سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 73561 منتشر شده در مورخ: 1399/2/28 ساعت: 17:17 گروه: صفحه نخست  
رئیس مجلس هماهنگ کننده‌ای بیش نیست/مقداری در مورد علی لاریجانی شلوغش می‌کنند/ حاشیه‌سازی کار بی‌عرضه‌هاست
تالارپشتی نماینده منتخب تهران:

رئیس مجلس هماهنگ کننده‌ای بیش نیست/مقداری در مورد علی لاریجانی شلوغش می‌کنند/ حاشیه‌سازی کار بی‌عرضه‌هاست

منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش هماهنگ کننده رئیس مجلس، گفت: اگر نمایندگان مجلس دهم معتقدند رئیس مجلس همه کار بوده، این اشکال از مجلس است نه از رئیس آن.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،به نقل از ایرنا، عزت الله اکبری تالارپشتی درباره آخرین آرایش منتخبان مجلس یازدهم، گفت: سیاست‌های مجموعه شورای ائتلاف موجب شد ما اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست آوریم، طبیعی است تفکر پیروز رییس مجلس یازدهم را انتخاب کند.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم درباره تشکیل کمیته ۷ نفره توسط عده‌ای از منتخبان اصولگرای مجلس برای انتخاب رییس و هیات رییس مجلس، گفت: با کسانی که جمع می‌شوند و احیاناً برای خود برنامه‌ریزی می‌کنند کاری نداریم؛  ولی ما به وحدت نیروهای انقلاب امیدوار هستیم ائتلاف پیروز رییس مجلس را انتخاب خواهد کرد.

اکبری تالارپشتی درباره میزان اثرگذاری نامزدهای مستقل مجلس یازدهم در انتخاب هیات رییس، گفت: من دو دوره نمایندگی مجلس را تجربه کردم، فکر می‌کنم چه مستقل یا غیرمستقل می‌دانند مردم مطالبات جدی دارند، به همین دلیل مصلحت مردم و منافع ملی ایجاب می‌کند که همه طیف‌های مجلس از مسائل دیگر صرف نظر کنند و نمایندگان از هر طیف، سلیقه و فکری، منافع مردم را در نظر گیرند و با وحدت نظر روی یک فرد برای ریاست مجلس تمرکز کنند.

    رییس مجلس هماهنگ کننده‌ای بیش نیست

اکبری تالارپشتی درباره تلاش برخی منتخبان برای کاهش اختیارات رییس مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: معمولاً همیشه نمایندگان جدید به مدیریت قبلی انتقاد می‌کنند، حالا اگر رییس قبلی مجلس از اختیارات ویژه‌ای برخوردار بوده است باید شرایط حاکم بر عرصه سیاسی را هم در نظر گرفت، ولی واقعیت این است که رییس مجلس هماهنگ کننده‌ای بیش نیست.

منتخب تهران در مجلس یازدهم افزود: به مسائل با دیدگاه مثبت می‌نگرم و به آن رنگ جناحی نمی‌دهم و تنش‌ را نمی‌پسندم، چرا به جای پرداختن به کارهای جدی برای مردم حاشیه پردازی کنیم؟ بحث این است که مجلس به شکل جمعی اداره شود و اگر رییس مجلس اقدامی غیرقانونی یا فرا قانونی انجام می‌دهد نمایندگان باید اعتراض کنند. در مورد علی لاریجانی هم مقداری شلوغش می‌کنند، ممکن است گاهی اوقات بیشتر از اختیاراتش استفاده کرده باشد.

    رییس بی‌اختیار بی‌اثر است

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: وقتی مجلس بی‌خاصیت و همیشه در حاشیه باشد و مجلسی کارشناسی و مقتدر نباشد، از راس خارج می شود. اگر مجلس، مجلس باشد هیچ نماینده‌ای نماینده‌تر نخواهد بود حتی رییس مجلس. رییس قوه دارای جایگاهی است و باید اقداماتی انجام دهد و رییس بی اختیار هم بی‌اثر است.

این فعال اصولگرا ادامه داد: تک تک نمایندگان که نمی‌توانند مجلس را اداره کنند، به همین دلیل رییسی انتخاب می‌کنند که دارای اختیارات باشد. ولی اگر دوستان درباره مجلس دهم معتقدند رییس مجلس همه کار بوده، این اشکال از مجلس است نه از رییس آن.

اکبری تالار پشتی درباره شرط‌های پیش روی محمد باقر قالیباف برای کسب جایگاه ریاست مجلس یازدهم، گفت: اطلاعی از  این شروط ندارم.  قالیباف در مورد این که می‌خواهد نامزد ریاست جمهوری شود چیزی نگفته است روی گمانه‌زنی‌ها نمی‌توان حرف زد. اگر او خودش چیزی اعلام کرده باشد، می‌توان اظهار نظر کرد، بنابراین شرط و شروط منتخبان بی‌معنی است.

    حاشیه‌سازی کار بی‌عرضه‌هاست

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم یادآور شد: حاشیه‌ها را کنار بگذاریم و همه کمک کنند که کار جدی انجام دهیم، حاشیه سازی کار بی‌عرضه‌هاست، آدم با عرضه برای ملت کار می‌کند، کمتر حرف می‌زند و بیشتر کار می‌کند.

اکبری تالار پشتی اظهار کرد: بنا دارم به کمیسیون صنایع و معادن مجلس بروم. در این کمیسیون هم از جایگاه تقنین و هم نظارت باید مشکلات مردم را برطرف کنیم. به بقیه هم توصیه می‌کنم در حوزه تخصصی خود چنین رویکردی داشته باشند. مجلس یازدهم اقتدار خود را در خدمت به ملت حفظ کند و به جای حاشیه‌سازی به مشکل مردم بپردازد.

وی افزود: اگر ادعا داریم که هیچ نماینده‌ای نباید نماینده‌تر از دیگران باشد، چرا شرط و شروط می‌گذاریم؟ به هر حال یکی باید رییس شود که مدیریت کند. بقیه نمایندگان هم که در کمیسیون‌های مختلف نقش اساسی دارند می‌توانند نظارت کنند و  هدفی را که ملت برای آنها انتخاب کرده است را به هیچ وجه فراموش نکنند.

اکبری تالار پشتی تاکید کرد: ما نماینده همه مردم هستیم حتی آنهایی که رای نداده‌اند، اگر غیر از این باشد انحراف شروع می‌شود. بنده به عنوان منتخبی که سابقه نمایندگی دارم، به محض افتتاح مجلس کار را جدی شروع می‌کنم و از همه می‌خواهم این کار را بکنند.


twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: ایرنا
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 17
  • :
  • 45
  • :
  • 39
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/3468 sec