سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 6046 منتشر شده در مورخ: 1393/2/16 ساعت: 21:32 گروه: فرهنگ و هنر  

استعفا پشت استعفا

روند پشت سر هم استعفاهای مسئولان و مدیران تئاتری و برخی تماشاخانه‌ها در چند روز اخیر موضوع یک گزارش در روزنامه جام جم شده است.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم جام جم نوشت:

جشن‌های روز جهانی تئاتر در ایران با استعفاها و انتقادهای متعددی همزمان شده است. در حالی که مهم‌ترین رویداد تئاتری کشور یعنی جشنواره تئاتر فجر هنوز بلاتکلیف است و جمعی از اهالی هنر نمایش هم به دبیر تازه منصوب شده تئاتر کودک و نوجوان نامه نوشته و خواستار کناره‌گیری او شده‌اند، مدیر تئاترشهر هم استعفا کرد تا شرایط بحرانی هنر نمایش ایران در هفته جهانی تئاتر و برگزاری جشن‌های اردیبهشت تئاتر بیش از پیش به‌چشم بیاید.

به گزارش جام‌جم، استعفاهای پی‌در‌پی در تئاتر کشورمان در ایامی که اهالی تئاتر خود را برای برگزاری جشن‌های هفته‌جهانی تئاتر آماده کرده بودند شرایط خاصی را برای اهالی این هنر ایجاد کرده است.

این استعفاها با کناره‌گیری شهرام کرمی از دبیری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودکان و نوجوانان همدان آغاز شده بود و حسین طاهری مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی پیام دهکردی را جایگزین او کرده بود. این انتخاب از سوی انجمن تئاتر کودک و نوجوان با واکنش‌هایی روبه‌رو شد. اعضای این انجمن خواستار کناره‌گیری دهکردی شده و اعلام کردند این جشنواره نیاز به یک فرد متخصص و آشنا به تئاتر کودک دارد

در ادامه طی روزهای گذشته شاهد استعفای اتابک نادری مدیر مهم‌ترین مرکز تئاتری کشورمان بودیم و مریم فشندی مدیر معتبرترین سایت تئاتر یعنی «ایران تئاتر» هم از ادامه فعالیت‌هایش انصراف داد و در همین‌حال روز گذشته خبری غیررسمی درباره خداحافظی پیمان شریعتی مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی پس از سال‌ها همکاری با این مجموعه منتشر شد.

استعفا پشت استعفا

وقتی صحبت‌های کسانی را که چند وقت گذشته ترجیح داده‌اند از حوزه تئاتر کناره‌گیری کنند مرور می‌کنیم، محور و ریشه اصلی آنها را در ناکارآمدی مدیریت تئاتر کشور می‌بینیم، شهرام کرمی درباره دلایل استعفای خود روی وبلاگ شخصی‌اش نوشت: متاسفانه در یک سال اخیر از نظر حمایت‌های مالی اذیت شدیم، زیرا جشنواره روز‌به‌روز بزرگ‌تر شد، اما بودجه و امکانات آن تغییری نکرد و این مسأله کمی کار را دشوار کرد. متاسفانه با چنین وضعی نمی‌توان نه‌پاسخگوی هنرمند بود و نه مردم.

پس از آن خبر استعفای اتابک نادری مدیر مهم‌ترین مرکز و نماد تئاتر کشور در حالی مطرح شد که او چند روز قبل‌از این اتفاق برنامه‌هایش برای بازسازی تئاترشهر را اعلام کرده بود. خبر استعفای او تا چند روز مسکوت ماند تا این‌که روز گذشته اعلام شد پریسا مقتدی که پیش از این رئیس تالار سنگلج بود، جایگزین او شده است.

نادری درباره این موضوع به تسنیم گفت: نکته‌ای که وجود دارد، مشکلات تئاترشهر سر جای خود است و صورت مسأله همچنان حل نشده است. اگر ما تئاترشهر را به عنوان یک تخلیه سوپاپ فشارها ببینیم، به جایی نخواهیم رسید و باید درست‌تر و حرفه‌ای‌تر نگاه کنیم. من هم کسی نیستم که دیروز آمده باشم و امروز بروم، 25 سال سابقه کار هنری دارم و 12 سال است که در عرصه مدیریت اجرایی فعالیت می‌کنم، اما اکنون با توجه به شرایط، ترجیح می‌دهم که بیشتر بازیگر باشم نه یک مدیر، این‌گونه راحت‌تر هستم.

در ادامه این اتفاقات صبح روز گذشته خبر استعفای پیمان شریعتی مدیر روابط عمومی مرکز هنرهای نمایشی نیز اعلام شد. با گذشت کمتر از یک ساعت شریعتی این خبر را رد کرده و گفت فقط چند روز به علت این‌که درگیر کمک به مرضیه محجوب در جشنواره تئاتر عروسکی بوده، در مرکز حضور پیدا نکرده است. البته با توجه به اتفاقات روزهای گذشته تئاتر باید منتظر بود تا همین روزها جایگزین پیمان شریعتی هم معرفی شود.

برکناری یک مدیر در بی‌خبری او

البته اگر قرار باشد یک گام به عقب برویم به اتفاق دیگری هم در مرکز هنرهای نمایشی برمی‌خوریم که خوشایند نیست. وحید لک مدیر امور استان‌های سابق این مرکز یک روز صبح به محل کار خود مراجعه کرد و با حسن رونده مدیر جدید تئاتر استان‌ها روبه‌رو شد، این مدیر تئاتری هم هیچ گونه اطلاع قبلی از برکناری خود نداشته است.

این اتفاقات در حالی رخ می‌دهد که هنرمندان تئاتر این روزها از شرایط خود بسیار ناراضی هستند و چشم‌انداز روشنی برای ادامه فعالیت خود در این عرصه نمی‌بینند و انتقادات جدی را در رسانه‌ها طرح کرده‌اند.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 18
  • :
  • 46
  • :
  • 33
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/1206 sec