سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 11013 منتشر شده در مورخ: 1393/9/29 ساعت: 11:27 گروه: صفحه نخست  
اقتداری که امروز در جهان داریم حاصل تدبیر است!/سکوت در برابر حماسه ۹ دی
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان سیستان و بلوچستان؛

اقتداری که امروز در جهان داریم حاصل تدبیر است!/سکوت در برابر حماسه ۹ دی

قرار بود استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در دانشگاه سیستان و بلوچستان به سوالات دانشجویان و اساتید در مورد « چشم انداز توسعه استان در دولت تدبیر و امید» پاسخ گوید اما عناصر اصلاح طلب افراطی این دانشگاه، جلسه را به سویی دیگر سوق دادند!

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از میدان 72؛ قرار بود استاندار سیستان و بلوچستان با حضور در دانشگاه سیستان و بلوچستان به سوالات دانشجویان و اساتید در مورد « چشم انداز توسعه استان در دولت تدبیر و امید» پاسخ گوید اما عناصر اصلاح طلب افراطی این دانشگاه، جلسه را به سویی دیگر سوق دادند!

اوسط هاشمی در ابتدای صحبت های خویش با بیان این مطلب که نباید دوست را به دشمن تبدیل کرد چنین بیان داشت که « باید دست دراز کنیم و آغوش را برای استقبال از مخالفین حکومت، مخالفین نظام و مخالفین شخصیت های نظام باز کنیم»؛ گویی که جناب استاندار تا به حال آیه شریفه « اشداء علی الکفار رحماء بینهم» را نشنیده اند و نمی دانند که رفتار پیامبر مکرم اسلام(ص) با معاندین نظام اسلامی چگونه بوده است!

در خلال صحبت های استاندار یکی از دانشجویان اقدام به پخش برگه هایی با عنوان «۵۷ سوال دانشجویان انقلابی از استاندار» در سالن نمود که این حرکت با عکس العمل عجیب دست اندرکاران و به خصوص معاونت دانشجویی این دانشگاه مواجه شد به طوری که با حمله ور شدن به دانشجوی توزیع کننده به برخورد فیزیکی با وی مبادرت ورزیده و وی را با الفاظ رکیک خطاب نمودند. جو سالن چند دقیقه ای تحت تأثیر این برخورد متشنج شد و هاشمی نتوانست به صحبت های خود ادامه دهد.

پس از آرام شدن فضا، دانشجویی از پیش تعیین شده پشت تریبون قرار گرفت و با انتقاد! نسبت به پرسش مسالمت آمیز دانشجویان انقلابی از استاندار، آنها را با الفاظی نامناسب خطاب قرار داده و از وجود آزادی در دولت تدبیر و امید ابراز خوشحالی نمود! وی همچنین با حمله به دولت گذشته چنین بیان داشت که اگر این جلسه در دولت گذشته برگزار می شد شما حتی اجازه حضور هم به ما نمی دادید؛ این ادعا در حالی مطرح می شود که در زمان حضور دکتر احمدی نژاد در دانشگاه سیستان و بلوچستان تمامی دانشجویان اعم از موافق و منتقد در سالن حاضر شدند و به ایراد سخن پرداختند در حالی که در سفر سال گذشته دکتر روحانی به این دانشگاه فضایی به شدت امنیتی بر این دانشگاه حاکم شده و حتی یک نفر از دانشجویان منتقد نیز نتوانست در سالن محل سخنرانی رئیس جمهور حاضر شود.

این دانشجو در ادامه صحبت های خود با حمله به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و منتسب کردن تخلفات مالی و اداری به ایشان از استاندار خواست تا جلوی فعالیت گروه های تندرو را بگیرد! وی سپس از استاندار درخواست کرد در جهت عدم تفکیک اتوبوس های داخلی دانشگاه به دو بخش خواهران و برادران! اقدام نماید.

هاشمی در پاسخ به این دانشجو چنین اظهار داشت که «امروز به مدد سیاست های دولت آرامش به کلی حاکم است و افراطی گری و تندروی کاملا مدیریت و مهار شده است و جای منافع حزبی را منافع ملی پر کرده است.» وی با اشاره به اختلافات قوا در دولت گذشته چنین بیان داشت که «ما فراموش نکرده ایم که بین سران قوا چه شکاف و گسستی بود و چه پرده دری ها و بی پروایی هایی انجام شد. ما یادمان نرفته است که چگونه رئیس دولت در خانه ملت بی پروا فیلم پخش می کرد! اما امروز به جایی رسیده ایم که امروز مثلا در مورد توافقات هسته ای هر آنچه رئیس جمهور می گوید، همان را رئیس مجلس هم بیان می کند و همان را هم در سطح بالاتر رهبری تأیید می کند و این نشان از یک بازنگری در نوع نگاه در حکومت داری است.» وی در ادامه با اعتراف به فضای بسته موجود در جهت نقد سیاست خارجی دولت چنین بیان داشت که « زمانی رابطه با آمریکا جرم بود اما امروز مخالفتِ عیان، دارد مدیریت می شود تا بتوانیم به منافع ملی خویش دست یابیم.» وی در ادامه با بیان این که « مشی من بر مدار اعتدال استوار است» بار دیگر بر عدم دشمن سازی تأکید نمود و آرزو کرد چهار سال متفاوت را در این استان بگذراند.

دانشجوی بعدی که جهت پرسیدن سوال خویش به جایگاه دعوت شد کسی نبود جز دبیر دفتر انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام در دانشگاه سیستان و بلوچستان؛ انجمنی که اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان دفتر تحکیم وحدت در نامه ای به دانشگاه از ابطال انتخابات و غیرقانونی بودن فعالیت آنها خبر داده بود و حال نه تنها در کنار انجمن اسلامی مدرسین خود را به عنوان برگزار کننده برنامه معرفی می کرد بلکه به دبیر آنها نیز اجازه صحبت در حضور استاندار داده می شود. در این هنگام عده ای از دانشجویان با اعتراض به روند گزینش پرسشگران خواستار پرسیدن سوال خود شدند که با برخورد زننده برگزارکنندگان برنامه مواجه گردیدند اما پس از بالا گرفتن اعتراضات، برگزارکنندگان قول صحبت دانشجویان منتقد را به آنان دادند.

دبیر انجمن غیر قانونی دانشگاه در صحبت های خویش با حمله شدید اللحن به تیم مدیریتی دانشگاه و به خصوص ریاست دانشگاه خواستار برکناری ریاست دانشگاه شد؛ گویی وی احساس می کرد در برابر وزیر علوم سخن می گوید. وی همچنین با توهین به رئیس دولت گذشته نگاه های وی را تک قطبی و امنیتی خواند.

وی در ادامه با انتقاد از دعوت مخالفینش توسط تشکل های دانشگاه! و صرف بودجه فرهنگی دانشگاه در دعوت از افراد منتقد دولت، خود را به عنوان تنها تشکل حامی دولت در دانشگاه معرفی کرد و خواستار حمایت بی چون و چرا از خود و تشکل متبوعش گردید. وی همچنین با حمله به مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه و همچنین معاونت فرهنگی دانشگاه از استاندار خواست معضلات به جای مانده از دولت قبل! را برطرف کند.

هاشمی نیز که انگار با دیدن همفکران خود جانی دوباره یافته بود چنین بیان داشت که «نقد در وضعیت گذشته وسیع است چرا که نه تنها به احزاب و شخصیت ها خسارت وارد شد بلکه کشور دچار خسارت عظیمی شد و این را نباید حزبی تعبیر کرد. واقعیت این بود که در اثر سوء تدبیر خسارات واقع شد». وی در ادامه اینگونه بیان داشت که « اقتداری که امروز در جهان داریم حاصل تدبیر است!» که این صحبت ایشان با واکنش دانشجویان مواجه شد و جو سالن بار دیگر دچار تشنج گردید.

وی در ادامه با نقض صحبت های خویش در مورد تعامل مثبت قوا، با مورد انتقاد قرار دادن مجلس شورای اسلامی به روند انتخاب وزیر علوم اعتراض کرد و این مسئله را دلیل عدم تغییرات در دانشگاه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و با دخالتی آشکار در امور دانشگاه در حضور ریاست فعلی دانشگاه، گزینه های خود برای ریاست را نیز معرفی کرد و باعث بر هم خوردن دوباره آرامش روانی حاکم بر دانشگاه شد. پیش از این نیز معاونت سیاسی- اجتماعی استانداری با دخالت آشکار در امور دانشگاه سیستان و بلوچستان سعی بر حاکم نمودن نظر خود در دانشگاه داشت.

پس از این سخنان هاشمی دانشجویان منتقد با اعتراضی شدیدتر از قبل سعی بر سخن گفتن داشتند که بالاخره مسئولین برگزار کننده مراسم مجبور به پذیرفتن درخواست آنان گردیدند.

دانشجوی منتقد در پشت تریبون قرار گرفته و صحبت های خود را با انتقاد از برگزارکنندگان برنامه جهت دعوت از دبیر انجمن غیرقانونی دانشگاه آغاز کرد. وی در ادامه با بیان اینکه دغدغه های ما به کوچکی تفکیک اتوبوس ها نیست و از طرف دیگر به خوبی می دانیم که جنابعالی وزیر علوم نیستید، دغدغه های طیف خود را ارزش های انقلاب و خون شهدا اعلام کرد. وی زمینه توسعه را حل مسائلی دانست که به تفکرات مسئولین مربوط است و در ادامه چنین اظهار داشت که « سوال بنده یک سوال مناسبتی است، مناسبتی که مردم بصیر سرزمینمان در آن خروشیدند بر علیه فتنه گرانی که بر علیه ولایت قیام کرده بودند» در این هنگام یکی از اعضای هیئت سانسورچی حاضر بر روی سن(که از اعضای هیئت علمی دانشگاه انتخاب شده بودند) با توهین به دانشجوی منتقد چنین بیان داشت که « شما هشت سال حرف زدید و دیگر بس است» که این سخن با واکنش دانشجویان مواجه شد. در این زمان استاندار که اوضاع را بر وفق مراد نمی دید سعی بر به پایان بردن جلسه نمود که با اصرار دانشجوی منتقد بر شنیده شدن سخنانش مجبور به ادامه جلسه شد.

دانشجوی منتقد اینگونه ادامه داد که « فتنه خط قرمز ماست؛ متأسفانه ما در چند سال اخیر تصویری از حضور شما در راهپیمایی ۹ دی مشاهده ننموده ایم و از آن بدتر اینکه حتی صحبتی در این مورد هم از شما منتشر نشده است؛ به راستی شما در سالگرد این حماسه در سال های ۸۸، ۸۹، ۹۰، ۹۱ و ۹۲ در کجا تشریف داشتید؟ ما می خواهیم از شما بپرسیم که استانداری سیستان و بلوچستان برای بزرگداشت سالروز حماسه ۹ دی در سال ۹۳ چه برنامه ای دارد و آیا بالاخره شاهد حضور جنابعالی در برنامه امسال خواهیم بود؟» وی همچنین با بیان اینکه «چنین رفتاری در شأن سیاستمداری که خود را هنوز در دایره نظام تعریف می کند نیست» اشاره ای به صحبت یکی از دانشجویان اصلاح طلب کرد که گفته بود «آقای استاندار ما را دریابید» و صحبت های خود را اینگونه به پایان برد که « آقای استاندار لطفا ما را در نیابید، مردم این استان را دریابید»

هاشمی در پاسخ به این دانشجو اینگونه اظهار داشت که « تا کی قرار است جدایی را ایجاد کنیم؟ اینگونه نباید انگ بزنیم و تهمت بزنیم و امروز نباید در صفوف خود شکنندگی ایجاد کنیم که این خواست دشمن است. نباید به این راحتی به یکدیگر تهمت زد و نباید این تهمت ها را به احزاب متوجه کرد.»

وی با سکوت در مورد حماسه ۹ دی و عدم پاسخگویی نسبت به تک سوال مطرح شده نگفت که در کدام قسمت از صحبت های این دانشجو انگ و یا تهمتی متوجه جریان یا فرد خاصی شده بود.

هاشمی در هنگام خروج از سالن در پاسخ به پرسش خبرنگار میدان ۷۲ مبنی بر اینکه چرا به سوال دانشجوی منتقد پاسخ ندادید چنین اظهار داشت که « مشی بنده بر این است که پاسخ اینگونه سوالات را به صورت شفاف بیان نکنم»

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: میدان 72
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 13
  • :
  • 14
  • :
  • 35
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/3457 sec