سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 73443 منتشر شده در مورخ: 1398/10/9 ساعت: 21:03 گروه: اقتصادی  
رونمایی از محصولات فن‌آورانه در بستر بلاکچین/چالش های مطرح شده برای بلاکچین درست نیست

رونمایی از محصولات فن‌آورانه در بستر بلاکچین/چالش های مطرح شده برای بلاکچین درست نیست

داود فرج زاده مدیر فناوری در EMEW کانادا با اشاره به اینکه چالش های مطرح شده برای بلاکچین درست نیست، گفت: در حال حاضر بلاکچین به محدوده امنیت ورود کرده و در بخش شبکه گسترده شده است، هرچند در بخش بلاکچین در ایران از نظر تئوری دقت لازم نشده، لذا ایرانی ها بیشتر باید به بخش اپلیکیش ورود کنند.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم،آئین رونمایی از محصولات فن‌آورانه در بستر بلاکچین در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 داود فرج زاده مدیر فناوری در EMEW کانادا  در این مراسم با اشاره به اینکه چالش های مطرح شده برای بلاکچین درست نیست، گفت: در حال حاضر بلاکچین به محدوده امنیت ورود کرده و در بخش شبکه گسترده شده است، هرچند در بخش بلاکچین در ایران  از نظر تئوری دقت لازم نشده،لذا ایرانی ها بیشتر باید به بخش اپلیکیش ورود کنند.

وی افزود: اپلیکیش های زیادی در ایران با عدم قطعیت وجود داردو  برای نمونه وقتی یک موبایل سرقت می شود با وجود اینکه تمام پروتکل های امنیتی روی آن انجام شده باشد بازهم مالک موبایل نگران خواهد بود و به دنبال اطلاعات بک آپ است.

صادق دری نوگورانی استادیار دانشگاه تربیت مدرس درادامه طی سخنانی گفت: بلاکچین باعث تمرکز زدایی شده  و کنترل را به دست مصرف کننده می دهد،در بلاکچین می توان سازمان های خودمختار غیرمتمرکز ایجاد کرد که به صورت خودکار تنها مقررات را اعمال می کند که به حذف واسطه ها می انجامد.

نوگورانی اضافه کرد: نگرانی برای لو رفتن اطلاعات در بلاکچین وجود ندارد،برای نمونه اگر یک بانک اسناد و مدارک من را برای حساب بازکردن تایید کرد ضرورتی ندارد در بانک دیگری همین اطلاعات و مدارک را دوباره ارائه می دهند، حال در چنین شرایطی در بانک های خارجی وقتی یک اکانت بیت کوین ارائه می شود رد تمام مبادلات مالی آن را می بیند و اگر بیت کوینی سرقتی باشد هیچ ارزشی برای آنها نخواهد داشت.

وی ادامه داد: اطلاعات تنها با مجوز دارنده در بلاکچین مبادله می شودو اروپا در حال توسعه دادن حریم خصوصی است و امروز در دانشگاه تربیت مدرس تحقیقاتی بر روی پرونده سلامت بر بستر بلاکچین است که در مواقع اورژانسی بیمار می تواند تعیین کند چه کسی به اطلاعات شخصی او دسترسی داشته باشد. همچنین با استفاده از قابلیت بلاکچین می توان اسناد و مدارک جعلی را شناسایی کرد.

امیدعلی مسعودی دانشیار دانشگاه سوره نیز در ادامه این مراسم  گفت: برخورد ما فناوری ها سه گانه است و نخستین برخورد ایرانی ها با فناوری ورود توپ جنگی در زمان نادرشاه بوده و بعد از آن در جنگ چالدران به دلیل اینکه عثمانی از این تکنولوژی استفاده کرده اند، شکست خوردیم، پس از آن تلاش های برای توسعه این فناوری در کشور آغاز شد اما با امتناع گروهی مواجه شد و در نهایت پذیرش فناوری اتفاق افتاد، این روند توسعه فناوری همچنان ادامه دارد.

وی افزود: پس از اینکه فناوری در ایران مورد پذیرش قرار گرفت دیگر تلاشی برای همراه شدن با تغییرات آن انجام نمی شده و همین مسئله مشکل ساز است.

مسعودی بیان داشت: امروز نمی توانیم از فناوری گریزان باشیم، توانمندی که در بخش بلاکچین وجود دارد اینترنت اشیا زیرمجموعه این بخش قرار دارد، از طرف دیگر بلاکچین می توان دارایی ها را به صورت منابع دیجیتالی قابل انتقال تبدیل کرد و در نهایت حاکمیت سیاسی نمی تواند آن را تغییر دهد.

حجت عباسی مشاور بلاکچین در بانک ملی و  ملت نیز در ادامه این مراسم بیان داشت:دلیل تردید نسبت به اطلاعات بانکی و...ناشی از این است که این اطلاعات در اختیار افراد قرار ندارد. وقتی اطلاعات در اختیار سازمان ها و یا نهادهای مختلف هست امکان تغییر آن نیز وجود دارد، بنابراین وظایف نهادهای واسط در مدل های دیگر اجرا شود که شبکه بلاکچین با تغییر روش این هدف را محقق کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مقالات علمی در بستر بلاکچین می توانند به جای حذف یا رد امتیاز بگیرند،  موسسات علمی خارجی برای انتشار مقالات میلیاردها تومان گردش مالی سالانه  ایجاد می کنند در حالی که یک ریال آن در اختیار دارنده مقاله قرار نمی گیرد، از این رو با بهره گیری از بلاکچین می توان این روند را تغییر داد.

حسین قریب مدیرعامل شرکت سیتکس و  مشاور رمزارزها با تاکید بر اینکه رمزارزها را باید در دو بخش دولتی و بانک و اکوسیستم خصوصی بررسی کرد، گفت: در تمام دنیا وقتی فناوری های جدید وارد می شود در بدنه حاکمیت و جامعه مقاومتی برای پذیرش آن وجود دارد، حال در شرایطی که اکوسیستم غیردولتی منسجم عمل کند زمینه پذیرش و توسعه آن محقق می شود، هرچند در حوزه دانشگاهی نیز تاکنون در زمینه رمزارزها اختلاف نظر وجود داشت، اما در حال حاضر با مشارکت سازمانی موضوع تبدیل پول در حال انجام است.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 13
  • :
  • 18
  • :
  • 4
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/2962 sec