سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 10706 منتشر شده در مورخ: 1393/9/3 ساعت: 10:42 گروه: سیاسی  
از فتنه سبز ۸۸ تا فتنه انحراف یابی
جریان شناسی مخالفان دولت دهم

از فتنه سبز ۸۸ تا فتنه انحراف یابی

افراد و جریانهایی هستند که هم باطن آنها و هم ظاهر آنها ، ولایت است اما فریب خوردند و به قول مهندس مشایی چون قدرت تجزیه و تحلیل موضوعات رو نداشتند به راحتی فریب دو گروه اول را خوردند و در واقع گروه اول و دوم به طمع فریب همین گروه سوم فعالیت میکردند .

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از میدان 72؛ یکی از سوالات مهم و البته بحث برانگیز در بین حامیان دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی پس از پایان دولت دهم تا کنون که البته با گذشت زمان بر اهمیت آن اضافه شده است ، نوع برخورد و تعامل با گروه ها و جناح های سیاسی مخالف دولت دهم است . قبل از ورود به این بحث ، لازم است ابتدا تقسیم بندی ای از این جناح ها و نوع برخورد آنها با دولت دهم داشته باشیم . در یک تقسیم بندی کلی ۲ نوع برخورد از طرف جریان های سیاسی با دولت دهم شد:

۱ – ساکتین : بسیاری از افراد و گروه های سیاسی ( البته در این حالت بیشتر منظور ، افراد سیاسی در کشور است نه مواضع سیاسی جریانی خاص ) از زمان شروع فتنه ی سال ۹۰ به بعد ، با سکوت خود نسبت به موضوعات مختلف به نوعی با مخالفان همراهی کردند و همانند آنچه در فتنه ۸۸ تحت عنوان ساکت فتنه مطرح شد ، در فتنه سال ۹۰ که فتنه ای بود حساب شده و به قول یکی از دوستان اراده ی ساختار حقیقی نظام مبنی بر حذف جریان احمدی نژاد از قدرت بود ، هم میتوان به آنها لقب ساکت فتنه داد . کسانی که پس از روی کار آمدن دولت یازدهم رفته رفته شروع به حمایت از دولت دهم و مسئولان آن دولت کردند و تا به امروز این سخنان حمایتی از سمت این افراد ادامه دارد و شاید این تعجبی که ما از سخنان امروز اینها  میکنیم طبیعی باشد چراکه از آنها سوال میکنیم : در زمان فتنه کجا بودید و چرا با سکوت خود بر این موج تخریبی سوار شدید ؟ البته شاید این توجیه رو البته در ذهن خود ( نه به طور علنی ) مطرح کنند که در آن زمان فضا بسیار مخرب بود و اگر کوچکترین حمایتی از دولت وقت میکردیم به منزله ترور شخصیت و حذف خود بود و لذا تصمیم گرفتیم سکوت کنیم !!! اما آیا به واقع این توجیه قابل قبول است ؟؟؟

۲ – مخالفین : به نظرم این واژه ( مخالفت ) در مواجهه با دولت دهم واژه ای بسیار کلی است و باید درباره ی آن بیشتر توضیح داد . از دیدگاه من مخالفان دولت دهم خود به ۳ قسمت تقسیم میشوند : الف – گروه اول یک گروه برنامه ریز و بسیار زبر دست که با یک برنامه حساب شده و دقیق در جهت حذف دکتر احمدی نژاد به عنوان هدف ابتدایی و حذف گفتمان ایشان به عنوان هدف غایی ، حرکت میکرد . این افراد و احیانا جریان ها ابدا بویی از ولایت مداری و انقلاب و امام و رهبری نبردند و در باطن خود اصلا اعتقادی به ارزش های والای نظام ندارند . ب – گروه دوم یک گروه عملیاتی است که مسئولیت آنها پیاده سازی برنامه های گروه اول در کشور است . ( البته لزوما این گروه با گروه اول ارتباط مستقیم ندارد ) این گروه که در باطن بویی از آن ارزش های والای نظام و ولایت نبرده اند ، برای تاثیر گزاری بیشتر ، ظاهر خود را بسیار موجه و ولایی نشان میدهند و تظاهر به انقلابی بودن میکنند .  ج – گروه سوم که به نظرم مهمترین گروه از منظر توجه ما احمدی نژادی ها به آنها باید باشد ، افراد و جریانهایی هستند که هم باطن آنها و هم ظاهر آنها ، ولایت است اما فریب خوردند و به قول مهندس مشایی چون قدرت تجزیه و تحلیل موضوعات رو نداشتند به راحتی فریب دو گروه اول را خوردند و در واقع گروه اول و دوم به طمع فریب همین گروه سوم فعالیت میکردند . در حقیقت آتش این فتنه را سوزان تر کردند . این گروه ، جمع کثیری از افراد و همینطور بدنه اجتماعی و مردمی جریان اصولگرایی و البته اصلاح طلبی را شامل میشوند . در واقع میتوان گفت بخش قابل توجهی از آن حدود ۲۴ میلیون نفری که در سال ۸۸ به احمدی نژاد رای دادند غالبا از همین گروه هستند .

حال با بیان تقسیم بندی صورت گرفته ، درباره نوع برخورد حامیان گفتمان توحید و عدالت دکتر احمدی نژاد با این جریانها بحث میکنیم .

۱ – نوع برخورد با ساکتین فتنه : ساکتین فتنه ی سال ۹۰ کسانی هستند که با علم به عدم انحراف دولت دهم از آرمان ها و تهمت هایی که به دولت دهم میزدند به خاطر مسائل شخصی و عدم طرد شدن یا دلایلی دیگر ، سکوت کردند و اوضاع اینها از آن افرادی که فریب جریان سازی ها و برنامه ریزی ها را خوردند ، خراب تر است . این گروه نشان داده اند که بسیار محافظه کار هستند و هیچ تضمینی وجود ندارد که باز هم در شرایط سخت ، همراهی کنند . ما میتوانیم برای این افراد از قاعده ی جذب حداکثری استفاده کنیم ، اما این مساله به این معنی نیست که دوباره به آنها اطمینان کنیم . این افراد میتوانند در کنار ما باشند ، اما به هیچ عنوان نباید توقع همان برخوردی را داشته باشند که در دولت های نهم و دهم با آنها شد .

۲ – نوع برخورد با مخالفان : نوع برخورد با دو گروه اول که کاملا مشخص است . برخورد ما با این گروه به هیچ عنوان نباید احساسی و ناشی از جناح بندی های سیاسی باشد بلکه باید گفتمانی به میدان آمد و دیدگاه ها و اعتقادات آنها را در موضوعات مختلف اقتصادی ، فرهنگی ، سیاست خارجی و … رد کرد . اما بحث پایانی و بسیار مهم این مطلب در خصوص گروه سوم مخالفان دکتر احمدی نژاد است که کم و بیش در خانواده ی همه ی ما ، چند نفری از انها دیده میشود . با کسانی که فریب این غوغا سازی های رسانه ای را خورده اند و ناخداگاه در زمین مخالفان بازی خورده اند ، چه باید کرد ؟ این قسمت از موضوع ( یعنی همین نوع برخورد با فریب خوردگان ) از موضوعات بسیار چالشی و بحث برانگیزی در میان حامیان دکتر احمدی نژاد میباشد که حتی میتواند محل مجادله و مباحثات بسیار سفت و سخت نیز قرار بگیرد .

 

بعضی از دوستان که به حق از دست این افراد ساده انگار بسیار عصبانی اند میگویند که به هیچ وجه نباید آنها را مجددا پذیرفت و آنها را به طور مطلق طرد میکنند . در مقابل کسانی هم هستند که نسبت به این گروه ، نگاه جذب حداکثری دارند و بیش از اینکه به نقاط اختلافی تکیه کنند ، به موضوعات اشتراکی که انصافا کم هم نیست توجه میکنند . به نظر نگارنده ما باید با تکیه بر همین اشتراکات ، سعی کنیم تا نقاط اختلافی را به حداقل برسانیم و این جز با صبر و البته گذاشتن وقت میسر نمی شود .

شبهاتی هنوز در ذهن بسیاری از افراد این گروه وجود دارد که باید به شکل مستدل پاسخ داده شود . ما با بسیاری از این افراد در موضوعاتی چون سیاست خارجی و یا مسائل اقتصادی هم نظر هستیم و این بسیار پتانسیل خوبی را برای همکاری به وجود می آورد . البته گفتن این نکته هم خالی از لطف نیست که منظور من از افراد این گروه ، فقط بدنه سیاسی جریانی خاص نیست و بیشتر منظور من ، بدنه اجتماعی و مردمی این گروه ها و جناح های سیاسی است . یکی از مهمترین موضوعاتی که باید به آن توجه کرد و با برنامه ریزی سعی در عملی کردن آن کنیم ، جدا سازی و یا بهتر بگویم شفاف سازی این گروه ها برای مردم است . یعنی باید مردم را متوجه این کنیم که چه کسی فریب خورده و چه کسی آگاهانه برخورد کرده است . با جداسازی این گروه ها به قول دکتر احمدی نژاد ” تازه اول عشقه ” .

در پایان بیان این جملات از دکتر احمدی نژاد عزیز خارج از لطف نیست که فرمودند : باید به روزی برسید که تمام فاسدها، دنیاپرستان، خودخواهان و قدرت‌طلب‌های عالم جلویتان بایستند. حالا کاری نشده. بعضی‌ها اشتباه کردند، بعضی‌ها فریب خوردند. بگذارید جدا شوند. کیفش تازه مونده .

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: میدان 72
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 2
  • :
  • 45
  • :
  • 32
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/2672 sec