سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 73382 منتشر شده در مورخ: 1398/9/2 ساعت: 11:38 گروه: صفحه نخست  
رونمایی از اولین پلتفرم وام دهی فرد به فرد در نمایشگاه ایران تراکنش

رونمایی از اولین پلتفرم وام دهی فرد به فرد در نمایشگاه ایران تراکنش

حسین قریب مدیرعامل شرکت "سیتکس "با تاکید بر این نکته که در حال حرکت به سوی آینده هستیم و استراتژی ما برای رویارویی با آن، داشتن سهمی از فناوری های نوین مانند بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء است.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،آئین رونمایی از اولین پلتفرم"وام دهی فرد به فرد" ،یکی از محصولات شرکت "سیتکس" ظهر روز پنج شنبه 30 آبان 1398، با حضور  حسین قریب مدیرعامل و بنیامین عباسی مدیر فنی شرکت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرو "سیتکس"،جمعی از مهندسین کشور و اصحاب رسانه در حاشیه نمایشگاه ایران تراکنش در بوستان گفت و گو، برگزارگردید.
بنیامین عباسی مدیر فنی «سیتکس» درباره این پلتفرم، گفت: وام دهی فرد به فرد، مدلی است که در آن وام دهنده و وام گیرنده به طور مستقیم و بدون کمترین تعامل نهادهای مالی و بانک ها با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.
عباسی درباره مزیت های این پلتفرم اظهارداشت: دسترسی مناسب به منابع اعتباری، شکل گیری شبکه ای فرد به فرد بر مبنای اعتماد متقابل، کاهش ریسک و هزینه، افزایش شفافیت در فرآیند وام دهی، ایجاد فضای مشارکت برای بنگاه های کوچک و متوسط کسب و کاری (SME) و فراهم نمودن زیرساختی برای پیاده سازی و تطبیق همگانی سرویس های اعتباری از دستاوردهای این مدل وام دهی است.

وی افزود، پلتفرم هوشمند وام دهی فرد به فرد، شامل سه ماژول، مدیریت وفاداری مشتریان، بیمه توزیع شده و اعتبارسنجی توزیع شده است و شامل چهار مرحله 1- Borrower (درخواست دهنده وام): شخص وام گیرنده درخواست وام را به شبکه ارسال می کند، 2- Risk Assessor (تخمین گر ریسک): میزان ریسک مربوطه به درخواست جاری از فرد مذکور بررسی و به شبکه اعلام می شود، 3- Insurer (بیمه گر): ضمانت بازپرداخت وام توسط یک فرد یا شبکه صورت می گیرد و 4- Lender (وام دهنده): تامین سرمایه مورد نیاز برای وام درخواست شده توسط یک فرد یا نهاد وام دهنده صورت می گیرد.
مدیر فنی سیتکس درباره فرآیند وام دهی این پلتفرم  گفت: در مرحله اول وام گیرنده، درخواستی مشخص را با تعیین مبلغ و سایر پارامترهای مربوطه در سیستم ثبت می کند. در مرحله دوم ارزیابی کننده، یک گزارش ارزیابی دیجیتال مربوط به وام گیرنده در لایه اپلیکیشن بارگذاری می کند. در مرحله سوم لایه تضمین، یک پیشنهاد اولیه شامل اطلاعات درخواست به همراه تعهدات و ریسک مربوطه تهیه می کند. در مرحله چهارم اگر وام بتواند پیشنهاد اولیه را دریافت کند، برای مرحله بعدی که تامین سرمایه جمعی است هدایت خواهد شد، اما اگر لایه تضمین، پیشنهاد اولیه ای برای آن در نظر نگیرد و آن را رد کند، روال آن درخواست در سیستم به پایان رسیده و اطلاع رسانی مربوطه انجام خواهد شد.  

 حسین قریب مدیرعامل «سیتکس» نیز در ادامه این نشست  با اشاره به فعالیت های این شرکت اظهارداشت: شرکت توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرو «سیتکس» فعالیت خود را از سال 1380 با تکیه بر دانش و تخصص جمعی از مهندسین برجسته کشور در زمینه طراحی و تولید نرم افزار و سخت افزار اتوماسیون اداری آغاز کرد و امروز با گذشت نزیک به دو دهه فعالیت مستمر و پویا در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات و کسب افتخارات، محصولات و خدمات خود را در صنعت نوظهور بلاکچین و ارزهای دیجیتال توسعه داده ایم و در سه 1- حوزه طراحی، توسعه، مشاوره و آموزش راهکارهای مبتنی بر بلاکچین، 2- طراحی، مشاوره، آموزش، نصب و راه اندازی در حوزه ماینیگ و 3- مشاوره سرمایه گذاری، تحلیل و آموزش در زمینه ارزهای دیجیتال، محصولات و خدمات خود را ارائه می کنیم.


مدیرعامل شرکت "سیتکس " با اشاره به اینکه  در حال حرکت به سوی آینده هستیم و استراتژی ما برای رویارویی با آن، داشتن سهمی از فناوری های نوین مانند بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء است، افزود: با ارائه محصولات و خدمات با کیفیت در فناوری های نوظهور در مسیر استراتژی و راهبرد خود حرکت می کنیم. در همین راستا محصولاتی از جمله «پلتفرم وام دهی فرد به فرد» ، راهکار زنجیره تامین بر بستر بلاکچین (تامین دارو)، راهکار نگهداری اسناد بر بستر بلاکچین (شبکه تبادل اطلاعات علمی)، راهکار اعتبار سنجی توزیع شده، طراحی بلاکچین پویا و دینامیک، راهکار مالیات با ارزش افزوده VAT و سندباکس Sandbox و خدماتی از جمله خدمات سندباکس فناوری بلاکچین، مشاوره در حوزه فناوری بلاکچین، تولید محصولات و خدمات مشترک و همکاری های دو طرفه و طراحی و توسعه راهکارهای فنی مبتنی بر بلاکچین را عرضه و ارائه می کنیم.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 0
  • :
  • 20
  • :
  • 46
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/0881 sec