سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 1299 منتشر شده در مورخ: 1392/11/19 ساعت: 10:44 گروه: صفحه نخست  
همه جای دنیا برای اقلام رایگان صف می‌کشند، اما... + تصاویر
مشکلات مدیریتی که پشت "فرهنگ مردم" سنگر گرفت!

همه جای دنیا برای اقلام رایگان صف می‌کشند، اما... + تصاویر

مشکلات توزیع سبدکالا، بیش از هرچیز در ضعف مشهود مدیریتی و بی برنامگی دولت و حمایت بی چون و چرای طرفدارانش است و نه در فرهنگ مردم ایران زمین!

صراط :  با آغاز توزیع سبدکالا در میان مردم، و در پی بروز انتقادات بسیار در خصوص اشکالات متعدد این طرح، واکنشهای متفاوتی از سوی مسئولین دولتی و پشتیبانان آنان به انتقادات مطروحه صورت پذیرفت. قسمت عمده ای از این پاسخها که از سوی مقامات دولتی بود، بیشتر به فرافکنی و توجیه شبیه بود تا پاسخی منطقی به منتقدین طرح. اما از میان تمام این پاسخها، دو واکنش بیش از همه رسانه ای و البته موردتوجه قرار گرفت.




واکنش اول توسط رسول منتجب نیا، روحانی اصلاح طلب صورت گرفت که در اظهارنظری عجیب بیان داشت: «تشکیل صف های طولانی برای دریافت کالا، ناشی از حرص و ولع مردم است.»

واکنش دوم نیز به علی مطهری تعلق دارد که با اهانت مستقیم به مردم ایران صورت پذیرفت و یاد و خاطره "صف مرگ موش" رجبعلی مزروعی را بعد از سالها در اذهان زنده کرد. وی در این اظهار نظر توهین آمیز بیان داشت: «ما مردم خود را می‌شناسیم. اگر الان بگوییم فلان جا جارو توزیع می‌شود همه می‌آیند و صف می‌بندند».

با نگاهی کوتاه به این دو اظهار نظر، چنین بر می آید که این اصلاح طلبان که با شعار احترام به مردم و حفظ شان و کرامت انسانی مردم، راه را برای رای آوردن حسن روحانی هموار کردند، بعد از افتضاح به بار آمده در توزیع سبد کالا، به جای قبول ایرادات دولت و پذیرش آن، روی به توهین به مردم ایران آورده اند.

این در حالی است که صف کشیدن برای دریافت غذای رایگان دولت، یا حتی حراجی‌های با تخفیف متوسط (و نه توزیع رایگان محصولات اهدایی دولت) نیز در کشورهای توسعه یافته و به عبارتی بهتر، مدینه فاضله دوستان، اوضاعی بهتر از صفهای سبد کالا در ایران ندارد و با صفهای بسیار طولانی و حتی با درگیریهای شدیدی همراه است. مساله‌ای که نشانگر این است که مشکلات توزیع سبدکالا، بیش از هرچیز در ضعف مشهود مدیریتی و بی برنامگی دولت و حمایت بی چون و چرای طرفدارانش است و نه در فرهنگ مردم ایران زمین!

برای روشن شدن این موضوع، مرور چند خبر از این دست می تواند عزیزان اصلاح‌طلب را برای قبول اشکالات بدیهی خود بیش از پیش هدایت نماید! اخباری که نشانگر صفهای طولانی حراجی ها و درگیریهای مربوط به این صفهاست:

1: صف افراد گرسنه در آمریکا طولانی‌تر می‌شود

روزنامه نیویورک‌تایمز در سرمقاله خود به بررسی کاهش بودجه کمک هزینه تغذیه در آمریکا پرداخت و نوشت: زمستان فصل سختی برای آمریکایی‌هایی بود که تلاش می‌کردند غذا تهیه کنند. ماه گذشته (نوامبر) صف‌های طولانی در بوفه‌های غذا در سراسر کشور طولانی‌تر شده بود. با توجه به مخالفت مجلس نمایندگان با تجدید مزایای بیکاران در بودجه اخیر، این صف‌ها مستعد طولانی‌تر شدن نیز هستند.



2: صفهای طولانی انگلیسیها در باکسینگ دی

همزمان با حراج پایان سال میلادی و با بالا گرفتن بحران اقتصادی، موجی از خریداران انگلیسی برای خرید کالای مورد نیاز خود از ساعتهای اولیه صبح راهی حراجی‌ها می شوند.
به گزارش فارس به نقل از شبکه خبری "یورونیوز"، هر ساله در انگلیس و به ویژه در شهر لندن، روز ۲۶ دسامبر (۵ دی ماه) با نام (Boxing day) فروشگاه‏ها قیمت کالاهای خود را برای جلب مشتری بیشتر کاهش می‌دهند و با هجوم شهروندان و گردشگران برای خرید رو به رو می‏شوند.

3: حوادث جمعه سیاه:

هر ساله بعد از عید شکرگزاری و آخرین جمعه ماه نوامبر که به خاطر برنامه حراج فروشگاه‌ها به جمعه سیاه معروف است،‌ مردم برای خرید کریسمس به خیابان‌ها می‌ریزند. در این روز قیمت‌ها کاهش چشمگیری دارد و به همین خاطر خریداران برای به دست آوردن کالاهای ارزان با ایستادن در صف‌های طولانی و چند ساعت انتظار حتی با ضرب و شتم یکدیگر سعی در تهیه کالاهایی برای هدیه و کادو دارند. نمونه هایی از این حوادث از این جمله است:

ویرجینیا
بزرگ‌ترین حادثه جمعه سیاه و به نوعی خونین‌ترین درگیری در پارکینگ فروشگاهی در کلی‌‌پول‌هیل ویرجینیا رخ داد.
در این درگیری که پیش از آغاز خریدها رخ داده است دو مرد به نام‌های رونی شارپ 51 ساله و کریستوفر جکسون 35 ساله بر سر جای پارک خودرویشان با یکدیگر گلاویز شدند. این دعوا وقتی جدی‌تر شد که شارپ 51 ساله به روی طرف دعوایش چاقو کشید و با ضربه‌ای او را مجروح کرد. به گفته شاهدان عینی شارپ علاوه بر چاقو اسلحه‌ای نیز همراه داشته که با رسیدن مأموران فرصت استفاده از آن را پیدا نکرد. این دو مرد با دخالت مأموران دستگیر شدند.

فیلادلفیا
در صف خرید دیگری این بار دو زن با یکدیگر درگیر شدند.به گزارش پلیس هنوز علت اصلی این درگیری مشخص نیست اما شاهدان عینی مدعی هستند این دو زن را دیده‌اند که ناگهان با داد و فریاد به جان یکدیگر افتاده‌اند.
این درگیری در ابتدا پایاپای دنبال می‌شد اما ناگهان یکی از زنان با استفاده از یک شوکر ضربه‌ای به پای حریفش وارد آورد و او را نقش بر زمین کرد. این دعوا و درگیری با دخالت عابران پیاده و دورکردن دو زن از یکدیگر پایان یافت. هر دو زن در حال حاضر در بازداشت هستند و هویت هیچ یک فاش نشده است.

لاس‌وگاس
از آنجا که قیمت لوازم صوتی و به‌ویژه تلویزیون در این روز کاهش چشمگیرتری نسبت به دیگر کالاها دارد، مردم استقبال گسترده‌ای از آن می‌‌کنند.در لاس‌وگاس یک مرد پس از خرید یک دستگاه تلویزیون در حال انتقال به آپارتمانش بود که ناگهان یک نفر با شلیک یک تیر سرگردان باعث وحشت او شد. خریدار بخت برگشته هنوز از شوک تیراندازی بیرون نیامده بود و هراسان به این سو و آن سو نگاه می‌کرد که ناگهان یک مرد ناشناس به او حمله‌ور شد و جعبه بزرگش را از دستش قاپید و به سرعت به سمت خودرویی که در انتظارش بود دوید و بلافاصله از محل دور شد. هنوز هیچ ‌کس در این باره دستگیر نشده است.



ایلینوی
در ایلینوی نیز جمعه سیاه حادثه‌آفرین بود. ساعت 10 صبح پنجشنبه 7 آذر سه مرد برای غارت اموال خریداران به یک فروشگاه ریختند، اما حضور به‌موقع پلیس باعث فرار آن‌ها شد.یکی از افسران با تعقیب سارق 51 ساله‌ای به نام روبرت روسل تا پارکینگ پیش رفت و سارق که می‌دانست دیر جنبیدنش باعث دستگیری‌اش خواهد شد بلافاصله خود را داخل ماشین پارک شده‌ انداخت و به محض رسیدن افسر پلیس با بستن در و گیر کردن بازوی مأمور وظیفه‌شناس او را چند کیلومتری روی زمین کشید. این سارق اندکی دورتر با دخالت افسران دیگر پلیس و تیراندازی به سمت خودرو متوقف و دستگیر شد. به این ترتیب با انتقال پلیس مجروح به بیمارستان، روسل و همدستش چارلز هینچ 52 ساله دستگیر شدند.سومین همدست این باند سه نفره نیز جوان 28 ساله‌ای بود که در محدوده فروشگاه شناسایی و به دام افتاد.

اونتاریو
اونتاریوی کانادا نیز جمعه سیاه آرامی نداشت. دراین شهر یک مرد با لباس بابانوئل با جمع‌100 نفره‌ای به دستمزد پایین کارکنان فروشگاه‌ها اعتراض می‌کرد که به‌رغم هجوم مأموران به اعتراضاتش ادامه داد و حاضر به سکوت نشد.مأموران پلیس منطقه پس از تلاش فراوان با متفرق‌کردن جمعیت حاضر، بابانوئل سردسته گروه را دستگیر کرده و با خود بردند.



بلفاست، ایرلند شمالی
در پایتخت ایرلند شمالی نیز کاهش قیمت‌های تلویزیون باعث هجوم شدید مشتریان به فروشگاه‌ها شد، در حالی که فروشگاه‌ها از ساعت 8 صبح کار خود را شروع می‌کردند اما صف مشتریان از ساعت‌ها قبل شکل گرفته بود و فشردگی بسیاری داشت. با باز شدن درها جمعیت چنان به سمت در هجوم بردند که دو زن زیر دست و پا ماندند که یکی از آن‌ها باردار بود. به گفته سخنگوی پلیس بلفاست این حادثه نیز تلفات جانی نداشت.



انگلیس
کاهش چشمگیر قیمت‌ها و صفوف طولانی برای خرید حراج لوازم صوتی نیز از ساعت یک بامداد یعنی هفت ساعت پیش از آغاز کار مغازه‌ها و فروشگاه‌ها با ناآرامی‌هایی روبه‌رو شده بود. افسران پلیس در آماده باش کامل بودند و با مشاهده هر گونه خشونت، اغتشاشگران را با خود می‌بردند.


4: آشوب در حراج کفش در آمریکا
در سال 2012 و در جریان حراج سالانه کفش برند " نایک " در فروشگاه های ایالات مختلف آمریکا آشوب و درگیری ایجاد شد.

در حراج مدلی خاص از کفش های معروف ورزشی نایک در روز شنبه در سراسر آمریکا درگیریهای رخ داد که طی آن دهها نفر زخمی و یا بازداشت شدند. در برخی از مناطق آمریکا از جمله سیاتل پلیس مجبور به استفاده از گاز فلفل شد و در برخی دیگر از مناطق پلیس از اشک آور برای متفرق کردن جمعیت درگیر استفاده کرد.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: صراط
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 7
  • :
  • 13
  • :
  • 52
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/3191 sec