سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 11496 منتشر شده در مورخ: 1393/12/4 ساعت: 10:58 گروه: سیاسی  
اگر نیرو وارد کنیم یک روزه کار داعش تمام است/ از نظر فکری و طرح و برنامه ای در عراق و سوریه پیگیری می کنیم
در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی:

اگر نیرو وارد کنیم یک روزه کار داعش تمام است/ از نظر فکری و طرح و برنامه ای در عراق و سوریه پیگیری می کنیم

بنده در مسئله عراق می گفتم که جوی را که آمریکایی ها برای مقابله باداعش به راه انداختند و قطعا به دنبال نابود داعش نیستند اما این جنگ روانی در دنیا این سوال را در ذهن مردم جهان حتی مردم آمریکا و اروپا ایجاد می کند که چه شد آمریکایی که تا دیروز در سوریه موافق داعش بود اما امروز در عراق و سوریه علیه داعش اعلام جنگ می کند.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم، هرچه زمان به جلو پیش می رود ابعاد بیشتری از پشت پرده تحرکات گروهک تروریستی داعش به عنوان ابزار جدید سیاست خارجی آمریکا در منطقه آشکار می شود. گروهکی که طی سه سال اخیر به هر جنایتی در سوریه دست زد و اکنون نیز در عراق پس از اعلام جهاد از سوی علما و مراجع این کشور برای مقابله با تروریستهای داعش زمین گیر شده است.

در بین حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است که تفکر داعش برگرفته از تفکر اسلامی امریکایی می باشد که در نهایت منجر به افزایش محبوبیت و نفوذ اسلام ناب محمدی در بین جهانیان خواهد شد. برای تشریح آخرین وضعیت داعش در عراق و سوریه و تبیین حمایت و تحرکات جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تروریست های تکفیری در منطقه با حجت الاسلام و المسلمین علی شیرازی گفتگویی را انجام داده ایم.

 


 

ظهور و تشدید تحرکات گروهک داعش در منطقه را تا حد تحدیدی برای جریان اسلامی در جهان می دانید؟

گروه تروریستی داعش هدفی را دنبال می کند که قطعا رژیم صهیونیستی و آمریکا در آن هدف دخیل اند و برای نابودی اسلام ناب آمده اند و به تعبیر امام خمینی(ره) به ظاهر طرفدار اسلام آمریکایی هستند. روشی که آمریکا برای شکست امت اسلامی در جهان و از جمله جمهوری اسلامی ایران تدوین نموده است که مشاهده می کنیم که تمام نقشه هایی که آمریکا و اسرائیل در دنیای امروز طراحی کردند به شکستی منجر شد، نتیجه این شکست طبعاً به نفع جمهوری اسلامی رقم خورده است و داعش هم جزو همین دسته از تحرکات استکبار جهانی می باشد.

وقتی داعش وارد سوریه شد چه اتفاقی افتاد؟ قطعاً حرکتی برای مقابله با داعش درون سوریه و منطقه شکل پذیرفت که حرکتی مردمی بود. همین حرکت در درون عراق هم شکل گرفت و جمع شدن جمعیتی بیش از یک و نیم میلیون نفر از مردم عراق و آموزش نظامی، مسلح شدن و آماده سازی این جمعیت برای مقابله با داعش، دشمن را نگران می کند و این اتفاق موجب حرکتی زیربنایی شود و آینده هر دشمنی بخواهد عراق، سوریه، لبنان و ... را تهدید کند این نیروی عظیم وارد میدان خواهد شد و به جرات می توان گفت که همه این حرکت های منطقه از جمهوری اسلامی الگو می گیرند و به علت این الگو گیری اگر دشمن بخواهد اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران شکل بدهد طبیعتا همه این نیروها در کنار جمهوری اسلامی خواهند ایستاد. آیا ملت ها در مقابل داعش کوتاه می آیند؟ تجربه ما در عراق، سوریه و افغانستان ایجاد این جبهه را نشان داده است.

آیا جنایات داعش موجب مخدش شدن چهره مسلمانان در جهان نگردیده است؟

وقتی که داعش در نگاه مردم دنیا مطرود و منفور شد مردم جهان بین جمهوری اسلامی و اسلامی را که داعش تبلیغ می کنند انفکاک قائل می شوند و این موضوع هم به نفع جمهوری اسلامی و امت اسلامی در دنیا است و مردم می فهمند تحرکاتی که در دنیا زیر چتر تروریست و با حمایت استکبار جهانی شکل می پذیرد حرکت ضد اسلامی است ولو اینکه ظاهری اسلامی داشته باشد و نام اسلام را یدک بکشد و مردم می فهمند که اسلام واقعی در دنیای امروز را ایرانی ها دارند.

بنده در مسئله عراق می گفتم که جوی را که آمریکایی ها برای مقابله باداعش به راه انداختند و قطعا به دنبال نابود داعش نیستند اما این جنگ روانی در دنیا این سوال را در ذهن مردم جهان حتی مردم آمریکا و اروپا ایجاد می کند که چه شد آمریکایی که تا دیروز در سوریه موافق داعش بود اما امروز در عراق و سوریه علیه داعش اعلام جنگ می کند و همین ها سال ها تبلیغ کردند جمهوری اسلامی ایران علیه داعش در سوریه می جنگد و امروز مردم دنیا می گویند چطور بود که ایران سه سال قبل فهمید که داعش خطرناک است و تازه آمریکایی می گویند داعش خطرناک است و این سخنی بود که سه سال پیش مقام معظم رهبری فرمودند.

نظام جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از مردم منطقه آیا اقدام به اعزام نیرو نموده است؟

اگر جمهوری اسلامی لازم می دید نیرو وارد سوریه و یا عراق کند یک روزه جریان داعش را خاموش می کرد ما امروز از نظر فکری و طرح و برنامه ای کار مستشاری در عراق و سوریه می کنیم و تجربیات خودمان را به مردم سوریه، عراق و لبنان منتقل می نماییم و آنها با استفاده از تجربیاتی که نتیجه داده است توانسته اند طرح های دشمن را به شکست بکشانند و آن محبوبیتی را که امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دنیا دارد به علت دفاع از مستضعفین و مسلمانان و حمایت از آنها با طرح هایی که ارائه نموده می باشد.

حالا اگر آمریکایی ها بخواهند دامنه حرکتشان را در جهان گسترده تر کنند که البته این قدرت را امروز ندارند و نیازی نیست که جمهوری اسلامی نیروی نظامی سپاه و بسیج را وارد کند امروز هزاران نفر در داخل کشور مراجعه می کنند برای اعزام به عراق، ولی ما نیازی نمی بینیم که نیرو را وارد کنیم و جبهه جهانی علیه تروریست شکل گرفته است و نه داعش امروز آن چنان قدرتی را در منطقه دارند و نه خود آمریکایی ها، البته جنگ روانی دشمن در این زمینه فعال است.

آن زمانی که بنده در نیروی دریایی بودم در کنار اروند چند ملوان انگلیسی را گرفتند که داستانش را همه شنیده اند زمانی که یک پاسدار ما وارد شناور انگلیسی ها شد همه انگلیسی ها بشدت ترسیده بودند و حالشان خراب شده بود و آمریکایی ها از انگلیسی ها هم ترسو ترند و ملی گرایان داخلی طرفداران آمریکا هم می گویند که آمریکا نوکر انگلیس است و باید حال و وضعیت نیروهای انگلیسی را در مواجه با پاسداران انقلاب اسلامی ببینید آن وقت دیگر وضعیت آمریکا بحثش روشن تر می باشد.


 

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: 598
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 20
  • :
  • 24
  • :
  • 34
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/2261 sec