سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 4447 منتشر شده در مورخ: 1393/1/10 ساعت: 10:00 گروه: فرهنگ و هنر  

چراهواپیمایی‌نفت‌اجازه‌خدمت‌به‌راهیان‌نورنداشت

ای کاش در ایران هم برای زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و دلاورمردیهای شیرمردان و شیرزنان ایران زمین، برخی مسئولین مانند آن مسئولینی که همه امکانات خود را در اختیار قرارداده اند، از هیچ امکاناتی دریغ نمی کردند و حداقل های ممکن را برای عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت فراهم می کردند

دشمن در جنگ نرم تمام توان خود را برای کمرنگ کردن روحیه ایثار و جهاد و شهادت گذاشته است. اردوی راهیان نور بعنوان یک موضوع راهبرد نظامی و امنیتی و بالا بردن روحیه استقامت و مقاومت جزو برنامه  های بسیار مهمی است که از سوی رهبر معظم انقلاب هم مورد تاکید است و خود ایشان هم، در ایام عید در اردوهای راهیان نور شرکت کردند.

 

به گزارش بولتن نیوز، اردوی راهیان نور می تواند سدی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بوده و همه جوانان و نوجوانان ما را واکسینه کند.

همه ساله و در ایام نوروز کاروان  های خودجوش از پایگاه  های مساجد و محلات و با رویکرد حلقه  های صالحین به اردوی راهیان نور اعزام می شوند. البته این کاروان  ها محدود به حلقه  های صالحین نمی شود. مردم عزیز از جمله، جانبازان ایثارگران و خانواده  های ایشان و حتی کسانی که ارتباطی با پایگاه  های مقاومت ندارند در این اردوها شرکت می کنند.

وظیفه همه مسئولین است تا زیرساخت  ها و شرایط برای حضور زائران در کاروانهای راهیان نور و مناطق جنگی را  آماده کنند. برای هر چه بهتر برگزار شدن این برنامه ارزشمند مسئولین تمامی بخشهای اجرایی و فرهنگی کشور باید کمک کنند. البته علیرغم تمام کمبودها، همه مردم و اقشار مختلف به خصوص دانشجویان از کم بودن سهمیه اردوی راهیان نور گلایه مند هستند.

در سال جاری تعداد زیادی از زائرین خارجی از قاره‌های مختلف جهان نیز علاوه بر مردم ایران با حضور در محل یادمان‌ها و مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس از نزدیک با رشادت‌ها و جان‌فشانی رزمندگان اسلام آشنا شدند.

این افراد که از کشورهایی از جمله نیجریه، ایتالیا، آمریکا و چند کشور دیگر اروپایی در محل یادمان شهید آوینی در منطقه فکه حضور پیدا کردند، از نزدیک در جریان عملیات‌های هشت سال دفاع مقدس قرار گرفتند.

شور و اشتیاق مردم همیشه در صحنه ایران و گردشگرانی که از سراسر جهان برای بازدید از مناطق جنگی هشت سال دفاع مقدس به مناطق جنوبی و غربی کشور سفر می کنند در حالی است که هر ساله شاهد حوادث ناگواری در کاروانهای راهیان نور هستیم.

روز پنجم فروردین امسال خبری منتشر شد که خبر از واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل راهیان نور در خط مرزی طلائیه داد که  6 کشته برجای گذاشت.

ساعت 14 سه شنبه یک دستگاه اتوبوس حامل راهیان نور که از زرند کرمان برای بازدید از مناطق جنگی عازم خوزستان بود در 15 کیلومتری خط مرزی طلائیه استان خوزستان در جاده فرعی دچار واژگونی شد. در پی این حادثه متاسفانه 6 تن کشته شدند و تعدادی نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

حوادثی از این قبیل در حالی رخ می دهد که مسئولین و سازمانهای مختلف کشوری باید به رفاه و امنیت جانی افرادی که با عشق میهن و برای زنده نگاه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران و فرهنگ هشت سال دفاع مقدس به کاروانهای راهیان نور می پیوندند توجه بیشتر نموده و تمام امکانات لازم را برای این بخش بزرگ از جمعیت کشور فراهم کنند.

در این رابطه اخبار رسیده حاکی از آن است که در یکی از کوتاهی های انجام شده، هواپیمایی شرکت ملی نفت ایران از سازمان هواپیمایی کشوری درخواست مجوز برای پرواز و حمل و نقل مسافرین راهیان نور در ایام عید که به مناطق جنگی می روند را در روزهای اول شروع سفرهای راهیان نور کرده بود اما این حرکت فرهنگی مسئولین هواپیمایی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مورد موفقیت قرار نگرفت.

این در حالی است که موضوع راهیان نور و بازخوانی خاطرات جنگ و به نمایش گذاشتن دلاورمردیهای ایثارگران و شهدای هشت سال دفاع مقدس امری فرهنگی و در راستای اجرایی کردن حماسه فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده است و سال جاری را هم در این راستا به نام سال اقتصاد و فرهنگ نام گذاری کرده اند.

سازمان هواپیمایی کشوری می توانست با موافقت و درخواست هواپیمایی شرکت نفت از بروز حوادث دلخراشی که در چند سال اخیر مسافران راهیان نور و خانواده های آنها را با حوادث ناگواری روبرو کرده جلوگیری کند و یا از تعداد آنها بکاهد.

در واقع مسئولین علاوه بر اینکه به دنبال فرهنگ سازی و  توسعه و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار هستند باید امنیت جانی و مالی مسافرینی را که برای پاسداری از فرهنگ ایثار و شهادت به مناطق جنگی می روند را نیز تامین کنند.

ای کاش سازمان هواپیمایی کشوری هم مانند مسئولین هواپیمایی شرکت نفت گامی در جهت رفاه حال مسافران راهیان نور بر می داشتند و با اجازه به شرکت هواپیمانی ملی نفت امکانات رفاهی بیشتری را در اختیار جمعیت بزرگی که به آرمانهای انقلاب ارج می نهند قرار میدادند.

به نظر می رسد تمامی متولیان امر باید در ارتقای موضوعات فرهنگی مانند خانواده واحد عمل کرده و خود را از موضوعاتی که می تواند به رشد فرهنگ انقلابی کمک کند فاصله ندهند.

در بیشتر کشورهای جهان که درگیر جنگهای طولانی بودند حتی برای نگهداری از بندهای پوتینهای سربازان جنگ از آخرین امکانات و تکنولوژیهای پیشرفته استفاده می کنند و همه گونه امکانات رفاهی را در نظر می گیرند که غرور و فرهنگ مقاومت مردم خود را برای جهانیان و علاقمندان به نمایش بگذارند.

ای کاش در ایران هم برای زنده نگاه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و دلاورمردیهای شیرمردان و شیرزنان ایران زمین، برخی مسئولین مانند آن مسئولینی که همه امکانات خود را در اختیار قرارداده اند، از هیچ امکاناتی دریغ نمی کردند و حداقل های ممکن را برای عاشقان فرهنگ ایثار و شهادت فراهم می کردند.

در این صورت هم جوانان امروز با بزرگمردیهای شهدا و ایثارگران و جانبازان 8 سال دفاع مقدس آشنا می شدند و هم از جان این افراد که به انقلاب اسلامی عشق می ورند و از پایه های اصلی حفظ انقلاب به شمار می روند حفاظت می شد.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 15
  • :
  • 45
  • :
  • 41
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/3109 sec