سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 5163 منتشر شده در مورخ: 1393/1/28 ساعت: 17:02 گروه: صفحه نخست  
توافق ژنو دستاورد های هسته ای را تعطیل کرد
الهام سخنگوی دولت احمدی نژاد عنوان کرد:

توافق ژنو دستاورد های هسته ای را تعطیل کرد

وزیرسابق دادگستری گفت: همه دستاوردهای فن آوری هسته ای توسط دولت با این توافق تعطیل شد. همه کارها برای هیچ؟ غربی ها امتحان شده نبودند؟ دولت با موضع ضعف و با دست رو شده وارد مذاکرات شدند، بجای اتکا به توانایی داخلی و توکل بر خدا به سمت غرب رفتید و ذلت آفریدید.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از دزفول امروز،دکتر “غلامحسین الهام” وزیر دادگستری دولت نهم، در جمع مردم ولایتمدار دزفول که در اعتراض به قطعنامه اتحادیه اروپا در آستانه متبرک امامزاده محمد بن موسی الکاظم(ع)، تجمع کرده بودند، گفت: برای انجام تکلیف ملی و اسلامی، در دفاع از فرهنگ و ارزشهای پایدار و اصیل اسلامی مان اجتماع کرده ایم.


   آرمان های ما فاطمی است و بر سر این آرمانها نه گردش به عقب، نه توقف و نه تردید داریم

وی با تبریک فرارسیدن ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا(س)، الگوی حرکتی انقلاب اسلامی را فاطمی دانسته و تصریح کرد: نهضت ما، حرکت ما و آرمان های ما فاطمی است و بر سر این آرمانها نه گردشت به عقب، نه توقف و نه تردید داریم.

عضو سابق شورای نگهبان، با برشمردن آفت ها و آسیب های جامعه مسلمان صدر اسلام پس از رحلت پیامبر(ص) افزود: این آفتها در هر جامعه ای امکان ظهور و بروز دارد به همین خاطر باید جامعه فاطمی ما پیوسته مراقبت ها را داشته باشیم تا مخاطب سرزنش های حضرتش قرار نگیریم.

قائم مقام سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، راه جلوگیری از انحراف جامعه را آگاهی، معرفت عمیق و بصیرت دانسته و اظهار کرد: سستی در استقامت بر عقائد و اصول، دنیا طلبی و رفاه طلبی، بی تفاوتی شدید نسبت به مسائل اجتماعی، کنار گذاشتن معارف توحیدی پیامبر، عواملی است که حضرت زهرا(س) از آنها بعنوان دلایل انحراف و عقب گرد جامعه اسلامی پس ار رحلت پیامبر(ص) یاد می کنند. و ما باید در همیشه تاریخ خود را مخاطبان آن حضرت دانسته و از به انحراف کشیده شدن جامعه جلوگیری کنیم.

دکتر غلامحسین الهام خاطر نشان کرد: جامعه باید با آگاهی و بصیرت، ایمان کامل، احساس مسئولیت در همه صحنه های اجتماعی از دینش، استقلالش، شرافتش و هویتش دفاع کند و هر غفلتی، فرصتهایی را خواهد سوزاند و تهدیداتی را در جامعه بوجود خواهد آورد.


 ترس از الگو شدن نظام اسلامی را مهمترین نگرانی و علت دشمنی آمریکا و غربی ها

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دولت نهم، با بیان اینکه شیاطین اجتماع کردند تا اساس حرکت عدالت خواهی، معنوی گرایی، توحید و عدل کشور را به یغما ببرند اظهار کرد: بهانه ها مقفاوت است، یک روز حقوق بشر، روزی هسته ای. اما بهانه اصلی اسلام، ایمان و استقلال خواهی این ملت بزرگ است.

معاونت سابق تحقیقات سازمان تبلیغات اسلامی، ترس از الگو شدن نظام اسلامی را مهمترین نگرانی و علت دشمنی آمریکا و غربی ها دانسته و گفت: این مردم با انقلاب اسلامی خود نشان دادند که می توان ایمان و معرفت داشت و رشد علمی هم کرد، می توان در علوم جدید پیشتاز بود و اخلاق را نیز حفظ کرد.و ثابت کردند که قدرت فضایی شدن ملازمه با همجنس گرایی و فتح عرصه های نانو شدن ملازمه با پذیرش تفکرات لائیک و بی خدایی، نیست.

 وی با بیان اینکه باید با تمام وجود از همه دستاوردهای علمی کشور صیانت شود، دعوای ما با غرب را فکری و تمدنی دانسته و اظهار کرد: فکر و تمدن مادی و شیطانی در مقابل فکر و تمدن دینی و آسمانی قرار گرفته است و در حالی علیه ایران اسلامی قطعنامه حقوق بشری صادر می کنند که جنایتهای بزرگی در کارنامه خود دارند و از طرفی تنوع حقوق بشری در همه عرصه های دنیا یک  واقعیت است.

وزیر سابق دادگستری با بیان نمونه هایی از اقدامات ضد حقوق بشرانه اتحادیه اروپا گفت: حملات نظامی و کارنامه ها جنایت های اروپایی ها و آمریکایی ها در عراق و افغانستان، زندانها و شکنجه گاه های وحشیانه و صدها مورد جنایت گوشه ای از کارنامه سیاه آنهاست.

  تناقض گویی غرب در خصوص آزادی بیان 

دکتر غلامحسین الهام، به تناقض گویی در اصول ادعایی غربی ها پرداخته و افزود: تردید کننده در هولوکاست به زندان و مورد تعقیب قضایی قرار می گیرد ولی توهین کردن به قرآن و پیامبران الهی مجاز و آزادی بیان محسوب می شود.

این دکترای حقوق جزا و جرم شناسی، مواجه نظام اسلامی با غرب را جنگ تمدن ها و پایه های اختلاف را بنیادی توصیف کرده و خطاب به آمریکایی ها تأکید کرد: آمریکایی ها چه ها که نکردند؟ چه جنایتها که انجام ندادند! … . شما(آمریکایی ها) چه دارید که ما از شما الگو بگیریم؟ کدام کرامت انسانی و اسلامی را دارید که از شما پیروی کنیم؟ . حالا کسانیکه خود بزرگترین ناقضان حقوق بشر هستند، برای ما نسخه حقوق بشر می پیچند؟

رئیس سابق مرکز تحقیقات شورای نگهبان قانون اساسی، ادامه داد: در سالهای توحش آمریکا، موضوع حقوق بشر در ایران مورد توجه بوده است. زمانی که اروپایی ها حتی حیوانات را هم مجازات می کردند، در حکومت اسلامی، کودکان، دیوانگان و ناتوانان فاقد مسئولیت برای مجازات شدن بودند.

غلامحسین الهام با اذعان به برخی مشکلات رفتاری در هر کشوری تأکید کرد: در هر جایی اشکالات و قانون شکنی هایی وجود دارد، مبنای قیاس بر اساس مبانی و اصول است نه برخی رفتارها. بدترین نظام حقوق بشر در اروپا اجرا می شده است. غربی ها هم در رفتار و هم در مبنا بزرگترین نقض کنندگان حقوق بشر هستند.

وی به یک مشاهده عینی در آمریکا اشاره و افزود: در آمریکا یک ایرانی به اتهام قتل که ادله متعددی بر رد آن وجود دارد، بدون محاکمه قریب به 25 سال است که در بازداشت موقت به سر می برد و زندانی است و مورد بدترین تجاوزات در آنجا قرار گرفته است.

قائم مقام سابق نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به فرمان 8 ماده ای امام خمینی(ره) تصریح کرد: آن چه بر خلاف برخورد می کند، خود نظام اسلامی است، فرمان 8 ماده ای، یک نظارت درونی بر سیستم عمومی کشور در اوج انقلابی گری است و دائم مراقبت می کردند به اسم انقلابی گرایی، سیلی اضافه به متهم زده نشود.

دکتر الهام خاطر نشان کرد: هم جنس گرایی حتی در غرب هم جانیفتاده است ولی این اقدام چندش آور در شورای حقوق بشر رسمیت پیدا می کند.

وزیر سابق دادگستری با بیان اینکه بحث روی آزادی دو زندانی نیست ، بحث بر سر حوزه فکری است که ریشه این نظام را هدف قرار داده ، افزود: اگر یک نظام اسلامی، این قدرت علمی را بدست آورد،  با توانمندی های علمی به روز، با آن کشور نمی شود برخورد کرد.

وی به تاریخچه بحث هسته ای اشاره و با بیان تجربه تاریخی مذاکرات هسته ای افزود: منافقین که رسوایی آنها عالم گیر شده است ادعا کردند که ایران بطور مخفیانه بدنبال تولید بمب اتم است. که در پی آن دولت اصلاحات در سعدآباد با غربی ها کنار آمد و پروتکل الحاقی را نیز داوطلبانه پذیرفت که هر موقع و هر جا که می خواهند بازرسی کنند که متعاقب آن تمام تأسیسات هسته ای تعطیل و حتی تحقیقات علمی نیز متوقف شد و این در حالی بود که چند دستگاه سانتریفیوژ ما، هنوز به حرکت در نیامده بودند.

 ایران حامی تروریستها وساختار ضد حقوق بشری ایران

سخنگوی سابق قوه قضائیه ادامه داد: پس از تعطیلی کامل تآسیسات هسته ای، در پاریس ایران به عنوان حامی تروریستها معرفی شد و اعلام کردند که ایران ساختاری ضد حقوق بشری دارد. و گفتمانی انتقادی حقوق بشری راه افتاد که سیتم سیاسی تان باید عوض شود.

غلامحسین الهام، امتیاز غربی ها به ایران را در قبال تعطیلی کامل فعالیت های هسته ای مورد ارزیابی قرارداده وتصریح کرد:  تمام فعالیت های هسته ای ما بطور کامل تعطیل شد، همه فرصت ها از دست رفت، دانشکده های فیزیک رو به تعطیلی رفت، تأسیساتی که با تلاش شبانه روزی جوانان مان بدست آمده بود پلمپ شدند، دانشمندان جوان ما احساس حقارت می کردند و در مقابل آن، اروپایی ها قول عضویت در تجارت جهانی را به ایران داده بودند که طی آن نیز ایران به بازار کالاهای غربی تبدیل می شد.

سخنگوی دولت نهم به عمل نکردن دولت قبل به سخنان رهبر انقلاب برای باز کردن پلمپ ها اشاره کرد و گفت:در سال 84 قبل از تنفیذ دکتر احمدی نژاد بعنوان رئیس جمهور، مسئله هسته ای به مسئله اول دولت تبدیل و قبل از ریاست جمهوری به نظنز مسافرت کردند. مردم با شعار ” انرژی هسته ای حق مسلم ماست” یک رفراندوم در افکار عمومی انجام و حق هسته ای را مطالبه می کردند.

دکتر الهام به تحول در حوزه هسته ای در دوران ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد اشاره و اذعان کرد: دانشمندان جوان هسته ای با اندیشمندی و پشتوانه رهبری و حمایت های مردمی ظرف 6 ماه به غنی سازی 5/3 درصدی در مقیاس آزمایشگاهی دست یافتند که یک موفقیت کامل بود و بعد از آن سرعت دست اوردهای هسته ای ایران افزایش یافت و ایران در حالی بر سوخت هسته ای دست یافت که نظارت ها وجود داشت و همه چیز شفاف بود.

این حقوقدان برجسته، اعلام کرد: قدرت غنی سازی 5 درصد و 20 درصد نیز برای برطرف کردن نیازهای داخل بدست آمد و این روند در همه عرصه های علمی جاری شد.

وی به نامگذاری دهه چهارم انقلاب به نام “دهه پیشرفت و عدالت” توسط رهبر معظم انقلاب اشاره و با بیان اینکه پیشرفت بدون عدالت و عدالت بدون پیشرفت ما را به آرمان هایمان نمی رساند، اظهار کرد:  تحریم ها و قطعنامه های زیادی را پشت سر گذاشته ایم، طی 8 سال جنگ 8 قطع نامه علیه ایران صادر شد اما بالاخره قدرتهای مستکبر مجبور به پذیرش حق ایران شدند. دکتر احمدی نژاد معتقد بود که این تحریم ها در مقابل این پیشرفت ها ، بیش از کاغذ پاره ای نیستند.

دکتر غلامحسین الهام به موقعیت آمریکا و ایران در جریان تحولات هسته ای پرداخته و گفت: موفق شدیم فشارهای آمریکا را پشت سر بگذاریم، گروه نَم متشکل از 118 کشور حق هسته ای ایران را به رسمیت شناختند و جبهه ای از مستضعفین در مقابل مستکبران شکل گرفت، هیمنه آمریکا شکسته شد، حیات خلوت آمریکا به خانه جمهوری اسلامی از نظر انگیزش ظلم ستیزی آمریکا تبدیل شد.

وزیر دادگستری دولت نهم انتخابات 88 و حضور گسترده مردم را ناشی از رضایت مندی مردم از عملکرد دولت دانسته و اظهار کرد: برخی خواص آن شادی را تلخ کرد و با دروغ اجازه ندادند که این حرکت ادامه داشته باشد ولی ذلیل شدند. اگر آن اتفاقات و حوادث پس از آن انتخابات باشکوه صورت نمی گرفت، تحریم ها بوجود نمی آمد. اگر وحدت مسئولین صورت می گرفت، از تحریم های سنگین 91 عبور می کردیم.

  مشکلات کنونی ایران ناشی از اقدامات برخی خواص

سخنگوی دولت نهم، مشکلات کنونی کشور را ناشی از اقدامات برخی خواص دانسته و تأکید کرد: در هر بلندگویی استقلال خواهی دولت را تهدید سازی، بی تدبیری، ایجاد اجتماع جهانی و کشاندن کشور به جنگ اعلام می کردند و دیدیم که هیچ کدام از آنها اتفاق نیفتاد و حتی در برخی از خطبه های نمازجمعه علیه دولت و اقدامات عزت آفرین آن جنگ روانی به راه می انداختند.

دکتر الهام، با بیان اینکه دولت نهم و دهم، با تمام توان، منویات رهبری را دنبال می کرد اظهار کرد: چه کسی با اتکا به دشمن به پیشرفت رسیده است؟ اینکه چشممان به شیطان باشد تا نزد او محبوب باشیم، جواب نمی دهد.

وی با بیان اینکه، در دولت یازهم ضربات مهمی به پیشرفت و عدالت زده شد گفت: در دهه چهارم که با نام “دهه پیشرفت و عدالت” نامیده شده است، دولت یازدهم ضربات مهمی به پیشرفت و عدالت زده است. پیشرفت کشور با توافق هسته ای به آن ضربه زد و عدالت با تغییر هدفمندی ضربه مهمی خورد.

معاون سابق ریاست جمهوری، توافق نامه هسته ای را ننگ و پشت کردن به شهیدان هسته ای دانسته و گفت: در مقابل امتیازاتی که در مذاکرات داده ایم، کشور را به مکان کالاهای لوکس خارجی می خواهند تبدیل کنند تا مشکلات اقتصادی کشورهای اروپایی برطرف شود. توافق هسته ای ضربه زدن به دستاوردهای علمی کشور است.

دکتر غلامحسین الهام، مشکل غرب با ایران را ناشی از اسلامی بودن و مستقل بودن ایران دانسته و افزود: مشکل غرب بحث هسته ای ایران نیست بلکه بحث نظامی سیاسی کشور است و می خواهند اسلام را تعطیل کنند.

وی ادامه داد:  انرژی هسته ای بدون اسلام به چه درد می خورد، قبل از انقلاب هم قراردادهایی با کشورهای مختلف اروپایی داشتیم ولی با پیروزی انقلاب، به تعهدات خود عمل نکردند. در بحث سوخت 20 درصد، مبادله سوخت 5 درصد با 20 درصد را مطرح کردیم ولی دو باره آن را به هم زدند. و تجربیات ما نشان می دهد که به هیچ وجه نمی شود بر آنها اتکا و اعتماد کرد.

وزیر دادگستری دولت نهم، اساس روابط بین المللی امروز را بر اساس نابرابری و ناعدالتی دانسته و تصریح کرد: آمریکا اولین کشوری است که غنی سازی را به سمت تولید بمب اتمی منحرف و تنها کشوری است که از بمب اتمی نیز علیه بشریت استفاده کرده و امروز آمریکا معلم بشر شده است؟ باید بر اساس این روابط ناعادلانه گرگ درنده آمریکا بمب اتم داشته باشد تا کسی مقابل آن نایستد.

دکتر غلامحسین الهام، پذیرش ان پی تی توسط ایران را مورد اشاره قرار داده و ادامه داد: در سال 47 ایران معاهده ان پی تی را به صورت موقت و 25 ساله پذیرفت ولی در سال 74 ایران عضو دائم این معاهده است و بر طبق این معاهده باید به ایران برای دست یابی به فن آوری صلح آمیز هسته ای کمک می کردند که نه فقط این کار را نکردند بلکه از این حق هم جلوگیری کردند.

وی با انتقاد از دولت یازدهم در پیمودند مجدد راه رفته شده در گذشته، افزود: دولت جدید با چه توجیه ملی راه اشتباه گذشته را که تجربه کردیم را دوباره تکرار و افرادی تمام تلاششان را می کردند تا در این توافق راه ها لغو آنرا بطور کامل ببندند و اطلاعات آن را از مردم مخفی می کنند.

معاون رئیس جمهور دولت نهم، با اشاره به برخی ازمفاد توافق نامه هسته ای، تصریح کرد: هر چه 20 درصد مواد غنی شده داشتیم آنها را اکسید کردیم، متعهد شدیم که سانتریفیوژهای جدید نصب نخواهیم کرد و از تزریق گاز به سانتریفیوژها جلوگیری می کنیم،تحقیقات هسته ای با محدودیت و مشروط شده است و در مقابل مقداری از پول بلوکه شده خودمان را در 8 قسط به ایران پرداخت کنند و همین پول را نیز باید محل خرجش را آنها بگویند. از این پول حق عضویت مان را در سازمانهای بین المللی برداشت می کنند و این در حالی است که بسیاری از کشورها، سالهاست حق عضویت خود را پرداخت نکرده اند.

وی ادامه داد: از این پول، شهریه دانشجویان ما را در کشورهای خارجی پرداخت می کنند که باز پول آن به جیب خودشان می رود.صنعت پتروشیمی را آزاد کردند و این در صورتی است که ما در پتروشیمی مشکل نداشتیم و بازار آن را پیدا کرده بودیم.

این حقوق دان برجسته، با اشاره به قانون مجلس هفتم در سال 88، اظهار کرد: بر طبق مصوبه دولت، فن آوری چرخه سوخت از نظر علمی و عملی، چرخه را فعال کند و  20 هزار مگاوات برق هسته ای تولید کند، این قانون است و دولت حقوق دان باید به قانون عمل کند .

وزیر دادگستری دولت نهم، با انتقاد از تخطئه دولت قبل توسط مسئولین دولت جدید، گفت: همه دستاوردهای فن آوری هسته ای توسط دولت با این توافق تعطیل شد. همه کارها برای هیچ؟ غربی ها امتحان شده نبودند؟ دولت با موضع ضعف و با دست رو شده وارد مذاکرات شدند، بجای اتکا به توانایی داخلی و توکل بر خدا به سمت غرب رفتید و ذلت آفریدید.

نیاز کنونی کشور حفظ وحراست از ارزشهاست

دکتر الهام، نیاز کنونی جامعه را حفظ و حراست از ارزشها دانسته و خاطر نشان کرد: ما بیش ار هر چیز نیاز به حفظ ارزشهای انقلابی هستیم که آنها به آسانی بدست نیامده اند و باید مردم و مسئولین متحد و منسجم باشند و مردم را باور کنیم و بدانیم که این ملن پشتیبان انقلاب هستند و بدانید که این مسیر برگشت می کند و آن چیزی که شأن مردم ایران است، تحقق خواهد یافت و این تمدن شیطانی را شکست خواهیم داد و آن روز نزدیک است.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 19
  • :
  • 49
  • :
  • 32
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/0885 sec