سخن روز :
پژواک
شناسه خبر: 9868 منتشر شده در مورخ: 1393/6/16 ساعت: 10:41 گروه: سیاسی  
چرا امام خمینی (ره) مورد تهاجم شبه روشنفکران قرار گرفت / خاک برچهره خورشید نتوان پاشید
ضدیت با روح خدا از گذشته تا امروز؛

چرا امام خمینی (ره) مورد تهاجم شبه روشنفکران قرار گرفت / خاک برچهره خورشید نتوان پاشید

به راستی حضرت امام چه کرد که این‎گونه مورد غیظ و غضب عده‎ای قرار گرفته که پس از ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تجلی عظمت او این‎گونه خاک بر چهره خورشید می‎پاشند؟ آیا این فاجعه، رخدادی تصادفی و هیجانی است یا در پس آن دسیسه‎ای بزرگ‎تر و توطئه‎ای عمیق‌تر نهفته است؟ رسالت ما چیست و در برابر ساحت نورانی امام چه تکلیف و وظیفه‎ای داریم؟

به گزارش شبکه خبری هزاره سوم، علیرضا زاکانی: این روز‎ها چهره کریه و زشت عده‎ای معلوم‌الحال از پس شبکه‎‎های اجتماعی رخ نمود و در قالبی طنزگونه تلاش کرد چهره مشعشع بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را مخدوش کرده و ضمن قبح زدایی از مواجهه تمسخر‎آمیز با فاتح میلیارد‎ها قلب مسلمان و مستضعف جهان، از روح خدا، خمینی بت‌شکن انتقام بگیرد و موقعیت ممتاز حضرتش را به خیال خام خویش متزلزل سازد.

به راستی حضرت امام چه کرد که این‎گونه مورد غیظ و غضب عده‎ای قرار گرفته که پس از ۳۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و تجلی عظمت او این‎گونه خاک بر چهره خورشید می‎پاشند؟ آیا این فاجعه، رخدادی تصادفی و هیجانی است یا در پس آن دسیسه‎ای بزرگ‎تر و توطئه‎ای عمیق‌تر نهفته است؟ رسالت ما چیست و در برابر ساحت نورانی امام چه تکلیف و وظیفه‎ای داریم؟

الف) امام به‎عنوان احیاگر اسلام ناب محمدی(صل الله علیه و آله و سلم) اسباب غلبه جبهه حق را بر باطل فراهم کردند و در دوران غفلت و سردی روزگار با روح‌الله خود به‎جامعه، جانی دوباره بخشیدند و با تمسک به حبلالله قیام و استقامت ورزیدند و دین خدا را یاری کرده و با بیداری مسلمین و مستضعفین، امام و پیشوای آنان شدند، از همین روست که خفاشان تاب دیدن ایشان و انقلابش را ندارند و برای انتقام از خلف صالح امام و پیروان راستین بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی لحظه شماری می‎کنند. دقت در راه طی شده عمق کینه‌توزی دشمنان اسلام ناب را نشان می‎دهد.

ب) انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ در ایران به پیروزی رسید و نظام سلطه را در مبانی نظری و در عرصه عملی به چالش کشید. حضرت امام خمینی(قدس سره) در برابر مکتب لیبرال سرمایه‎داری غربی با شعار آزادی و سرمایه‎گذاری بیش از ۴۰۰ سال ایشان و در مقابل تلاش ۷۰ ساله مکتب سوسیالیسم با شعار برابری و مساوات، اسلام ناب محمدی(صل الله علیه و آله و سلم) را مطرح کردند و با پیام معنویت و بازخوانی مسئولیت‎‎های دین اسلام راستین در حوزه فردی و اجتماعی و ارائه تعریف درستی از آزادی و عدالت، مبانی نظری نظام سلطه را متزلزل کردند و در عمل هم با شعار نه شرقی و نه غربی خویش، ضمن تاکید بر استقلال کشور‎ها و عدم وابستگی ملت‎ها نحوه مبارزه را دیگرگون ساختند و راه جدیدی را فراروی جامعه بشری گشوده روح تازه‎ای را در کالبد حق‎جویان جهان دمیدند.

از این‌رو پیام اعتقادی، فرهنگی و عقلانی ایران اسلامی زلزله‎ای بر پایه‎‎های استکبار افکند و در سایه الطاف الهی، امروز کانون این تحول خدایی در سطح جهانی توانمندتر از همیشه، به‎صورت زیبایی راه «تقابل» با فرهنگ سلطه‎پذیری و فراتر از آن مقابله با سلطه‌گران برای اضمحلال آن‎ها را در پیش گرفته و به تقویت جبهه سلطه‌ستیزان می‎پردازد.

ج) تا پیروزی انقلاب اسلامی، حاکمیت اسلام آمریکایی در کشور‎های اسلامی، در دو قالب اسلام متحجر و اسلام سکولار، رخ نمایی می‎کرد و از سال ۱۳۵۷ با تجلی اسلام ناب محمدی(صل الله علیه وآله وسلم) در ایران، عملا جهان اسلام شاهد رقابت این سه‎گانه است.
امروز ایران اسلامی با تمسک به اسلام ناب و با تشکیل «محور مقاومت» و پیگیری وحدت جهان اسلام و آزادی قدس شریف با ارائه الگویی اعتقادی، حماسی و عقلانی به مسلمانان و مظلومان و نمودی جامع از تکیه به اسلام عزیز و تاکید بر عزت‎مداری، استقلال‎جویی، آزادی‎طلبی و پیشرفت‎خواهی توانسته است راه اعتلا و ترقی خویش را در جهان اسلام طی کند و الگویی شود که اینک تجلی آن در غزه، غیرت و مقاومت کاشته و افتخار و سربلندی و عزت برداشت می‌کند.

د) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمت‎الله علیه) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با چهار گروه در اندیشه و روش به مبارزه پرداختند:

۱. عناصر وابسته، فراماسونر و حامی رژیم سفاک پهلوی با تفکر باستان‎گرایانه و فرصت‎طلبانه که مقوم دستگاه ستم‎شاهی بودند؛

۲. گروه‎‎های اسلامی متحجر و غیرانقلابی که بیشترین ضربه را به انقلاب و امام (ره) زده و اساسا قائل به مبارزه با طاغوت برای رفع فساد و ستم نبودند؛

۳. ملی‎گرا‎ها و گروه‎‎های التقاطی اسلامی‌‎غربی(نهضت آزادی) که مبارزه پارلمانتاریستی را ترویج و درخواست اصلاحات با حضور شاه را داشتند؛

۴. گروه‎‎های التقاطی اسلامی‎شرقی(منافقین) و گروه‎‎های الحادی(فدائیان و... ) که هر دو دسته حرکت‎‎های کور مسلحانه را پیشه‎ کردند.

پس از پیروزی انقلاب نیز ضدیت با نظام اسلامی به‎طور بالفعل یا بالقوه در چهره این عناصر مشخص و آشکار شد و تا‎کنون جنایت‎‎ها و خیانت‎‎های متعددی از آن‎ها برعلیه اسلام عزیز، نظام اسلامی و مردم شریف ایران اسلامی به‎عنوان پایه غیرخودی‎‎ها رقم خورده است. طی ۳۵ سال گذشته افراد و گروه‎‎هایی که به دلایل مختلف و متفاوت با روند روبه رشد اما سخت انقلاب اسلامی همراهی نکرده و به‎عنوان ریزش‎‎های انقلاب به کاروان چهار‎گانه فوق‎الذکر پیوستند و با وجود اختلافات نظری و عملی مختلف پس از چهار نشست مقدماتی در تابستان ۱۳۹۱ در پاریس به وحدت رسیده و هماهنگی لازم برای فعال کردن همه گسل‎‎های مذهبی، قومی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، امنیتی و... در ایران را در دستور کار خود قرار دادند.

حال با توجه به مطالب فوق نباید انتظار داشت تا دشمنان اسلام عزیز و ملت نجیب و رشید ایران سرفراز، از هر فرصتی برای ضربه زدن به روح خدا استفاده نکنند و این‎گونه انتقام کور نگیرند.

هـ) اتفاق رخ داده در شبکه‎‎های اجتماعی و حجم بالای اهانت‎ها به مقتدای مسلمین، حکایت از برنامه‎ریزی دقیق و ناجوانمردانه‎ای دارد که قلب تپنده اسلام را نشانه رفته است. تلقی هیجانی بودن کاربران و پرداختن از بعد طنزانگاری موضوع، امری ساده‎انگارانه یا هوشمندانه در جهت قبح‌زدایی از این جنایت بزرگ و نابخشودنی است که بی‎شک دستگاه‎‎های ذیربط برای پیگیری آن مسئولیت سنگینی دارند. این موضوع با وجود همه سیاهیهایش حاوی درسهای بزرگی نیز برای مسئولان فرهنگی کشور بود تا جایی که متولیان فرهنگ کشور در دولت چشم به واقعیات تلخ فضای مجازی نبسته و با شعارهای سطحی، خاطرات رقابتهای انتخاباتی را زنده نکنند.

آیا وقت دقت در مسئولیتهای خطیری که در قبال اسلام عزیز و ایران سربلند داریم نرسیده است که اینگونه با میراث حضرت امام(رحمه‌الله‌ علیه) و شهدا بازی کرده و چشم بر واقعیت‌های تلخ و خطرات محیط پیرامونی می‌بندیم. به‌راستی اگر متولیان امر در زمان تمسخر یکی از بستگان نسبی حضرت امام و بیان خاطرات غلط و نامربوط با ایشان برخورد میکردند امروز راهی برای توجیه برخی سادهدلان قرار میدادند تا از قِبل آنان دشمنان قسم خورده اسلام اینگونه هتاکانه بر چهره تابناک حضرت روح‌الله خنج کشند. آیا نباید دقت کرد که این هجمه سخیف، مقدمه چه برنامه و فاجعه‌آفرینی بزرگتری است که باید راه را بر کجراهه و پرتگاه آن بست و مسیر درست را نمایان ساخت.

و) به نظر مهمترین وظیفه امروز ما اولا روشنگری در ارتباط با عمق فاجعه رخ داده و زشتی و پلیدی اتفاقات رقم خورده در فضای مجازی برعلیه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و صدها و هزاران بار خطرات بیشتر موجود در این محیط است که تبیین آن ضروری است و دقت در ایجاد زیرساختهای مناسب برای بهرهمندی از مواهب بسیار، آن را میطلبد.

ثانیا دقت در شناخت درست حضرت امام و ساختن خویش مطابق با انتظار ایشان، وظیفهای سنگین بر همه دوستداران اوست که این عبدصالح خدا را قدری شناختند و به او اقتدا کردند و همنوا با صلای بتشکنانهاش بر سر مستکبران فریاد کشیدند و ابهت طاغوت زمانه را شکستند.

نکته دیگر توجه به ارائه مختصات دقیق اندیشه و میزانی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) از امام عزیز نمایان ساختند و آن را میزانی برای همه مسئولان و دلدادگان حضرتش در رهروی درست از طریق روح خدا قرار دادند و نهایتا این که به فرموده مقتدای رهروان اسلام عزیز، راه امام راه ما، هدف او هدف ما و رهنمود او مشعل فروزنده ماست.

 

twitter facebook داغ کن - کلوب دات کام
ایمیل: info@h3nn.ir
شماره پیامک: 300074370003
منبع: هفته نامه پنجره
کلید واژه
 
نظرات بینندگان
نظر شما
نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
نظر:
آخرین اخبار

بررسی راهکارهای جلوگیری از قاچاق سوخت و تقویت معیشت مرزنشینان در جلسه شورای‌ اقتصادی

محاکمه پسر معتاد به اتهام قتل دختر جوان

رویارویی جذاب پیکان و ری‌را، نماد اصالت و آینده ایران‌خودرو

نمادهای پرتقاضای بورس ۲۲ آذر ۱۴۰۲/ کدام نمادها مثبت ۷ درصد شدند؟

لطیفی: میزان رضایتمندی مردم از کارکنان دولت رصد می‌شود

صادرات ایران به همسایگان با رشد ۹ درصدی به ۱۸ میلیارد دلار رسید

دهلیزهای زیرزمینی مالخران زیر نورافکن‌های پلیس!

افزایش ۴۰ درصدی نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های بادی

دهه فجر؛ تحویل ۲هزار واحد مسکونی نهضت ملی پرند

تیر خلاص فرزین بر یادگار صالح آبادی / دلار توافقی تمام شد / رئیس کل بانک مرکزی: دلار را بدون صف و به نرخ تابلو بخرید

ضرورت توجه به صنایع پایین دستی پتروشیمی/ چین تنها بازار ما در صنعت متانول است

افزایش تعداد شهر‌های با وضعیت «نسبتا پرخطر» کرونایی در کشور

سازمان سنجش: اختیار کامل در مورد نحوه قطع اینترنت در کنکور با وزارت ارتباطات است

یک بازی دو سر باخت !

برخی ها مایلند حرفه وکالت لاکچری بماند!

۹ رویداد بی‌سابقه در سال ۲۰۲۲؛ از اولین نخست‌وزیر رنگین‌پوست بریتانیا تا سفر در زمان به موهبت تلسکوپ جیمز وب

تولید ۳ نوع اسید آمینه مورد نیاز بیماران متابولیک برای نخستین بار در کشور

استقبال ۶۵ هزار نفر از طرح آموزش رایگان هنر در کشور

بهره‌وری سرمایه‌گذاری در کشاورزی ۳ برابر صنعت

روسیه: جهان ۵ تا ۱۰ سال آینده با کمبود انرژی مواجه می‌شود

قهوه و خواص درمانی شگفت انگیز آن

تاکید اژه‌ای بر گوش شنوای دستگاه قضایی برای استماع نقطه نظرات حقوقی

وجود گسل پنهان در مرکز تهران که تاکنون شناخته نشده بود

دو تصمیم در دو فرودگاه اصلی کشور؛ جیب مسافران فدای نفع تاکسی‌های فرودگاه

هیچ اعتمادی بین نظام و مردم وجود ندارد/ جوانان دستگیر شده بعد از آزادی سریعا فوت می‌کنند!

ایزدخواه، نماینده تهران: در شروع دولت سیزدهم قیمت دلار ۲۶ هزار تومان و امروز ۳۹ هزار تومان است؛ یعنی افزایش قریب به ۵۰ درصد / قدرت پول ملی کشور جنگ زده سوریه ۸ برابر از ما بیشتر است / زمان حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ما فریاد زدیم که مسئله، ارز ۴۲۰۰ تومانی نیست بلکه کاهش ارزش پول ملی است

چگونه از جزئیات دریافت سود سهام عدالت مطلع شویم؟

امروز از بحران جمعیتی رنج می‌بریم/لزوم جمع آوری اطلاعات و آدرس‌های حقوقی توسط ثبت احوال

توپ گرانی در زمین سازمان حمایت از مصرف کننده افتاد

ثبت نام بدون کنکور علمی و کاربردی در مقطع کاردانی و کارشناسی

پربیننده ترین ها
  • 21
  • :
  • 13
  • :
  • 32
اپلیکیشن موبایل هزاره سوم - نسخه اندروید بیمه پارساگاد نمایندگی محمد بیگی نیا
Page Generated in 0/2906 sec