سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 73930 منتشر شده در مورخ: 1402/9/22 ساعت: 20:30 گروه: صفحه نخست  

چه زمانی تجدید ارزیابی و افزایش تعرفه های اخابر انجام خواهد شد؟

کنفرانس آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران شرکت مخابرات ایران روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. گزارش نبض بورس از این کنفرانس را بخوانید.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم به نقل از بورس تابناک؛ کنفرانس آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران شرکت مخابرات ایران روز دوشنبه ۲۰ آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. در این کنفرانس به سوالاتی در خصوص تجدید ارزیابی و افزایش تعرفه ها و افزایش سرمایه همراه اول و میزان پرداخت سود پاسخ داده شد:

 

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری‌ها در شرکت مخابرات ایران چه زمانی و به چه مقداری خواهد بود؟ ضمنا ملاک ارزیابی سرمایه گذاری‌ها منجمله همراه اول بر اساس نرخ تابلو خواهد بود یا NAV شرکت؟ با عنایت به تکلیف مجمع ۱۴۰۰ اقدامات از ابتدای آذرماه ۱۴۰۱ شروع و طی پیش پرداخت‌ها و جلساتی که با کارشناسان رسمی کانون دادگستری برگزار شد در حال انجام می‌باشد. با عنایت به اینکه در تجدید ارزیابی دارایی‌ها از محل سرمایه گذاری‌های شرکت مخابرات ایران، بایستی تمام دارایی‌های آن شرکت‌ها به طور کامل اعم از زمین، ساختمان، تجهیزات و همچنین سرمایه گذاری‌های آن‌ها ارزش گذاری گردد و خود این شرکت‌ها من جمله همراه شرکت‌های زیرمجموعه متعددی دارد بنابراین این ارزش گذاری‌ها در خارج از شرکت مخابرات ایران صورت می‌پذیرد که به جهت حجم بالا و فرایند پیچیده‌ای داشته مستلزم هماهنگی‌ها و صرف زمان زیادی دارد و لیکن پیرو جلسات متعدد صورت یافته با کانون کارشناسان رسمی مقرر گردید که نتایج ارزیابی در اسرع وقت (تا پایان دی ماه سال جاری) جهت ارائه به هیئت مدیره شرکت و متعاقبا تصمیم گیری هیئت مدیره در این خصوص انجام گردد؛ که انتظار می‌رود در صورت تصویب هیئت مدیره در خوشبینانه‌ترین حالت شرکت در اسفند ماه سال جاری و یا نهایتا تا مجمع سال جاری ۱۴۰۲ نسبت به اخذ مجوزات و برگزاری مجمع افزایش سرمایه اقدام نماید.
سرمایه گذاری‌های بلندمدت ثبت شده در صورت‌های مالی شرکت اعم از بورسی و غیر بورسی شامل این تجدید ارزیابی خواهند بود.
با عنایت به جلسات صورت گرفته در سازمان بورس و اوراق بهادار نحوه ارزیابی دارایی‌های سرمایه گذاری توسط کارشناسان رسمی کانون دادگستری NAV شرکت‌ها می‌باشد.

 

افزایش تعرفه اینترنت و تعرفه همراه در چه وضعیتی است؟ و از چه زمانی عملیاتی خواهد شد؟ موضوع افزایش تعرفه اینترنت از ابتدای سال جاری در دستور کار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفت و طی جلسات متعددی که در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برگزار شد بلاخره افزایش تعرفه اینترنت مصوب گردید.
شایان ذکر است طبق مصوبه کمیسیون مربوطه افزایش نرخ تعرفه اینترنت صرفا مربوط به تعرفه بخش سیار نبوده بلکه شامل افزایش نرخ تعرفه در بخش ارتباطات ثابت و همچنین سایر سبد‌های ارائه خدمات باند پهن نیز خواهد بود. 
نظر به اینکه جزئیات مصوبه اعم از میزان افزایش و. در حال رسیدگی در کمیته‌های تخصصی آن سازمان بوده و به مراحل نهایی نزدیک شده بنابراین انتظار می‌رود در آینده نزدیک به اپراتور‌ها ابلاغ گردد.

 

آیا شرکت در نظر دارد تجدید ارزیابی از محل زمین و ساختمان را نیز انجام دهد؟ در حال حاضر افزایش سرمایه صرفا از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری‌های بلند مدت بوده و در مرحله کارشناسی می‌باشد. ولیکن پس از اتمام موضوع فوق الذکر و پیرو جلسه برگزار شده در سازمان بورس، شرکت در نظر دارد نسبت به تجدید ارزیابی سایر دارائی‌ها نیز در سال‌های آتی اقدام نماید.

 

افزایش سرمایه مخابرات از محل همراه اول است آیا خود همراه اول برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائی‌ها و تجهیزات را دارد و یا اینکه صرفا ارزش گذاری است؟ هیئت مدیره همراه اول می‌بایست در این خصوص تصمیم گیری نماید.

چرا میزان پرداخت سود اخابر خیلی کم است؟ با عنایت به کاهش سود عملیاتی شرکت، میزان سودسازی نیز کاهش پیدا کرده که امید است با اقداماتی که در خصوص افزایش قریب الوقوع تعرفه‌ها صورت یافته، میزان سودسازی افزایش پیدا می‌کند.

چرا مدیرعامل شرکت مخابرات ایران همانند سایر شرکت‌های بورسی مصاحبه‌ای در جهت مثبت شدن سهم انجام نمی‌دهند؟ در واقع جلسه‌ی امروز و اطلاع رسانی صورت گرفته در همین راستا بوده و جهت حمایت از سهامداران شرکت می‌باشد.

چرا از افت سهام جلوگیری نشده و حمایتی از سهام بعمل نمی آید؟ افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی در واقع حمایت از ارزش سهام در بازار سرمایه می باشد تا ارزش واقعی سهم شفاف و برای سهامدار مشخص باشد.

به چه دلیل سهامدار عمده سهام را بفروش می رساند؟ سهامدار عمده تصمیمی به فروش سهام نداشته و ندارد و بخش ناچیزی از سهام فروش رفته و در راستای حکم قضایی صورت پذیرفته و با اقدام به موقع متوقف و مشکل مرتفع گردید.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
نویسنده: هزاره سوم منبع: تابناک
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 17
  • :
  • 10
  • :
  • 49
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/1356 sec