سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 1548 منتشر شده در مورخ: 1392/11/22 ساعت: 21:55 گروه: صفحه نخست  
وزیر بهداشت گفت پارازیت‌ها خطری ندارند؛ اما…

وزیر بهداشت گفت پارازیت‌ها خطری ندارند؛ اما…

بخش قابل توجهی از خرج و چاشنی این توپ‌خانه‌ای که طی سالهای 88 و 89 کشور را هدف گرفت از یکجا تغذیه می‌شد. یکی از صندلی‌های ساختماانی در حوالی خیابان بهشت تهران که یکی از اعضای شورای شهر سابق در آن نشسته بود.

 «نگرانی از بیماری های ناشی از پارازیت»، «سبز شدن دکل در خانه‌های پایتخت!» و «هشدار درباره بیماری های ناشی از پارازیت» تنها تعدادی از تیترهایی بود که رسانه‌ها در چند سال اخیر درباره تاثیر پارازیت‌های ماهواره‌ای بر سلامت مردم منتشر کردند. البته اینها تازه تیترهای نسبتا خوبی بود، وگرنه رسانه‌های ضدانقلاب خارجی از این سوژه دندان‌گیر تیترهای تند و تیزتری هم درآورده بودند: «سانسور با چاشنی سقط جنین و سرطان»!

بخش قابل توجهی از خرج و چاشنی این توپ‌خانه‌ای که طی سالهای ۸۸ و ۸۹ کشور را هدف گرفت از یکجا تغذیه می‌شد. یکی از صندلی‌های ساختماانی در حوالی خیابان بهشت تهران که یکی از  اعضای شورای شهر سابق در آن نشسته بود.

 

 

 

معصومه ابتکار که این روزها معاون رئیس جمهور است و ریاست سازمان محیط زیست را بعهده دارد، آن روزها عضو شورای شهر تهران بود و ریاست کمیته محیط زیست شورا را بعهده داشت. همان سمت هم کافی بود که در نقش دلسوز سلامتی مردم تهران شمشیر را علیه پارازیت‌ها از رو ببندد و سخنانی بگوید که خیلی از رسانه‌های داخلی و خارجی با انعکاس و بال و پر دادن به آنها، بهانه جدیدی برای تاختن به جمهوری اسلامی و دم زدن از سانسور پیدا کنند. البته بغیر از این عضو سابق شورای شهر افراد دیگری هم درباره این مسئله اظهار نظر کردند اما آنکس که ول کن ماجرا نبود هم‌او بود. تا جایی که وقتی برای انتخابات شورای شهر چهارم رد صلاحیت شد اظهار نظر درباره همین مسئله را یکی از دلایل رد صلاحیتش عنوان کرد و گفت دارد چوب دلسوزی برای سلامت شهروندان را می‌خورد.

 

خلاصه ابتکار بقدری در تنور خطرات پارازیت دمید که حالا اگر سری به صفحه مربوط به او در ویکی‌پدیای فارسی بزنید بخش جداگانه‌ای درباره این موضوع می‌بینید. در واقع موضع‌گیری علیه پارازیتهای ارسالی از سوی ایران روی موج شبکه‌های ماهواره‌ای ضد انقلاب و ضد اخلاقی به نوعی بخشی از هویت خانم ابتکار شده است.

البته همان موقع که برخی افراد و رسانه‌ها از پارازیت‌ها انتقاد می‌کردند خیلی از کارشناسان و رسانه‌ها هم بودند که بصورت علمی این سخنان را رد کرده و از عدم آسیب‌زا بودن پارازیت‌ها سخن می‌گفتند. برای مثال فردای روزی که روزنامه ملت ما -نزدیک به محسن رضایی- تیتر یک خود را به “عوارض پارازیت‌ها بر سلامت مردم” اختصاص داد و نوشت که سقط جنین بر اثر ارسال امواج پارازیت در تهران افزایش پیدا کرده است، روزنامه وطن امروز گزارشی با تیتر «سازمان بهداشت جهانی: پارازیت تأثیری بر سلامت ندارد» نوشت و توضیح داد:

 

«قدرت دستگاه‌های پارازیت‌ساز بین ۵.۱ تا ۳۵ وات متغیر است. شکی نیست که این میزان نه تنها خطری برای سلامتی انسان ندارد، بلکه از بسیاری از دستگاه‌های معمولی برقی خانگی نیز بی‌خطرتر است… در کشورهای پیشرفته کسانی که با ادعاهای غیرعلمی کذب سلامت روانی جامعه را هدف قرار می‌دهند محاکمه شده و در صورت ناتوانی از ارائه مدارک علمی تایید شده جهانی– نه حتی یک یا دو مقاله- به تیمارستان منتقل می‌شوند! حال سوال ما از دادستان کل کشور این است؛ چه کسی بموقع با شایعه‌سازان و دروغ‌پردازان در عرصه سلامت برخورد قانونی نکرده که پینوکیوهای استکبار اینچنین به نام مبارزه با علم در آستانه انتخاباتی دیگر جاده‌صاف‌کن شبکه ضاله بی‌بی‌سی برای تضمین حضور در مقاطع حساس سیاسی جامعه ایرانی شده‌اند؟»

اما شاید لازم بود چند سال بگذرد و اتفاقا وقتی که معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور شده است و رئیس سازمان محیط زیست، یکی از همکارهای خود او در هیئت دولت تمام این جوسازی‌ها و دروغ‌پردازی‌های رسانه‌ای را پاسخ بدهد. آنجا که دکتر سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: به طور کلی با بررسی‌هایی که انجام شده، می‌توان گفت که هیچ جای نگرانی از بابت تاثیر پارازیت‌ها بر سلامت مردم نیست و عمدتا سطح آنها در حد استانداردهای بین‌المللی است.

او افزود: سازمان انرژی اتمی، وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات از اعضای این کمیته(کمیته بررسی اثرات پارازیت‌ها بر سلامت‌ مردم) بودند و در رابطه با اقدامات سازمان حفاظت محیط زیست برای بررسی تاثیر پارازیت‌ها نیز باید از شخص خانم دکتر ابتکار سؤال کرد اما تا جایی که به سلامت مردم مربوط شده، در حوزه وزارت بهداشت است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: همه جای دنیا پارازیت است. موبایل، ماهواره، سیم‌های برق و صداها پارازیت‌ دارند که می‌توان گفت به طور کلی بخشی از تکنولوژی می‌تواند مضر باشد و باید تاثیر پارازیت‌ها را نیز به عنوان بخشی از تکنولوژی بررسی کرد و وظیفه ماست که اگر میزان پارازیت‌ها خارج از استانداردها باشد را هشدار دهیم که به همین منظور اقدامات لازم انجام شد.

این سخنان وزیر بهداشت که متولی اصلی سلامت مردم است شاید برای خانمی که این روزها چند صندلی آنطرف‌تر از او می‌نشیند و در جلسات هیئت دولت شرکت می‌کند پاسخ خوب و قاطعی باشد. و البته حتماً برای مردم راهنمای مناسبی که بفهمند چه کسسانی به نام دلسوزی برای سلامت آنها آب به آسیاب دشمن می‌ریختند.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 12
  • :
  • 46
  • :
  • 57
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2924 sec