سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 7250 منتشر شده در مورخ: 1393/3/9 ساعت: 17:15 گروه: سیاسی  
تلاش گوگل برای ایجاد جنگ قومی و مذهبی در ایران

تلاش گوگل برای ایجاد جنگ قومی و مذهبی در ایران

کردها به عنوان بخشی از هویت ایرانی در کشوری مانند ایران پذیرفته شده و علیرغم مشکلات توسعه مناطق کردنشین اما وابستگی متقابلی بین مردم این مناطق و نظام سیاسی وجود دارد .

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم این روزها وقتی به موتور جستجوگر گوگل مراجعه می کنید و با کلمه انگلیسی واژه نقشه کردستان را جستجو می کنید این موتور جستجوگر نقشه کردستانی را به مخاطب می دهد که در این نقشه بخش مهمی از جغرافیای ایران نیز ضمیمه این نقشه شده و می خواهد چنین به مخاطب القاء کند که مرزهای واقعی این منطقه که ساخته و پرداخته ذهن مدیران این موتور جستجوگر است بخش مهمی از کشورهای ایران ، ترکیه ، عراق و سوریه را شامل می شود.

 

تلاش گوگل برای ایجاد جنگ قومی و مذهبی در ایران
 

کردها به عنوان بخشی از هویت ایرانی در کشوری مانند ایران پذیرفته شده و علیرغم مشکلات توسعه مناطق کردنشین  اما وابستگی متقابلی بین مردم این مناطق و نظام سیاسی وجود دارد .این وابستگی و همراهی را نیز می توان در فرهنگ و رفتار روزانه مردم کرد مشاهده کرد و تمام تلاش سیاسیون کرددر داخل کشور نیز این است که مشارکت واقعی کردها در حاکمیت نیز فراهم شود و از سوی دیگر توزیع منابع کشور در این مناطق نیز براساس نیازهای این استان انجام شود.
 

تلاش گوگل برای ایجاد جنگ قومی و مذهبی در ایران

در این بین موتور جستجوگر گوگل با بهره گیری از سیاستهای تفرقه افکنانه در راستای تشدید تنش های قومی و مذهبی در کشورهای مانند ایران در تلاش هستند تا همسو با یک طیف معدودی از افراد رادیکال، مردم کرد را بر علیه حاکمیت تحریک بکنند، دستکم این ذهنیت را در مخاطب کرد درست بکنند که باید فراتراز حاکمیت های کنونی و مرزهای جغرافیایی کنونی بیاندیشند  و با علم بر متحقق نشدن چنین خیالپردازی های می کوشند که مردم را رودروی همدیگر قرار دهندتا بلکه فرجی از این تفرقه افکنی حاصل گردد.
وقتی به تاریخ منطقه نگاه می کنیم می بینیم که نقش امپریالیسم غربی و در راس آن انگلیسی ها برای ایجاد تنش و تفرقه نقش پررنگی است واین سیاست  براساس منافع کارتل های اقتصادی و نفتی آنها  طراحی شده است تا بلکه با تضعیف ملتهای منطقه زمینه های چپاول وغارت این سرمایه ها را موجب شوند و طبیعی است چنین امری جز در سایه تضعیف داخلی این کشورهای صورت نمی گرفت.
در قرن بیست و یکم می توان گفت که ماهیت این استعمارگران تغییر شکل پیدا کرده است اما تغییر محتوا پیدا ننموده است . آنها امروز با بهره گیری ازتکنولوژیهای رسانه ای تحت کنترل خود می کوشند با ایجاد رویاهای کاذب برخی از طیف های را دیکال را رودروی کشورهای منطقه قرار دهند.
نشر این نقشه ها نه تنها توهین به شعور مردم کرددر منطقه است بلکه توهین و نادیده گرفتن حریم های قانونی کشورهای منطقه و از جمله ایران است .
از این رو اقدام گوگل توهین به روح مردم کردو نقض حدود جغرافیایی کشورها است.
از سوی دیگر  این اقدام در تلاش برای توهین به شعور مردم کرد در ایران است که در پروسه های مختلف سیاسی همواره به عنوان یک عنصر فعال در صحنه حضور داشته اند . نمونه برجسته این را می توان در مشارکت مردم در انتخابات جستجو کرد.از سوی دیگر نادیده انگاشتن حاکمیت جغرافیایی ایران زمین است که سالهاست وجود داشته و اکنون چنین ترفندهایی نمی تواند ذره ایی از تلاش هر ایرانی برای حفاظت از کیان ایران زمین بکاهد . شهادت صدها کرد در جبهه های جنگ بیانگر این حقیقت است که مردم کرد خود همواره بخشی از بدنه این کشور بوده و برای حفظ یکپارچگی خاک خود، خون داده اند .
لذا درک چنین حرکتهای مذبوهانه ای در فضای اینترنتی  و مجازی تنها کاشتن تخم نفاق و تفرقه چیز دیگری بیش نیست .  استفاده این مراکز و مراجع اینترنتی از واژه های جعلی مانند خلیج عربی و نقشه های مجازی و تخیلی تنها بر این اساس صورت می گیرد که مردم و حاکمیت ها را به چالش بکشند.
از این رو از تمامی وطن دوستان و فرهیختگان کرد و فارس گرفته تا هرکسی که عاشق ایران زمین است باید خواست که در مقابل این تفرقه افکنی ها سکوت نکنند و با بلند کردن فریاد اعتراض نشان دهند که مردم ایران از کرد گرفته تا فارس برای صیانت از این خاک خون داده اند و اجازه نخواهند داد این تفرقه افکنی ها ذهن جوانان کرد را مسموم کرده و عاملی برای تشدید تفرقه گردد.سالهاست که خیانت استعمارگران به مردم مشرق زمین ثابت شده است و امروز این خیانت و تفرقه افکنی در لباس دیگری وارد عرصه نبرد با مردم ایران شده است.باید این حرکت گوگل را محکوم کرد و برای آن لازم است گروههای مجازی در راستای تاکید مجدد بر یکپارچگی خاک کشور تشکیل گردد.
twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: بولتن
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 19
  • :
  • 33
  • :
  • 17
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/4347 sec