سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 7254 منتشر شده در مورخ: 1393/3/10 ساعت: 00:56 گروه: صفحه نخست
در جستجوی یاران (قسمت چهل و پنجم)
سفرنامه

علاقه مندان(درجستجوی یاران)می توانند قسمتهای بعدی این سفرنامه مهیج را در روزهای زوج در شبکه خبری هزاره سوم پیگیری نمایند

قسمت چهل و پنجم

لنگرود شهر به یاد ماندنی

ساعت 7 صبح روز چهارشنبه 28  اردیبهشت بعد از صرف صبحانه‌ای کامل شهر زیبای چابکسر را ترک کردیم، اندکی بعد به روستای سرولات رسیدیم، سپس قاسم‌آباد سفلی را نیز پشت سر گذاشتیم، با پشت سر گذاشتن چند آبادی کوچک دیگر به قاسم‌آباد علیا رسیدیم،

هتل زیبای چابکسر اردیبهشت 1391

10 کیلومتر از چابکسر را پشت سر گذاشته بودیم ساعت 8 صبح وارد روستای چایجان که سمت چپ جاده قرار داشت شدیم دقایقی بر گلزار 4 شهید آبادی توقف نمودیم، آبادی‌های چای‌خانسر، سیاهکل‌رود، رضاآباد و سارسر را رکاب زدیم و به شهر کوچک و زیبای کلاچای رسیدیم.

آبادی نورگاه را پشت سرگذاشتیم، شهر کوچک و اجارگاه در 13 کیلومتری رودسر سمت چپ جاده قرار داشت، از کمربندی شهر کلاچای به سمت روستای رحیم‌آباد رکاب زدیم،

وجود اتومبیل‌های قدیمی که بیشتر مورد توجه کلکسیونرها بود برای من بسیار دیدنی بود!

اتومبیل قدیمی در منطقه ورودی گیلان که به وفور یافت می شد28  اردیبهشت1391

قبل از ورود به شهر رودسر به 10 شهید روستای دریا وارسر ادای احترام کردیم، در چهاردهمین روز پنجمین استان سرسبز ایران، گیلان را نیز طی کردیم، مدخل شهر رودسر تصاویر 12 شهید روحانی شهر بر تابلوی ورودی شهر به چشم می‌خورد، رودسر را بدون توقف ترک کردیم تا به موقع خود را به شهر لنگرود برسانیم،

دوستان آزاده در شهر لنگرود انتظار اعضای تیم را می‌کشیدند، روستای ولیسه را با 3 شهید دفاع مقدس پشت سرگذاشتیم، روستای گواسارا یا 5 شهید در سمت چپ جاده قرار داشت، یک کیلومتر رکاب زدیم و به شهر کوچک شلمان وارد شدیم.

بقعه سیدمحمد یمانی در 4 کیلومتری لنگرود را زیارت کردیم و در روستای دریاسر به احترام 13 شهید لحظاتی توقف کردیم.

ابتدای شهر لنگرد تصویر 12 شهید کلیدبر لنگرود بر روی  تابلوی ورودی به چشم می‌خورد، در مدخل شهر لنگرود مسجدی بسیار زیبا در وسط میدان به نام آقا سیدمحمد کلیدبر چشم هر تازه واردی را به خود خیره می‌کند!

استقبال رسمی همراه با اسکورت موتورسواران نیروی خدوم انتظامی از اعضای تیم صورت گرفت سپس جمعی از دوستان آزاده تکریت 11 به همراه گروهی از خبرنگاران صدا و سیمای استانی و مطبوعات به استقبال آمدند، کمی رکاب زدیم و به بقعه‌ای بسیار زیبا به نام آقا سیدمحمد کیاکلا در وسط میدانی برخوردیم به اتفاق دوستان به زیارت رفتیم.

استقبال دوستان از رکاب زنان میثاق با شهدا مقابل بقعه آقا سیدمحمد کیاکلا 28 اردیبهشت 1391

هنگام ورود تیم به شهر لنگرود با استقبال شایسته مسئولین شهر همراه بود. حاج اسماعیل یکتایی از شعرای برجسته کشور از آزادگان سرافراز به همراه آقایان محمدرضا حسن‌دوست، بصیرعلیپور، ایرج‌بخشی، و کریم زحمت‌کش از آزداگان تکریت 11 و همچنین رضا یکتایی مهندس سیدعلی موسوی مدیر مسئول مجله گلبانگ ایران، مصطفی پروانه خبرنگار صدا و سیمای استان شبکه باران، سید صادق عابدینی خبرنگار نشریه آوای سبز نیز در جمع مشایعت کنندگان قرار داشتند.

شهرستان لنگرود دارای جمعیتی بالغ بر 53000 نفر جمعیت می‌باشد که از 5 شهرستان لنگرود، کومله، اطاقور، شلمان و جافو‌چهاله تشکیل شده است، در طول سال‌ها دفاع بیش از 4850 رزمنده این شهر حافظ ثغور میهن اسلامی بوده‌اند که 2000 مجروح جنگی و 493 جانباز بالای 25 درصد و 493 آزاده سرافراز در کنار 620 شهید والامقام دین خود به ملت بزرگ ایران اسلامی را ادا نموده‌اند، شهر لنگرود شرق استان دلاورخیز گیلان قرار دارد.

با بدرقه رسمی مسئولین شهر بازدیدی رسمی از گلزار شهدای همیشه جاوید لنگرود داشتیم و با اهدای تاج گل در برابر عظمت شهدا سر تعظیم فرود آوردیم.

گلزار شهدای لنگرود، 28 اردیبهشت 1391

صفا و صمیمیت بین دوستان لنگرودی و محبت آنان به میهمانان چنان شایسته و گرم بود که من و مهدی احساس کردیم در جمع خانواده خود حضور داریم، برنامه پذیرایی و نهار در رستوران وحید لاهیجان تدارک دیده شد، بعد از اقامه نماز به پیشنهاد اعضای تیم رکاب‌زنان به سمت شهر زیبای لاهیجان حرکت کردیم.

بین شهر لنگرود و لاهیجان با دوچرخه‌سوار مشهدی آقای حسین شهرامی آشنا شدیم وی بدلیل کمی وقت لحطاتی بعد از ما جدا شد، ساعت 2 بعد از ظهر نهار در محیطی بسیار دل‌انگیز در حضور دوستان صرف گردید، خاطره‌ای دل‌نشین را با دوستان در طول سفر تجربه کردم مهدی نیز از استقبال گرم دوستان خرسند بود.

حاج اسماعیل یکتایی برنامه اقامت شبانه و استراحت را برای اعضای تیم در نظر گرفته بود اما به دلیل کمی وقت از میهمان نوازی دوستان تشکر نمودیم و برای ادامه مسیر آماده حرکت شدیم،

گرچه دل کندن از دوستانی که سال‌ها بعد از اسارت زیارتشان نکرده بودم سخت بود ولی وظیفه گلباران مقبره شهدا در سایر استان‌ها اولی‌تر بود، لذا با بدرقه گرم دوستان لنگرودی، شهر دیدنی لاهیجان را با تمام جاذبه‌های خیره کننده‌اش ترک کردیم.

جمع صمیمی دوستان لنگرودی، رستوران وحید لاهیجان، 28 اردیبهشت 1391

همان روز مصاحبه و پیام گروه میثاق از طریق رادیو استان (باران) پخش گردید، شب چهارشنبه نیز شبکه سیمای باران مبادرت به پخش پیام ارزشی رکاب‌زنان نمود.

دوستان مطبوعاتی نیز صفحاتی را به اهداف سفر اعضای تیم میثاق با شهدا اختصاص داده بودند که بعد از سفر نسخه‌ای از آن توسط برادر ارجمندم اسماعیل یکتایی برای من و مهدی پست گردید.

در طول مسیر سید مهدی حیدری و حجه الاسلام عبدالکریم مازندرانی به طور مستمر با من در تماس بودند و اخبار سفر را لحظه به لحظه از طریق وب سایت‌های متعدد در اختیار دوست‌داران سفر ارزشی قرار می‌دادند.

روستای سیاهکل را پشت سر گذاشتیم روستایی که قبل از شهر آستانه اشرفیه قرار دارد که یادآور حرکت مسلحانه بعضی از گروه‌های مخالف سلطنت پهلوی دوم می‌باشد که به دلیل خطای محاسباتی با شکست فاحشی مواجهه شد.

شهرستان آستانه اشرفیه مقصد بعدی تیم بود، در هوای نسبتا گرم و شرجی منطقه رکاب‌زنان دهیاری توتستان با 3 شهید را پشت سرگذاشتیم، روستای بازکیا‌گوران را نیز رکاب زدیم

طبیعت زیبای گیلان بهار 1391

در جستجوی یاران علی قربان پور(علی فاروج)

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام

ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال