سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 73052 منتشر شده در مورخ: 1398/5/15 ساعت: 18:48 گروه: اجتماعی  
برای تداوم خدمات سازمان تامین اجتماعی به جامعه تحت پوشش دغدغه نگران‌کننده‌ای نداریم / حذف دفترچه تأمین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد پس از تکمیل سامانه پرونده الکترونیک وزارت بهداشت عملیاتی می‌شود
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی:

برای تداوم خدمات سازمان تامین اجتماعی به جامعه تحت پوشش دغدغه نگران‌کننده‌ای نداریم / حذف دفترچه تأمین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد پس از تکمیل سامانه پرونده الکترونیک وزارت بهداشت عملیاتی می‌شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه در خصوص کیفیت و استمرار خدمات و انجام وظیفه به مستمری‌بگیران و بیمه‌شدگان این سازمان نگرانی اساسی نداریم، گفت: هرچند سازمان تامین اجتماعی همانند بسیاری از نهادهای دیگر با برخی محدودیت ها مواجه است اما درباره تداوم خدمات این سازمان و ایفای تعهدات در قبال جامعه تحت پوشش، دغدغه نگران کننده ای وجود ندارد.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،دکتر مصطفی سالاری در اولین نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، ضمن گرامیداشت این روز اظهار داشت: خبرنگاران شیوه امروزی امر به معروف و نهی از منکر را دنبال می کنند و رسالت مهمی بر عهده دارند.

وی خبرنگاران را پل ارتباطی میان سازمان و مخاطبان عنوان کرد و گفت: این ارتباط متقابل به تقویت کار سازمان و بهبود انجام وظیفه به نیمی از جمعیت کشور می‌انجامد و بسیار اثرگذار است.

دکتر سالاری افزود: فشارهای اقتصادی بر منابع و مصارف تامین اجتماعی وارد می‌شود اما تلاش می کنیم طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده بدون آنکه خللی بر برنامه وارد شود، ارائه خدمت کنیم.

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی ماهانه 9500 میلیارد تومان هزینه دارد، گفت: 6500 میلیارد تومان از این میزان، بابت پرداخت به مستمری‌بگیران این سازمان است و همواره قبل از پایان هر ماه پرداخت شده است و هیچگونه تشویشی از این بابت وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه هزینه‌های درمان در زمان اجرای طرح تحول سلامت جهش قابل توجهی پیدا کرده بود تا خدمات ارتقاء یابد، گفت: به همین علت در بخش درمان معوقاتی داریم که برای تسویه آن برنامه خواهیم داشت.

دکتر سالاری با بیان اینکه در مجموع 8500 میلیارد تومان وصولی مستمر حق بیمه داریم، ادامه داد: هزار میلیارد تومان باقی مانده را از چند منبع دیگر باید تامین کنیم که یکی از آنها از محل سود سرمایه گذاری‌های سازمان در شستا  و دیگری سهم کارفرمایی دولت در بیمه‌های حمایتی است که در بودجه‌های سنواتی دیده می‌شود و امسال نیز در بودجه آمده است.

وی با بیان اینکه 18هزار میلیارد تومان از کارفرمایان و بخش‌های مختلف نیز مطالبه داریم، گفت: البته در جایی که معوقات و بدهی‌هایی وجود داشته باشد کارگاهی را تعطیل نمی‌کنیم. در مجموع برنامه‌ریزی‌های دقیقی در دست انجام داریم و با کمک دولت و مجلس می‌توانیم درآمد و هزینه‌ها را به ثبات برسانیم.

دکترسالاری تاکید کرد: کمبودها و نواقصی در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد اما نارسایی، نگرانی و دغدغه ای برای جامعه مخاطب ایجاد نخواهد کرد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه این نشست به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست پاسخ داد.

دکتر سالاری درباره مطالبات سازمان تأمین اجتماعی از دولت گفت: هفته گذشته با سازمان برنامه و بودجه توافق کردیم که سازوکاری برای پرداخت بدهی دولت ایجاد و کارگروه مشترکی برای تعیین میزان بدهی قطعی دولت تشکیل شود.

وی با بیان اینکه همکاری و هماهنگی مناسبی بین سازمان تأمین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه برقرار شده است، اظهار داشت: در قانون بودجه راهکارهایی برای پرداخت مطالبات سازمان تأمین اجتماعی پیش‌بینی شده است که 2 یا سه راهکار که دست یافتنی تر هستند را دنبال می کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از افزایش دو برابری اعتبار اختصاص یافته برای پرداخت وام به بازنشستگان خبر داد و گفت: با افزایش اعتبار انجام شده، تعداد بیشتری از بازنشستگان می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

دکتر سالاری افزود: کانون‌های بازنشستگان اولویت بندی و نحوه اعطای وام به بازنشستگان را برعهده دارند.

حذف دفترچه تأمین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد پس از تکمیل سامانه پرونده الکترونیک وزارت بهداشت عملیاتی می‌شود

وی درباره برنامه حذف دفترچه در مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی گفت: حذف دفترچه در واحدهای ملکی انجام شده و در پرونده الکترونیک با وزارت بهداشت تعامل خوبی داریم. پس از تکمیل سامانه پرونده الکترونیک وزارت بهداشت، در مرحله بعد سامانه‌های تامین اجتماعی و وزارت بهداشت به هم وصل می شود.

دکتر سالاری ادامه داد: باتکمیل سامانه پرونده الکترونیک وزارت بهداشت و اتصال سامانه الکترونیکی سازمان تامین اجتماعی برنامه حذف دفترچه‌های کاغذی در مراکز طرف قرارداد عملیاتی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درباره بدهی این سازمان به مراکز درمانی طرف قرارداد گفت: ما حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان به مجموعه مراکز درمانی طرف قرارداد اعم از دولتی، خصوصی و خیریه بدهی داریم، گفت: بدهی‌های معوق را از طریق وصول مطالبات پرداخت خواهیم کرد و برنامه ما این است که مطالبات جاری را بویژه در جاهایی که خدمات از طریق سامانه‌های الکترونیکی ارائه می‌شود و امکان کنترل و مدیریت منابع فراهم است، به روز پرداخت کنیم.

حدود 30 درصد از افرادی که از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند، کارگر ساختمانی نیستند

دکتر سالاری در پاسخ به سوالی در زمینه توسعه خدمات تأمین اجتماعی به کارگران ساختمانی، گفت: ارزیابی‌های ما و بازرسی انجمن کارگران ساختمانی نشان می دهد که حدود 30 درصد از افرادی که درحال حاضر از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند، کارگر ساختمانی نیستند.

وی افزود: برای ارائه خدمات به کارگران ساختمانی سامانه‌ای وجود دارد که اطلاعات اصناف مختلف را کنترل می‌کند و با حذف کسانی که به اشتباه از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می‌کنند، افراد واجد شرایط جایگزین می‌شوند.

استفاده از ظرفیت کاریابی‌ها برای بازگشت به کار مقرری بگیران بیمه بیکاری را بررسی می‌کنیم

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه 240 هزار نفر از این سازمان مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، گفت: وظیفه ما این است که به واحدهای فعال فشار غیرمنطقی برای وصول حق بیمه وارد نکنیم که منجر به افزایش بیکاری نشود.

دکتر سالاری ادامه داد: تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد رشد دارد که طبیعی است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی درپاسخ به سوالی درباره اشتغال پنهان دریافت کنندگان مقرری بیمه بیکاری، گفت: از طریق تبادل اطلاعات با سامانه‌های مختلف  می‌توانیم اشتغال پنهان را شناسایی کنیم.

دکتر سالاری افزود:  استفاده از ظرفیت کاریابی‌ها برای اشتغال مقرری بگیران پیشنهاد خوبی است و باید مورد بررسی قرار گیرد و حتی اگر هزینه‌ای در این زمینه نیز انجام شود قطعا به نفع سازمان خواهد بود.

دکتر سالاری درباره بدهی شهرداری تهران به سازمان تأمین اجتماعی گفت: با جلسات مشترکی که با شهرداری تهران داشته‌ایم برای تعیین میزان دقیق بدهی شهرداری همکاری خواهیم داشت و سازوکاری برای مرداخت این مطالبات و بازرسی دفاتر قانوتی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: با همکاری مناسب دو مجموعه، وصول مطالبات به نحوی انجام خواهد شد که در روند خدمت رسانی شهرداری اختلالی ایجاد نشود.

درباره شفافیت طی ماه‌های آینده اقدامات اساسی صورت می‌گیرد

وی درباره شفافیت در حوزه سرمایه گذاری سازمان تأمین اجتماعی گفت: در همین زمینه اسامی هیات مدیره شستا اعلام شده است. ما باید فرآیندها و نتایج فرآیندها را شفاف کنیم.

دکتر سالاری گفت: درباره شفافیت طی ماه‌های آینده اقدامات اساسی صورت می‌گیرد. حقوق مدیران تامین اجتماعی از ماه آینده در سامانه شفافیت سازمان اداری و استخدامی منتشر خواهد شد.

همه شعب تامین اجتماعی مکلف به جمع آوری و ارائه سوابق کامل بیمه‌شگان خواهند شد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در ادامه درباره توسعه خدمات غیرحضوری این سازمان گفت: در خدمات غیرحضوری نارسایی‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود. جمع‌آوری سوابق از شعب مختلف با مشکلاتی مواجه است که در کمتر از دو ماه آینده این مسئله را برطرف کنیم و همه شعب تامین اجتماعی مکلف به جمع آوری و ارائه سوابق کامل بیمه‌شگان خواهند شد.

دکتر سالاری با اشاره به افزایش هزینه درمان بیمه شدگان تأمین اجتماعی گفت: 9 بیست و هفتم حق بیمه دریافتی سازمان تأمین اجتماعی مربوط به حوزه درمان است درحالی که بیش از 9 بیست و هفتم در درمان هزینه می‌کنیم و هزینه درمان حتی به ۱۱ تا ۱۲ بیست و هفتم نیز می‌رسد.

وی بااشاره به اجرای قانون بخشودگی جرائم بیمه‌ای کارفرمایان خوش‌حساب، گفت: بخشودگی جرائم توام با تقسیط اصل بدهی انجام می‌شود و مهلت قانونی تا ۱۳ شهریور است و از کارفرمایان دعوت می‌کنیم که در فرصت باقی مانده برای تعیین تکلیف بدهی بیمه‌ای خود به شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 16
  • :
  • 15
  • :
  • 22
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/4907 sec