سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 6494 منتشر شده در مورخ: 1393/2/24 ساعت: 16:34 گروه: سیاسی  

ظهور کمیته فتنه در دانشگاه شهید بهشتی

پس از روی کار آمدن دولت جدید، تلاش بسیاری توسط مجموعه‌ای از خشونت‌گرایان حامی تز به آشوب کشیدن دانشگاه‌ها برای نمایش همراهی بدنه دانشجویی کشور با جریان فتنه صورت گرفته است.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم پس از روی کار آمدن دولت جدید، تلاش بسیاری توسط مجموعه‌ای از خشونت‌گرایان حامی تز به آشوب کشیدن دانشگاه‌ها برای نمایش همراهی بدنه دانشجویی کشور با جریان فتنه صورت گرفته است. از برکناری تعداد قابل‌توجهی از رؤسای دانشگاه‌ها گرفته تا اعلام فرمان آماده‌باش به اساتید سکولار حامی غرب در هیئات علمی! تا اینجای کار تلاش‌های صورت گرفته با انگیزه آماده‌سازی فضا برای «بروز و ظهور بحران‌های آتی» بوده است. به طور مثال یک نهاد به اصطلاح دانشجویی وابسته به حزب‌کار عضوگیری و بازسازی ساختاری خود را از سال گذشته آغاز کرده و در حال حاضر از بودجه قابل‌توجهی که حدس زدن منابع تامین‌کننده آن چندان کار سختی نیست، بهره‌مند است.

واضح است که پس از پایان فاز بازسازی ساختاری، بازیابی گفتمانی و آغاز حرکت‌های مشابه سواری گرفتن سیاسیون منزوی از دانشجویان و فضای دانشگاه‌ها در دوره اصلاحات را شاهد خواهیم بود اما قطعا کشف مبدأ احتمالی بروز واکنش‌های افراط‌گرانه به منظور نمایش «فتح دانشگاه» حتی بدون همراهی بدنه حداکثری دانشجویان، جالب‌توجه خواهد بود.

از حواشی ماجرا این طور برمی‌آید که این بار خشونت‌سازان بحران زیست، سرمایه‌گذاری بر دانشگاه شهید بهشتی را دست‌کم به عنوان پایگاه هدایت و آغاز آشوب ایدئولوژیک انتخاب کرده‌‌اند. دانشگاه‌هایی همچون علامه و تهران پیش از این امتحان خود را در دوران فتنه 88 پس‌داده‌اند و اتفاقا به جهت سیاسی بودن فضای علمی این دو دانشگاه حرکات مشکوک و خزنده کمیته فتنه به سرعت در آنها ردگیری و افشا خواهد شد. علاوه بر آن در این دو دانشگاه بزرگ سیاسی یک «اقلیت سیاسی» هرگز قادر به اجرای نمایش فتح نخواهد بود چرا که حتی در صورت موازنه نیروها، وقوع درگیری و تضارب آرا حتمی خواهد بود. با توجه به حساسیت جامعه بر حفظ فضای آرامش در محیط علمی کشور و پرهیز از همه‌گیری موج سیاست‌زدگی به جای فضای نقد گفتمانی، وقوع آشوب مستقیما نگاه‌ها را متوجه دولت خواهد ساخت. در مقابل جو دانشگاه شهید بهشتی بسیار سنگین است و به طور معمول دانشجویان و اساتید این مرکز علمی مشهور از ورود به مباحث روز خودداری می‌کنند. پس فتح این دانشگاه «بدون جرح گفتمانی» و افشای توخالی بودن ادعای در دست داشتن فضای حداکثری، شاید ممکن باشد!

رصد کمیته فتنه شکل‌گرفته از زمان اغتشاشات پس از انتخابات 1388 در این دانشگاه نشان از برنامه‌ریزی دقیق برخی اساتید دانشکده حقوق به منظور تبدیل فضای دانشگاه شهید بهشتی به محوریت کانون بحران‌ساز جامعه دانشجویی دارد. با خداحافظی دکتر افتخار جهرمی از ریاست این دانشکده فضای عقلایی حاکم بر این مرکز علمی مهم  به دست کسی افتاده است که در ایام فتنه 88 نیز به صورت محسوس در این دانشکده به تحریک دانشجویان مبادرت می‌ورزید اما در پایان پس از به آشوب کشیده شدن دانشگاه در برخی مقاطع محدود همچون آخرین حضور رئیس‌جمهور، هیچ حمایتی از دانشجویانی که دست به خشونت فیزیکی برده بودند به عمل نیاورد. همین موضوع موجبات دلسردی انجمن اسلامی دانشگاه از وی را در آن دوره پدید آورد اما متاسفانه با حضور دانشجویان جدیدالورود و بازنشسته شدن مدیر میانه‌رو دانشکده حقوق، فرد مذکور مجددا به واسطه کمرنگ شدن فضا از خاطرات اقدامات افراط‌گرانه‌اش، به «حاشیه‌سازی» مبادرت ورزیده است. پشت‌پرده میزبانی از خاتمی در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و تلاش برای رفع انزوا از وی نیز همین چهره است. شایعات زیادی مبنی برتلاش فرد مذکور که از بانیان اسلام ضد فقهی انگلیسی مشهور به «قرائت رحمانی» نیز هست، برای تکیه زدن بر کرسی ریاست دانشگاه شهید بهشتی به گوش می‌رسد.

دانشجویان اصلاح‌طلب دوره سابق حقوق دانشگاه شهید بهشتی وی را فردی مرموز، خطرناک و طالب قدرت می‌خوانند که در کلاس درس از «مقایسه بنیانگذار جمهوری اسلامی و هیتلر» به صورت جدی پیام دیکتاتوری بودن جمهوری اسلامی را القا می‌کرد اما پس از تحریک دانشجویان به افراط‌گرایی به کل نقش خود را در این قضیه انکار کرده و برای تلطیف فضا به دیدار مراجع قم شتافت! وی به واسطه رفتارهای ضدفقهی خود در دانشگاه، میان قضات از شهرت منفی زیادی برخوردار است به نحوی که به علت استناد به احکام یهود به عنوان مبنای نظریات شاذ خود از سوی طلاب دانشجوی رشته حقوق و کارورزان قضاوت با بایکوت علمی روبه‌رو است. پس از تجربه نسبتا موفق حضور خاتمی در دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی، دعوت از سایر عناصر فتنه و عوامل تاریخ‌گذشته‌ای همچون مصطفی ملکیان در دستور کار کمیته فتنه این مرکز علمی قرار دارد. گفتنی است روحانی یادشده، تولیت وقفیات یک سناتور پهلوی شهیر نیز هست که در حال حاضر اسپانسر برخی فعالیت‌های اصلاح‌طلبان سکولار در حوزه فرهنگ و هنر نیز به شمار می‌رود. پیش از این، رسانه‌های اصلاح‌طلب از وی به عنوان «خاتمی دوم» اصلاحات نام برده بودند.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: وطن امروز
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 16
  • :
  • 21
  • :
  • 19
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/2290 sec