سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 1182 منتشر شده در مورخ: 1392/11/17 ساعت: 09:10 گروه: صفحه نخست  
سرهنگ هایی که به داد مردم رسیدند
عوض سخنرانی به مازندران سربزنید

سرهنگ هایی که به داد مردم رسیدند

اگر جناب رئیس‌جمهور و هیات دولت از مشغولیات اساسی خود نظیر حمله به منتقدین و تفهیم پیام 24 خرداد به کسانی که مخالف روش اجرایی دولت هستند، فارغ شدند، بد نیست سفر کوتاهی هم به گلستان، مازندران و گیلان داشته باشند

در‌‌ همان مدتی که رئیس‌جمهور در حال سخنرانی برای اهالی دانشگاه و «کم‎سواد» خواندن منتقدان دولت بود و معاون اول وی هم لقب «حسود» را برای منتقدین برگزید، گاز برخی مناطق شرق تهران هم قطع شد تا پایتخت‌نشینان هم طعم بخشی از آنچه در پنج روز گذشته بر اهالی شمال کشور گذشته را بچشند و متوجه شوند که برف با تمام زیبایی و شادی آفرینی که همراه دارد، در صورت عدم مدیریت صحیح از سوی مسئولان می‌تواند به یک «بحران سفید» تبدیل شود؛ تا جایی که آب، برق و گاز بسیاری از نقاط شمال کشور پس از پنج روز همچنان قطع است.

به گزارش رجانیوز، اوضاع در استان‌های شمالی کشور اصلا مناسب نیست. اگرچه برف زیباست؛ هم بارش آن و هم زمانی که زمین را سپید می‌کند اما این روز‌ها ماجرای هموطنان شمالی انگار کمی متفاوت است، این‌بار برف آمد، برف بر زمین هم نشست و سپیدی‌اش را به مراتب بیشتر از سال‌های گذشته به رخ کشید اما هموطنان ساکن استان‌های شمالی آنطور که باید خوشحال نشدند، چرا که سپیدی این برف به سیاهی بحرانی تبدیل شد که به غیر از توقف زندگی روزمره و مشکلات فراوان چیزی برای آن‌ها نداشت. مشکلات ناشی از این سپیدی برف زمانی بیشتر نمایان شد که مدیریت بحران هم در این شرایط یخ زد و آنطور که باید نتوانست از این آزمون روسفید بیرون بیاید.
 
گزارش‌های دریافتی از مناطق بحران‌زده حاکی از این است که اگر حضور نیروهای سپاه نمی‌بود، ابعاد بحران به مراتب بزرگ‌تر می‌شد. بحران مدیریت در بارش شدید برف در شمال کشور در حالی پنجمین روز خود را پشت‌سر گذاشت که آب، برق و گاز برخی از این مناطق همچنان قطع است و هموطنان در این دو استان شمالی کشور با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.
 
طبق آخرین اخبار مخابره شده از مناطق شمالی کشور با وجود همه وعده‌ها برای کاهش مشکلات این مناطق، تنها برق شهرستان رامسر بعد از ۸۲ ساعت خاموشی برقرار شد اما همچنان مشکل کمبود آب و نان پابرجاست و ساکنان این نواحی مجبورند هر قرص نان را با چندین برابر قیمت تهیه کنند.
 
 
 
 
براساس اظهارات حسن قدمی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور هم‌اکنون ۴ تا ۵ هزار خانوار ساکن استان‌های مازندران و گیلان با بحران دست و پنجه نرم می‌کنند و برای تهیه نیازهای اولیه خود دچار مشکل هستند. براساس گزارش‌های رسیده کمی از بار مشکلات در مناطقی مانند چالوس کاسته شده اما در برخی از شهر‌ها همانند تنکابن مشکلات همچنان پابرجاست تا جایی که از نیروهای امدادی استان‌های قزوین، البرز، سمنان، گلستان و تهران درخواست کمک‌رسانی شده است. این در حالی است که انسداد خیابان در تنکابن جان یک بیمار دیالیزی را گرفت.
 
صف ۳۰۰ نفری در نانوایی‌ها برای تهیه نان 
 
بعد از انجام اقدامات مقدماتی در امداد‌رسانی به هموطنان گرفتار در برف و برقراری نسبی آب و برق و گاز موج جدیدی از مشکلات و کمبود‌ها در این دو استان خودنمایی کرد به طوری که روز گذشته صف‌های ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفری برای دریافت نان تشکیل شد. این درحالی است که به هر کس بیشتر از ۷ قرص نان داده نمی‌شود.
 
جالب اینجاست که پس از گذشت ۵ روز از بارش برف در مناطق شمالی کشور روز گذشته – سه‌شنبه- جلسه شورایعالی مدیریت بحران به منظور بررسی مشکلات ناشی از بارش برف در استان‌های شمالی به ریاست عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور برگزار شد. این درحالی است که همچنان مشکل قطعی آب و برق و گاز ساکنان این مناطق را رنج می‌دهد. همچنین وزیر کشور از مردم کشور خواست برای رفع بحران استان‌های شمالی همکاری کنند و به صرفه‌جویی در مصرف برق و گاز اهتمام جدی داشته باشند.
 
سرهنگ‌ها به یاری مردم شتافتند 
 
ادامه گرفتاری‌های مردم در این مناطق سبب شد تا در ‌‌نهایت پای نیروهای نظامی هم به معرکه باز شود. ستاد کل نیروهای مسلح در اطلاعیه‌ای از یگان‌های نیروهای مسلح در مناطقی که به لحاظ وضعیت آب و هوایی دچار مشکل شده‌اند خواست در کمک‌رسانی به مردم از امکانات و توانمندی‌های نیروی انسانی و تجهیزاتی خود استفاده کنند. پیش از این نیز یگان‌های امدادی سپاه به منطقه شتافته بودند. بحران در مناطق شمالی کشور چنان بالا گرفته که حتی نهادی مانند شهرداری تهران هم وارد میدان شد و با ارسال ۴۰کامیون آذوقه و تجهیزات، کمک‌رسانی به هموطنان گرفتار در برف را آغاز کرد. به دنبال این اقدام تعدادی از اعضای شورای شهر تهران هم خواستار تداوم همکاری شهرداری با نیروهای امدادی و ارسال دوباره تجهیزات به این مناطق شدند.
 
بحران مدیریت در بارش شدید برف در شمال کشور در حالی پنجمین روز خود را پشت‌سر گذاشت که طبق پیش‌بینی سازمان هوا‌شناسی کشور، طی ۲۴ ساعت آینده بسیاری از مناطق کشور شاهد ادامه بارش برف خواهند بود و علاوه بر استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، البرز، تهران، اردبیل، زنجان، خراسان رضوی، مرکزی، قزوین، اصفهان، کردستان و قم بارش برف در سایر استان‌های کشور از جمله خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز در حالی آغاز شده است که این پرسش مطرح است آیا سایر استان‌ها تدابیر لازم را برای رویارویی با بارش سنگین برف اتخاذ کرده‌اند؟
 
 
 
 
این شرایط در حالی پیش آمده است که البته آقازاده ای در تدارک تماس با کشور ترکمنستان برای قطع گاز مناطق شمالی کشور نیست و چندین فاز از پارس جنوبی بهره برداری شده و بسیاری از مناطق شمالی کشور از آخرین بحران برف و سرما که نزدیک به ۷ سال پیش در این منطقه اتفاق افتاد، از نعمت گاز بهره مند شده اند.
 
اگر جناب رئیس‌جمهور و هیات دولت از مشغولیات اساسی خود نظیر حمله به منتقدین و تفهیم پیام ۲۴ خرداد به کسانی که مخالف روش اجرایی دولت هستند، فارغ شدند، بد نیست سفر کوتاهی هم به گلستان، مازندران و گیلان داشته باشند و از نزدیک با حجم عظیم مشکلات مردمی که در این سرمای طاقت فرسا حتی از امکانات اولیه رفاهی هم محروم شده‌اند، آگاه شوند و سپس تصمیمات لازم را برای رسیدگی به حال مردم اتخاذ کنند.
twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 10
  • :
  • 22
  • :
  • 53
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/0688 sec