سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 6318 منتشر شده در مورخ: 1393/2/22 ساعت: 09:09 گروه: صفحه نخست  
در جستجوی یاران (قسمت سی و هفتم)
سفرنامه

در جستجوی یاران (قسمت سی و هفتم)

علاقه مندان(درجستجوی یاران)می توانند قسمتهای بعدی این سفرنامه مهیج را در روزهای زوج در شبکه خبری هزاره سوم پیگیری نمایند

بدرقه از بندر امیرآباد توسط دوست آزاده

حسین آقا برای بدرقه ما بعد از ظهر از مرخصی استفاده کرد. وی اصرار داشت تا شب را در منزل وی بیتوته کنیم اما زمان بندی سفر این امکان را به ما  نمی‌داد گرچه بسیار مشتاق بودم تا شبی در کنار دوستم به ذکر خاطرات سخت اسارت بپردازم اما ذیق وقت این امکان را از ما سلب نموده بود لذا ضمن پوزش از وی تصمیم به ادامه سفر گرفتیم حسین بسیار مشتاق بود تا ساعات پایانی روز در کنار ما باشد!

برای بدرقه راه میان بری را سفارش داد و خود با ماشین برای هدایت جلوتر حرکت نمود. بعد از 10 کیلومتر رکاب زنی حسین آقا نقطه‌ای از ساحل دریا را نشان داد وی معتقد بود قرار است از این نقطه آب به دشت سمنان آب پمپاژ شود، لوله‌های قطور زیادی وجود داشت که موید صحبت بردار آزاده حسین محمدی بود. با صرف چای که توسط حسین از قبل پیش بینی شده بود مجدداً به راه ادامه دادیم.

ساحل خزر منطقه امیر آباد ، علی قربان پور، حسین محمدی، مهدی خان زاده

حسین آقا بیش از 35 کیلومتر از مسیر را به بدرقه ما ادامه داد.

 با نزدیک شدن غروب آفتاب در مسیر خزر شهر از یک‌دیگر خداحافظی کردیم مسیری را که وی در نظر گرفته بود بسیار زیبا و دل‌انگیز بود گرچه در بخشی از مسیر وی قصد مزاحی نمود و بر سرعتش افزود تا اندکی از مسیر را سرعتی و بدون توقف رکاب بزنیم تا به قول خودش حالی از ما بگیرد!

اما با توجه به هوای بسیار خوب بهاری و شرایط عالی و روحیه مناسب، ما نیز بدون توقف تا لحظه‌ای که وی توقف نکرد به رکاب‌زنی سرعتی پرداختیم! بلاخره خود وی توقف نمود و رکاب‍زنی تیم را ستود. گویا وی انتظار استقامت این چنینی را نداشت، قبل از غروب آفتاب از حسین آقا جدا شدیم و به راهمان ادامه دادیم.

لحظات جدایی ازآزاده حسین محمدی شنبه 23/2/1391

چند کیلومتری را در مسیری که آسفالت چندان مناسبی نداشت رکاب زدیم سپس برای استراحت شام‌گاهی در یکی از پلاژهای ساحلی خزر شهر اطراق نمودیم. شبی بسیار آرام با ساحلی زیبا و غروبی دلنشین اما گرفته، احساس میکردم نسبت به غروب آفتاب شرطی شده بودم! زیرا غروب آفتاب برای من تداعی کننده گذشته‌ای تلخ اما سراسر تجربه بود.

حضور 2 دوچرخه‌سوار برای هم وطنان مهربانی که برای گذراندن لحظاتی خوش تا پاسی از شب را کنار دریا می‌گذراندند جذاب بود. توسط بعضی از هم‌وطنان حاضر در کنار ساحل با آش پذیرایی شدیم تا ساعت 12 نیمه شب از ساحل زیبا لذت بردیم.

 غروب آفتاب و حضور خانواده‌ها به همراه فرزندان خردسال مرا نیز دل‌تنگ دختر خرد‌سالم حلماء نمود، شیرین‌زبانی وی را مدتی بود که شاهد نبودم برای سرگرم نمودن خودم گزارش روزانه سفر را به سیدمحسن حیدری در استان خراسان رضوی و حجه‌الاسلام عبدالکریم مازندانی در شهر قم دادم تا برای رویت علاقه‌مندان به سفر در سایت‌های پیش بینی شده درج نمایند.

علی قربان پور، غروب دلگیر 23/2/1391 ساحل زیبای خزرشهردر خال ارائه گزارش روزانه

معمولا شبی چند ساعت به تماس‌های دوست داران سفر پاسخ می‌دادم و تقریباً روزی یک بار نیز با دخترم فاطمه در تماس بودم فاطمه بیشترین توجه را سفرم داشت.

 اواخر شب سفارش جوجه دادیم تا چهارمین وعده غذایی یکسان را تجربه کنیم، البته در آن هوای روح‌انگیز بهاری و در خلوت ساحل غذا و چای بسیار دلچسب بود. آقا مهدی اوایل شب حال خوشی نداشت!

علت را جویا نشدم گاه تلفن‌های مهدی موجب تکدر خاطرش می‌شد! متاسفانه همین موضوع در ادامه سفر تاثیرگذار بود و باعث میشد تا بخشی از ثبت تصاویر را از دست بدهیم و سکوت چند ساعته تلخ و گزنده‌ای را در پی داشت که لذت سفر را از من می‌گرفت.

احساس کردم مهدی احساسات بسیار رقیقی دارد که گاه موجب خستگی در سفر می‌شد صبور بودن لازمه سفرهای طولانی می‌باشد بویژه سفرهای گروهی که هماهنگی و بالا بردن آستانه تحمل می‌تواند لذت سفر را دو چندان نماید.

 شب را با اجازه مسئول پلاژ در همان مکان بیتوته نمودیم. برای در امان بودن از باران‌های ناگهانی بهاری در زیر آلاچیقی خوابیدیم.

 

مهدی خان زاده ساحل خزر شهر اردیبهشت 1391

شب را دقایقی با مسئول پلاژها به صحبت پرداختم. مردی بسیار خوش مشرب از اهالی خراسان بود، خودش را براتعلی غفاری معرفی نمود. چهره‌ای خونگرم که کوله‌باری از تجربه‌های تلخ را به همراه داشت.  صحبت با وی بسیار دل‌نشین و آرام بخش بود.

از خاطرات زندگیش تعریف نمود، از زندگی سه دهه قبل و عواملی که موجب هجرت از وطن اصلی‌اش شده بود، از مردم مهربان خزر شهر صحبت کرد.

 اما توضیحاتش مانع از آن نبود که از دل‌تنگی‌هایش در مورد خاک آبا و اجدادیش صرف نظر کند، آقای غفاری هزینه اقامت شبانه را از ما دریافت نکرد به قولی میهمان نوازی را به حد کمال رسانید وی از اینکه بیشتر توریست‌های دوچرخه‌سوار خارجی‌ها بودند اظهار تعجب نمود.

 حضور ما در آن موقع از سال در آن مکان برای وی غیر مترقبه بود کم‌کم ساحل خلوت گردید و ما نیز برای استراحتی کوتاه به پلاژ پناه بردیم.

شنبه  23/2/1391 بیش از 4 ساعت در بندر امیرآباد توقف داشتیم اما به دلیل سرعت در حرکت و سحرخیزی بیش از یک صد کیلومتر از مسیر را رکاب زده بودیم. به نظر من این مقدار رکاب‌زنی مسافتی مناسب و قابل قبول بود.

استراحتی مناسب و آرامش نسبی در فضای بهاری و ساحلی، برای من دل چسب و لذت‌بخش بود. گرچه مهدی کمی زود و با ناراحتی خوابیده بود اما من تا دیر هنگام در ساحل قدم زدم. دقایقی با دخترم تلفنی صحبت کردم و از طبیعت زیبای کنار دریا نهایت بهره را بردم.

خلوت شبانه توام با صدای امواج دریا مرا برای لحظاتی به زمان‌های دور سوق داد. یاد شب‌های دل‌گیراسارت برایم زنده شده بود و دلم کاملاً بهاری شده بود. ترنم چشمانم گواه موضوع بود.

 محبت هم وطنان در طول سفر برای من مایه افتخار و مباهات بود بخوبی احساس کردم که جای‌جای ایران سرای من است آخر شب در غیاب آقامهدی شیطنتی نمودم و سفارش قلیانی دادم و ساعتی را سرگرم آن شدم!

پذیرایی هموطنان خزر شهر

 

در جستجوی یاران علی قربان پور(علی فاروج)

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: هزاره سوم
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
سید سعید قاسمی مشهد مقدس 1393/2/22 - 09:50
rateup0
ratedown0
پاسخ
comment سلام و وقت بخیر حاج علی خدا قوت در پناه حضرت دوست موید باشید.
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 11
  • :
  • 7
  • :
  • 45
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/0762 sec