سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 3408 منتشر شده در مورخ: 1392/12/21 ساعت: 13:34 گروه: ورزشی  
جوسازی رئیس باشگاه «الهلال» پیش از دیدار با سپاهان

گستاخی این مدیر عربستانی را بی‌پاسخ نگذارید

یک روز پیش از دیدار تیم‌های سپاهان ایران و الهلال عربستان، رئیس این باشگاه در گفت‌وگو با یکی از روزنامه‌های سعودی، ایران را میزبانی آزاردهنده و پر دردسر خواند و از سفر به ایران ابراز ناراحتی کرد؛ سخنان گستاخانه‌ای که بی‌گمان باید با پاسخ محکم مسئولان فوتبال ایران همراه شود.

یک سابقه تاریخی طولانی، موجب شده تا رقابت‌های تیم‌های ورزشی ایران و کشورهای حاشیه‌نشین خلیج فارس، همواره از حساسیت بالایی برخوردار باشد و همین ‌موجب شود تا این دیدارها با ‌حاشیه‌های فراوانی‌ همراه شود. میزبانی‌های پر سروصدای کشورهای عربی از تیم‌های ورزشی ایرانی و کارشکنی‌های همیشگی آنها برای تیم‌های ورزشی ایران، بخش جداناشدنی جدال‌های ورزشی ایران و نمایندگان این کشور در ورزش‌ها‌ و در سطوح ‌گوناگون بوده است.

بنا بر این گزارش، در همه سال‌هایی که ایران با تیم‌های ورزشی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دیدار داشته، شاهد انواع و اقسام حاشیه‌های ورزشی و غیر ورزشی در درون و بیرون زمین بودیم. بخش اعظم حاشیه‌های بیرون زمین به این مسأله مربوط می‌شود که مسابقات ورزشی در کشورهای عربی با همه تبلیغات و کاتالیزورهایی که برای جذب مخاطب در آن طراحی می‌شود، هوادار چندانی ندارد و بیشتر اوقات، جمعیت ایرانی‌های حاضر در ورزشگاه از تماشاگران میزبانشان بیشتر بوده است.

در تهران هم که موضوع کاملا یک طرفه بوده و استقبال گسترده تماشاگران ایرانی از رقابت‌های ورزشی، همواره نقش پررنگی در پیروزی تیم‌های داخلی و سخت کردن شرایط برای تیم‌های رقیب، به ویژه تیم‌های عربی داشته است. این مسأله موجب شده تا کشورهای عربی غالبا خلأ حمایت‌های مردمی از تیم خودشان را ایجاد مسائل حاشیه‌ای برای تیم‌های داخلی پر کنند و بخواهند با کارشکنی‌های همیشگی خود، روحیه تیم‌های ایرانی را تضعیف کنند؛ مسأله‌ای که کمتر در ایران دیده‌ایم و با پشتگرمی هوادان بیشمار ایرانی هر ورزشگاهی را برای رقبا به‌ جهنم واقعی تبدیل می‌کردیم. 

با همه این‌ها، میزبانی ایران از تیم‌های گوناگون، همواره زبانزد بوده و حتی در رقابت‌های فوتبال، همواره ورزشگاه‌های ایران از نقاط قوت تورنمنت‌های بین‌المللی بود. در همین رقابت‌ها لیگ قهرمانان آسیا، آمار تماشاگران بازی‌ها به یاری تماشاگران فراوان ایرانی در ورزشگاه‌هاست که بالا رفته و برگزاری بازی‌ها در ایران و چندین کشور شرق آسیایی است که موجب هیجان بازی‌ها شده است.

اما با همه این‌ها، همواره بازی‌های تیم‌های ایرانی و عربی با حاشیه‌هایی همراه بوده است.
آخرین نمونه از این جنجال‌سازی و حاشیه‌آفرینی در هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و از سوی رئیس باشگاه الهلال عربستان بود که در آغاز ورد به ایران، ایران را ‌میزبانی پر دردسر و رنج‌‌آور قلمداد کرده و دیدار با ایرانی‌ها را آزار دهنده خوانده است. 

بن مساعد پیش از دیدار حساس تیمش با سپاهان‌ گفت: دیدار با سپاهان سخت است، چرا که این تیم ایرانی در دیدار نخست خود برابر السد، بازی را واگذار کرد و می‌خواهد در دیدار چهارشنبه آن را جبران کند، به ویژه‌ که این دیدار در ایران برگزار می‌شود و معمولا دیدارها به میزبانی ایران برای ما اذیت‌کننده است. ایران برای من یک کشور پر دردسر و رنج آور است! ما تلاش می‌کنیم تا در دیدار برابر سپاهان پیروز شویم و سه امتیاز ‌به دست بیاوریم و دست‌کم نمی‌خواهیم بازنده این بازی باشیم.

اما این تنها مورد ماجرا نیست. الهلالی‌ها در آغاز ورود به ایران، از ناظران AFC نیز خواستند تا از فرودگاه تا هتل و پس از آن هم همراه آنها باشند و تا رفتار ناشایستی از سوی ایرانی‌ها در قبال آنها انجام نگیرد.

همه این جنجال‌سازی‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دو سال پیش هم آنها در جام قهرمانان آسیا با پیش کشیدن ماجرای موهوم آب معدنی‌های مسموم اصفهان، سعی در جوسازی علیه فوتبال ایران ‌داشتند که با پاسخ قاطع AFC روبه‌رو شدند. 

باید گفت که البته سخنان این مدیر عربستانی ‌واکنش مسئولان ایرانی را به دنبال داشت و مهدی تاج گفت که بیان این سخنان از سوی عرب‌ها خیلی بعید نیست؛ اما ای کاش آنها از ماجرای واهی آب‌های معدنی مسموم که چند سال پیش راه انداختند و البته پاسخ محکمی هم از AFC دریافت کردند، درس عبرت می‌گرفتند!

تاج در گفت‌وگو با یکی از خبرگزاری‌ها گفت: «شاید پاسخ محکم AFC به آنها درس خوبی برایشان نبوده که دوباره به حاشیه‌سازی روی آوردند و با مسائل غیرواقعی مسائل ضد فوتبال را به بیرون رواج دهند. ای کاش آنها از پاسخ تند AFC درس می‌گرفتند! این مسائل در شأن و منزلت یک مدیر ورزشی نیست و شاید مسائل دیگری مطرح است که رئیس الهلال می‌گوید سفرم به ایران برایم آزاردهنده است. رئیس الهلال بداند که ایران، کشوری است که این روزها بسیاری از بزرگان و مقامات عالی‌رتبه سیاسی برای سفر به آن در صف هستند و در چند روز گذشته دیدیم که چهره‌های بزرگ سیاسی در ایران هستند و از حضورشان هم ابراز رضایت می‌کنند‌».

هرچند مهدی تاج و برخی مسئولان سپاهان علیه حرف‌های این رئیس گستاخ سعودی موضع‌گیری کرده‌اند، بی‌گمان این قبیل گستاخی‌ها باید با برخوردهای شدیدتری همراه باشد. 

در این باره باید گفت، اگر پیش از این درباره میزبانی‌های ضعیف و مغرضانه عرب‌ها و انواع و اقسام کارشکنی‌های آنها موضع‌گیری‌های قاطع و کوبنده‌ای می‌شد، امروز شاهد این قبیل گستاخی‌ها نبودیم.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 13
  • :
  • 14
  • :
  • 8
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2564 sec