سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 73035 منتشر شده در مورخ: 1398/5/2 ساعت: 18:58 گروه: اقتصادی  
سرویس‌های دیجیتال تحریم ناپذیرند
سید صابر امامی در جلسات انعقاد تفاهم‌نامه مبین‌وان با 5 مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده مطرح کرد؛

سرویس‌های دیجیتال تحریم ناپذیرند

مدیرعامل شرکت مبین‌وان گفت: سرویس‌های دیجیتال تحریم ناپذیرند و در صورتی که کیفیت لازم و ادبیات جهانی را داشته باشند، به راحتی قابل عرضه در بازارهای بین‌المللی هستند.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،پیش از ظهر امروز مراسم انعقاد 5 تفاهم‌نامه بین شرکت مبین‌وان کیش و مراکز نوآوری ، کارآفرینی و استارت‌آپی در محل این شرکت برگزار شد.
در این مراسم که با حضور دکتر سید صابر امامی، مدیرعامل شرکت مبین‌وان؛ مهندس حمید نصیری، نایب رییس هیات مدیره، مهندس محمد سخایی، معاون نوآوری و ارتباطات تجاری، مهندس وحید قربانی مدیرارتباطات و حوزه ریاست  و سید وحید آزاد، مدیر مرکز نوآوری مبین‌لند و مدیران عامل و معاونین این مراکز برگزار شد، پنج تفاهم‌نامه بین این شرکت و خانه نوآوری ایران، مرکز نوآوری «پاردایس هاب» دو شتابدهنده «تریگ آپ» و « هم تک » و باشگاه کارآفرینی تی‌وان امضا شد.
دکتر سید صابر امامی، مدیرعامل مبین‌وان  در سخنانی با تشریح اهداف این شرکت از امضا این تفاهم نامه ها گفت: انعقاد این تفاهم‌نامه‌ها رشد جریان اقتصادی از حوزه ICT را در پی خواهد داشت. استارت‌آپ‌ها پیشرو این چرخه هستند و شرکت‌ها در گذشته غالبا در بخش‌های خاصی از بازار فعالیت و نقش‌آفرینی می‌کردند از این رو حوزه‌های فراوانی  در بازار وجود دارد که هنوز محصول‌ها و سرویس‌های دیجیتال آنها تکمیل نشده است.
دکتر امامی ادامه داد: مرکز نوآوری مبین‌لند از ابتدای سال گذشته کار خود را در شرکت مبین وان آغاز کرد و بر اساس برنامه استراتژیک خود سعی کرده نقش خود را به عنوان تکمیل‌کننده فضای شتابنده‌ها، مراکز نوآوری و فضاهای مشترک کسب‌وکارهای نوپا ایفا نماید.
وی ادامه داد: طی سال گذشته با این نگاه در چرخه اول ۱۸ تیم از مرکز نوآوری مبین‌لند  فارغ التحصیل شدند که منجر به توسعه و تولید تعدادی اپلیکیشن شد. این اپلیکیشن‌ها در بازارعرضه و جریان کسب‌وکاری مناسب را نیز به وجود آوردند.
امامی با بیان اینکه در سال جدید رویکرد مبین‌لند ارتباط با کسب‌وکارهای مشابه به خودش ، همچنین فضاهای نوآوری است تاکید کرد: امروز در همین راستا مجموعه‌ای از تفاهم نامه‌ها  آماده و با بازیگران اصلی اکوسیستم نوآوری امضا می‌شود. نتیجه این اقدام نیز ایجاد فرصت‌های هم‌افزایی مرکز نوآوری مبین‌لند با مراکز شتابدهنده و نورآوی است تا بتوانند حرکت جدیدی برای ایجاد کسب‌وکارهای نوپا ایجاد کنند.
مدیر عامل شرکت مبین وان با بیان اینکه رشد جریان اقتصادی از حوزه ICT  به صورت خاص حتما از محل استارت‌آپ‌ها اتفاق خواهد افتاد و استارت‌آپ‌ها پیشرو این چرخه هستند، ادامه داد: شرکت‌ها در گذشته غالبا در بخش‌های خاصی از بازار فعالیت می‌کردند اما حوزه‌های فراوانی  در بازار وجود دارد که هنوز محصول‌ها و سرویس‌های دیجیتال برای آن کامل نشده‌اند.
امامی با اشاره به اینکه رویکرد مراکز نوآوری تکمیل  این زنجیره و افزودن این محصولات به بازاراست نیز اضافه کرد: به صورت خاص تلاش ما بر توسعه سرویس‌های دیجیتالی متمرکز است و در این راستا سرویس‌های دیجیتال فعال در چارچوب توسعه سبک زندگی مردم در مبین‌لند ایجاد می‌شوند. این سرویس‌های دیجیتال می‌تواند شامل سرویس‌های محتوایی، سرویس‌های سرگرمی که جزء بسته‌های خانواده‌هاست و منابع آموزشی باشند.
وی تاکید کرد: سرویس‌های آموزشی یکی از موضوعات مورد توجه مبین‌لند  در دوره جدید است چرا که معتقدیم توسعه بخش زیادی ازخلا آموزش در کشورمی‌تواند با سرویس‌های دیجیتال (به دلیل راحتی دسترسی و محتوای مفید و موثری که در این حوزه ها وجود دارد) انجام شود که قطعا از طریق همین مراکز نوآوری با همین مدل تفاهم‌نامه های با ارزش می توان این فرصت را توسعه داد.
سید صابرامامی با اشاره به اینکه در کنار این موارد، سرویس‌های دیگری نیز وجود دارد  که به راحت کردن زندگی مردم کمک می‌کنند، افزود: منظور از این سرویس ها، سرویس‌هایی است که بخشی از خدمات را به صورت آنلاین و دیجیتال ارائه می‌دهد که تا پیش از این قبلا در فضای دیجیتال از آن استفاده نشده بود. پیش‌بینی ما این است که از طریق مبین‌لند و پارتنرهای ما  در یکسال آینده بخش جدیدی از این سرویس‌ها به بازار عرضه شود که از جمله می توان از سرویس‌هایی که خرید بیمه را تسهیل  می کند یا خدمات بانکی راحت‌تری به مردم ارائه می دهد نام برد. همچنین ارایه سرویس‌های خدمات روزانه، هفتگی و ماهانه مورد استفاده مردم که کمتر به آن توجه شده از اهداف پیش روی ما است. که زمینه‌های این کار را در مرکز نوآوری آماده کرده‌ایم و در چرخه‌های مبین‌لند می توانیم از آنها استفاده کنیم.
وی  افزود: موضوع پیام رسان‌های داخلی هم از موضوعات مورد توجه مبین‌وان بوده البته نه با مفهومی که درافکارعمومی به عنوان پیام‌رسان شکل گرفته؛ بلکه پیام‌رسان در این بستر، یک مفهوم کسب‌وکاری است که می‌تواند ارتباط بین افراد را مدل‌دهی کند و به طور مثال ارتباط بین گروه‌های آکادمیک درحوزه پژوهش را تسهیل و در واقع جمع‌سپاری پژوهش جزو راهکارهای این نوع ارتباط است که ما هم با کمک شرکایی که با آنها قرارداد داریم تلاش داریم این ظرفیت‌ها را افزایش دهیم که موجب توسعه مبین‌وان به عنوان یک شرکت بورسی خواهد شد.
مدیرعامل مبین‌وان افزود: در برنامه ریزی های انجام شده و پیش رو در  کنار برداشتن گام‌های جدید برای ارتقای سبک زندگی در کشور و ایجاد سرویس‌های دیجیتال مولد و توسعه‌دهنده کیفیت زندگی بهتر برای مردم، تمرکز خاصی بر سرویس‌های باارزش دیجیتالی که می‌توانند به اقتصاد کشور از زوایه  ارزآوری کمک کرده و در بازارهای بین‌المللی قابل ارائه باشند، در دستور کار قرار گرفته است.
به طوریکه در جلسات مشترک با مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌ها به این نتیجه رسیدیم که هر کدام از این گروه‌ها در خارج از ایران ظرفیت‌هایی دارند که با هم‌افزایی و همسو کردن این ظرفیت‌ها فرصت ارزآوری جدید برای مبین‌وان و به صورت خاص مرکز نوآوری آن یعنی مبین‌لند  فراهم می‌شود.
وی در پاسخ به این سوال که چگونه این مراکز شتابدهنده را شناسایی کردید، گفت: در ابتدا نقش آفرینان اصلی این بازار را شناسایی کردیم وپس از مذاکره با آنها، ظرفیت‌های خود را به آنان ارائه و ظرفیت‌های آنان را نیز بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در گام اول می‌توانیم با این 5 مرکز تفاهم نامه امضا کنیم. از این طریق بخش قابل توجهی از اکوسیستم اسارت‌آپی کشور می‌تواند پل ارتباطی با مجموعه مبین‌لند داشته باشد. هر چند که به طور مستقیم نیز استارت‌آپ‌ها با مجموعه مبین‌لند  در ارتباط هستند و وارد چرخه ما می‌شوند اما با امضای این تفاهم‌نامه ها فرایند ورود استارت‌آپ‌ها به مرکز نوآوری مبین‌لند  تسهیل می‌شود و امیدواریم که امضای این تفاهم نامه‌ها درواقع شروعی برای گام‌های بعدی باشد تا با مراکز نوآوری دیگر نیز تفاهم نامه امضا کنیم.
وی در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شما از ارتباط با سایر مراکز چیست، نیزگفت: علاقه‌مندیم که با همه مراکز نوآوری ارتباط داشته باشیم و نوع نگاه ما توسعه کسب‌وکار استارت‌آپ‌ها است. هر فردی که دراین زمینه فعالیت کند را نیز پذیرا هستیم.
سید صابر امامی مدیرعامل شرکت مبین وان در پایان  در خصوص اینکه آیا می توان ارزش افزوده ای از این تفاهم نامه ها در این مقطع ارائه داد نیز تاکید کرد: شاید نتوان فعلا رقم دقیقی برای این موضوع ارائه داد چرا که فضای استارت‌آپ‌ها شرایط خاصی دارد اما امیدواریم با افزودن ظرفیت‌ها، فضای اقتصادی شرکت را نیز تقویت کنیم در واقع رویکرد ما تکمیل فضای نوآوری است و قصد نداریم به صورت خاص در سهامداری استارت‌آپ‌ها وارد شویم بلکه با ایجاد کسب‌وکار مشترک، نقش مکمل را در توسعه استارت‌آپ‌ها داشته باشیم. تا بحال نیز با استقبال خوبی از طرف استارت‌آپ‌ها مواجه شده‌ایم.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 19
  • :
  • 48
  • :
  • 13
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/1057 sec