بانک‌ها و موسسات، عنوان کرد: با هیچ بانک داخلی یا خارجی هیچگونه مذاکره‌ای برای اخذ تسهیلات مالی نداشته‌ایم و نخواهیم داشت. شرکت به قدری سرمایه دارد که با ابتکار عمل صفر تا صد این پروژه را به تنهایی پیش ببرد و این تعهد را می دهم که بدون مشارکت داخلی و خارجی پروژه به انجام برسد. نگاه ما این است که تک تک ایرانی‌ها با کمک مسئولان پروژه، اگر بخواهند در این پروژه سهام دار شوند می‌توانند حضور یابند.
مالک شرکت هولدینگ RGS با اشاره به این که با چند دانشگاه روسی و چند دانشگاه داخلی برای آموزش نیروهای انسانی رایزنی شده است، عنوان کرد: این دانشگاه‌ها وظیفه آموزش را برعهده خواهند داشت. با یک میز چرخ خیاطی می‌توانیم آموزش لازم را به یک خانم خانه دار بدهیم.
وی درباره تحریم‌ها نیز گفت: ما با ابتکار عمل تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کرده ایم و با مجموعه های توانمند داخلی و صنایع نظامی صحبت کرده‌ایم که نیازی نباشد دستگاه‌ وارد شود و همین جا در کشور ساخته می شود و بحث ارزآوری را داریم و اگر مجموعه ها در این زمینه فعال باشند ثروت به صورت متوازن تویع می‌شود.
«ایران ، سرزمین جواهر»  به عنوان رویدادی تجاری - فرهنگی و با هدف ایجاد اشتغال ، کارآفرینی ، ارز آوری ، برگزاری آکشن و نمایشگاه هایی از سنگ های قیمتی و ارزشمند راه اندازی شده است.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 13
  • :
  • 6
  • :
  • 48
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/1195 sec