سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 73089 منتشر شده در مورخ: 1398/6/5 ساعت: 20:03 گروه: صفحه نخست  
تا آمریکا توبه نکند شاهد تحول مثبتی نخواهیم بود/ اصول سیاست خارجی تغییر نکرده؛ تعامل سازنده و گسترده با جهان راهبرد دولت و نظام است
رئیس جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی تولید مسکن:

تا آمریکا توبه نکند شاهد تحول مثبتی نخواهیم بود/ اصول سیاست خارجی تغییر نکرده؛ تعامل سازنده و گسترده با جهان راهبرد دولت و نظام است

رئیس‌جمهورگفت: آن‌هایی که تحریم را بر مردم ما روا و اقدام به تروریسم اقتصادی کردند، بدانند هرگونه تحول در رفتار ما با آنان، از توبه آن‌ها آغاز می‌شود و تا از مسیر غلط‌شان بازنگردند، شاهد هیچ تحول مثبتی نخواهیم بود

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،رئیس جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی تولید مسکن و افتتاح پروژه‌های اقتصادی استان تهران گفت: کسی نمی‌تواند ایران را از لحاظ اقتصادی، فرهنگی از لحاظ امنیتی از لحاظ سیاست داخلی و خارجی شکست دهد.
آقای روحانی با اشاره به اینکه منطق ما عوض نخواهد شد، افزود: ما با همین منطق حرکت می‌کنیم. وی با اشاره به اتفاقات هفته‌های اخیر در رابطه با مذاکره با جهان، گفت: مذاکرات ما نیز بر همین مبنا استوار است.
رئیس جمهور افزود: قدرت ایران، احقاق حقوق مردم و ایستادگی در برابر بدخواهان برای دستیابی به آرمان‌های بلند نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است. آقای روحانی با بیان اینکه راس کار ما تولید ملی است، گفت: اگر رونق تولید در کشور به وجود آمد و اگر ما توانمند، ثروتمند و قدرتمند شدیم، می‌توانیم به راحتی از این پیچ و خم‌ها عبور کنیم.
وی، یکی از قدرت‌های ایران را قدرت دیپلماسی و قدرت سیاسی دانست و تصریح کرد: ما با دیگران حرف می‌زنیم، صحبت می‌کنیم، مذاکره می‌کنیم تا منافع و حقوق مردم را تامین کنیم، اما آن‌هایی که تحریم را بر مردم ما روا و اقدام به تروریسم اقتصادی کردند، بدانند هر گونه تحول در رفتار ما با آنها، از توبه آن‌ها آغاز می‌شود.

رئیس جمهور گفت: آن‌ها باید به تعهداتشان بازگردند و راه و مسیر خطایی که انتخاب کرده اند را عوض کنند و انقلاب، نظام و حقوق ملت ایران را به رسمیت بشناسند و از خطا‌های خود برگردند.
آقای روحانی افزود: اگر آمریکا از تحریم‌ها ضد ملت ایران دست برندارد و از مسیر غلطی که انتخاب کرده بازنگردد، ما شاهد هیچ تحول مثبتی نخواهیم بود، کلید تحولات مثبت در اختیار واشنگتن است.
وی گفت: اگر آن‌ها می‌خواهند در منطقه بزرگ ما از امنیت بیشتر برخوردار باشند و اگر آنطور که ادعا می‌کنند می‌خواهند با کشور‌های منطقه ما روابط بهتری داشته باشند و آنطور که ادعا می‌کنند می‌گویند از ایران هیچ چیز نمی‌خواهیم جز آنکه ایران بمب اتم نسازد که این به گفته آن‌ها نیست، که ما بمب اتم بسازیم یا نسازیم، ما بمب اتم نمی‌سازیم چه شما بگویید چه نگویید این تاثیری ندارد.

رئیس جمهور افزود: اراده، دکترین نظام ما، بر پایه سلاح‌های متعارف است، ما دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نرفتیم و نمی‌رویم نه هسته‌ای نه شیمیایی و نه میکروبی نه به خاطر حرف، اخم و تشر شما، بلکه به خاطر اعتقاد، اخلاق و تصمیم امنیت ملی کشورمان و به خاطر فتوای رهبری به دنبال تولید این سلاح‌ها نیستیم.

 آمریکا باید همه تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند
رئیس جمهور خطاب به مقامات آمریکا گفت: قدم اول آن است که از تحریم برگردید و تمام تحریم‌ها علیه ملت ایران که غیر حقوقی، ظالمانه و غلط بوده باید برگردد.
آقای روحانی افزود: پس اولین قدم را بردارید بدون این قدم قفل باز نخواهد شد قدم آن است که از تحریم برگردید تمام تحریم‌های علیه ملت ایران که غیر حقوقی، ظالمانه و غلط بوده باید برگردد اگر همه تحریم‌ها را برداشتید و برابر ملت ایران سر تعظیم فرود آوردید آن وقت شرایط یک شرایط دیگری است.
وی اضافه کرد: دولت دوازدهم بر مبنای منافع ملی خودش حرکت می‌کند و ادامه می‌دهد ما که مرد مذاکره بودیم و هستیم و همه دنیا آن را قبول دارند، دو سال با شش قدرت جهانی مذاکره کردیم الان هم به طور مداوم با آن ۵ قدرت دیگر یعنی ۱+۴ در حال حرف زدن و مذاکره هستیم راه ما روشن است اگر آن‌ها به تعهدات برگردند ما هم کامل به تعهداتمان عمل می‌کنیم اگر برنگشتند ما راه خودمان را ادامه می‌دهیم.

رئیس جمهور افزود: ما دنبال حل مسائل و مشکلات هستیم از راه معقول. اما دنبال عکس نیستیم دیدید یک کسی بخواهد با حسن روحانی عکس بگیرد این کار امکان پذیر نیست حالا فتوشاپ آن هست، ولی واقعیت آن امکان پذیر نیست مگر آنکه یک روزی از تحریم‌های ظالمانه دست بردارند و به حقوق ملت ایران احترام بگذارند حالا آن موقع شرایط فرق می‌کند شرایطی جدیدی است می‌شود فکر کرد به آنچه منافع ملی ماست بر مبنای منافع ملی مان حرکت می‌کنیم.
وی ادامه داد: بنابراین امروز بزرگترین وظیفه ملی و انقلابی ما کمک به تولید است و باید از پیشران‌های تولید آغاز کنیم.
آقای روحانی گفت: امروز بعضی از مواردی که با ویدئوکنفرانس افتتاح شد برهمین مبانی پیشران بودن بود، مسکن پیشران است شرکت‌های دانش بنیان پیشران هستند، رونق گردشگری پیشران است این‌ها هر کدام صد‌ها و هزاران شغل به دنبال خود دارند مسکن برای ما اهمیت دارد.
وی افزود: در دولت یازدهم وزارت راه و شهرسازی در زمینه بنادر، راه آهن، جاده‌ها، هواپیما‌ها و نوسازی ناوگان قدم‌های بسیار خوبی برداشت، اما اگر آمریکایی‌ها از مسیر حق احراز نمی‌کردند و روند ادامه داشت الان ناوگان هوایی ما به طور متوسط تقریبا در بسیاری از قسمت‌ها نوسازی شده بود.
رئیس جمهور گفت: ما توانستیم در زمان کوتاه ۱۵-۱۶ هواپیمای نو وارد کشور کنیم و این‌ها الان در خطوط پروازی در حال حرکت هستند و باعث آسودگی و رفاه مردم است این قدم‌ها برداشته شد چابهار توسعه خوبی پیدا کرد راه آهن اینچه برون وصل شد راه آهن چابهار به زاهدان شروع شد راه آهن قزوین به رشت تکمیل و افتتاح شد.
وی اضافه کرد: راه آهن چند استان دیگر از جمله آذربایجان غربی (ارومیه) و همدان افتتاح شد و انشاءالله امیدواریم راه آهن تبریز هم از طریق میانه و بستان آباد در آینده نه چندان دور افتتاح شود، استان‌های متعددی به راه آهن سراسری متصل شدند.
رئیس جمهور افزود: در زمینه مسکن دولت یازدهم دچار مشکلی شد آن مشکل طرح‌های نیمه تمامی بود که به ما ارث رسید. طراحی‌هایی برای مسکن شده بود این طراحی‌ها بخشی تکمیل شده و بخش اعظم آن نیمه تمام بود نمی‌شد این طرح نیمه تمام را رها کرد، چون یک مشکل دیگر بوجود می‌آمد و اگر می‌خواستیم تکمیل کنیم این کار بار بسیار سنگینی بود بخصوص که این مسکن‌ها لوازم و محیط‌های مناسب همراه خودش را نداشت ساختمان بالا رفته بود، ولی نه در کنار آن مسجدی بود نه مدرسه نه ورزشگاه نه کلانتری بود حتی برخی از این جا‌ها رساندن آب، برق و گاز هم سخت بود بنابراین بخشی از وقت مصروف تکمیل شدن این‌ها شد.
اقای روحانی تصریح کرد: نکته دوم دستور من بود که برای وزارتخانه مشکل درست کرد وزیر سابق ما آقای آخوندی از ابتدا معتقد بود که دو مرتبه از بانک مسکن و از پایه پولی استقراض کند برای تکمیل واحد‌های نیمه تمام مسکن مهر و این مورد مخالفت من قرار گرفت. گفتم از پایه پولی اجازه نمی‌دهم و این اولین قدم مهم دولت یازدهم در زمینه انضباط مالی بود، چون وزیر اسبق می‌خواست هشت تا ده هزار میلیارد تومان از پایه پولی استفاده کند و حتی کار به دولت کشید و در دولت بحث شد و من آنجا به صراحت اعلام کردم که این اجازه را نمی‌دهم که از پایه پولی استفاده کنیم برای مسکن.
وی گفت: استفاده از پایه پولی کار بسیار خطرناکی است و تورم شدید ایجاد و به جامعه تحمیل می‌کند، اما در عین حال ساختن مسکن یک کار بسیار مهم و ضروری برای یک جامعه است.

ایران خواهان تنش در دنیا نیست

آقای روحانی گفت: ایران خواهان تنش در دنیا نیست بلکه به دنبال تعامل سازنده با جهان هستیم و در چارچوب منافع ملی مان حرکت می‌کنیم.
آقای روحانی در مراسم اغاز عملیات احداث ۱۱۰ هزار واحد مسکونی ابراز امیدواری کرد: همان قولی که وزیر راه و شهرسازی داد بتوانیم ۵۰۰ هزار واحد مسکونی نیمه تمام را تکمیل کنیم و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی را بسازند و تحویل دهند و همه این‌ها تا پایان دولت دوازدهم محقق شود.
رئیس جمهور با اشاره به سیاست خارجی افزود: سیاست جمهوری اسلامی ایران و دولت دوازدهم نسبت به روابط با دنیا تغییر نکرده است ما از روز اول که فعالیتمان را آغاز کردیم شعار ما تعامل سازنده با جهان بوده است شعاری که در چهار سال دور اول و در دو سالی که نیز از آن فعالیتمان سپری شده است در دستور کارمان قرار دادیم و با این شعار پیش رفتیم.
آقای روحانی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درباره سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران گفت: مقام معظم رهبری در آغاز این دولت اعلام کردند که سیاست ما تعامل گسترده با جهان است یعنی مقام معظم رهبری یک گام فراتر از دولت را فرمودند ما تعامل سازنده را بیان کردیم و ایشان تعامل گسترده را با جهان بیان کردند و ما با همین مبنا حرکت می‌کنیم.

وی ادامه داد: ما خواهان تنش با دنیا نیستیم بلکه خواهان امنیت منطقه و جهان هستیم ما خواهان همکاری با همه کشور‌های دوست و آماده همکاری با آن‌ها هستیم و ما آماده ایم به همه مقررات بین المللی در چارچوب منافع ملی و امنیت ملی مان حرکت و ما مسیری را انتخاب کردیم به نام توانمند کردن ایران و قدرت ملی مان.
رئیس جمهور افزود: ما هر چه قدرت ملی مان افزایش پیدا کند امید دشمنان به توطئه علیه ایران کاهش پیدا می‌کند و هر چه قدرت ما خدایی نکرده فرسوده شود دشمنان طمع بیشتر به کشورمان خواهند داشت.
وی تاکید کرد: اصل برای ما امنیت و منافع ملی و پیمودن آرمان‌های انقلاب است لازم باشد با کسی حرف بزنیم می‌زنیم و اگر لازم باشد جایی بایستیم می‌ایستیم و دفاع می‌کنیم کسی بخواهد به ما زور بگوید در برابر زورگویی می‌ایستیم و هدف نهایی ما عظمت، سرافرازی و قدرت ایران است.

 مسکن یک سرمایه ارزشمند برای مردم است
رئیس جمهور گفت: دولت به تامین مسکن مردم توجه ویژه‌ای دارد.
آقای روحانی افزود: جمعیت کنونی کشور نسبت به اوایل انقلاب دو برابر شده و حتی به طوری که در حال حاضر ۸۳ میلیون نفر جمعیت در کشور وجود دارد و هر سال هم حداقل یک میلیون به این جمعیت اضافه می‌شود که ما باید به مهم‌ترین نیاز مردم که تامین واحد مسکونی است توجه ویژه داشته باشیم.
رئیس جمهور تصریح کرد: مردم ایران یکی از آرزوهایشان داشتن یک خانه است و یک سرمایه ارزشمند برای آن‌ها محسوب می‌شود، چرا که مقصد و استراحتگاه شب و روز آن‌ها با داشتن مسکن مشخص است.
وی گفت: احداث واحد مسکونی سخت است و دولت باید به صحنه بیاید و زمینه‌ها و تسهیلات لازم را فراهم کند و سپس بخش خصوصی شروع به ساخت و ساز مسکن نماید.
آقای روحانی سیاست گذاری و ارائه تسهیلات در خصوص مسکن را وظیفه دولت دانست و گفت: دولت باید زمین مورد نیاز ساخت مسکن را باید آماده کند چراکه داشتن زمین یک هزینه بزرگ برای ساخت مسکن به شمار می‌رود و در حال حاضر زمین تبدیل به سوداگری شده است، چرا که افرادی که به زمین نیاز ندارند آن را خریداری می‌کنند و بلااستفاده آن را نگه می‌دارند و همین امر باعث افزایش قیمت می‌شود.
رئیس جمهور همچنین گفت: در این راستا اگر دولت بتواند زمین را به مردم مجانی بدهد و منطقه‌ای را به عنوان مسکونی برای آن‌ها در نظر بگیرد، در نتیجه زیست گاه‌ها تخریب نمی‌شود و مردم در آنجا سرمایه گذاری می‌کنند و مهم‌ترین پیامد مثبت آن این است که مسکن اولی‌ها صاحب خانه می‌شوند و این امر برای آن‌ها مناسب خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: برای کارمند‌های دولت نیز باید فکری شود تا با پرداخت حداقل اقساط ظرف ۵ الی ۶ ساله صاحب خانه شوند و مطمئنا آن‌ها نیز کارایی مناسب خواهند داشت و دغدغه آن‌ها نیز کمتر خواهد شد.
آقای روحانی گفت: متاسفانه سرعت افزایش قیمت مسکن این قدر بالاست که تا مردم پولی پس انداز می‌کنند قیمت مسکن نیز افزایش می‌یابد و آن‌ها موفق به انجام این امر نمی‌شوند، در دولت بار‌ها تاکید شده تا همه از جمله وزرا و نیرو‌های مسلح در این خصوص همیاری کنند تا این موضوع حل شود.
رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: مسکن علاوه بر رفع نیاز جامعه موجب اشتغال خواهد شد چرا که مسکن لوازم، کارگر، بنا و .. می‌خواهد و همین امر موجب رونق می‌شود و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی امسال نیز سال رونق اقتصادی است، انشاءالله با تلاش مضاعف همگان در این مسیر موفق و موید باشند.

باید شهری به نام جمهوری اسلامی احداث کنیم
رئیس جمهور گفت:مسکن اهمیت زیادی دارد مسکن یعنی جای سکون و آرامش، یعنی اگر وارد خانه می‌شوید، احساس آرامش کنید. اگر همه چیز دست و پاگیر باشد که دیگر مسکن نیست.
اقای روحانی افزود: از ابتدا تاکید دولت یازدهم بر توجه به بافت فرسوده بود. بازسازی بخش‌های فرسوده را اولویت یک قرار دادیم. در هر شهری که می‌توانیم بافت فرسوده را آباد کنیم، این کار را انجام دهیم.
رئیس جمهور گفت: احداث شهر جدید در جای مناسب باید موردنظر باشد. شهر جدید باید ویژگی‌های خود را داشته باشد. حداقل آب این شهر تامین شود و زمین و دسترسی مناسب هم اهمیت دارد. از زمان مرحوم کازرونی، پنج نقطه را برای ساخت پنج شهر جدید مشخص کردند که پایتخت ایران شود و جای تهران را بگیرد. ۵۲ جلسه در شورای امنیت ملی بحث کردیم، همه مقام‌های نظامی و نماینده وزارتخانه‌ها حضور داشتند. تصمیم گرفتیم که چطور انتخاب و سرمایه گذاری شود، اما در عمل موفق نبود.
آقای روحانی ادامه داد: باید شهری به نام جمهوری اسلامی احداث کنیم که اگر ۵۰ سال بعد یکی گفت: این معماری صفویه یا قاجاریه است، بدانیم معماری جمهوری اسلامی کجاست؟ یکی از زیباترین معماری‌های جهان نقش جهان اصفهان است. آن زمان درست کردند که حالا وقتی می‌گوییم صفویه، می‌گویند اصفهان. حالا در جمهوری اسلامی معماری و نقشه‌ای نداریم که نشان دهیم. کاری که به جهان نمایش دهیم.
وی افزود: این که در یک روز بتوانیم کلنگ ۱۱۰ واحد مسکونی را بزنیم، افتخارآفرین است. حدود ۱۷۷ هزار واحد مسکونی هم آغاز شده که در مراحل مختلف پیشرفت است. باید کاری شود که در نهایت بگوییم ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت دهم در اختیار مردم قرار گرفت.

خدمت به مردم افتخار است

رئیس جمهور با تبریک هفته دولت و تجلیل از مقام شامخ شهیدان رجایی و باهنر گفت: این دو شهید بزرگ برای عزت کشور و رفاه ملت قدم برمی داشتند.
رئیس جمهور افزود: در دوره آشنایی با این دو بزرگوار چه پیش و چه پس از انقلاب و چه آن زمانی که نماینده مجلس اول شورای اسلامی بودند و چه زمانی که مرحوم رجایی نخست وزیر بود و مرحوم باهنر وزارتخانه را به عهده گرفت و چه آن زمان که این دو بزرگوار مسئولیت ریاست جمهوری و نخست وزیری را به عهده گرفتند در تواضع آن‌ها سر سوزنی تغییر ندیدم و رجایی و باهنر همان رجایی و باهنر پیش از انقلاب بودند.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه خیلی مهم است که انسان در فراز و نشیب زندگی و در روز‌های سختی و راحتی روح و توانایی و اراده و تواضعی داشته باشد که در برابر مردم هیچ تغییری نکند، افزود: برخی‌ها روح کوچکی دارند و با یک پست، مقام، ترفیع، درجه و مدرک، خودشان را و گاهی راهشان را گم می‌کنند.
آقای روحانی گفت: شهیدان رجایی و باهنر، مطهری و بهشتی و سایر شهدای ما به ما آموختند چگونه زندگی کنیم و ما باید در هفته دولت از خلق و خو، رفتار و اراده آن‌ها درس بگیریم.
رئیس جمهور در ادامه به خاطره‌ای از جلسه‌ای با شهید رجایی اشاره کرد و افزود: اواخر سال ۵۹ در محل نخست وزیری همان جایی که شهید رجایی به شهادت رسید جلسه‌ای در خدمت شهید رجایی داشتیم که در آن جلسه شهید بهشتی، مقام معظم رهبری، مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهید باهنر حضور داشتند و شهید رجایی در اتاق مجاور پشت میزش مشغول کار بود و گفت: کار‌ها را تمام کنم می‌آیم.
آقای روحانی گفت: مشغول صحبت بودیم که شهید بهشتی اشاره کرد آرام‌تر باشیم و دیدیم شهید رجایی پشت میز خوابش برده است و شهید بهشتی می‌گفت: رجایی ۴۸ ساعت نخوابیده است.
رئیس جمهور افزود: این شهیدان با این روحیه، اخلاص، ایمان و فداکاری زندگی کردند و ما اگر ساعت کار و کارت می‌زنیم برای خدمت به مردم نباید ساعت بشناسیم و صبح که سر کار می‌رویم تا آن لحظه که توان داریم باید کار انجام دهیم و کار برای مردم را افتخار بدانیم.
آقای روحانی گفت: همه اعضای خانواده بشری را باید به عنوان جمع خانواده حق بدانیم چرا که الخلق عیال الله.
رئیس جمهور افزود: خداوند این قدرت را به ما داده است و ما اهل ایران و با فرهنگ بزرگ و مسلمانیم و با فرهنگ درخشان قرآن می‌توانیم به خوبی با وحدت و یکپارچگی از مشکلات عبور کنیم.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 1
  • :
  • 9
  • :
  • 25
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2777 sec