سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 72996 منتشر شده در مورخ: 1398/4/21 ساعت: 20:50 گروه: فرهنگ و هنر  
چهارباغ، قطب اصلی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌شود/ ۴۴ کشور متقاضی حضور در جشنواره هستند
تابش در نشست هم اندیشی با رسانه‌های اصفهان:

چهارباغ، قطب اصلی جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان می‌شود/ ۴۴ کشور متقاضی حضور در جشنواره هستند

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان با اشاره به اینکه ۴۴ کشور متقاضی حضور در جشنواره هستند، گفت: رویکرد امسال جشنواره، توجه ویژه نسبت به منطقه تاریخی و فرهنگی خیابان چهارباغ است.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،به نقل از ستاد اطلاع رسانی سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، علیرضا تابش در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اصفهان، از همدلی مسئولان شهری و استانی برای برپایی این جشنواره تشکر کرد و گفت: اگر اصفهان بخواهد به عنوان شهری خلاق معرفی شود، باید فعالیت مداوم و مستمر در زمینه فیلم کودک و نوجوان داشته باشد.

وی افزود: رویکرد امسال جشنواره، توجه ویژه نسبت به منطقه تاریخی و فرهنگی خیابان چهارباغ است. در این دوره از جشنواره، علاوه بر آنکه منطقه اصلی برای جشنواره، خیابان چهارباغ در نظر گرفته شده، محل استقرارحضور اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز خیابان چهارباغ اصفهان خواهد بود. اکثر اتفاقات مهم جشنواره نظیر جلسات پرسش و پاسخ فیلم ها نیز در این منطقه برگزار خواهد شد.

تابش با اشاره به تعداد فیلم های حاضر در جشنواره عنوان کرد: در جشنواره امسال ۱۵۸ فیلم بلند سینمایی، کوتاه، پویانمایی بلند، انیمیشن کوتاه، داستانی بلند، وب سری  و نمایش های ویژه (از آثار سینمایی ایران و جهان) اکران خواهد شد که این تعداد از ۴۴کشوری که در این دوره متقاضی شرکت در جشنواره هستند، انتخاب می شود.

دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: امسال با ظرفیت ۱۱ سالن در سطح شهر و ۲۴۰۰ صندلی، افزایش بیست درصدی مخاطب برای این دوره از جشنواره پیش بینی شده است.

*همکاری 30 انجمن مردم نهاد با جشنواره سی‌ودوم

در ادامه این نشست ایمان حجتی، مدیر اجرایی جشنواره کودک و نوجوان در اصفهان با اشاره به حضور پر رنگ خبرنگاران در پوشش جشنواره دوره قبل گفت: شهرداری اصفهان دو نگاه ویژه نسبت به جشنواره امسال دارد که در ساختار جشنواره هم نهادینه شده است؛ نخستین رویکرد، توجه به کارکردهای اجتماعی ویژه این جشنواره با توجه به طیف مخاطبان است و سپس توجه به رویکرد بین المللی این جشنواره است.

وی ادامه داد: امروزه شهرها در سطح جهان تلاش میکنند تا بازاریابی های مختلفی برای جذب گردشگر و معرفی بهینه شهر خود داشته باشند؛ رویکردهای بزرگ با اعتبار بالا مانند جشنواره بین المللی کودک میتواند ابزار بسیار مناسبی برای معرفی شهر اصفهان و جذب گردشگر محسوب شود.

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان در اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه اصفهان عضو شبکه شهر های خلاق در یونسکو و شهر دوستدار کودک است، انتظار می رود طبقه خلاق شهر با کمک صنایع خلاق، مانند فیلم سازی، بتوانند نقش موثری در آینده اقتصاد داشته باشند.

حجتی در پاسخ به سوالات خبرنگاران مبنی بر حضور کودکان با نیاز های خاص و کودکان کار در جشنواره گفت: در دوره قبلی جشنواره، برای نخستین بار قریب به ۹ هزار کودک از مناطق کم برخوردار، برای حضور در جشنواره از طریق فرهنگسراها ثبت نام کردند و به تماشای فیلم های جشنواره نشستند؛ همچنین برای اولین بار 30 انجمن مردم نهاد نیز با جشنواره به طور مستقیم همکاری داشتند و حضور کودکان کار نیز ساز و کار کاملا مشخص در جشنواره داشته و خواهد داشت.

وی افزود:اصفهان شهر دوستدار کودک است و تمامی ارگان ها در سطح شهر در تلاش هستند تا به این امر تحقق ببخشند. به عنوان مثال صدا و سیمای اصفهان ابراز تمایل کرده است که به عنوان قطب تولیدات کودک و نوجوان در مراکز صدا و سیمای کشور شناخته شود. از وظایف خبرنگاران، ایجاد همگرایی میان ارگان های مختلف برای ایجاد ارتباط و تعامل بین آنها است.

*قدر جشنواره را بدانیم

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران این دوره از جشنواره با نمایندگان رسانه‌های اصفهان، گفت: اسم این جشنواره، جشنواره کودک و نوجوان است، اما به لحاظ سن و سال اکنون، جوانی 32 ساله است که اگر روال طبیعی زندگی خود را طی کرده باشد باید کودکانی داشته باشد که از 28 مرداد تا چهارم شهریور به جشنواره بیایند و شاهد فیلم‌های آن باشند.

مسعود احمدیان ادامه داد: خواهش می‌کنم قدر این جشنواره را بدانید. مگر چند جشنواره مشابه این، در دنیا برگزار می‌شود؟ آنچه اکنون در جریان فیلم‌سازی دنیا در حال رخ دادن است رفتن به سمت تولید فیلم برای کودک، نوجوان و خانواده است به شکلی که مخاطب آن از پنج سال گرفته تا 90 ساله بتواند با آن ارتباط برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان یکی از معدود جشنواره‌های کاملاً تخصصی این روزگار است و اگر فعالان رسانه‌ای، بخش پرسش و پاسخ فیلم‌های حاضر در این جشنواره را به‌خوبی پوشش بدهند نقش زیادی در دیده شدن فیلم فیلم‌سازان ایفا کرده‌اند.

احمدیان، از همه حاضران خواست تا در چهل روز مانده به برگزاری دوره سی و دوم جشنواره چله‌نشینی کنند تا شاهد یک رویداد فرهنگی خوب باشیم و ستادهای خبری، در این فاصله در راستای معرفی آثاری که با هزینه مردم ایران تهیه‌ شده، قدم بردارند و همگان را به حضور در سالن‌ها ترغیب کنند.

وی افزود: ستاد خبری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان تلاش می‌کند که این جشنواره منظم و باشکوه برگزار شود و این باشکوهی به معنی پرخرج بودن نیست. می‌توان جشنواره‌ای شکیل و کم‌هزینه برگزار کرد به شکلی که همه بتوانند بر سر سفره آن بنشینند.

مدیر اجرایی سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان، تأکید کرد: اگر اصفهان می‌خواهد این جشنواره را برگزار کند راهی ندارد جز اینکه به سمت حرفه‌ای‌تر شدن قدم بردارد. امیدوارم که در این شرایط بتوانیم به‌دوراز تعصبات و عصبانیت های رایج، برای این حرفه‌ای شدن تلاش کنیم.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 6
  • :
  • 50
  • :
  • 57
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/1001 sec