سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 73577 منتشر شده در مورخ: 1399/3/8 ساعت: 02:27 گروه: صفحه نخست  
شکست رژیم صهیونیستی در هر جنگی در آینده
سید حسن نصرالله در گفتگو با رادیو النور لبنان:

شکست رژیم صهیونیستی در هر جنگی در آینده

دبیرکل حزب الله لبنان: اقدام مقاومت در سال ۲۰۰۰، لبنان را از جنگ داخلی و طایفه‌ای دور کرد، جنگی که اسرائیل برای شعله ور شدن آن نقشه کشیده بود.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،به نقل از شبکه تلویزیونی المنار؛ سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در گفتگوی اختصاصی و مستقیم با رادیو «النور» لبنان به مناسبت سالروز پیروزی مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان، گفت: امروز اسرائیلی‌ها اذعان می‌کنند طرفی که چند دهه با آن جنگیدند ویژگی اساسی آنها، ایمان است.
ایمان، شور و حماسه، اخلاص، صبر و وفاداری، عدم یاس و ناامیدی، امیدواری، خستگی ناپذیری و ... این ویژگی‌های این روحیه‌ای است که همچنان پابرجاست و در سال ۲۰۰۶ با قدرت بیشتر نمود پیدا کرد. چرا که آمادگی مقاومت در سال ۲۰۰۶ در سطح این رویارویی، نتیجه آمادگی قبلی بود، یعنی در یک لحظه به وجود نیامد. (پیروزی مقاومت در سال) ۲۰۰۰ نتیجه آمادگی پیش از سال دو هزار بود. امروز هم همین طور است؛ بنابراین ما اعتماد زیادی به نیرو‌های مقاومت و خاستگاه مقاومت داریم.
سید مقاومت افزود: ما بر جنبه ایمانی، معنوی و عقیدتی تاکید داشته ایم با وجود احیانا همه تلاش‌هایی که برای جدا کردن مقاومت از این ویژگی وجود داشت. ما جنبه روحی و ایمانی را بخشی از ماهیت مقاومت و بلکه ماهیت مقاومت و اصل مقاومت می‌دانیم. انشاالله این جنبه، روز به روز تقویت و تاکید بیشتری می‌شود.
ما همانند گذشته معقتدیم که امروز - درست است که ما توانمندی‌های نظامی داریم که در سال ۲۰۰۰ و حتی در سال ۲۰۰۶ وجود نداشت، پیشرفت در عرصه نظامی و جنگ فکری که اسرائیل به آن اذعان می‌کند، پیشرفت در کمیت و تعداد و تجهیزات و جنگ افزار، در طرح و برنامه ریزی - همه این‌ها عامل دوم است و عامل اول حفظ این روحیه است که به آن پایبندیم و برای ما یک اصل است و بر همه چیز حاکم است. این روحیه با قدرت، اصالت، صداقت، وفاداری، عشق به خدای متعال، ادامه دارد.
دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه این گفتگوی اختصاصی با رادیو «النور» گفت: در ابتدای تحولات سوریه اسرائیل مستقیم به دنبال هدف قرار دادن حزب‌الله، ارتش سوریه و یا سایر گروه‌های مقاومت و ایرانی‌هایی که به عنوان مستشار حضور داشتند نبود و صرفاً به حمایت از گروهک‌ها و گروه‌های مسلح می‌پرداخت به این امید که دولت سوریه سرنگون شود، ارتش سوریه تکه تکه شود و ایرانی‌ها بروند و حزب الله نیز به لبنان بازگردد چرا که دیگر مسئله تمام شده است.
این در سال‌های نخست بود. ولی بعد از اینکه امیدش بر باد رفت به هدف قرار دادن مستقیم اقدام کرد. ورود اسرائیل به درگیری‌ها در سوریه نشانه پیروزی سوریه و محور مقاومت در سوریه است. چرا که اگر اسرائیل به گروه‌های مسلح و گروه‌های تکفیری که از آن‌ها حمایت می‌کند امید داشت نیازی به ورود به درگیری‌های سوریه نداشت.
سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: عملیات اخیر که در مرز با سوریه انجام شد [و یک خودرو حامل عناصر حزب‌الله هدف حمله هوایی اسرائیل قرار گرفت] ابتدا یک موشک اخطار شلیک شد تا رزمندگان از خودرو خارج شوند. چرا؟ برای اینکه کسی کشته نشود که حزب‌الله پاسخ بدهد. چرا که می‌داند اگر هر یک از نیرو‌های ما در سوریه یا لبنان کشته شود ما به آن پاسخ خواهیم داد. این، بخشی از قواعد نبرد است.
اسرائیل خیلی الان اصرار دارد اگر حمله‌ای می‌کند، کسی در آن کشته نشود تا مقاومت ناچار به پاسخ نشود. زمانی هم که دو نفر از نیرو‌های ما در سوریه به شهادت رسیدند اسرائیلی‌ها به تکاپو افتادند و مرز‌ها را بستند و فاصله هفت کیلومتری با مرز ایجاد کردند به این علت که می‌دانستند ما پاسخ خواهیم داد؛ و اگر نیرو‌های ما پس از هفت روز که خودرو اسرائیلی را هدف قرار دادند، پاسخی نمی‌دادیم ممکن بود این وضعیت در اسرائیل یک یا دو ماه ادامه داشته باشد؛ بنابراین این هم بخشی از قواعد درگیری است. حتی الان هم آن‌ها مراقبند در حمله هوایی که انجام می‌دهند کسی کشته نشود چرا که می‌ترسند این حملات کار را به جایی برساند که رهبری سوریه یا مقاومت موجود در سوریه نتواند تحمل کند.
دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقابله با آمریکا پس از ترور شهید فرمانده حاج قاسم سلیمانی، رویارویی جامع است، مقابله‌ای سیاسی فرهنگی اجتماعی و در برخی عرصه‌ها ممکن است نظامی باشد و بسته به مناطق و عرصه‌های مختلف متفاوت است. در نهایت آمریکایی‌ها در منطقه جایی ندارند. در عراق، اراده دولت بستگی به تصمیم گیری مجلس نمایندگان دارد، اما دست کم اراده مردمی این است که آمریکایی‌ها باید بروند و بر اساس اطلاعاتی که دارم این مسئله‌ای قطعی است.
در سوریه، نیرو‌های آمریکایی نیرویی اشغالگر هستند و اراده و مقاومت مردمی برای اخراج آمریکایی‌ها از سوریه وجود دارد. درست هم این است که مقاومت مردمی صورت بگیرد چرا که اقدام دولتی ممکن است به برخورد و درگیری دو کشور بینجامد، اما مقاومت مردمی ممکن است نتیجه بدهد. برای همین است که مشاهده کردید حضرت امام خامنه‌ای از عراق و سوریه در کنار هم نام برد چرا که آمریکایی‌ها در نهایت باید از این دو کشور بروند و اراده مردمی شرایط را به گونه‌ای می‌کند که به آمریکایی‌ها اجازه نمی‌دهد در این دو کشور باقی بمانند.
به طور کلی در منطقه، به عنوان مثال نیرو‌های آمریکایی در نیرو‌های بین المللی در سینا (در مصر). در پنتاگون بحث خروج از سینا مطرح است. آمریکا در حضور نیروهایش در منطقه بازنگری خود را آغاز کرده است. آمریکایی‌ها در جنگ یمن شکست خوردند. در معامله قرن شکست خوردند و شکست این طرح، شکست آمریکا است و سازشی به نام معامله قرن به پایان رسیده است و مرده متولد شده است.
سید حسن نصرالله افزود: جنگ بین آمریکا و ایران را بسیار بعید می‌دانم. در کوتاه مدت بعید است در جبهه‌های متعدد جنگی رخ دهد و نشانه‌هایی در خصوص تصمیم اسرائیل برای به راه انداختن جنگ علیه لبنان وجود ندارد. اما رخ دادن مسائل پیش بینی نشده ممکن است. در نتیجه اشتباهی مشخص یا حماقتی مشخص ممکن است جنگی رخ دهد، اما نه لبنان به دنبال جنگ است و نه مسیری که ما دنبال می‌کنیم.
نشانه‌ای هم در خصوص اینکه اسرائیل به دنبال جنگ است وجود ندارد، بلکه برای بازدارندگی به جنگ تهدید می‌کند؛ بنابراین بعید است جنگی رخ دهد. درباره وقوع جنگ بزرگ، این چیزی است که به اسرائیل درباره به راه انداختن جنگ بزرگ در منطقه هشدار می‌دهیم چرا که احتمال دارد همزمان همه جبهه‌ها را وارد جنگ کند. یعنی ممکن است اسرائیل منطقه را در یکی از جبهه‌ها به جنگ بکشاند و جبهه‌های دیگر نیز برای همبستگی وارد جنگ شوند.
این مسئله به شرایط و مسائل مختلفی که به محور مقاومت مرتبط است و آمادگی آن در مناطق مختلف بستگی دارد. اما اگر جنگ بزرگ رخ دهد نتیجه آن زوال اسرائیل است؛ بنابراین یکی از اشکال بازدارندگی برابر اسرائیل برای وارد شدن به جنگ، وقوع جنگ بزرگ است. اما بر اساس سناریو‌های واقعی ما نیازی به جنگ نداریم و چه بسا با توجه به شرایطی که در منطقه شکل می‌گیرد اسرائیل از بین برود بدون اینکه جنگی رخ دهد. این یک سناریوی واقعی است و یک آرزو یا یک رویا و خیال نیست.
سید مقاومت در گفت: موضوع اعمال معادله بازدارنده در سوریه تا به امروز محل مناقشه بوده و این کشور امروز بین دو اولویت است، نبردی که در داخل هنوز به پایان نرسیده (آزادسازی کامل سوریه) و دوم کشیده شدن به جنگ با اسرائیل که در تضاد با نبرد داخلی است. سوریه هنوز به زمان نیاز دارد. ما نمی‌دانیم که سران سوریه تا چه وقت حملات هوایی اسرائیل را تحمل کرده و خویشتن‌داری خواهند کرد، اما مشخص است که اسرائیل برای حمایت از گروه‌های مسلح و تغییر معادله به نفع گروه‌های مسلح دخالت می‌کند و می‌خواهد نظام و ارتش سوریه را به جنگی منطقه‌ای بکشاند.
ولی به نفع سوریه نیست که در مقطع کنونی که درگیر جنگی جهانی در مقابله با تروریسم است وارد جنگ با اسرائیل شود. البته صبر هم حدی دارد. امروز سران سوریه ممکن است سطح مشخصی از تجاوز را تحمل کنند، اما ممکن است اسرائیل حماقتی کند که سوریه پاسخ آن را بدهد؛ بنابراین اسرائیل درحال قمار کردن است چرا که به نفع اسرائیل نیست که وارد جنگی در سطح منطقه‌ای شود.
سید حسن نصرالله در ادامه، تاکید کرد: عبارت اسرائیل، سست‌تر از لانه عنکبوت است در زمان مناسب و همزمان با شکست ارتش اسرائیل مطرح شد. طرح وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها در اردن همچنان از سوی اسرائیل مطرح می‌شود. من به اردنی‌ها می‌گویم اسرائیل در سال ۱۹۸۲ علیه اردن توطئه و خیانت کرد. امروز نیز اسرائیل با طرح معامله قرن توطئه و خیانت می‌کند.
دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: اقدام مقاومت در سال ۲۰۰۰، لبنان را از جنگ داخلی و طایفه‌ای دور کرد، جنگی که اسرائیل برای شعله ور شدن آن نقشه کشیده بود. ان شاء الله رژیم صهیونیستی در هر جنگی در آینده مغلوب خواهد بود. اسرائیل می داند بمباران لبنان بدون پاسخ نخواهد ماند. هرگاه عامل خارجی که اسرائیل متکی به آن است ضعیف شود اسرائیل فروخواهد ریخت. حضور مستقیم آمریکا در منطقه، بیانگر ضعف همپیمانان آمریکا و نشانه قدرت محور مقاومت است.

محور‌های سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان به شرح زیر است:
-عبارت "اسرائیل سست‌تر از خانه عنکبوت است" همزمان با شکست ارتش اسرائیل مطرح شد. بازدارندگی موجود علیه دشمن نتیجه دستاورد‌های واقعی و نه نتیجه سخنرانی هاست.مقاومت از سال ۱۹۸۲ رویداد‌های سال ۲۰۰۰ را می‌دید. در لبنان بازدارندگی وجود دارد و همه چیز حساب و کتاب دارد. اسرائیل می‌داند که با دشمن ناچیزی رو به رو نیست.
-اسرائیل سال ۱۹۸۲ علیه اردن توطئه می‌چید و امروز هم با معامله قرن علیه اردن توطئه می‌کند. طرح وطن جایگزین برای فلسطینی‌ها در اردن همچنان نزد اسرائیل به قوت خود باقی است.
-وزیر جنگ اسرائیل امروز تجربه بزرگی از ناامیدی در جنوب لبنان را در دوران اشغال دارد. اسرائیلی‌ها بسیار پرحرفی می‌کنند، اما مقاومت، اسرائیل را می‌شناسد.
-اسرائیل با هدف قرار دادن خانواده‌های مقاومت از نقطه ضعف مقاومت استفاده می‌کرد، از این رو مقاومت در واکنش به اقدام اسرئیل در هدف قرار دادن غیرنظامیان شهرک‌ها را با موشک‌های کاتیوشا هدف قرار داد. عملکرد مقاومت در سال ۲۰۰۰ لبنان را از جنگ داخلی و طائفه‌ای که اسرائیل برای آن نقشه کشیده بود، دور کرد. مقاومت با تعامل خود در آزادسازی (جنوب لبنان) درسال ۲۰۰۰ الگوی روشنی ارائه کرد.
-بر این باوریم که رژیم اسرائیل رو به زوال است، چون این رژیم یک رژیم جعلی است. ارتش اسرائیل که زمانی از پای درنمی آمد نه تنها در لبنان بلکه در غزه از پای درآمد و این ارتش مغلوب خواهد شد. کشوری که به عامل خارجی تکیه کند، زمانیکه آن تکیه گاه خارجی ضعیف شود آن کشور از هم فرو می‌پاشد.
-آینده‌ای که آن را می‌بینیم نه تنها آینده سال ۲۰۰۰ است بلکه (طبق این دیدگاه) این غده سرطانی هیچ جایی ندارد. از نظر من، صهیونیست‌ها قطعا به کشور‌هایی بازخواهند گشت که از آنجا آمده بودند. حضور مستقیم آمریکا در منطقه بیانگر ضعف همپیمانان این کشور و نشانه قدرت محور مقاومت است. اسرائیل می‌داند بمباران لبنان بدون پاسخ نخواهد ماند.
-نمی گوییم که بستر راهبردی کاملا به نفع ماست، اما کاملا به نفع دشمن هم نیست. موازنه وجود دارد و در نتیجه آن محاسباتی هم وجود دارد. قدرت مقاومت در فلسطین، یک عنصر قدرت راهبردی به نفع محور مقاومت است. مشارکت اسرائیل در جنگ سوریه بیانگر پیروزی محور مقاومت است.
-حمایت از مقاومت نزد مردم فلسطین بیش از هر زمان دیگری است. اسرائیل می‌داند قدرت مقاومت چندین برابر شده است. مقاومت و دشمن، قدرت اقدام کردن را دارند، اما به سبب موازنه‌ای که میان آن‌ها وجود دارد، دو طرف همه محاسبات را در نظر می‌گیرند. رفتن اسرائیل به نبرد سوریه، نشانه پیروزی محور مقاومت است.
-روزی که تونل‌ها کشف شد، اسرائیل از سه کانال به دولت لبنان اعلام کرد که فقط خواستار کشف تونل هاست نه بیشتر از آن. اسرائیل می‌داند که هر گونه حمله به لبنان، بدون پاسخ نمی‌ماند و این یکی از قواعد درگیری است. دستاور پس از آزادسازی، محافظت و بازدارندگی است و این در اعترافات دشمن وجود دارد. اگر دشمن به ما تجاوز کند در این صورت همه مرز‌ها و شهرک‌های اسرائیلی در امنیت نخواهد بود.
-معادله امروز به این گونه است که اگر دشمن هر یک از ما را هر جا به قتل برساند ما به دشمن پاسخ خواهیم داد. امید اسرائیل به گروه‌های تروریستی در سوریه نقش بر آب شد. هر گونه پاسخ به هر تجاوز اسرائیل در سوریه تصمیم اصلی بر عهده مسئولان سوریه است. مسئولان سوریه معتقدند که امروز وارد شدن در هر جنگی با اسرائیل به نفع آن‌ها نیست.
-به اسرائیل هشدار می‌دهم که صبر و تحمل مسئولان سوریه در برابر تجاوز‌های اسرائیل حد و مرز دارد. برخی از گروه‌های معارض سوری با اسرائیل در ارتباط هستند و اسرائیل در سطوح مختلف از آن‌ها حمایت می‌کند. باید هدف مقاومت این باشد که همه موشک‌های خود را به موشک‌های نقطه زن تبدیل کند. تغییر در ماموریت یونیفل از اهداف مذاکرات در جنگ ۳۳ روزه بود که لبنان همچنان با آن مخالف است.
-روحیه پیروزی بر دشمن همچنان در میان نیرو‌های مقاومت وجود دارد. امروز اسرائیلی‌ها اذعان می‌کنند طرفی که چند دهه با آن جنگیدند ویژگی اساسی آنها، ایمان است. ایمان، شور و حماسه، اخلاص، صبر و وفاداری، عدم یاس و ناامیدی، امیدواری، خستگی ناپذیری و ... این ویژگی‌های این روحیه‌ای است که همچنان پابرجاست و در سال ۲۰۰۶ با قدرت بیشتر نمود پیدا کرد. چرا که آمادگی مقاومت در سال ۲۰۰۶ در سطح این رویارویی، نتیجه آمادگی قبلی بود، یعنی در یک لحظه به وجود نیامد.
-پیروزی مقاومت در سال ۲۰۰۰ نتیجه آمادگی پیش از سال دو هزار بود. امروز هم همین طور است. بنابراین ما اعتماد زیادی به نیرو‌های مقاومت و خاستگاه مقاومت داریم. ما خواستار جنگ داخلی در لبنان نیستیم. حتی اگر بگویند به وسیله جنگ بر لبنان حکومت خواهیم کرد آن جنگ را نمی‌خواهیم. ابزار‌های تغییر در داخل لبنان باید ساختار کشور و نگرانی‌های موجود در آن را مراعات کند
-برای هر گونه تغییر داخلی در لبنان باید سقف واضحی وجود داشته باشد که بارزترین آن تجزیه نشدن کشور و فرصت ندادن به دشمن است. گرسنگی و وضع اقتصادی همواره ابزار‌هایی برای جوسازی علیه بستر مقاومت بوده است. هر گونه اختلاف در لبنان بر سر هر موضوعی به سرعت به اختلاف طائفه‌ای تبدیل می‌شود، مانند آنچه برای انتخاب استاندار بیروت روی داد. به ما به عنوان حزب الله اجازه دهید به شیوه خود با فساد مبارزه کنیم و به سبک خود در مسیر اصلاحات گام برداریم.
-انتخابات پارلمانی، مرحله‌ای است که مردم در آن مفسدان در انتخابات را مورد بازخواست قرار می‌دهند. اگر به وزرا، نمایندگان و یا کارکنان وابسته به ما اتهامی وارد شد در دستگاه قضایی مورد حساب و کتاب قرار می‌گیرند. باید برای اصلاح دستگاه قضایی اقدام شود. درباره تغییر توافق طائف سخن گفتیم و نظام لبنان به تغییر و اصلاح نیاز دارد، اما نه بر اساس نابود کردن.
-اصلاح نظام لبنان، کار دشواری است و راهکار از مردم و مشارکت گسترده مردمی آغاز می‌شود. اگر طایفه‌های لبنانی برای تغییر نظام خواست و اراده‌ای نداشته باشند هیچ گونه تغییری ایجاد نخواهد شد. برخی گروه‌های سیاسی پس از تحرکات (در لبنان) با تماس گرفتند و ما را مسئول آن دانستند، اما این مسئله صحت ندارد.
-برخی قوانین باعث حفظ فساد می‌شود و ما خواستار تغییر آن شدیم. این مسئله تغییر قوانین نیازمند زمان برای تصویب آن است. مبارزه با فساد به دور از دستگاه قضایی، درست نیست. کسانی که خواستار عمل انقلابی و تغییر یکباره در لبنان هستند باید بدانند که این مسئله، تدریجی روی می‌دهد.


twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 20
  • :
  • 56
  • :
  • 55
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/1150 sec