سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 10073 منتشر شده در مورخ: 1393/7/1 ساعت: 20:42 گروه: صفحه نخست  
هدف آمریکا، تضعیف ایران و سوریه برمبنای نظر لابی صهیونیستی است
دکتر حسن هانی زاده در گفت وگو:

هدف آمریکا، تضعیف ایران و سوریه برمبنای نظر لابی صهیونیستی است

هدف آمریکا و ائتلاف مقابل داعش، نابودی تروریست نیست بلکه به صورت حساب شده برنامه حضور در خاک سوریه و تضعیف دولت سوریه را دارند. همچنین به دنبال آن هستند که عراق تجزیه شود و دولت های سنی، شیعه و کرد را تشکیل دهند و نیروهای عراق را تضعیف نمایند. رابطه ایران با سوریه و لبنان را تضعیف نمایند وفشار بر حزب اله و فلسطین را افزایش دهند...

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از بولتن نیوز؛ اقدام نظامی یکجانبه آمریکا در سوریه بدون درخواست رسمی سوریه  در دستور کار قرار گرفته و موجب تضعیف و نقض حاکمیت این کشور و در نتیجه تقویت تروریسم می شود. 

 
هدف آمریکا، تضعیف ایران و سوریه برمبنای نظر لابی صهیونیستی است
 
دکتر حسن هانی زاده کارشناس ارشد مسائل جهان عرب و خاورمیانه، در این زمینه گفت: مقابله با داعش و ایجاد ائتلاف توسط آمریکا یک موضوع کاملا ظاهری است و با اهداف خاص صورت می گیرد و صرفا برای مشروعیت بخشیدن به حمله علیه دولت سوریه و سرنگونی بشار اسد و ایجاد یک دولت وابسته به آمریکا و غرب انجام شده است. .
هدف آمریکا و ائتلاف مقابل داعش، نابودی تروریست نیست بلکه به صورت حساب شده برنامه حضور در خاک سوریه و تضعیف دولت سوریه را دارند. همچنین به دنبال آن هستند که عراق تجزیه شود و دولت های سنی، شیعه و کرد را تشکیل دهند و نیروهای عراق را تضعیف نمایند. رابطه ایران با سوریه و لبنان را تضعیف نمایند وفشار بر حزب اله و فلسطین را افزایش دهند...
وی افزود: هدف دیگر آمریکا از بین بردن خط سیاسی تهران، دمشق و بیروت است تا از این طریق حزب اله لبنان را تضعیف نماید و منافع روسیه در کشور سوریه و شرق مدیترانه را تضعیف نماید و پایگاه روسیه در شهرساحلی شرق مدیترانه را نیز از بین ببرد. 
وی اظهار داشت: در 40 مال گذشته و مسائل سوریه، آمریکایی ها نتوانستند به صورت قانونی و از طریق بند 7 سازمان ملل، فشار علیه دولت سوریه را افزایش دهند وبشار اسد را برکنار کنند و لذا حالا به بهانه ائتلاف علیه داعش بهانه حضور در منطقه را یافته اند تا به صورت غیر قانونی شرایط فشار بر دولت سوریه را فراهم نمایند. 
هانی زاده به سفر یکی از اعضای ملی سوریه به اسرائیل گفت: وی در گفت وگو با نتانیاهو، وزیرجنگ اسرائیل و لیبرمن وعده داده که اگر بشار اسد سقوط کند، برای همیشه بلندی های جولان را به اسرائیل خواهند داد و خیال اسرائیل از سوی جولان راحت خواهد شد و این موضوع باعث تضعیف سوریه و لبنان و فلسطین و... می شود. 
این اقدام آمریکا و همپیمانان آن با توجه به سوابق گذشته در حمایت از این گروه های تروریستی در سوریه و عراق قطعا خیرخواهانه نیست و این بمباران برای حمایت از تروریست‌های جدید وارداتی به سوریه است .
  اقدامات مقطعی و بمباران هوائی صرف بدون قطع مسیرهای پشتیبانی و حمایت های تسلیحاتی موجب نابودی داعش نمی شود بلکه عملا به نفع تروریست ها و به زیان دولت و ملت سوریه خواهد بود. 
  ادعای آمریکا در حمایت مالی و تسلیحاتی از معارضان میانه رو نیز زیرسوال است زیرا  چگونه نیروهای تروریستی خارجی که طی 3 سال گذشته هیچ اثری از آن ها نبوده قرار است نماینده مردم سوریه باشند؟ آمریکا با ایجاد احساس قدرت طلبی میان جریان‌های درونی سوریه با وعده حمایت نظامی و اقتصادی می‌خواهد جنگ قدرت در درون سوریه ایجاد نماید و مردم و ارتش را نیز به محور میانه رو و غیر میانه رو تقسیم نماید .
شکست سیاست های اوباما در منطقه
در ارتباط با سخنرانی اوباما در سازمان ملل  نیز باید گفت که رئیس جمهور سعی خواهد کرد که  مفاهیمی همچون مبارزه با داعش، حمایت از متحدان نظیر اوکراین، روند همگرایی جهانی برای امنیت جهانی، حل مسالمت آمیز موضوع هسته‌ای ایران و عدم دستیابی آن به بمب در قالب دیپلماسی را مطرح کند اما در مورد چالش های اساسی و عدم موفقیت آمریکا در منطقه از جمله روند سازی فلسطین و رژیم صهیونیستی،  و مسائل تروریسم و جنگ در عراق قادر به دفاع از عملکرد آمریکا نیست. 
 احتمالا سخنی از روند سازش نخواهد کرد زیرا پرونده آن بی نتیجه و با جنایات رژیم صهیونیستی در غزه ناکام مانده است.  ناکامی جهانی آمریکا، دخالت این کشور در ناآرامی های اوکراین، نقش آن در ترویج داعش، عدم صداقت آمریکا در موضوع هسته‌ای ایران، جنایات آمریکا در سوریه و عراق و... مطالبی است که نشان می دهد اوباما در دوره ریاست جمهوری خود قادر به حل چالش های منطقه ای وپیگیری سیاست های آمریکا نبوده است.
تناقض داخل و خارج آمریکا
  سرکوب مردم آمریکا در جنبش وال استریت نشان می دهد  در حالی این کشور ادعای حقوق بشر سر می‌دهد اما به مسائل داخل آمریکا کاملا بی توجه است. مسئله کشتار سیاه پوستان و اعتراضات فرگوسن نیز نشان می دهد که آمریکا کاملا در سیاست های تبعیض آمیز و توهم حل مسائل حقوق بشری به سر می برد. 
بی اعتمادی مردم ایران به آمریکا و غرب 
در نظرسنجی اخیر که با همکاری دانشگاه های مریلند و تهران انجام شده، مردم ایران پاسخ های قابل توجهی به غرب داده اند و ضمن اعلام بی اعتمادی خود به امریکا و غرب اعلام کرده اند که اگر ایران درمورد غنی سازی کوتاه بیاید بازهم آمریکا به بهانه های دیگری فشار برایران و تحریم ها را ادامه خواهد داد. 
      ملت ایران حاضر نیست از حقوق خود عقب نشینی کند .  94 درصد از مردم کشورمان، استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را برای ایران لازم دانسته اند. 71   درصد مردم کاهش یافتن تعداد سانتریفیوژهای غنی‌سازی هسته‌ای را بر نتافته و 75 درصد نیز اعلام کرده‌اند که پذیرش هرگونه محدودیت در فعالیت‌های علمی و پژوهشی هسته‌ای کشور، غیر قابل قبول است . 
بر اساس نتایج این تحقیق، 62 درصد از مردم کشور نسبت به مجموعه کشورهای 5+1 بی‌اعتماد هستند. همچنین اکثریت ایرانیان بر این باورند که برنامه هسته‌ای کشورمان تنها بهانه‌ای برای اعمال فشارها و تحریم های موجود بر علیه کشورمان بوده و 74 درصد از مردم بر این باورند که حتی اگر ایران به تمامی خواسته‌های آمریکا در مورد برنامه هسته‌ای کشور تن در دهد، آمریکا باز هم تحریم های موجود علیه کشورمان را کاهش نداده و به بهانه های دیگری تلاش خواهد کرد تا فشارهای بیشتری را بر ایران تحمیل کند .
دکتر حسن هانی زاده کارشناس ارشد مسائل جهان عرب و خاورمیانه، در این زمینه گفت: آمریکایی ها در طی سال های اخیر نشان داده اند که در روند مذاکرات هسته ای به دنبال رعایت حقوق ایران نیستند و تنها به این بهانه به دنبال افزایش فشار بر ملت و نظام ایران هستند و به دنبال آن هستند که ایران را از داشتن حقوق و دانش هسته ای محروم نمایند. 
وی افزود: اما ملت ایران تسلیم آمریکا و غرب نمی شوند. سیاست های آمریکا از لابی صهیونیستی و رژیم اسرائیل نشات می گیرد و تمام برنامه ریزی ها و اقدامات علیه  مواضع هسته ای ایران ناشی از فشار لابی صهیونیستی است.
وی ادامه داد: این در حالیست که برنامه هسته ای ایران کاملا مشخص و صلح آمیز است و ایران همکاری خوبی با آژانس بین المللی انرژی هسته ای دارد. اما آمریکایی ها و اسرائیل خارج از سیستم بین المللی، به دنبال افزایش فشار بر مردم ایران هستند. 
حتی اگر ایران انرژی هسته ای را کنار بگذارد، لابی صهیونیستی و آمریکا به بهانه سیستم و برنامه دفاعی و نظامی ایران و یا مسائل حقوق بشری و اعدام و... فشار بر ایران را افزایش خواهند داد. 
ملت ایران این موضوعات را به خوبی درک کرده و می داند که موضوع اصلی اعمال فشار اسرائیل به ملت ایران است.
twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: بولتن نیوز
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 14
  • :
  • 41
  • :
  • 9
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2900 sec