سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 9343 منتشر شده در مورخ: 1393/5/19 ساعت: 13:12 گروه: سیاسی  
کنایه لاریجانی به اوباما: به جای بمب از هالیوود کمک بگیرید!

کنایه لاریجانی به اوباما: به جای بمب از هالیوود کمک بگیرید!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا با فرستادن چند هواپیما به بهانه کمک رسانی یا زدن تروریست ها در عراق می خواهد دست های خون آلود خود را در فجایع ضد بشری خود در فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و ایران بشوید و این خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه مجلس گفت: سیاست های آمریکا به همراه رفتارهای گروه های نادان و تندرو، جهان امروز را دچار بحران و هرج و مرج کرده است. امروز از لیبی تا یمن شاهد فضایی آشفته و پر از شقاوت و خونریزی هستیم.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آنچه بی ارزش شده است جان مسلمانان، امنیت، آسایش و آینده آنان است.

وی ادامه داد: سیاست های شیطانی آمریکا به همراه عملکرد گروه های جاهل که به نام اسلام تیغ بر اسلام و مسلمانی می کشند، مانند دو لبه قیچی حیات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مسلمانان را پاره پاره می کند.

لاریجانی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی این فرصت را غنیمت شمرده و وحشیانه ترین رفتار را علیه ملت عزیز فلسطین روا می دارد اما جالب ترین بخش این تراژدی موضع گیری ها و رفتارهای دولت آمریکاست که در میان تلخ ترین حوادث روزگار، طنزترین است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح رفتار دوگانه آمریکا در مسائل خاورمیانه، عنوان کرد: بیش از ۴۰ ماه است که مردم سوریه اعم از سنی، علوی، مسیحی و شیعی، تحت فشار و کشتار تروریست ها از جمله داعش، شرایط بسیار سختی را تحمل می کنند. در این مدت دولت آمریکا یکسره از تروریست ها حمایت کرده است. نه آوارگی مسیحیان و تخریب مراکز دینی آنان و سایرین برایش اهمیت داشته و نه شقاوت و خونریزی تروریست ها عواطف آقای اوباما را جریحه دار نموده است.

وی تاکید کرد: اوباما باید پاسخی برای رفتارها و سیاست های متناقض دولت آمریکا داشته باشد. اگر شما طرفدار مسلمانان هستید چرا وقتی تروریست ها به سامرا، موصل، انبار، تکریت حمله کرده و هزاران نفر را آواره و مراکز دینی شیعی و سنی را تخریب کردند؛ واکنشی نشان ندادید؟

لاریجانی ادامه داد: اگر حامی کردها هستید چرا آوارگی هزاران نفر از آنان را که پس از اشغال موصل انجام شد تحمل کردید؟ اگر پشتیبان مسیحیان هستید چرا در واکنش به بلایی که تروریست ها بر زنان و مردان مسیحی در موصل و سایر شهرها آوردند، هواپیما نفرستادید؟

وی افزود: اگر طرفدار حقوق بشر هستید چرا در مقابل ۷۰ سال فجایع رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و ۴۰ ماه فجایعی که تروریست ها بر مردم سوریه وارد کرده اند، چند ماه کشتار و آوارگی مردم غرب و شمال عراق چشم ها را بسته و ساکت ماندید که هیچ، غالبا هم از آنها حمایت می کنید؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: واقعیت این است که دولت آمریکا طرفدار شیعه، سنی، مسیحی، ایزدی، ترک یا عرب و حقوق انسان و بشر نیست. پرونده این دولت سیاه تر از این حرف هاست.

وی ادامه داد: آن روز که صدام حسین بمب های شیمیایی را بر سر مردم حلبچه و سردشت ریخت و هزاران نفر را قتل عام و مجروح کرد دولت آمریکا نه تنها مانع نشد و محکوم نکرد، بلکه به نحوی از این جریان ضد بشری پشتیبانی نمود.

لاریجانی افزود: آیا مردم حلبچه و سردشت کرد و سنی نبودند؟ هنگامی که صدام حسین دست به کشتار دسته جمعی شیعیان زد و گورهای دسته جمعی بزرگی را از زنان، کودکان و مردان شیعه عراق پر کرد، دولت آمریکا نگاهی همراه با رضایت بر چهره داشت و پس از اشغال عراق هزاران جوان سنی و شیعه را به بهانه های واهی در زندان های ابوغریب تحت سخت ترین شکنجه ها به زنجیر کشید.

لاریجانی تاکید کرد: آمریکا چشم ها را بر فجیع ترین اقدامات تروریست ها بر مسیحیان سوریه بست، چون منافع آمریکا در حمایت از تروریست ها بود. این در حالی بود که دولت و ملت ایران در حلبچه، سردشت و جنوب و مرکز عراق، در سوریه، لبنان و فلسطین و افغانستان به کمک مظلومین اعم از سنی و شیعه و مسیحی و کرد و عرب شتافت.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آمریکا با فرستادن چند هواپیما به بهانه کمک رسانی و یا زدن تروریست ها می خواهد دست های خون آلود خود را در فجایع ضد بشری خود در فلسطین، سوریه، لبنان، عراق و ایران بشوید و این خوابی است که تعبیر نخواهد شد.

وی تاکید کرد: عصر بیداری ملت ها است، نقاب از چهره غرب به ویژه آمریکا فرو افتاده است. دولت و ملت ایران همواره در کنار مظلومین بوده اند و در عراق نیز همان گونه که رهبر معظم انقلاب و مراجع عظیم الشان نجف فرمودند حامی حقوق همه آحاد ملت عراق بوده و هست.

لاریجانی تاکید کرد: روابط صمیمانه ما با اکراد، شیعیان، سنی ها، مسیحیان و ایزدی ها اظهر من الشمس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آیا جز ایران از ابتدا تاکنون کسی از دولت اقلید در عراق حمایت کرده است؟ روزی که آن همه مخالف داشتند تنها ایران کنار آنها ایستاد. آیا جز ایران و مرجعیت نجف از تدوین قانون اساسی توسط نمایندگان برگزیده مردم عراق کس دیگری حمایت کرد؟ آیا دولت آمریکا با همه توان، مخالف برگزاری انتخابات و برقراری دموکراسی در عراق نبود؟

وی تاکید کرد: این ایستادگی ما بود که سیاست آمریکا را با شکست مواجه کرد و امروز در عراق دموکراسی حاکم شده است.

لاریجانی گفت: همیشه به دوستان خود در عراق چه در بغداد و چه در اربیل توصیه هایی برادرانه مبنی بر حفظ وحدت بر رعایت آحاد همه ملت داشته ایم. گرچه سیاست ایران عدم مداخله در امور همسایگان است اما از آنجا که روابط بسیار عمیقی میان ملت ایران و عراق وجود دارد از سر صمیمیت و برادری دیدگاههای خود را با آنها در میان گذاشتیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: به آقای اوباما توصیه می کنم که به جای پرت کردن حواس ملت های جهان از طریق کشتار مردم فلسطین به دست صهیونیست ها، راه دیگری برای این مقصود بگیرید. شاید هالیوود بتواند کمک بیشتری به شما بکند تا اینکه چند هواپیمای نظامی ارتش آمریکا در بمباران اربیل!

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 4
  • :
  • 25
  • :
  • 2
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/0862 sec