سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 73016 منتشر شده در مورخ: 1398/4/24 ساعت: 20:55 گروه: اقتصادی  
افزایش سرمایه بانک‌ها شتاب‌دهنده رونق تولید است
رئیس هیئت مدیره بانک دی در بازدید از هلدینگ توربو کمپرسور نفت:

افزایش سرمایه بانک‌ها شتاب‌دهنده رونق تولید است

رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره بانک دی، در بازدید از هلدینگ توربو کمپرسور نفت (OTC) بر تامین مالی هدفمند و اعطای تسهیلات بانکی مناسب به پروژه‌های کلان ملی و صنایع اشتغال‌زا بر اساس اولویت های اقتصادی کشور تاکید کرد.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،به نقل از  اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، رضا سهم دینی، رئیس هیئت مدیره به همراه شعبانعلی داورپناه، معاون اعتبارات، ناصر شریعتی، مدیرکل امور شعب و بازاریابی ، مهدی یدالهی فر، رئیس اداره اعتبارات و مسعود الویریان، رئیس اداره امور شعب جنوب کشور و شرق تهران در راستای گسترش مبادلات مالی و ارائه خدمات بانکی از هلدینگ توربو کمپرسور نفت (OTC) بازدید و  با مدیر عامل این مجموعه دیدار و گفت و گو کرد.
بر اساس این گزارش در این دیدار سهم دینی ضمن آشنایی با دستاوردها و اقدامات  هلدینگ توربو کمپرسور نفت با تمجید از اقدامات انجام شده در این مجموعه گفت: دستاوردهای توسعه ای حاصل شده در هلدینگ توربو کمپرسور نفت، بعد از اعمال تحریم های ظالمانه غرب علیه کشور و قطع همکاری شرکای خارجی این مجموعه می تواند به عنوان یک الگوی موفق برای سایر شرکت های ایرانی مطرح شود.
وی افزود: تولید اولین توربین ملی ۲۵ مگاواتی در زیر مجموعه OTC که موجب شد ایران در جمع ۵ کشور دارنده دانش فنی این صنعت قرار گیرد پس از آن اتفاق افتاد که در پی موج جدید تحریم های غرب علیه ایران   همکاری بسیاری از کشورها و شرکت ها با کشور قطع شده بود اما مهندسان این شرکت با اراده مثال زدنی خود موفق به بومی سازی و تامین توربوکمپرسورهای مورد نیاز صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی بدون اتکا به شرکا و سرمایه گذاران خارجی شدند.
رئیس هیئت مدیره بانک دی با اشاره به رسالت بانک ها در حمایت از مجموعه های خودکفا و مستقلی چون مجموعه OTC تصریح کرد: در شرایطی که تحریم اقتصاد ایران به عنوان مهمترین حربه دشمن برای فشار به صنایع داخلی و معیشت مردم انتخاب شده است، حمایت بنگاه های مالی از مجموعه هایی چون OTC که با خنثی کردن اثر تحریم ها بر حوزه فعالیت های خود، موفق به بومی سازی دانش و برآورده کردن نیازهای کشور شده اند یک رسالت تاریخی محسوب می شود.
سهم دینی با تاکید بر اهمیت هدفمندی تسهیلات ارائه شده بانک ها به بخش تولید گفت: بانک‌ها می‌توانند از طریق تامین مالی هدفمند و اعطای تسهیلات بانکی مناسب به پروژه‌های کلان ملی و صنایع اشتغال¬زا بر اساس اولویت های اقتصادی کشور، نقش پررنگی در کمک به رونق بخش تولید داشته باشند.
وی افزود: افزایش سرمایه بانک‌ها که در قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور به آن توجه خاصی شده است، می‌تواند حرکتی شتاب‌دهنده برای رونق تولید باشد و هر اقدامی که بخواهد بدون افزایش سرمایه بانک‌ها برای اعطای تسهیلات حتی در جهت کمک به تولید، فشار وارد کند به مانعی در برابر تولید تبدیل خواهد شد.
 رئیس هیأت مدیره بانک دی با تاکید بر تاثیر به سزای تعیین تکلیف مطالبات بانک ها در افزایش ارائه تسهیلات به صنایع گفت: تلاش برای خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری خارج از سقف مجاز، وصول نقدی مطالبات غیرجاری از افرادی که در مسیر تولید نبوده و نیستند، حمایت‌های قاطع از تولیدکنندگانی که ناخواسته دچار بدهی به نهادهای مختلف از جمله بانک‌ها شده‌اند و تعیین تکلیف مطالبات بانک‌ها از دولت می‌تواند تا حدود زیادی گردش صحیح پول و اعتبار را ایجاد کند و در نهایت گسترش اعطای تسهیلات بانکی و رونق تولید در سطح عمومی کشور را ایجاد کند.
سهم دینی با اشاره به عزم بانک دی در حمایت از صنایع داخلی و توسعه مبادلات مالی با مجموعه OTC تاکید کرد: بانک دی در ماه های اخیر با گسترش مبادلات مالی خود با مجموعه های صنعتی و تولیدی بزرگ داخلی مانند نیروگاه برق شهید زنبق، شرکت توربین های صنعتی غدیر، کارخانه تراکتور سازی تبریز، شهرک های صنعتی اصفهان، کارخانه گچ سمنان سحر و ... نشان داده است که عزم جدی در حمایت از رونق تولید دارد و با تدوین استراتژی بلند مدت خود با محوریت حمایت از بنگاههای کوچک و متوسط در حال گسترش بازار هدف خود به سمت مجموعه هایی است که در تولید داخلی به خودکفایی رسیده و یاریگر اقتصاد کشور هستند.
در پایان این دیدار مدیرعامل هلدینگ توربو کمپرسور نفت ضمن ابراز خرسندی از این دیدار بر تمایل مجموعه خود نسبت به دریافت خدمات مالی در زمینه های تسهیلات، تعهدات و خدمات ارزی از بانک دی تاکید کرد.

گفتنی است گروه شرکت های توربوکمپرسور نفت (OTC)، یک مجموعه هلدینگ مرکب از ۱۵ شرکت زیر مجموعه است که در سال ۱۳۷۹ با هدف دستیابی به دانش فنی تولید توربوکمپرسور احداث گردید تا این توربو کمپرسورها و توربوژنراتورهای صنعتی مرتبط با آن ها در پروژه های صنعت نفت و گاز و پتروشیمی بکارگیری شود و ایستگاه های تقویت فشار گاز و نیروگاههای گازی کوچک را پشتیبانی کند.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 5
  • :
  • 58
  • :
  • 33
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2363 sec