سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 11119 منتشر شده در مورخ: 1393/10/11 ساعت: 09:57 گروه: صفحه نخست  
چه کسی بذر تردید را در اذهان جامعه پاشید؟
بررسی واقعیت هایی از فتنه 88

چه کسی بذر تردید را در اذهان جامعه پاشید؟

فتنه نه ربطی به انتخابات داشت و نه به حرفها و رفتارهایی که احمدی نژاد از خود نشان داد، بلکه فتنه زمانی کلید خورد که برخی از افراد خلاف سفارش صریح رهبری عزیز بذر تردید در خصوص سلامت انتخابات را در اذهان ملت پاشیدند. و این همان منطقه ی ممنوعه ای می باشد که رسانه ی ملی ما جرات حرف زدن در خصوص آن را نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از میدان 72؛ با انتشار مستند “دهم” در سه قسمت که از رسانه ی ملی پخش شد، از آنجایی که در سال های اخیر هیچگونه انتظاری از مدیران رسانه ی ملی برای نشان دادن واقعیت و آنچه که اتفاق افتاده نمی رود، احمدی نژاد به عنوان مسبب جدید فتنه ۸۸ معرفی و نقش او در این فتنه بررسی شد.

لقب “فتنه گر” در حالی به احمدی نژاد داده می شود که پیش از این لقب “انحرافی” را از سوی هاشمی رفسنجانی دریافت کرده بود. فتنه گری که فردای مناظره ی تاریخی با میرحسین موسوی و افشاگری هایی که بر علیه برخی افراد انجام داده بود، در مراسم رحلت امام (ره) با شعارهای مختلف، حتی در حضور رهبری عزیز مورد حمایت قاطع ملت قرار گرفته و روز انتخابات ۲۵ میلیون رای تاریخی آورد.

اما حالا پس از گذشت چند سال از آن واقعه، حافظه ی تاریخی ملت رو به فراموشی رفته و فضای خوبی بوجود آمده تا نوکران شیمون پرز در داخل کشور با تحریف بخشی از تاریخ به وسیله ی نشان ندادن همه ی آنچه که واقعیت دارد، بودن با احمدی نژاد را به ننگ تبدیل کنند.

این درحالیست که فتنه نه ربطی به انتخابات داشت و نه به حرفها و رفتارهایی که احمدی نژاد از خود نشان داد، بلکه فتنه زمانی کلید خورد که برخی از افراد خلاف سفارش صریح رهبری عزیز بذر تردید در خصوص سلامت انتخابات را در اذهان ملت پاشیدند. و این همان منطقه ی ممنوعه ای می باشد که رسانه ی ملی ما جرات حرف زدن در خصوص آن را نداشته و نخواهد داشت. رسانه ای که باید انعکاس صدای ملت باشد امروز با نشان دادن سخنان تقطیع شده رهبری عزیز سعی در مخفی کردن واقعیت دارد.

آیا رسانه ی ملی می خواهد همچون علی مطهری ژست روشنفکری بگیرد که اینگونه فتنه عظیم سال ۸۸ را به یک دعوای داخلی و تحریک شدن عده ای به وسیله ی حرف احمدی نژاد تنزل می دهد؟! یا قصد دارد اول و آخر فتنه ی ۸۸ را به پای میرحسین موسوی و کروبی و خاتمی بنویسد و خودش را از روشنگری بر علیه افرادی که همه کاره بودند نجات دهد؟

در این گزارش تلاش شده است که سر خط ایجاد کننده این تردیدها شناسایی و جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی به محضر جناب آقای هاشمی رفسنجانی ارائه گردد. در این میان سخنان به موقع رهبر معظم انقلاب راه را بر این نیرنگ بازان بسته و محتوان آن شاه کلیدی برای رسوایی تردید افکنان و مطلع شدن از مسببین اصلی فتنه عظیم ۸۸ می باشد.

سخنان رهبر معظم انقلاب در در جمع زائران و مجاوران حضرت امام رضا (ع) ۱/۱/۱۳۸۸: 

” یک مطلب هم خطاب به نامزدهاى محترمى که یا تا حالا اعلام حضور کرده‏اند یا بعد از این اعلام حضور خواهند کرد، عرض بکنم. کسانى که براى انتخابات خود را نامزد میکنند، بدانند که انتخابات یک وسیله‏اى است براى بالا بردن توان کشور، براى آبرومند کردن ملت؛ انتخابات فقط ابزارى براى قدرت‏طلبى نیست. اگر بناست این انتخابات براى اقتدار ملت ایران باشد، … مبادا نامزدها در اثناى فعالیتهاى انتخاباتىِ خودشان جورى رفتار کنند و حرفى بزنند که دشمن را به طمع بیندازند. رقابتها را منصفانه کنند، حرفها را منصفانه کنند، از جاده‏ى انصاف خارج نشوند.

انتخابات به فضل الهى و به حول و قوه‏ى الهى انتخابات سالمى است. من می بینم بعضیها در انتخاباتى که دو سه ماه دیگر انجام خواهد گرفت، از حالا شروع کرده‏ اند به خدشه کردن. این چه منطقى است؟ این چه فکرى است؟ این چه انصافى است؟ این همه انتخابات در طول این سى سال انجام گرفته است – در حدود سى انتخابات – مسئولان وقت در هر دوره‏اى رسماً متعهد شده ‏اند و صحت انتخابات را تضمین کرده ‏اند، و انتخابات صحیح بوده است؛ چرا بیخود خدشه میکنند، مردم را متزلزل میکنند، تردید ایجاد میکنند؟ که البته در ذهن مردم عزیز ما با این حرفها تردید ایجاد نخواهد شد.”

برای مطالعه دقیق تر بر روی عکس ها کلیک کرده تا در اندازه اصلی مشاهده شود

f49141859d00f12782ab9cadb77310e8eaa6faad

انتظار این بود پس از سخنان رهبر انقلاب اسلامی نیروهای انقلاب، استوانه های نظام!، گروه ها و برخی نامزدهای محترم دیگر در این باره تردیدافکنی نکنند و مسیر اشتباه گذشته که اتفاقا همسویی با دشمن هم در آن پررنگ بود ادامه ندهند ولی متاسفانه چنین نشد.

۶۹۴b7f35c292b1dbe65ad2c40bac0506b4ddc83d

سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعى از معلمان، پرستاران و کارگران ۹/۲/۱۳۸۸

” دوره‏ ى قبل از انقلاب، ایران مرتعى براى چراى بیگانگان بود. بعد که انقلاب شد، مردم آمدند روى کار، منافع آنها قطع شد. طبیعى بود که با این نظام دشمنى کنند، که سى سال است دارند دشمنى میکنند. بارها و بارها در اظهارات صریحشان، در اظهارات کنایه‏آمیزشان، در انتخابات کشورمان خدشه کردند.

از دشمن انتظارى هم جز دشمنى نیست؛ چه انتظارى هست؟ ‏توقعى از دوستان است. توقعى از کسانى است که جزو این ملتند؛ واقعیات را دارند می بینند؛ می بینند که این انتخابات چگونه سالم و متقن انجام میگیرد، در عین حال، همان حرفى را که دشمن میزند، اینها هم میزنند! من انتظارم این است: کسانى که با ملت ایرانند، جزو ملت ایرانند، توقع دارند ملت ایران به آنها توجه کنند، اینها دیگر علیه ملت ایران حرف نزنند و انتخابات ملت ایران را زیر سؤال نبرند. مرتب تکرار نکنند که آقا این انتخابات سالم نیست؛ انتخابات، انتخابات نیست. چرا دروغ میگویند؟ چرا بی ‏انصافى میکنند؟ چرا خلاف واقع میگویند؟ چرا این همه زحماتى را که این ملت و مسئولین در طول این سالهاى متمادى متحمل شدند، ندیده میگیرند؟ چرا؟ چرا ناسپاسى میکنند؟”

موضوعی که همواره در بیرون مرزها به شکل پررنگ تری توسط مخالفان انقلاب مطرح بوده است.

۸۱۶۵۴fe01f7e05ed3a4a914c7e95dcef94114a95

بیانات رهبر معظم انقلاب در بیستمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)۱۴/۳/۱۳۸۸

” نکته‏ ى اول این است که از دو سه ماه قبل از این، رادیوهاى بیگانه شروع کردند به بدنام کردن و مخدوش کردن چهره‏ ى انتخابات در کشورمان، براى بدبین کردن مردم. گاهى گفتند: این انتخابات نیست، انتصابات است. گاهى گفتند: این یک بازى کنترل شده‏ى درون حکومت است؛ گفتند: این کاندیداها خودشان دارند بازى میکنند؛ نامزدهاى مختلف که مى‏بینید با هم اختلاف نظر دارند، اینها همه ظاهرسازى است، بازى است. گاهى گفتند: در انتخابات قطعاً تقلب انجام خواهد گرفت؛ هر وقتى یک چیزى گفتند. مقصود از همه‏ى این تخریبها یک چیز است و او اینکه میخواهند ملت در انتخابات، مشارکت قوى و نمایانى نکند؛ این را میخواهند. من به شما عرض میکنم: عزیزان من! ملت عزیز ایران! ملت باهوش و بیدار ایران! ملت تجربه شده و آزموده‏ى ایران که در طول این سى سال از این همه گردنه‏هاى سخت عبور کردید! بدانید؛ با مردم‏سالارىِ شما مخالفند. دشمن با همین حضور شما، با همین انتخاب شما مخالف است. میخواهند پشتوانه‏ى نظام را که مردم هستند و آراء مردم است، از نظام بگیرند؛ میفهمند چه کار دارند میکنند. واى به حال آن کسانى که نادانسته، از روى غفلت، همان حرف آنها را تکرار کنند و همان مقصود آنها را در داخل تحقق ببخشند. آنها دارند امید را از مردم میگیرند. ملت ایران سرافراز است به اینکه توانسته در طول این سى سال مسئولین را خودش معین کند.”

حالا پس از گذشت چند سال از ماجرای آن روزها، صدا و سیمای ما قصد دارد القا کند که عده ای به خاطر “خس و خاشاک” گفتن احمدی نژاد به آنها یا چند سوال ساده از جناب ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی که “پسرانشان در کشور چکار می کنند؟” که تا الان هم بدون پاسخ مانده است، به خیابان ها ریخته و ۸ ماه باعث آزار و اذیت ملت شدند.

آیا واقعیت فتنه ۸۸ اینگونه بود؟ چه کسانی ماه ها قبل از انتخابات با طرح کلیدواژه ی “سلامت انتخابات” به زمینه سازی فتنه کمک کرده و فردی از خانواده اش در مقابل دوربین خبرنگاران مردم را به شورش خیابانی دعوت کرده و پس از انتخابات سکوت کرده و موضع گیری صریحی نکرد؟ حال چگونه شده است که نصیحت های رهبری در خصوص مناظرات نمایش داده می شود اما سخنان ایشان در خصوص نزدیکی نظر رییس جمهور منتخب ملت به نظر ایشان را سانسور می کنند؟

چگونه می شود که نماز جمعه هاشمی رفسنجانی و سخنان او و حاشیه های آن در رسانه ی ملت سانسور شده و اینطور القا می شود که احمدی نژاد به عمد جامعه را دو قطبی کرده و از این مساله برای پیشبرد اهداف خودش استفاده کرد؟ و اینها سوالاتی هست که تهیه کنندگان این برنامه مضحک و تحریف شده باید پاسخگوی آن باشند و الا میزان اعتماد جامعه نسبت به رسانه ی ملی از این چیزی که هست کمتر خواهد شد.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: میدان 72
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 13
  • :
  • 15
  • :
  • 26
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/0778 sec