سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 73165 منتشر شده در مورخ: 1398/7/6 ساعت: 21:45 گروه: فرهنگ و هنر  
جشنواره فردا، برای فردای روشن در عرصه های صنعتی و هنری کشور است
دبیر پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا):

جشنواره فردا، برای فردای روشن در عرصه های صنعتی و هنری کشور است

بهزاد رشیدی گفت: جشنواره فردا همانطور که از اسمش پیداست برای فرادی روشن در عرصه های صنعتی و هنری کشور است، به ویژه در عرصه صنعت کاری که ما انجام می دهیم سوق دادن فناوری و صنعت به یکدیگر است. برای همکاری این سه حوزه بسترسازی و تلاش می کنیم تا الگوسازی درستی برای این حوزه انجام دهیم و این تولیدات را در قالب جشنواره فردا به نمایش عموم در می آوریم.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،،نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» امروز ششم مهر در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی با حضور بهزاد رشیدی دبیر جشنواره، علی خسروی دبیر اجرایی، امید پورآذر دبیر بخش عکس و محمدحسین لواسانی مدیر روابط عمومی برگزار شد.
در ابتدای این نشست بهزاد رشیدی دبیر جشنواره «فردا» با گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای جهاد دانشگاهی درباره پنجمین دوره برگزاری این جشنواره گفت: همانطور که می دانید این جشنواره یک جشنواره دانشگاهی و تخصصی است. در این دوره از همان ابتدای آغاز به کار جشنواره سعی کردیم تعریف مشخص و دقیقی از بخش های مختلف را تبیین کنیم. امسال آیین نامه جشنواره با استفاده از تجارب دوره های گذشته بازنویسی شد. اتفاق مثبتی که امسال در آیین نامه جشنواره مورد بازبینی قرار گرفت بخش‌های مختلف سینمایی، عکاسی تخصصی و صنعتی به تفکیک دسته بندی شدند.
وی ادامه داد: مخاطب اصلی جشنواره که شامل مراکز دانشگاهی و صنعتی و فناوری می شوند با تمامی آن‌ها ارتباط برقرار کردیم و از تمامی آن‌ها برای حضور دعوت به عمل آمده است.
در تولیدات هنری-صنعتی کم‌کار هستیم
رشیدی درباره تعداد آثار هم عنوان کرد: استقبال در دوره پنجم جشنواره واقعا چشمگیر بود. به لحاظ تعداد اثر و هم به لحاظ کیفی به رشد سه برابری نسبت به سال گذشته رسیده ایم.703 عنوان فیلم از 650 فیلمساز به دبیرخانه رسیده است که چون برخی بیش از یک اثرِ تولید شده داشتند شاهد تعداد آثار بیشتری بودیم. 133 اثر در بخش فیلم، 2200 اثر از 350 عکاس که 120 عکس از 70 عکاس به بخش رقابتی ورود پیدا کردند. تمامی این آثار در خانه هنرمندان به نمایش درخواهند آمد. در بخش مسابقه فیلم از 133 فیلم، 75 اثر برای اولین بار است که در جشنواره رونمایی می شود. این جشنواره تنها جایی است که فرصت ارزیابی را برای مراکز فناوری فراهم می کند تا صاحبان آثار بتوانند ارزیابی مناسبی داشته باشند. ما امسال یک بخش جنبی نیز داریم. 9 فیلم خارجی امسال در بخش جنبی و بین المللی انتخاب شده که به نمایش درخواهند آمد. امیدواریم از دوره های آینده بتوانیم بخش بین الملل را وارد بخش اصلی کنیم.
وی تصریح کرد: خوشبختانه برخلاف دوره های گذشته تعداد آثاری که به موضوع فناوری و صنعتی محدود بودند بیشتر شده است و حتی بخش هایی که تا به حال در آن‌ها شاهد ساخت آثاری نبودیم در این دوره حضور دارند. امسال حضور جوانان بسیار قابل توجه است و بیشتر آثار به دست جوانان هنرمند تولید شده که برای ما بسیار قابل توجه است.
وی همچنین با اشاره به اینکه ما دچار ضعف و کم کاری در زمینه تولیدات هنری صنعتی هستیم، اظهار کرد: بر اساس تجربه پنج دوره برگزاری این جشنواره و دیدن بیش از 2500 اثر اما باید بگویم که هنوز مراکز صنعتی ما نتوانستند از ظرفیت های بالای هنری بهره بگیرند و در زمینه های مختلف از آن استفاده کنند. متاسفانه بخشی از تولیدات در مراکز صنعتی یک‌بار مصرف یا بدون مصرف است. برخی از این آثار حتی قابلیت نمایش عمومی را ندارند و به نوعی اتلاف منابع کشور به حساب می آید. متاسفانه در مراکز اقتصادی یک نگاه تبلیغاتی صرف جاری شده و وجود رانت باعث شده هرقدر هم توان هنری وجود داشته باشد اما چون محدود به ادم های خاصی است هیچگاه زمینه ارزیابی پیدا نمی کند.
معرفی دستاوردهای ایران مهمترین ثمره «فردا»ست
رشیدی در ادامه مطرح کرد: جشنواره فردا همانطور که از اسمش پیداست برای فرادی روشن در عرصه های صنعتی و هنری کشور است، به ویژه در عرصه صنعت کاری که ما انجام می دهیم سوق دادن فناوری و صنعت به یکدیگر است. برای همکاری این سه حوزه بسترسازی و تلاش می کنیم تا الگوسازی درستی برای این حوزه انجام دهیم و این تولیدات را در قالب جشنواره فردا به نمایش عموم در می آوریم. ما تلاش داریم تا آثار در رسانه ملی هم نمایش داده بشود. چند شبکه تلویزیونی از جمله شبکه پنج و شبکه مستند قول همکاری با ما را داده اند.  
وی درباره نتایج و آثار این جشنواره گفت: اولین اتفاق و کارکرد این جشنواره معرفی توانمندی های ایران است.این فیلم ها و عکس ها در اصل ظرفیت ها و توان های داخلی را معرفی می کند. این جشنواره به افزایش دانش تخصصی و بهره وری در صنایع کمک می کند تا شناخته و معرفی شوند. کیفیت عکس ها و فیلم های دوره پنجم بسیار متفاوت شده است. ما اعتقاد داریم کیفیت آثار به گونه ای است که هر مخاطبی به جشنواره فردا بیاید برایش لذت بخش باشد.
معرفی داوران بخش فیلم
رشیدی درباره هیات انتخاب و داوران این دوره از جشنواره عنوان کرد: یک رویکردی که ما امسال داشتیم علاقه مند بودیم تا از برگزیده های دوره های قبل در هیات انتخاب افرادی را داشته باشیم. مصطفی رزاق کریمی، مجید رجبی معمار، بهروز ملبوس باف اصفهانی، محمود اربابی و پرویش نظریه داوران این دوره را تشکیل داده اند.

وی افزود: بخش های مختلفی را برای همکاری دانشگاهی در نظر گرفتیم که آن‌ها نیز در جشنواره مشارکت داشته باشند. از آن جهت که رشد کمی و کیفی این جشنواره دوچندان بوده است، ما شاهد ثمرات جشنواره خواهیم بود.
برگزاری جشنواره‌ با 500 ملیون
دبیر جشنواره فردا درباره هزینه های این جشنواره توضیح داد: جشنواره ما واقعا جشنواره گرانی نیست و برآورد جشنواره ما 500 میلیون تومان است. بخش عمده از این هزینه که شامل 50 درصد آن است توسط خود جهاد دانشگاهی تامین می شود و هیچکدام از ستاد وزارتخانه ها به ما کمکی نکردند. برخی مراکز و سازمان هایی که ما همراهی کردند شامل ستاد فرهنگ سازی دانش بنیان، شرکت ملی راه آهن، فولاد مبارکه، سازمان نوسازی صنایع معدنی ایران و شرکت فولاد هرمزگان هستند. البته بخشی از این مراکز زیرمجموعه های وزارت خانه ها هستند. این نکته را هم باید اضافه کنم که متاسفانه بعضی از مراکز صنعتی حاضرند کمک کنند اما تقاضاهایی دارند که نمی توانیم آن ها را برآورده کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: من دعوت می‌کنم از مدیران و صاحبان صنایع و سرمایه که از 12 تا 14 مهر ماه در خانه هنرمندان حضور پیدا کنند و با صاحبان آثار گفتگو و تعامل داشته باشند. جشنواره آماده هرگونه همکاری با حوزه های مختلف صنعتی و دانشگاهی است و با حضور خود می توانند متوجه سطح کیفی آثار باشند. بعضی از مراکز بزرگ صنعتی در این جشنواره شرکت نکردند زیرا خیلی شفاف اعلام کردند که ما وقتی می آییم که شما ما را برگزیده کنید و به ما جایزه دهید. این درحالی است که کیفیت این آثار بسیار نازل و غیر قابل مصرف بودند. در پایان لازم می دانم از سازمان هایی که با ما همکاری داشتند و آقایان امید پوراذر و علی خسروی تشکر ویژه داشته باشم.
همگرایی، جدی‌ترین هدف جشنواره
محمدحسین لواسانی مدیر روابط  عمومی جشنواره فردا نیز با بیان اینکه در این دوره به رشد سه برابری آثار دست پیدا کرده ایم، اظهار کرد: امسال برای نخستین‌بار بخش بین‌الملل جشنواره با حضور 9 اثر از 8 کشور در بخش جنبی جشنواره آغاز به کار کرده است.
وی ادامه داد: فیلم‌هایی از کشورهای اسپانیا، غنا، سوئیس، اکراین، آلمان، استرالیا، بوسنی هرز گوین و امریکا در بخش جنبی این دوره از جشنواره به نمایش عمومی در می‌آید.

وی همگرایی میان مستندسازان و صاحبان صنایع را از جدی‌ترین اهداف این جشنواره برشمرد و تاکید کرد: فرهنگ سازی و ترویج مستندسازی تصویری از فعالیت‌ها و دست‌آوردهای علمی ، فناوری و صنعتی کشور، از دیگر اهداف و سیاست‌های کلان این جشنواره است.
 
بنابراین گزارش ؛جشنواره فردا از 12 الی 14 مهر از ساعت 9 تا 21 به دبیری بهزاد رشیدی در خانه هنرمندان برگزار می شود.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 11
  • :
  • 52
  • :
  • 57
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/0934 sec