سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 10533 منتشر شده در مورخ: 1393/8/19 ساعت: 13:15 گروه: سیاسی  
آیا اسرائیل دنبال جلو انداختن روز سقوط صهیونیسم است؟
با وجود پادرمیانی اروپا، بچه‌کشی اسرائیل ادامه دارد

آیا اسرائیل دنبال جلو انداختن روز سقوط صهیونیسم است؟

چند روزی‌ست اسرائیل دوباره شروع کرده است. یک حمله‌ی وحشیانه‌ی دیگر. البته هنوز ابتدای ماجراست. هرچند امیدواریم این ماجرا به همین‌جا ختم شود و مثل تابستان گذشته، یک بچه‌بازی تبدیل به جنگ پنجاه روزه و کشتار مردم بی‌گناه تبدیل نشود. اما خبرها حاکی از این است که این کودک کشان صهیونیستی، دنبال قائله‌ی دیگری هستند.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم، چند روزی‌ست اسرائیل دوباره شروع کرده است. یک حمله‌ی وحشیانه‌ی دیگر. البته هنوز ابتدای ماجراست. هرچند امیدواریم این ماجرا به همین‌جا ختم شود و مثل تابستان گذشته، یک بچه‌بازی تبدیل به جنگ پنجاه روزه و کشتار مردم بی‌گناه تبدیل نشود. اما خبرها حاکی از این است که این کودک کشان صهیونیستی، دنبال قائله‌ی دیگری هستند.

به طور مثال، طبق آخرین اخبار پلیس اسرائیل می‌گوید خیر الدین حمدان‌ ۲۲ ساله تلاش داشته است با چاقویی که در دست داشته، به ماموران پلیس حمله کند و آنها که "جانشان در خطر بوده"، این مرد را به رگبار بسته‌اند. حادثه در شهر عرب‌نشین کفر کنا در شمال سرزمین های اشغالی رخ داده است. به گزارش بی بی سی(BBC)، فیلمی که از این حادثه بیرون آمده، مردی را نشان می‌دهد که به خودرو پلیس مشت می‌کوبد. سپس یک مامور پلیس از خودرو بیرون می‌آید و به مرد که دارد دور می‌شود، شلیک می‌کند.

 اما این همه‌ی اقدامات فتنه‌انگیزانه‌ی اسرائیل در این روزها نیست. امروز در اخبار آمد که رژیم صهیونیستی حکم مصادره 12 هزار 852 دونم (هر دونم معادل 1000 متر مربع) از اراضی روستای فلسطینی 'بیت اکسا' جدا شده توسط دیوار حائل تبعیض آمیز در شمال غربی قدس اشغالی را تا پایان سال میلادی جاری صادر کرد. به گزارش پایگاه خبری' فلسطین الیوم'، مقامات رژیم صهیونیستی این اراضی را به منظور به کارگیری اهداف نظامی اشغالگرایانه خود و با ادعای نیازهای امنیتی رژیم اسرائیل در روستای هم مرز خط سبز مصادره می کند.
نظامیان رژیم صهیونیستی حاضر در کنار دیوار حائل، گفته اند که مسوولان ذیربط (رژیم صهیونیستی) روز دوشنبه آینده به این روستا خواهند آمد تا محدوده زمین هایی که باید مصادره شود را تعیین کنند. 'سعاده الخطیب' رییس شورای روستایی بیت اکسا، در این زمینه گفته است که هدف صهیونیست ها از این تصمیم، اشغال کامل این روستا و یهودی سازی آن است، به طوری که رژیم صهیونیستی با بستن تمامی راه های ورودی و خروجی آن، این روستا را به زندان بزرگی با 2500 تن زندانی تبدیل کرده است.

خطیب، خواستار مداخله موسسات حقوقی برای جلوگیری از اجرای این حکم شد که ده ها کشاورز فلسطینی را زمین های زراعی خود محروم می سازد و از موسسات ملی و وزارتخانه های حکومت خودگردان فلسطین خواست تا با حمایت از اهالی این روستا، مانع اجرای نقشه شوم رژیم صهیونیستی برای اشغال این روستا و کوچاندن اهالی آن جهت یهودی سازی کامل این منطقه شوند.
وی افزود: رژیم صهیونیستی این تصمیم را پس از اعلام تصمیم شهرداری قدس از ساخت 244 واحد مسکونی در شهرک 'راموت' در زمین های این روستا گرفته است. خطیب ادامه داد: اشغال روستای بیت اکسا در پی مصادره صدها دونم از زمین های فلسطینیان برای ساخت خط آهن که تل آویو را به قدس اشغالی مرتبط سازد و به دنبال آن اقدامات امنیتی که زندگی غیرنظامیان را مختل ساخت صورت می گیرد.

این اقدامات اسرائیل و شدت حاشیه‌ها و هزینه‌هایی که برای طرف‌های حامی او ایجاد کرده باعث شده تا اروپاییان به فکر راهی مسالمت‌آمیز باشند تا بیش از این در افکار عمومی منفور نشوند. در آیا اسرائیل دنبال جلو انداختن روز سقوط صهیونیسم است؟همین راستا، راشاتودی(RT) از روسیه گزارش داد "فردریکا موگرینی" که در هفته گذشته به عنوان جایگزین "کاترین اشتون" به سمت مسؤول جدید سیاست خارجه اتحادیه اروپا منصوب شد، دقایقی پیش طی سخنانی به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطین را خواستار شد.
 این شبکه به نقل از او گزارش داد که موگرینی امروز شنبه در غزه اعلام کرده است: «ما محتاج به یک کشور فلسطینی هستیم، این هدف نهایی است و این مسئله موضع همه ما در اتحادیه اروپاست.» به گزارش راشاتودی، او اضافه کرده است که هزینه های جنگ دیگری در غزه  قابل تحمل نیست. راشاتودی در ادامه گزارش می دهد: مسؤول جدید سیاست خارجه اتحادیه اروپا درسخنانی در آستانه دیدارش با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر [رژیم صهیونیستی] اسرائیل، با بیان این مسئله، تسریع در حل و فصل مناقشات را خواستار شد.»

او پیش از این نیز روز جمعه در سخنانی گفته بود:«چه خوب بود اگر همه ما با مدیریت خود، در کلام و در میدان، از مناقشات می کاستیم. آن چه هم اکنون در حال  رخ دادن است و چیزی که تا کنون در یک هفته گذشته اینجا در اورشلیم رخ داده، به شدت نگران کننده است.» موگرینی هم چنین سه شنبه گذشته در سخنان دیگری، اذعان کرده بود خوشحال خواهد بود اگر "تا پیش از دوران مسؤولیتش در این سمت، کشور فلسطین بتواند وجود خارجی داشته باشد".

هفته گذشته، سوئد اولین کشوری در اتحادیه اروپا بود که کشور فلسطین را به رسمیت شناخت.  به گزارش پایگاه خبری شبکه راشاتودی، مسؤول جدید سیاست خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به این موضوع گفت: «اقدام سوئد در این حرکت نمی تواند به عنوان الگویی برای دیگر اعضای اتحادیه اروپا تلقی شود، چرا که لازم است یک کشور جدید فلسطینی تأسیس شود و نه این که به رسمیت شناخته شود؛ آن چنان که در حال حاضر این گونه است.»

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: بولتن نیوز
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 21
  • :
  • 10
  • :
  • 19
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/0825 sec