سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 4033 منتشر شده در مورخ: 1393/1/3 ساعت: 02:02 گروه: سیاسی  
رژیم صهیونیستی درزباله دان تاریخ

رژیم صهیونیستی درزباله دان تاریخ

پر واضح است که تصمیم تاریخی انجمن مطالعات آمریکا مبنی بر تحریم دانشگاه های اسرائیل لرزه بر اندام... رژیم صهیونیستی انداخته است. و پس لرزه های آن همچنان در تل آویو ادامه دارد.بعد از این سه انجمن آکادمیک آمریکایی دیگر مواضع مشابهی گرفتند.

ازمهمترین مباحثی که اینروزها درمحافل مختلف مورد بحث و بررسی قرار می گیرد اهمیت جنبش تحریم جهانی علیه رژیم صهیونیستی و اصول و معیارهایی است که رهبران کمپین فلسطینی تحریم این رژیم تصویب کرده اند.موفقیت های پی در پی جنبشی که اخیرا فعالیت خودرا شروع کرده است رهبران صهیونیست را در موقعیت دشواری قرار داده وزنگ خطر را برای آنها به صدا درآوده است؛حتی فراترازاین رهبران رژیم صهیونیستی مجبور شده اند جنبش تحریم علیه خود را با دستاوردهای تحریم علیه رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی که به زباله دان تاریخ سپرده شده است مقایسه کنند.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اعضای لابی صهیونیستی در آمریکا « آیپک» در تاریخ 4/3/2014 سخنرانی کرد. وی در سخنرانی خود به مسائل امنیتی و سیاسی پرداخت؛ ولی مسئله جالب توجه اینکه نتانیاهو طبق عادت همیشگی خود بخش اعظم سخنرانی خود را صرف عوامفریبی و توجیه اقدامات رژیم صهیونیستی کرد.

نخست وزیر اسرائیل  با حمله به جبنش تحریم، آن را یهودی ستیزی خواند و مدعی شد که باید با کسانی که شعار تحریم اسرائیل را سر می دهند دقیقا همانند افراد متعصب و آنتی سمتیزم برخورد کرد. نتانیاهو در ادامه ادعاهای خود افزود: تحریم اسرائیل « برگرفته از تعصب و بی اخلاقی» است و بسیاری از انسان های "ساده لوح و نادان" به این تحریم پیوسته اند! وی سپس موضع تدافعی اتخاذ کرد و میزان ترس و دلهره خود را از این جنبش را اینگونه ابراز کرد؛تحریم مذکور در منزوی کردن اسرائیل شکست خواهد خورد.

نتانیاهو نسبت به کم اهمیت دانستن این تحریم هشدار داد و از دوستان "اسرائیل" خواست که تحت هیچ شرایطی برای مقابله با این تهدیدات تردید نکنند؛ موضع حائز اهمیت اینکه نتانیاهو 6 دقیقه آخر سخنرانی خود را به جنبش تحریم و حملات بی سابقه به آن اختصاص داد و طی این چند دقیقه 18 بار کلمه تحریم را به زبان آورد.

پر واضح است که تصمیم تاریخی انجمن مطالعات آمریکا مبنی بر تحریم آکادمیک تمام دانشگاه های اسرائیل، لرزه بر اندام رژیم صهیونیستی انداخته است و پس لرزه های آن همچنان در تل آویو ادامه دارد. بعد از این تصمیم تاریخی سه انجمن آکادمیک آمریکایی دیگر مواضع مشابهی اتخاذ کردند این تحریم ها نه تنها بیهوده نبود بلکه در راستای دستاوردهایی است که در حال حاضر همگان در جریان آن قرار دارند، دستاوردهایی که از آفریقای جنوبی تا قلب اروپا کشیده است. بسیاری از شخصیت های هنری، فرهنگی و علمی به درخواست فلسطینیان مبنی بر تحریم رژیم صهیونیستی پاسخ مثبت دادند، نتانیاهو نتوانست در سخنرانی خود اسم آنها را ببرد؛ چرا که نمی تواند این شخصیت ها را به یهودی ستیزی و رادیکالیسم متهم کند.

آیا می توان شخصیتی همچون اسقف اعظم دزموند توتو و مبارز صلح طلب و نستوه علیه انواع تبعیض نژادی که برنده جایزه صلح نوبل شده است را به افراطی گری و تعصب متهم کرد؟ آیا خیل عظیم شخصیت های علمی همچون استیون هاکینز و شخصیت های هنری را می توان متهم به تصب نژادی متهم کرد؟!

نتیجه این حملات نخست وزیر رژیم صهیونیستی به جنبش تحریم این شد که رسانه های آمریکا به این موضوع پرداختند تا جایی که روزنامه نیویورک تایمز مجبور شد به ندای فعالان و طرفداران جنبش تحریم رژیم صهیونیستی و واکنش آنها به حملات و اتهامات نتانیاهو بپردازد، اینکه صهیونیزم به سرنوشت مشخصی رسیده است و تاریخ تکرار خواهد شد ولی این بار نه به شکل کمدی و تراژدی بلکه به صورت جنبش اخلاقی که نمی توان با آن مقابله کرد.

فعالان فلسطینی زیادی این لحظه تاریخی را به لحظه تاریخی در آفریقا جنوبی تشبیه کرده اند و این دقیقا همان چیزی است که نه تنها مایه نگرانی یهودیان اشکنازی بلکه باعث نگرانی طرفداران آن نیز شده است، طرفدارانی که دارای منافع مستقیم با آنها هستند. در حال حاضر پرونده تحریم به کلی به وزارت امور استراتژیک ارجاع داده شده و باعث ایجاد سونامی در پایه های رژیم نژادپرست صهیونیستی شده است، رژیمی که با حمایت و تایید رسمی غرب به وجود آمد و آنها از حمایت خود از رژیم آپارتاید آفریقای درس نگرفتند تا اینکه نیروهای مردمی و مدنی آن را منزوی کردند.

جنبش تحریم فلسطین دارای ندای اخلاقی است که وجدان فردی تمام شهروندان جهان را مخاطب قرار می دهد. این همان چیزی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نژادپرستانی امثال او از درک آن عاجزند چرا که ساختار ایدئولوژیکی که آنها طبق آن تربیت یافته اند اجازه چنین درکی را به آنها نمی دهد، بنابراین ما به سمت لحظه تاریخی مشابهی که رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی را به زباله دان تاریخ سپرد، در حال حرکت هستم.

 

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: خبرگزاری قدس
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 8
  • :
  • 33
  • :
  • 48
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/3269 sec