سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 11729 منتشر شده در مورخ: 1394/2/30 ساعت: 12:19 گروه: سیاسی  
دولت خودش را تکذیب کرد !
تناقضات آقای سخنگو؛

دولت خودش را تکذیب کرد !

روز گذشته پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در خبری به نقل از نوبخت اعلام کرده بود که 4 میلیون نفر از آغاز امسال از فهرست یارانه‌بگیران حذف شده‌اند.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم  به نقل از «وطن امروز»، پایگاه اطلاع‌رسانی دولت بعدازظهر دوشنبه از قول نوبخت، سخنگوی دولت نوشت که از ابتدای امسال 4 میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شده‌اند و این خبر محور گزارش یارانه‌ای بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفت اما در کمال شگفتی سخنگوی دولت روز گذشته اظهارات خود را که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشر کرده بود، تکذیب کرد. مشخص نیست معنای این تایید و تکذیب‌های دولت درباره یارانه نقدی چیست؛ مسؤولان امر اصلا متوجه نیستند که اطلاع‌رسانی شفاف و دقیق بسیار کارآمدتر از این پنهانکاری‌هاست.


 تکذیب سخنگوی دولت در حالی رقم خورد که پایگاه اطلاع‌رسانی دولت باید قابل اعتمادترین رسانه مسؤولان باشد و هنوز اتفاقات پشت‌پرده این اتفاق روشن نشده است. جالب اینکه نوبخت خبری را تکذیب می‌کند که وزیر رفاه تلویحا آن را تایید می‌کند و اظهار می‌کند باید امسال 6 میلیون نفر از دریافت یارانه حذف شوند. نوبخت از ابتدای امسال سیاست «تایید و تکذیب یارانه‌ای» و «انتشار پاره‌پاره» اخبار این حوزه را در دستور کار خود قرار داده و کلا در مقابل رسانه‌هایی که قصد انتشار اطلاعات یارانه نقدی را دارند گارد می‌گیرد.
 


 

 وی همواره حذف گروهی از مردم را تکذیب می‌کرد اما وزیر رفاه که متولی حذف یارانه نقدی است آن را تایید کرد و حتی در قم اعلام کرد قرار است افراد بی‌سر و صدا حذف شوند! با این وجود موش و گربه یارانه‌ای ادامه پیدا کرد اما موضوع تکذیب خبری که خود دولت اعلام کرده بود، یکی از بی‌سابقه‌ترین اتفاقات ممکن در این زمینه بود که شائبه‌های بسیاری را به همراه خواهد داشت. سخنگوی دولت درباره حذف 4میلیون یارانه‌بگیر هم گفت: این خبر صحت ندارد و واقعا چنین اتفاقی نیفتاده است. رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به وظایف نظارتی این سازمان اضافه کرد: یکی از وظایفی که برعهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفته نظارت بر عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی است و باید گزارش نظارتی را به هیات‌وزیران ارائه دهد.

نوبخت درباره هدفمندی یارانه‌ها نیز اظهار داشت: طبق ماده یک و 3 قرار بود 50درصد از افزایش قیمت حامل‌های انرژی برای هدفمندی یارانه‌ها اختصاص یابد که از این میزان باید 30 واحد درصد به بخش تولید و 20 واحد درصد به خزانه واریز شود اما در نهایت پول به دست آمده نه تنها تسهیم نشد بلکه بخشی از خزانه و بخشی هم از بانک مرکزی وام گرفته شد و بین مردم تقسیم شد. وی افزود: چون هرساله برای پرداخت 45هزار تومان منابع کافی وجود نداشت از خزانه عمومی هم رقمی اضافه می‌شد و بین مردم تقسیم می‌شد که البته این کار براساس قانون بود؛ همچنان که در سال گذشته 11 هزار و 300 میلیارد تومان از خزانه برداشته و بین مردم تقسیم شد.  

سخنگوی دولت با اشاره به قانون بودجه 94 و تقلیل رقم هدفمندی به 39 هزار میلیارد تومان ادامه داد: در سال گذشته 2 هزار و 400 نفر داوطلبانه انصراف دادند و به ما کمک کردند تا طرح تحول سلامت را اجرا کنیم. برخی هم دریافت این مبلغ را حق مسلم خود می‌دانند که باید با تعقل و تدبر برخورد کرد. نوبخت به جریان‌سازی برخی رسانه‌ها پس از حذف عده‌ای یارانه‌بگیر هم اشاره کرد و گفت: این رسانه‌ها الان مدام به دنبال حذف یارانه‌بگیران هستند و پس از اینکه این کار انجام شد و خدای ناکرده یک نفر به‌صورت غیرکارشناسی حذف شد، سوژه بعدی آنها می‌شود که چرا این افراد حذف شده‌اند. وی خاطرنشان کرد: برای اجرای تبصره 20 قانون بودجه که به موضوع هدفمندی یارانه‌ها اشاره دارد، در حال تصویب آیین‌نامه هستیم که بخشی از آن در جلسه هیات دولت تصویب شده و بخش دیگر آن در جلسه آتی هیات وزیران بررسی و تصویب خواهد شد.  

سخنگوی دولت یادآور شد: مسؤول اجرای هدفمندی یارانه‌ها وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و هر آنچه لازم باشد را اطلاع‌رسانی می‌کند. نوبخت در عین حال اظهار داشت: سال گذشته یارانه ایرانیان خارج از کشور که افزایش قیمت تاثیری بر آنها نداشت، همچنین تعداد محدودی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تمکن مالی آنها به قطعیت رسیده بود، حذف شد. با این حال باید منتظر آیین‌نامه اجرایی این تبصره بمانیم.  سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره برخی نانوایی‌ها که نان را با قیمت بسیار بالایی به بهانه آزادپز بودن عرضه می‌کنند، گفت: تمام فعالیت‌های ما برای این است که مردم مشکل نداشته باشند. آزادپزی برخی از نانوایی‌ها نیز در همین راستا بوده است.  نوبخت با تاکید بر اینکه پرداخت یارانه نان همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: 20 درصد از ظرفیت نانوایی‌های شهر آزادپز شده‌اند اما در عین حال ممکن است تخلفاتی هم صورت گیرد که دستگاه‌های نظارتی باید بیش از پیش بر عملکرد نانوایی‌ها نظارت کنند.

یک تکذیب دیگر
نوبخت روز گذشته فقط خبر یارانه‌ای دولت را تکذیب نکرد بلکه موضوع تغییرات استانداران و وزرا را که برخی مشاوران رئیس‌جمهور منتشر کرده بودند و رسانه‌های دولتی و حامی دولت هم در آن دمیده بودند، تکذیب کرد. نوبخت روز گذشته به‌طور کل منکر تغییرات در سطح وزرا و استانداران شد در حالی که مشاور رئیس‌جمهور چنین خبری را منتشر کرده بود و به یکی از مطالبات رسانه‌های حامی دولت تبدیل شده بود. سخنگوی دولت با تکذیب تغییرات در کابینه درباره تغییر یک فرماندار و اظهارات متفاوت درباره چرایی آن نیز گفت: اینکه یک فرماندار براساس نظر استاندار تغییر یابد، برنامه دولت برای تغییرات محسوب نمی‌شود.  نوبخت تصریح کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای تغییر استانداران و وزرا ندارد، حالا اگر در آینده متناسب با نیاز روز تغییری لازم باشد، طبیعی است که اعمال خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: از عملکرد همکاران‌مان در هیات وزیران بسیار قدردانیم. همکاران ما با تمام مشکلاتی که از گذشته همچون 2 هزار و 900 طرح ناتمام، مسکن‌های ناتمام و بدهی‌های زیاد، برجای مانده بود، تلاش می‌کنند و به همین جهت قدردانی خواهیم کرد.

یارانه دهک‌های کم‌درآمد زیاد می‌شود
با وجود تکذیب نوبخت روز گذشته علی ربیعی، وزیر رفاه از الزام دولت به حذف 6میلیون نفر در سال جاری خبر داد و گفت:  طبقات پایین و دهک‌های کم‌درآمد نگران نباشند زیرا نه تنها یارانه‌شان کم نمی‌شود بلکه افزایش هم می‌یابد و سبد غذایی آنها تقویت خواهد شد. تعداد افرادی که یارانه آنها حذف خواهد شد به 6 میلیون نفر رسیده است. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در قانون اجازه حذف یارانه افرادی که غیرنیازمند شناخته شده‌اند، داده شده است گفت: این طرح تا مدتی آزمایشی خواهد بود که ضعف‌های آن شناسایی شود به همین دلیل از اقشار سطح بالای جامعه شروع کرده‌ایم که در این مسیر با خطاهای کوچک و ناچیزی روبه‌رو شدیم.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 20
  • :
  • 45
  • :
  • 23
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/2347 sec