سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 8589 منتشر شده در مورخ: 1393/4/10 ساعت: 10:51 گروه: ورزشی  
چراغ سبز وزیر ورزش برای تمدید قرارداد کی‌روش

چراغ سبز وزیر ورزش برای تمدید قرارداد کی‌روش

وزیر ورزش و جوانان گفت:‌ اگر کی‌روش در سه چهار سالی که در ایران حضور داشته پرونده و سابقه درخشانی را بروز داده است، باید قراردادش تمدید شود.

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در خصوص ارزیابی خود از شرایط و نتایج کنونی دو رشته فوتبال و والیبال کشورمان اظهار داشت: خوشبختانه ورزش ما در شرایطی قرار گرفته است که سیر نسبتاً صعودی دارد. سیر صعودی ما در برخی از رشته‌ها شیب تندی دارد. در مجموع سیر صعودی فزآینده و و رو به رشد است.

وی با اشاره به شرایط این روزهای والیبال ایران ادامه داد: بطور مثال والیبال یکی از رشته‌هایی است که در این سیر شتاب زیادی دارد که این امر جای خشنودی دارد. سیر صعودی والیبال ماحصل برنامه‌ریزی و نگاه سیستماتیک به این ورزش است. اگر سایر رشته‌ها هم همین نگاه را داشته باشند می‌توانند سیر صعودی خوبی داشته باشند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص شرایط فوتبال ایران عنوان کرد: در مورد این رشته ورزشی باید بیشتر و دقیق‌تر بحث شود. فوتبال ما چهار دوره در جام جهانی بوده است که اگر سه گزینه برد، مساوی و باخت را در نظر داشته باشیم همواره در ادوار جام جهانی دو باخت را به دست آورده‌ایم. در یک دوره برد داشته و در سه دوره دیگر هم مساوی کرده‌ایم. در واقع سیر حرکتی فوتبال ما در جام جهانی یکسان بوده است و به صورت خطی با نوساناتی کم که گاهاً رو به پایین هم بوده است. این نشان می‌دهد که میانگین کار فوتبال ما ثابت بوده است.

گودرزی با بیان اینکه روند حرکتی فوتبال جای تأمل و مهندسی مجدد دارد، گفت: باید عوامل دخیل در این موضوع را بررسی کنیم. حوزه ساختاری در فوتبال باید بازنگری شود. یعنی نهادهایی که باید به بخش قهرمان‌پروری بپردازند تلاش بیشتری کرده و تأمل زیادی کنند. باشگاه‌ها اصلی‌تـرین نهاد در موضوع استعدادیابی و قهرمان‌پروری هستند. باشگاه‌ها باید در ترویج نیروهای انسانی توانمند بوده و کارآیی بیشتری داشته باشند. یکی دیگر از مباحث منابع انسانی است که شامل مربیان، ورزشکاران، دست‌اندرکاران و مدیران است، به طوری که مهمترین فاکتور یعنی ورزشکاران باید با نگاهی سیستماتیک انتخاب شوند.

وی افزود: باید به نظام استعدادیابی در فوتبال توجه ویژه‌ای شود. این نظام می‌تواند تأثیر شگرفی در ورزش و خصوصاً در فوتبال داشته باشد. والیبال ما از ۱۵ سال پیش این نظام را آغاز کرده است که البته در سال‌های اخیر شاهد اوج و سرعت گرفتن آن بوده‌ایم. چند شب پیش از اردوی تیم ملی نوجوانان والیبال بازدید کردم در آنجا بازیکنان ۱۵، ۱۶ ساله‌ای را دیدم که برخی از آنها قدی بالای دو متر داشتند، احساس می‌کنم اگر آنها به سن بزرگسالی برسند والیبال ایران می‌تواند همواره جزو سه تیم برتر دنیا باشد. اگر این موضوع هم در فوتبال رخ دهد موفقیت‌های ویژه‌ای خواهیم یافت و دیگر اما و اگرها و سایر مسائل از این رشته ورزشی حذف می‌شوند.

وزیر ورزش و جوانان در خصوص بحثی تمدید قرارداد با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: تصمیمات در خصوص کادر فنی تیم‌های ملی عموماً در فدراسیون‌ها تعیین می‌شود. نباید مسائل تخصصی به سایر بخش‌ها تسری پیدا کند. متأسفانه همه چیز در کشور ما به عالی‌ترین سطح متمرکز می‌شود. فدراسیون برای انتخاب مربی و اقدامات فنی بهترین مکان است و وزارت ورزش و جوانان باید در سیاست‌های کلان تصمیم‌گیری کند.

گودرزی افزود: این که یک مربی بماند یا نماند و یا اینکه دستمزدش چقدر باشد و همچنین کیفیت و برنامه‌هایش چگونه باشد باید در فدراسیون مربوطه مورد بررسی قرار گیرد. فدراسیون فوتبال هم باید در خصوص مربی خود تصمیم‌گیری کند اما اگر از من نظری بخواهند می‌گویم که فدراسیون فوتبال باید تحلیل کند که آیا این مربی در سه چهار سالی که در ایران حضور داشته پرونده و سابقه درخشانی را بروز داده است؟ آیا او از نظر معیارها نمره قبولی را گرفته است؟ براساس این تحلیل‌ها باید صحبت کرد که او باید بماند یا برود. بحث در خصوص دستمزد هم در مراحل بعدی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: در مورد دستمزد باید بگویم معمولاً نرم‌ها و مدل‌هایی در دنیا وجود دارد که به صورت تقریبی دستمزدهای مربیان را مشخص می‌کند. مثلاً یک مربی درجه یک حدوداً چقدر دریافت می‌کند و یک مربی معمولی چقدر دریافتی دارد.

وزیر ورزش اظهار داشت: نباید تابع یکسری بحث‌‌های ژورنالیستی و هیجانات جامعه شویم، چرا که این اتفاقات ما را از تصمیمات واقع‌بینانه دور می‌کند. بازی‌های جام ملت‌های آسیا که زمستان پیش رو در استرالیا برگزار می‌شود شرایط خاصی دارد. تیم میزبان از لحاظ فوتبالی در جایگاه مناسبی قرار دارد و کره و ژاپن همواره سیستماتیک کار می‌کنند اما متأسفانه در کشور ما چنین بحثی نیست. ممکن است شرایط خوبی در آسیا نداشته باشیم و باید خیلی سریع در این مورد تصمیم گرفته شود. آنچه در فدراسیون رخ بدهد را ما اعتنا می‌کنیم.

وی در خصوص کمک وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون فوتبال برای قرارداد کی‌روش گفت: فدراسیون فوتبال وضعیت اقتصادی خوبی دارد. آنها برای حق پخش تلویزیونی و تبلیغات محیطی برای دو سال ۱۶۰ میلیارد تومان قرارداد انعقاد کرده‌اند. هشت میلیون دلار هم از فیفا به سبب حضور در جام جهانی پاداش می‌گیرند. این اعداد محقق خواهد شد و طبیعتاً توان مالی فدراسیون فوتبال برای پرداخت بالا خواهد بود اما باید نگاه کرد به جایگاه مربی و دید که او چقدر ارزش دارد. نباید تابع کمپین‌‌ها باشیم. علاقمندان فوتبال باید درست تحلیل کنند. باید مقایسه کنند با جام‌های قبلی و ببینند آورده کادر فنی چه بوده است. باید اجازه داده شود که مدیران ما قدرت چانه‌زنی داشته باشند و گزینه‌های مختلفی را بتوانند در دست داشته باشند. باید آنچه به فوتبال ما کمک می‌کند بدور از هیاهو و تنش اتخاذ شود.

گودرزی در خصوص راهکارهای توسعه ورزش قهرمانی گفت: آنچه که نیاز است آرامش است که باید به فضای ورزش برگشته و در آن حاکم شود. رسانه‌ها می‌توانند کمک زیادی به این موضوع کنند، چرا که فضای ملتهب ورزش هیچ کمکی به این بخش نمی‌کند. آرامش فضای محیط قهرمانی باید ایجاد شود و نگرش‌ها باید علمی شوند. ورزش قهرمانی برآیندی از ورزش همگانی است که اگر ورزش همگانی توسعه یابد قله آن ورزش قهرمانی خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: اگر قرار باشد فعالیت‌ها به صورت گلخانه‌ای محقق شود ما عده‌ای را بدون پشتوانه تربیت کرده‌ایم که ممکن است بروز کنند و ناگهان ناپدید شوند. مدل‌های موفقی در دنیا وجود دارد که ما می‌توانیم با بومی‌سازی آنها از این متدها استفاده کنیم. وارد کردن علم جدید ورزش به حوزه‌های تمرین باید رایج شود. در گذشته نه چندان دور وقتی بر تمرینات تیم ملی از علم تمرین روانشناس و از این قبیل مسائل صحبت می‌شد عجیب بود و کسی اعتماد و اعتقادی به آن نداشت اما امروز این نگاه باید جامع شود.

گودرزی در خصوص بحث واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی خاطرنشان کرد: این بحث تکلیف قانونی ماست که باید در سال ۹۳ این دو تیم واگذار شود. باور خود من این است که این دو تیم شاخص کشور که الگوی سایر تیم‌ها هستند باید خصوصی شوند تا آنهایی که ظاهراً خصوصی هستند اما دولتی‌اند هم در این راه گام بردارند.

وزیر ورزش خاطر نشان کرد: باورم این است که این دو تیم باید واگذار شوند که اگر به طور موفق این امر صورت بگیرد می‌توانند خودکفا باشند. در این خصوص با آقای طیب‌نیا (وزیر اقتصاد) صحبت کردم. آخرین اقدامات این بود که این دو شرکت به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شوند. روز گذشته از ایشان نامه‌ای دریافت کردم که در آن نوشته شده بود سه وزیر ورزش و جوانان، اقتصاد و دارایی و دادگستری باید کنار یکدیگر نشسته و شرایطی را برای این امر مهیا کنند. بحث خصوصی‌سازی این دو تیم وارد فاز جدیدی شده است و گفتن این نکته حائز اهمیت است که دیگر اختیار این دو تیم با وزارت ورزش و جوانان نیست.

وی تاکید کرد: امیدوارم تا دو، سه ماه دیگر بتوانیم استقلال و پرسپولیس را واگذار کنیم. مشتریان این تیم باید کسانی باشند که بتوانند به استقلال و پرسپولیس کمک کرده و باعث تضعیف آنها نشوند. چرا که این دو تیم اسباب نشاط جامعه را فراهم می‌کنند و باید در شرایط مناسبی قرار داشته باشند. علاقه‌مندان این دو تیم را باید پاس دانست و به آنها احترام گذاشت. اگر هم در گذشته تعللی بوده به این خاطر بوده است که در خصوصی‌سازی توفیقی نداشته‌ایم و عموما تیم‌هایی که خصوصی‌ شدند شکست خورده و امروز منتظر یک ناجی هستند.

وزیر ورزش و جوانان با یادآوری اینکه من این دو تیم را واگذار کردم، عنوان کرد: امروز اختیار استقلال و پرسپولیس با وزارت اقتصاد و دارایی است. آنها هم این دو تیم را به سازمان خصوصی‌سازی می‌دهند تا با تکنیک‌هایی که ما از آن اطلاع نداریم واگذار شود. اگر خوب تلاش کنیم و دو وزیر محترم دیگر وقت بگذارند تکلیف قانونی این دو تیم مشخص خواهد شد.

گودرزی در خصوص پاداش برای فوتبالیست‌ها و والیبالیست‌ها تصریح کرد: قرار بود اگر فوتبالیست‌های کشور به مرحله بعدی جام جهانی راه یابند پاداش خوبی را دریافت کنند اما هم اکنون پرداخت پاداش به نظر فدراسیون بستگی دارد. ما با پیشنهاد فدراسیون همکاری کرده، چرا که این موضوع در صلاحیت آنهاست. اگر فدراسیون از نتایج کسب شده و عملکرد ملی‌پوشان رضایتمند بود پاداش به آنها تعلق می‌گیرد. البته فیفا پاداشی را به ورزشکاران می‌دهد که قطعاً آن مبالغ باید به ورزشکاران پرداخت شود. اعتقاد داریم آنچه که باعث اسباب خوشحالی مردم شده است را باید پاس بداریم. ارقامی در اختیار فدراسیون است و اگر از ما هم کمک بخواهند در حد استطاعت مالی به آنها کمک کنیم.

وی همچنین در مورد پاداش والیبالیست‌ها گفت: جا دارد همین جا از طرف دولت و مردم از ورزشکاران، کادر فنی، هیئت رئیسه فدراسیون والیبال و به ویژه رئیس فدراسیون که زحمات زیادی کشیده‌اند، تشکر کنم. خوشحالم که آنها با تلاش خود به جامعه نسبتاً غمگین ما نشاط دادند. والیبال با اعمال یک فکر صحیح و منطقی به این جایگاه رسیده است.

وزیر ورزش در خصوص بودجه این وزارتخانه نیز گفت: جای خوشحالی دارد که دولت محترم توجه ویژه‌ای به بخش سلامت کشور کرده و سرمایه‌گذاری زیادی در این بخش دارد تا نظام سلامت بهتر شود اما به ورزش به عنوان پیش‌سازی برای عنصر سلامت که در این امر نقش ویژه‌ای ایفا می‌کند توجه خیلی زیادی نشده است. یعنی آنقدر که به سلامت توجه شده به ورزش توجه نشده است.

وی در ادامه افزود: ورزش تاثیر بسزایی در بالا بردن سطح سلامت جامعه دارد. دولت به آن معنایی که به سلامت توجه کرده، به ورزش توجه نکرده است. البته مضیقه‌های اعتباراتی وجود دارد اما اعتبارات ورزش آنقدر قابل توجه نیست که پاسخگوی جامعه باشد. اعتبارات ما مکفی نیست خصوصاً با توجه به رویدادهای مهمی که پیش‌رو داریم. جام جهانی که برای ما تمام شد اما بازی‌های آسیایی، المپیک جوانان و نوجوانان و همچنین ورزش همگانی، بانوان، قهرمانی و حرفه‌ای هم داریم که هر کدام اعتبارات خاص خود را می‌طلبند.

گودرزی خاطر نشان کرد: در بخش عمرانی هم کاهش چشمگیری در بودجه داشته‌ایم. ۳۳۲۰ پروژه نیمه تمام داریم که با این اعتبارات وزارت ورزش و جوانان اگر حدود ۴۰ سال هیچ کاری نکنیم می‌توانیم ساخت و ساز آنها را به اتمام برسانیم این مطالبات حق مردم است و همه آنها در این موضوع حق دارند. متأسفانه اعتبارات ما مکفی نیست که چنین موضوعی باعث شرمندگی‌مان شده است.

وی در خصوص تحت‌الشعاع قرار گرفتن جوانان در وزارت ورزش و جوانان گفت: درست است، جوانان تحت‌ الشعاع ورزش قرار گرفته است نه به معنای کم‌کاری بلکه ورزش جذابیت‌هایی دارد که جوانان را به سایه می‌برد.

وزیر ورزش و جوانان که در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری حضور پیدا کرده بود، یادآور شد: عمده سؤالات شما در مورد ورزش است و بخشی کوچکی را به جوانان مربوط کرده‌اید. جوانان بحث کاملاً جامع است و به همین دلیل باعث می‌شود کم به آن پرداخته شود. البته ما فعالیت‌هایی را صورت داده‌ایم و اقدامات گسترده‌ای را در این مورد انجام دادیم اما جوانان موضوعی بسیار گسترده است که مسکن، اشتغال، بزه، ازدواج و... در آن جای دارد.

وی ادامه داد: در حوزه ورزش چارچوب کاملاً مشخص است می‌شود با نرفتن به برخی تورنمنت‌ها و کم سفر رفتن صرفه‌جویی کرد اما جوانان و به طور مثال بحث مسکن تابعی از شرایط اقتصادی جامعه است. باید در دید کلانی نسبت به موضوع جوانان بحث شود. حدود ۲۰ دستگاه باید در مورد جوانان فعالیت کنند تا مشکلات این حوزه مرتفع شود.

گودرزی در پایان یادآور شد: شورای راهبردی در حوزه وزارت ورزش و جوانان فعال شده است که به صورت تخصصی به بخش جوانان می‌پردازد. صاحبنظران در آن حضور دارند و قرار است در این مورد تعیین تکلیف‌هایی صورت بگیرد. ما تلاش‌‌هایی کردیم که از طریق معاونت راهبردی ریاست جمهوری سطح معاونت جوانان را به قائم‌مقام وزیر ارتقاء دهیم تا کارهای این بخش با قدرت بیشتری پیش برود. متأسفانه جایگاه جوانان به عنوان یک معاونت خیلی کم و ناچیز است.

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: تسنیم
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 12
  • :
  • 2
  • :
  • 27
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید
Page Generated in 0/0832 sec