سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 73040 منتشر شده در مورخ: 1398/5/9 ساعت: 21:01 گروه: اجتماعی  
مسائل شرکای اجتماعی در شورای تحول راهبردی سازمان تامین اجتماعی به بحث گذاشته می شود
دکتر سالاری:

مسائل شرکای اجتماعی در شورای تحول راهبردی سازمان تامین اجتماعی به بحث گذاشته می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه شورای تحول راهبردی در این سازمان تشکیل شده است، گفت: عناوین و محورهایی تعیین شده است که در این شورا با مشارکت شرکای اجتماعی و صاحبنظران به بحث گذاشته می شود.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در سلسله نشست های دیده بان رفاه که با حضور جمعی از روسا و نمایندگان تشکل های کارفرمایی در محل موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف از این نشست ها دریافت نقطه نظرات و دیدگاه های شرکای اجتماعی است، افزود: خروجی این جلسات اصلاح رویه ها و ارتقای کیفیت خدمات است.
وی خاطر نشان کرد: نتیجه این جلسات مدون می شود و این آمادگی را داریم پیشنهادات کارفرمایان را کارشناسی و عملیاتی و همچنین به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه کنیم.
دکتر سالاری گفت: مسائل بزرگ و کوچک مطرح شده از سوی شرکای اجتماعی برای ما مهم است و هر دو را می شنویم. شاید برخی مسائل مطرح شده کوچک باشد اما رفع آنها تحول آفرین می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به قراردادهای پیمان و کسورات حق بیمه به عنوان یک مسئله مهم مورد تاکید کارفرمایان اشاره کرد و افزود: عمده پرونده ها در بخش هیات های تشخیص مطالبات به این موضوع اختصاص دارد و در این زمینه اختلاف نظرهایی وجود دارد و با همفکری یکدیگر باید به  نتیجه برسیم.
وی تاکید کرد: خط قرمز و معیار ما این است که از کسی که حق بیمه می گیریم به فرد دیگری خدمت ندهیم. شرعاً، عقلاً و وجدانا این موضوع اشکال دارد. سازمان تامین اجتماعی امانتدار اموال بیمه شدگان و کارگران است و تعهد جدیدی که بر اساس کار کارشناسی و علمی نباشد نمی پذیریم.
دکتر سالاری اخذ بازخورد از تماس گیرندگان با مرکز ارتباطات مردمی را مهم دانست و گفت: این مرکز از طریق پیامک، ایمیل و تلفن به بیمه شدگان پاسخ می دهد اما باید سازو کاری داشته باشیم تا بازخورد این جریان پاسخگویی را اخذ کنیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تجمیع و تنقیح بخشنامه ها را از فعالیت های مهم این سازمان برشمرد و افزود: با کمک موسسه عالی پژوهش و معاونت حقوقی بخشنامه ها جامع تر، شفاف تر و روان تر شوند.
وی گفت: باید به سمت استفاده از فناوری های نوین حرکت کنیم البته برخی خدمات غیرحضوری این سازمان ارائه می شود ولی باید تلاش کنیم خدمات الکترونیکی تکمیل شود. از استارت آپ ها باید کمک بگیریم تا بیمه شدگان بدون مراجعه به شعب خدمات را دریافت کنند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: نمی گویم که در این سازمان مشکل نداریم ولی به اطمینان می گویم که وضعیت ما بحرانی و وخیم نیست البته به تدبیر، مراقبت و تلاش بیشتر نیاز داریم.

مهندس محمد عطاردیان رئیس هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه تامین اجتماعی پشتوانه ای برای مردم، بیمه شدگان و کارگر و کارفرما است، اظهار داشت: تکلیف نمودن کارفرمایان به پرداخت حق بیمه پیمانکاران در طرح های غیرعمرانی کمک شایانی به سازمان جهت تامین نقدینگی به موقع آن خواهد نمود.

وی درخصوص تعیین نمودن ضریب حق بیمه در زمان برگزاری مناقصه ها گفت: چنانچه کارفرمایان در زمان برگزاری مناقصه ها اقدام به ارسال پیش نویس قراردادها به سازمان تامین اجتماعی نمایند، سازمان می تواند با مطالعه آنها ضریب حق بیمه متعلقه را به کارفرمایان اعلام نمایند تا با درج آن ضریب در اسناد مناقصه پیمانکاران بتوانند در ارائه پیشنهاد قیمت آن را مدنظر قرارداده و از مشکلات بعدی پیشگیری شود.

حمیدرضا سیفی، دبیرکل انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران نیز در ادامه گفت: برای اصلاح فرایندها زمان بندی و مانیتورینگ ضروری است.

وی افزود: کارفرما بر اساس شرایط حوزه کسب‌وکار می‌تواند رونق اقتصادی داشته باشد. اگر کارفرما نتواند رونق اقتصادی داشته باشد، هرچه بر آن تحمیل شود، به کشور و اقتصاد آن، لطمه می خورد.

در ادامه این جلسه تعداد دیگری از کارفرمایان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

گفتنی است، موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی سلسله نشست هایی با عنوان دیده بان رفاه برگزار می کند که در اولین نشست خود با حضور صاحبنظران و اساتید دانشگاه به موضوع رفاه و تامین اجتماعی پرداخته شد.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

راه شهدای تاریخ، راه ابراهیم است

بانک «مهر اقتصاد» و موسسه اعتباری «ملل» هم به «صاپ» پیوستند

ثبت نام برای دریافت وام اهل قلم از بانک صادرات ایران آغاز شد

کنسرت ترنم مهربانی در حمایت از سیل زدگان لرستان

مسائل شرکای اجتماعی در شورای تحول راهبردی سازمان تامین اجتماعی به بحث گذاشته می شود

«قصر شیرین» ما را وادار می‌کند با ابعاد شگفت‌انگیز ذات انسان روبرو شویم

سرویس‌های دیجیتال تحریم ناپذیرند

راه‌اندازی امکان برداشت وجه نقد از خودپردازهای بانک سرمایه بدون کارت

تاکید بر بهره‌برداری از سامانه جامع کنترل کالا و ارز

​پیام تبریک مدیرعامل بانک صادرات ایران در پی قهرمانی‌ تکواندوکاران نوجوان کشور در مسابقات آسیایی

قهرمانی تیم ملی تکواندو نوجوانان در مسابقات ٢٠١٩ آسیا

بانک صادرات ایران شرایط ازدواج بیش از ٢٤ هزار نفر را تسهیل کرد

تامین اجتماعی متعلق به کارگران و بازنشستگان است

حضور «قصر شیرین» در جشنواره ونکوور

از فرهادی، مجیدی و بنی اعتماد تا بهداد و کرامتی در افتتاحیه «قصر شیرین»

سارا بهرامی، بهترین بازیگر زن جشنواره مالزی شد

ایجاد تمایز در خدمات بانکی با اجرای بانکداری دیجیتال

«دارکوب» بهترین فیلم از نگاه منتقدان و خبرنگاران سینمایی ارمنستان

پیام تسلیت مدیر کل دفتر موسیقی به مناسبت درگذشت هنرمند استاد طاهر یارویسی

بازدید مدیراستانی بانک ایران زمین از کارخانه پروفیل فولاد آپادانا

دزدی دریایی انگلیس بی‌جواب نمی‌ماند/ کاهش تعهدات برجامی قطعاً ادامه خواهد داشت

کسری غفوری عضو جدید هیات مدیره شرکت نفت ایرانول شد

اعلام اسامی برندگان قرعه کشی طرح همراز باشگاه مشتریان بانک سینا

بانک صادرات ایران در ١٥ ماه گذشته، ٤٠٠ هزار میلیارد ریال منابع جدید جذب کرد

«قصر شیرین» در بخش مسابقه جوایز آسیاپاسیفیک

عملکرد بانک صادرات ایران زمینه را برای تحقق جهش بزرگ آماده‌تر کرده است

اولین گروه از تیم تکواندو نونهالان و نوجوانان کشور با حمایت بانک صادرات ایران راهی اردن شد

دکتر سالاری: تأمین اجتماعی در کنار تولیدکنندگان است

پرداخت خودکار قبض همراه اول با «بانک پرداخت» بانک صادرات ایران

فصل جدید تعالی سازمانی در بانک دی آغاز شد

  • 15
  • :
  • 41
  • :
  • 43
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/0851 sec