سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 2918 منتشر شده در مورخ: 1392/12/13 ساعت: 16:36 گروه: صفحه نخست  
اعزام راهیان نور به جزایر دفاعی در خلیج فارس
سردار فضلی در نشست خبری عنوان کرد

اعزام راهیان نور به جزایر دفاعی در خلیج فارس

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: راهیان نور در آینده نزدیک به جزایر دفاعی ایران در خلیج فارس اعزام خواهند شد.

به گزارش هزاره سوم سردار علی فضلی فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست خبری که ظهر امروز سه‌شنبه برگزار شد، اظهار داشت:‌راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است.

وی افزود: راهیان نور در طول سال اجرایی و عملیاتی است و از اول اردیبهشت هر سال تا پایان فروردین سال بعد دوره سالانه اردوهای راهیان نور به حساب می‌آید.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج در ادامه با بیان اینکه امسال چهارمین سال برگزاری اردوی راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس است، گفت: در مجموع 7 استان درگیر پذیرایی از کاروان راهیان نور هستند و امسال با آمادگی کامل در شرایط بهتر، قوی‌‌تر و با زیرساخت تقویت شده نسبت به سال‌های گذشته در خدمت کاروان‌های راهیان نور هستیم.

فضلی افزود: در این مسیر دولت، مجلس، قوه قضائیه و نیروهای مسلح و بخش مردم‌نهاد به صورت یکدل و با هم‌افزایی این اقدام را انجام می‌دهند.

وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: امروز در آستانه بزرگترین جشنواره مردمی ایران به عنوان یازدهمین جشنواره ره‌آورد سرزمین‌های نور هستیم که این جشنواره از 20 اسفند ماه و به مدت 10 شب در خوزستان و شهر خرمشهر برگزار می‌شود.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج افزود: آغاز این جشنواره با بزرگترین رویداد ملت مصادف شده و آن روز ملی راهیان نور است که طی سال گذشته در شورای فرهنگ عمومی مصوب و 20 اسفند به عنوان روز ملی راهیان نور تعیین شد.

فضلی با بیان اینکه این جشنواره در مجتمع بزرگ شهید باکری برگزار می‌شود، گفت: بزرگترین صحنه نمایش رزمی از سقوط خرمشهر تا فتح آن در این مجتمع و با ظرفیت 12 هزار نفر نمایش داده می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اردوهای راهیان نور دانشجویان اظهار داشت: امسال و با برنامه‌ریزی صورت گرفته و موافقت آقای فرجی‌دانا وزیر علوم و همکاری نیروهای مسلح عزیمت دانشجویان آغاز شده و اکنون آنها در مناطق عملیاتی حضور دارند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج تصریح کرد: ‌همچنین امسال در روز ملی شهید، روز 22 اسفند با همکاری بنیاد شهید در سراسر کشور و به ویژه اردوهای راهیان نور برنامه‌های ویژه‌ای خواهیم داشت.

فضلی با اشاره به عملکرد اردوی راهیان نور دریایی خاطرنشان کرد: بخشی از راهیان نور دریایی به حضور متخصصین از اقشار مختلف مربوط می‌شود که در سال گذشته 143 هزار نفر از آنها در سه استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان حضور داشته‌اند.

وی با بیان اینکه هر سال ظرفیت راهیان نور دریایی افزایش می‌یابد، افزود: زائران راهیان نور دریایی شبی را در جزیره خارک اقامت دارند و همچنین بر روی عرشه شناورهای مقتدر نیروی دریایی سپاه در 4 منطقه دریایی، شاهد روایتگری رزمنده‌های ما در دوران دفاع مقدس هستند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج تاکید کرد: در آینده بسیار نزدیک بخشی از کاروان‌های راهیان نور را به جزایر دفاعی در خلیج فارس اعزام خواهیم کرد که فعلا در حال برنامه‌ریزی آن هستیم.

فضلی با اشاره به ظرفیت اردوگاه‌های راهیان نور گفت: ظرفیت شب‌مانی در اردوگاه راهیان نور به 102 هزار و 400 نفر رسیده است البته در ایام پیک تمام اردوگاه‌های ما پذیرای زائران هستند.

وی در ادامه سخنانش در خصوص امنیت کاروان راهیان نور اظهار داشت: ایمنی همواره مورد تاکید و توجه ما بوده و هست و دستورالعمل‌های جامعی در خصوص اعزام همه اقشار پیش‌بینی شده است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج تاکید کرد: در دوره زمانی از اول اردیبهشت امسال تا الان هیچ تلفات و یا ضایعه خاصی در اردوهای راهیان نور نداشته‌ایم.

فضلی در پاسخ به سؤالی در خصوص تاثیر کم کردن بودجه بسیج بر روی فعالیت‌های این سازمان و به خصوص اردوهای راهیان نور گفت: دولت محترم همه تلاش و همتش را برای پشتیبانی و تامین اعتبار به کار برده لیکن با کاهش برخی بخش‌های بودجه‌ای مواجه هستیم و امیدواریم در فرآیند پیش رو و همت دولت، این دغدغه به طور کامل و جامع مرتفع شود.

فضلی با بیان اینکه سال گذشته نظام مقدس جمهوری اسلامی 500 میلیارد تومان برای راهیان نور اختصاص داده بود، گفت: امروز ما اقتصاد مقاومتی را پیش رو داریم و تلاش می‌کنیم صرفه‌جویی کنیم و از طرفی درصد حضور بخش مردم نهاد را در این عرصه تقویت کرده‌ایم. از سوی دیگر با ابلاغی که وزیر کشور به استانداران و فرمانداران داشته و توانی که داریم هزینه‌های بخش فرهنگی را در این مسیر سوق خواهیم داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در سال گذشته که اوج حضور در اردوهای راهیان نور بود 4 میلیون و 860 هزار نفر به مناطق عملیاتی اعزام شدند، گفت: 88 تا 90 درصد از این افراد کسانی بودند که برای بار اول به اردوهای راهیان نور آمده‌اند.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج ادامه داد: امسال 340 هزار نفر از دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور اعزام شده‌اند که امیدواریم با تامین اعتبار این رقم به یک میلیون نفر برسد.

فضلی ادامه داد: امسال با همت عزیزان در دانشگاه‌ها برای حضور 500 هزار دانشجو در مناطق عملیاتی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و ظرفیت‌های زیرساختی بسیج و سپاه به خدمت گرفته شده است.

وی با بیان اینکه دو شبکه برای اعزام اردوهای راهیان نور داریم، گفت: یکی شبکه جاده‌ای جوان سیر ایثار و دیگری شبکه ریلی متعلق به بسیج است که هزینه تردد آن برای دانشجویان 50 درصد تخفیف دارد. از سویی هزینه اسکان دانشجویان در مناطق عملیاتی رایگان است.

فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج تاکید کرد: با انسجامی که در وزرای آموزش و پرورش دولت دهم و یازدهم می‌بینیم اعزام دانش‌آموزان در نهایت انسجام صورت گرفته و خواهد گرفت و امسال هم این اعزام با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان بسیج در روز سیزدهم مهر ماه آغاز شد.

فضلی با بیان اینکه همه باید تا آخرین لحظه عمر در خدمت اسلام و مردم باشیم، گفت: آن روزی که معاندین مخاطراتی برای مردم ایجاد می‌کنند، ‌باید برای دفاع از مردم خدمت کنیم تا شرمنده امام و شهدا و مردم نباشیم.

وی در پایان سخنانش شهیدان فوزیه شیردل، مولوی مصطفی جنگی زهی و مالکوم لطیف شباز را به عنوان سه شهید شاخص بسیج در سال 93 معرفی کرد.

در ادامه این نشست خبری سردار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور بسیج طی سخنانی اظهار داشت: جشنواره ره‌آورد سرزمین نور در دو بخش مردمی و تخصصی برگزار می‌شود.

وی افزود: همچنین 25 اسفند ماه مراسم اهدای جایزه باروت خیس به نفر برگزیده‌ای که با نظر مردم انتخاب می‌شود برگزار خواهد شد.

سلیمانی تاکید کرد: تا کنون بیش از 240 هزار نفر به نامزدهای دریافت این جایزه اعم از باراک اوباما، شیمون پرز، جان کری، تاریا کرونبرگ و بنیامین نتانیاهو رای دادند و تا الان کرونبرگ و اوباما بیشترین آمار را به خود اختصاص داده و این دو کاندیدای نهایی هستند.

وی در پایان با اشاره به اردوهای راهیان نور دریایی گفت: در این اردوها زائرین از نیروگاه اتمی بازدید و با حضور در منزل رئیسعلی دلواری با دلاورمردی‌های این فرد و با حضور در روی شناورهای نیروی دریایی سپاه با عملیات‌های دریایی دوران دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: فارس
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 1
  • :
  • 52
  • :
  • 12
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2800 sec