سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 4879 منتشر شده در مورخ: 1393/1/23 ساعت: 11:43 گروه: اقتصادی  
چرا می خواهند خودرو را گران کنند؟

چرا می خواهند خودرو را گران کنند؟

به شدت مخالف افزایش قیمت خودروها هستم. اگر قرار باشد قیمت خودرو افزایش یابد باید اتفاق و تغییری رخ داده باشد. چه اتفاقی افتاده است که قیمت خودرو بخواهد افزایش یابد؟ مردم که مجبور به استفاده از خودروهای داخلی هستند! چه خدمات برتری را خودروسازان ارائه می دهند که بخواهند قیمت ها را افزایش دهند.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم  به نقل از تابناک، سال‌های ابتدایی دهه ۹۰ همواره در خاطرات صنعت خودرو خواهد ماند.
مشکلاتی که در چند سال اخیر گریبان این صنعت را گرفت در نوع خود بی‌نظیر بود؛ تورم و فربه گی بیش از حد این صنعت، کاهش میزان بهره‌وری‌اش، فاصله شدید میان میزان تولیداتش از مقیاس‌های اقتصادی‌اش و سرانجام عدم رضایت مردم از کارکرد این صنعت.

اما با به نظر می رسد که هنوز راه برای عبور از این بحران زیاد است چرا که در استانه سال جدید نیز با افزایش نرخ برخی از خدمات دولتی و همچنین برخی کالاهای اساسی خودروسازان کشور قصد افزایش قیمت خودرو را دارند، این نگرانی در بین مسئولین وجود دراد که بار دیگر افزایش نرخ خودرو باعث نارضایتی مردم شود.

هنوز از سوی دولت یازدهم برنامه ای برای بهبود معیشت مردم اعلام نشده است و تا کنون اقدامات این دولت بر خلاف انتظار مردم در جهت تامین منابع مالی و کسری های بودجه ای بوده، در حالی که وعده های زمان انتخابات چیزی غیر از آن بود که اکنون اجرا می شود.

بهروز نعمتی عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفت و گو با تابناک در مورد اظهارات چند وقت اخیر خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت خودرو گفت: من به شدت مخالف افزایش قیمت خودروها هستم. اگر قرار باشد قیمت خودرو افزایش یابد باید اتفاق و تغییری رخ داده باشد. چه اتفاقی افتاده است که قیمت خودرو بخواهد افزایش یابد؟ مردم که مجبور به استفاده از خودروهای داخلی هستند! چه خدمات برتری را خودروسازان ارائه می دهند که بخواهند قیمت ها را افزایش دهند.

نماینده مردم اسد آباد در مورد این بهانه خودروسازان که افزایش قیمت قطعات خورو باعث افزایش قیمت تمام شده خودروها شده است، گفت: خودروسازان رقابت پذیری را رعایت نمی کنند. کدام صنعت را داریم که ورودی های و محصولات خارجی را ببندیم و بعد قیمت را هر گونه بخواهیم برای محصولات داخلی تعیین کنیم؛ خدمات ندهیم و محصول را چند برابر قیمت بفروشیم؟

وی افزود: خودروهای ساخت داخل در مقایسه با خودروهای مشابه خارجی قیمت بالایی دارند. خودروسازان و قطعه سازان باید به دنبال کاهش هزینه سربار خود باشند نه اینکه دستشان در جیب مردم باشد. هر کجا کم می آورند قیمت را افزایش می دهند. مسائل حاشیه ای خودروسازی داخلی کجا رفته است؟ قیمت تمام شده خودروهای خارجی بسیار پایین تر از تولیدات داخلی است و خودروسازان ما از نظر قیمت به هیچ عنوان قابل رقابت با آنها نیستند. اگر تعرفه ها برداشته شود چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ دیگر حتی یک نفر هم خودروهای داخلی را نمی خرد. در حال حاضر با فشار تعرفه خودرهای داخلی به مردم تحمیل می شود. حتی با همه شرایط موجود دلیلی وجود ندارد که بخواهند قیمت خودرو را افزایش دهند.

این نماینده در مورد نیروی مازاد خودروسازان و اینکه باید نیروهای خود را تعدیل کنند، گفت: خودروسازان ما نیروی مازاد ندارند. خودروسازان داخلی زیر ۵۰ درصد ظرفیت کار می کنند به این دلیل که نمی توانند بازار را کنترل کنند. به این دلیل که خدمات مناسبی نمی دهند و مسائل داخلی خود را حل نکرده اند و بدون شک با این شرایط نمی توانند پاسخگوی پرسنل خود باشند. باید با تمام ظرفیت کار کنند. اما وقتی پول قطعه ساز را مدتها نمی دهند چگونه می خواهند تعامل کنند.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 23
  • :
  • 44
  • :
  • 57
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2951 sec