سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 10608 منتشر شده در مورخ: 1393/8/24 ساعت: 17:37 گروه: بهداشت و سلامت  
ترس از پیری و کسب‌وکار سکه متخصصان زیبایی

ترس از پیری و کسب‌وکار سکه متخصصان زیبایی

متخصص زیبایی شغلی است که در این سال های ایران می‌تواند به اندازه یک چاه نفت کوچک برای صاحب این تخصص درآمد کسب کند.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از ابتکار، از هر پنج زن در پایتخت یک نفر تا به حال زیر تیغ جراحی پلاستیک رفته است و در یک تحقیق میدانی 60 درصد از دختران زیر سن قانونی در پاسخ به سوال در باره عمل جراحی زیبایی عنوان کردند که به این عمل بعد از رسیدن به سن قانونی فکر کرده اند. و 40 درصد زنان بالغ که تا کنون عمل زیبایی نداشته اند در فکر انجام این عمل هستند. 30 درصد از این افراد منتظر رسیدن موجودی حسابشان به مبلغ مورد نظر برای عمل هستند و بقیه هنوز مردد هستند که بینی و لب طبیعی خود را حفظ کنند یا با مراجعه به پزشک آنها را دست کاری کنند.

 
جامعه ایران در اواخر دهه هشتاد و اوایل نود به دو دسته اصلی تقسیم شد آنها که در سال های شروع بحران اقتصادی، با سرمایه گذاری در خرید و فروش از خط فقر به سمت بالا حرکت کردند و به جمعیت حدود ده میلیون نفری ثروتمندان اضافه شدند و آنها که سقوط هر چه بیشتر از خط فقر را تجربه کردند. برای دسته اول رفاه و رفاه هرچه بیشتر باعث گشتن به دنبال امکانات جدید و کارهای نو شد. ورود یکی پس از دیگری برند های معتبر لباس، لوارم خانگی و اتومبیل با نشانه گذاری جیب این طبقه ثروتمند انجام شد و درکنار آن کسب و کار مراکز زیبایی سکه تر شد.
 
این مراکز دیگر اختصاص به زنان نداشت. به عمل قدیمی بینی، دست کاری اندام ها و جوان سازی پوست توسط آقایان و خانم ها اضافه شد. جراحی بینی در ایران سابقه طولانی دارد و بارها توجه خبرگزاری های بین‌المللی را به خود جلب کرده است، غربی‌ها بعد از ورود به ایران از روبرو شدن با حجم بینی هایی عمل شده متعجب می‌شوند. انجمن جراحان زیبایی ایران حدود 250 عضو دارد این اعضا به ادعای این انجمن داری مدرک تخصص زیبایی هستند. اما این تجارت تنها به اعضای این انجمن محدود نیست. به گفته رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران هزینه عمل بینی؛ از 500 هزار تا 25 میلیون تومان است.هر کس به اندازه پولی که پرداخت می‌کند می‌کند می‌تواند به بینی مورد علاقه خود دست پیدا کند. عمل ارزان قیمت مشخص است و می‌شود حدس زد بینی بعضی از خوانند ه ها یا بازیگران در دوران پایین بودن میزان موجودی حساب این افراد انجام شده است.
 
ثریا ظفرمند صاحب یک کلنیک زیبایی در تهران است وی در پاسخ به میزان مراجعه ها و نوع عمل ها به ایتکار می‌گوید: « اینجا هر کاری که از ما خواسته شود را انجام می‌دهیم بیش از بیست شکل و فرم بینی داریم که با درخواست مراجعه کننده بینی او را به همان شکل در می‌آوریم. در کلنیک ما به جز عمل بینی، ترمیم مو، لیز پوست( از بین بردن موهای زائد) و تزریق بوتاکس به صورت و سایر اندام ها انجام می‌شود. بوتاکس به خاطر مدت دار بودن نیاز به مراجعه هر چند ماه یکبار دارد و من حدود صد مشتری ثابت دارم که معولا هر شش ماه یکبار برای تزریق مجدد مراجعه می‌کنند بیشترشان بانوان هستند اما تعداد آقایان هم رو به افزایش است آقایان برای برطرف کردن چروک های زیر چشم و از بین بردن موهای بدن بیشتر مراجعه می‌کنند. در دیگر جاها شاید دکتر جراح روزی 5، 6 عمل را انچام دهد اما من بیشتر از دو بینی در روز عمل نمی‌کنم و ترجیح می‌دهم دو بینی خوب تحویل دهم تا روزی 7 بینی بی کیفیت.»
 
بوتاکس عملی است که در چند سال گذشته شیوع گسترده ای داشت. این عمل دیگر به خواننده ها و بازیگران محدود نیست و همه روزه تعداد زیادی از کسانی که توانایی مالی دارند به این نتیجه می‌رسند که برای برطرف کردن چین و چروک های ناشی از گذار عمر به زیر پوست خود« دیسپورت» تزریق کنند. این ماده بنا به میزان تزریق و کیفیت ان بین دو الی شش ماه می‌تواند چین و چروک هارا پنها ن کند. در تبلیغ این نوع عمل ها و همچنین ترمیم و کاشت مو از اصطلاح بازیابی اعتماد به نفس استفاده می‌شود.
 
دکتر هرندی جامعه شناس در این مورد می‌گوید: «اعتماد به نفس یعنی اطمینان به چیزی که هستیم، مراجعه زیاد به مراکز زیبایی تنها برای کسب اعتماد به نفس نیست این عمل نوعی عرصه جدید است و برای کسانی باز شده که دوست دارند عرصه های جدید را تجربه کنند، اینکه شخص می‌تواند دوباره صاحب موهای بلند و پرپشت شود یا چین و چروک صورتش را رفع کند یا اندام های از فرم افتاده را دوباره خوش فرم کند. این امکانی است که در حال حاضر وجود دارد و افراد می‌توانند از آن بهره مند شوند. یک خانم 40 ساله از اینکه خواهد توانست با عمل زیبایی شبیه دوران سی سالگی خود شود استقبال می‌کند یا خانم شصت ساله ای که می‌تواند چین و چروک را از صورت خود بردارد. مردم از پیر شدن هراسان هستند، زندگی و لذت هایش بیشتر در دوره جوانی و شادابی خلاصه شده و با از دست رفتن ان گویی قسمت شیرین زندگی تمام شده است و افراد که می‌خواهند جوان نما باشند. تلاششان را می‌کنند تا از پیری فرار کنند مانند ان خواهر و برادر خواننده در لس انجلس که در شصت سالی هم می‌خواهند مانند 18 ساله های به نظر برسند اما همه میدانند آنها چه سالی به دنیا آمده اند و چهره اصلی آنها یک پیرمرد و پیرزن است. اگر خاطرتان باشد درباره رئیس جمهور سابق هم شایعه عمل بوتاکس وجود داشت وقتی علاقه به زیبا بودن و جوان بودن به این سطوح می‌رسد می‌توان فهمید که چه وسوسه ای است دوباره جوان شدن، حتی اگر تنها نمود ظاهری داشته باشد.»
 
به گفته رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران دوره تخصصی جراحی پلاستیک دوره‌ای سه ساله است و متخصصان پس از این دوره باید برای گرفتن تخصص در هر یک از زمینه های مربوط به اعضای بدن دوره‌های دیگری موسوم به فلوشیپ بگذرانند. اما کسی مانع پزشک عمومی که عمل بینی انجام می‌دهد نخواهد شد کافی است قیمت را کمی پایین تر از یک متخصص تعیین کند تا برای مشتری هایی که دغدغه مالی دارند جذاب شود.پزشکان عمومی طبق آنچه که در دانشنامه‌شان نوشته شده می‌توانند طبق قانون 3 رشته را زیر نام پزشک عمومی درج کنند ولی پزشکان عمومی این کار را نمی‌کنند و مثلاً می‌نویسند پوست، مو و زیبایی مردم هم نمی‌توانند تشخیص دهند که فرد پزشک عمومی است یا یک متخصص پوست و مو. بوتاکس اولین برند سم بوتولونیوم است که در آمریکا تولید شده و اکنون جامعه این ماده را به نام بوتاکس می‌شناسند. با تزریق این ماده در صورتی که اصل باشد می‌توان خطوط ایجاد شده در اطراف چشم، ابرو و نواحی دیگر صورت را به طور موقت از بین برد.اخیراً برخی پزشکان عنوان می‌کنند که ماده فاسد یا تقلبی بوتاکس در بازار به صورت قاچاق وارد شده و برخی پزشکان یا سالن های زیبایی برای کاهش هزینه ها بدون اطلاع از عوارض خطرناک از این ماده سمی تقلبی استفاده می‌کنند. در صورتی که این امر می‌تواند عوارضی مانند عفونت در ناحیه تزریق شده، سردرد، افتادگی پلک و خطرات دیگری را به دنبال داشته باشد.
 
اکنون این مسئله که چه کسی اجازه تزریق ژل‌های زیبایی، بوتاکس و انجام کارهای زیبایی را دارد جای تامل دارد و پاسخ به این پرسش شبیه توپی شده که بین مسئولان نظام پزشکی و وزارت بهداشت پاسکاری می‌شود. رئیس انجمن متخصصان پوست گفت: ماده مورد تایید برای تزریق بوتاکس «دیسپورت» است اما پزشکان برای صرفه جویی و ارزان تمام شدن ممکن است از مواد ارزان تری هم استفاده کنند که ممکن است تقلبی باشد.پرویز طوسی در گفت‌وگو با فارس در مورد استفاده از بوتاکس غیراستاندارد و استاندارد توسط برخی پزشکان گفت: سم بوتولونیوم ماده‌ای است که برای رفع چین و چروک صورت استفاده می‌شود که نوع معروف آن با نام تجاری بوتاکس در آمریکا مورد استفاده قرار می‌گیرد و در ایران با نام دیسپورت مجوز واردات دارد.
 
دبیر انجمن روانپزشکان ایران، اضطراب و افسردگی را از پیامدهای جراحی های زیبایی بی مورد عنوان می‌کند و می‌گوید: افرادی که بدون دلیل خاصی اقدام به جراحی های زیبایی می‌کنند زمینه های اضطراب و افسردگی را دارند و پس از عمل جراحی نیز چون نتیجه مورد نظر عایدشان نمی‌شود بیشتر افسرده می‌شوند.مظاهری می‌افزاید: اینگونه افراد پس از عمل جراحی، چهره جدید خود را نیز نمی‌پذیرند و بطور دایم خود و خانواده شان را سرزنش می‌کنند.به هرحال جراحی پلاستیک به منظور زیبایی باید با هدف پزشکی و منطقی انجام شود چراکه در غیراینصورت علاوه بر تحمیل هزینه های فراوان درمانی، نتیجه مورد نظر را برای فرد به همراه نمی‌آورد و موجب دامن زدن به مشکلات روحی و روانی او خواهد شد.
twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 21
  • :
  • 59
  • :
  • 2
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2899 sec